Home › Forums › Akumuliatoriai / valdymo sistemos / įkrovikliai › A123 akumuliatorius automobiliui
- This topic has 51 replies, 10 voices, and was last updated 11 years, 3 months ago by agniusm.
-
AuthorPosts
-
2012/10/20 at 10:04 #4981agniusmParticipant
Cia zmogus su Porsche rase apie tokia baterija, komentaras is ES:
“BTW, that 4S1P pack has worked perfectly in turning over what is a very high compression motor in my Porsche GT3. The starter motor actually spins the motor up faster than with my previous 25lb AGM battery and even though the alternator in the car only outputs at 14.0 volts, the cells have kept charged at 90%+ capacity.”
Taigi, siokios tokios praktines patirvies jau yra. Visgi man idomu dideli salciai.
Martynai, Rimac concept one automobilyje, pako gamyboje naudoja spyruokles celiu sespaudimui. A123 jas suverzia dirzais. Kiek maciau A123 dizainas montuoti baterijas yra ant guminiu pagalviu. Pasiziurinek youtube ir tikrai manau gausi visokiu ideju.
2012/10/20 at 10:12 #4982ŠarūnasKeymasterPats gamintojas šitas celes stipriai suspaudžia tarpusavyje, jokių minkštų tarpinių nėra. Celių pakas suveržiamas dviem plieninėm juostom (tokiom kaip būna suveržiamos medinės siuntos). Tos juostos turi kažkiek elastiškumo, bet nedaug.
Agniau: turiu ir aš 4s1p A123 paką žiemai. Jis surinktas tuo pačiu principu kaip taviškis (naudojant atpjautą gabalą plokštės iš motorolerio BMS), todėl net nerodysiu čia (nes nieko naujo). Bet aš jį naudoju tik kaip jump starterį per šalčius – mašinoj prijungto nesivežioju. Ir atjungiu iškart kai tik užsiveda.
Aš nedrįstu taip drąsiai pako palikti prijungto ir tikėtis kad visos celės yra visiškai balanse. Manau tu šiek tiek nesupranti kokios yra šitų celių charakteristikos ir kas yra pateikta mano darytuose grafikuose (kuriuos laisva ranka savo vardu kopijuoji į kitus forumus, jau maža to kad asmeniniam naudojimui suteiktą informaciją apie pakų konstrukciją taikai komerciniais tikslais). Ten matosi kaip celių varža didėja ties įkrovimo pabaiga, kas reiškia, kad netgi esant beveik visiškai vienodoms ir subalansuotoms celėms, jį įtampa nuo ~3.55V kils labai netolygiai. Automobilis akumuliatorių krauna praktiškai iki pat 3.65V/cell ribos, tai dabar primeskim kas bus jei viena celė bus vos vos labiau įkrauta ir pasieks 3.65V kai likusios liks prie 3.55. Ogi ta pirmoji šoks nuo 3.65V iki 3.95.
Greitai numarinsi celes ir tiek. Nematau reikalo čia viešai girtis kad tokį paką dedi automobilin ir ramia sąmone važinėji…
O kas dėl tavo pasakėlių apie celių sugadinimą ir “parūko dūmelis ir viskas”… Kažkodėl įtariu kad tos maitojamos celės buvo arba visai mirusios, arba jų SOC buvo arti 0%. Paimk sveiką celę, pakrauk pilnai ir tada pakartok eksperimentą. Naudok saugumo priemones. Tai matyt nebus toks fejerverkas kaip LiPO (kai dega elektrolitas), bet pažeista celė užsitrumpins ir gausi paprasčiausią besilydančių metalų ir plastikų balą, nuo kurios gaisras gali persimesti kitur.
2012/10/20 at 14:45 #4983agniusmParticipantNezinau ar pikta muse tau ikando ar nuo darbo pervarges esi, kad bandai kazkuo cia argumentuoti ir man igelti. Nematau tikslo ir juo labiau priezasties. Jei pasisakymas forume yra gyrimasis kazkuo tai net nzn kam jie isvis reikalingi. Parasiau apie savo kazkokius meistravimus ir tiek, gal kazkam bus idomu.
Del tavo grafiku. Paskelbiau apie tokius, kad jie yra, nekopijavau, tiesiog idejau nuotrauku nuorodas kurios veda i e-motion tinklapi ir tikriausiai autoriu. Jei nenori, kad kazkas apie juos suzinotu, netalpink viesoje erdveje ir nereikes niekam priekaistauti. Del tavo celiu surinkimo mechanizmo/budo, noriu tave nuvilti jog iki taves jis buvo panaudotas ir tikriausiai pats is ten nusiziurejai (2009 metai: Link, cell-man berods analogiskas variantas, 2009-2010 metai), maza to A123RC puslapyje tokius galima nusipirkti jau gana ilga laika tik 1S2P arba 2P1S konfiguracijoje. Maza to is taves gavau informacijos tik blokelio ploti kuri naudojai ir kur isigyti zalvarinio kvadrato 6×6 jei pameni. Mano parduodamame rinkinyje naudojamas aliuminis ir varis su skirtingais ismatavimais nei 6×6. Visas suprojektavimas, kitos smulkmenos ir t.t. yra mano pacio daryti ir is taves jokiu Autocad, Sprint ar Eagle breziniu nesu gaves. Jei to nepakanka, patento neturi, informacija viesai prieinama, deretu susivokti sioje vietoje legalius dalykus.
Tikriausiai jusu parduodamame BMS’e yra daug funkciju kurios buvo jau naudojamos pries jum pradedant dar tik galvoti apie toki dalyka ir butu kvaila sakyti, kad jus jas pasisavinote ir naudojate komerciniais tikslais, nes sugalvojo kazkas kitas.
Tikrai nesitikejau tokiu nesamoniu is taves. Kiekvienu atveju bendraujant su uzsieniu esant progai reklamuoju jusu produkta ar Lino siulomas paslaugas.
Del testavimo klysti, celes buvo pakrautos ne pilnai, bet itampa apie 3.4V. Tikriausiai pats tokiu bandymu nedares todel nereikia is oro bandyti kazka cia irodyti. Nesu as profesionalas ir tos srities zinovas, bet matau skaicius ir turiu supratima ka jie reiskia.
Galiausiai, pabandes as pateiksiu tikrus rezultatus is praktines puses.
Taigi, koncentruokis ties gerais darbais kuriuos ten darot, ramybes tavo sielai ir “nebevaziuok” ant manes, nes neturi tanko, neuzvaziuosi
Toliau i tema.
Pabandziau su situo paku pakrautu iki 3.6V uzkurti sena T40 traktoriu ilgokai pastovejusi. Uzsivede po pakankinimo, po to dar pora kartu uzvedziau. Celes like subalansuotos itampa 3.34V jei kam idomu nesigiriant ;)
2012/10/21 at 09:57 #4984ŠarūnasKeymasterAgniau, aš rašau be jokio pykčio. Savo motorolerio akumuliatoriaus pake padariau daug klaidų (ir tai vėliau išlindo) ir dabar matau kaip aklai kopijuodamas tu darai tas pačias klaidas. Maža to, dar ir rekomenduoji kitiems daryti tą patį (pirkti tavo darytą kit’ą arba darytis patiems, pažiūrėjus kaip atrodo taviškis).
Bandau tau pasakyti kad šis dizainas yra labai nesaugus, bet tau kažkodėl tai atrodo kaip kritika ar pyktis kažkoks. Mano ‘kritika’ yra argumentuota – net pasivarginau paaiškinti kuo ši konstrukcija yra bloga ir kas gali nutikti ją eksploatuojant.
Tai toli gražu nėra tavo vieno konstrukcijos problema. Praktiškai koks 95% ES forumo užsiima visiškai absurdiškais dalykais, kur pažiūrėjus net baisu pagalvoti kas gali nutikti.
Tavo pateiktas linkas neturi nieko bendro su mano nauju dizainu. Maža to, jis turi tas pačias saugumo problemas kaip taviškis, tik yra dar dvi papildomos: tarp celių įkištos aliuminio plokštės, kurių potencialas labai skiriasi nuo celių potencialo, taipogi celių kraštai praktiškai remiasi į taipogi didelio potencialo skirtumo metalines konstrukcijas. Net neabejoju kad tas pakas turėjo gan didelį nuotėkį, celių disbalansą ir mirtį.
Grįžtant prie skaičių ir žinojimo ką jie reiškia… Jei pažiūrėtum į tuos pačius “įdėtus” grafikus, pamatytum kad įtampa “3.34V”, kalbant apie balansą, absoliučiai nieko nereiškia. Kai vykdžiau A123 užpirkimą, per rankas perleidau >120 celių. Daugumos įtampa skyrėsi vos per 0.002V, tačiau toks skirtumas lėmė disbalansą per 2Ah (10%).
Spręsti apie celių balansą galima tik pačioje įkrovimo pabaigoje, kai bent viena celė pasiekia 3.65V ir kitoms reikia ją vytis.
2012/10/21 at 11:44 #4985agniusmParticipantAisq. Visus argumentus atidejus i sona klausimas pasistoja ar yra kazkoks metodas prieinamas kiekvienam diy pasidaryti packa is siu celiu saugiai ir ganetinai pigiai? Kol kas neteko matyti. A123 principas yra tas pats tik vyksta lazerinis suvirinimas o ne varztai. Toliau, jei pakas yra paspaustas, gresmes kad kazkas trinsis nedaug. Del daugumo, ES zmogus jau pakliuvo i avarija, masina partrenke ji sonu. pakas apvyniotas lipnia juosta ir kas atsitiko, pora celiu prarado vakuuma.Naudojo mano rinkinuka. Jokiu kitokiu pasekmiu. Siuo momentu as manau, kad tai yra geriausias prieinamas sprendimas, kai atsiras geriau, manau zmones rinksis kas geriau. Tai man papildomos iplaukos hobiui nes kitaip butu sudetinga kazka daryt su situacija Lietuvoje.
As tikrai neegituoju is manes pirkti ar daryti kaip as, bet pateikiu info jei kas sumanytu kazka pasigaminti, gal rastu kokiu minciu ir pritaikytu sau kaip ir as siame forume ir ES randu sau. Manau tu ziuri is komercines perspektyvos i si reikala, as gi is DIY puses. Tame manau ir esminis gincas pasislepes.
As savo paspirtuke toki paka naudoju jau 4 men. Kol kas jokiu bedu neturejau del celiu montavimo konstrukcijos, o toliau bus matyt.
Del pakrovimo situ celiu be balansavimo hvc negaliu komentuoti kadangi dar nebandziau. Ieskojau kazko kas balansuotu, mazo bms, bet maksimali srove iskrovimo 160a 4s. Gal but galima apeiti iskrovos fetus kaip nors, bet nesu specialistas elektronikoje, o ir laiko ne per daug tam gilintis ar ieskot kt sprendimo. Pabandysiu, jei celes stipriai driftins is balanso, nenaudosiu, arba naudosiu kaip boost ir tiek. Nieko cia stebuklingo.
Sorry jei ka pasakiau riebaus, toks mano budas bjaurus. Peace to everyone.
2012/10/21 at 13:48 #4986ŠarūnasKeymasterNa be varžtų tabams sujungt tai čia sunkiai išsiversi. Mano dizaine jie taip pat naudojami, nes plazmos patrankos savo staklyne neturiu. Didžioji problema yra ne pačiame sujungime, o tame, kad po plokšte guli gabalas neizoliuoto metalo. Tereikia sugalvoti kaip padaryt kad jis ten nekeltų trumpo jungimo pavojaus.
Kita problema – susigarankščiavimas smūgio atveju. Čia inžinerinis sprendimas vėl gali būti labai paprastas, pvz kuo nors užpildant tuščią erdvę. Kad ir kokia kietos putos juostele.
Visa tai labai lengvai ir pigiai padaroma, tereikia apgalvoti scenarijus ir priimti sprendimus…
ES forumuose jau pastebėjau kad labai skubi kibti į atlapus :) Kartais net nesuprasdavau kas įvyko.
2012/10/21 at 18:48 #4987agniusmParticipantPabaigiau:
2012/10/31 at 11:37 #4988agniusmParticipantLaba. Na ka, susimontavau savo akumuliatoriu, vazineju antra diena. Celes is balansno neiseina nei kiek desimtosiomis volto dalimis. gal but Saruno taisykle galioja kai celes pilnai ar beveik pilnai iskraunamos, gal tuomet iseina is balanso? Na kol kas anksti kazka butu ir sakyt.
2012/10/31 at 11:44 #4989TyroParticipantTuriu pastebejima del balansavimo jungties – ji siuo atveju geriau butu ne sakute o lizdas, nes juk i ja ateina elektra, butina izoliuoti.
Kokie isejo ismatavimai?
2012/10/31 at 11:44 #4990ŠarūnasKeymasterKaip minėjau, pagal įtampą negalima spręsti apie SOC. Leisk padirbti laisva eiga be šviesų ir pasimatys, kai celių įtampa priartės prie 3.65V.
2012/10/31 at 13:25 #4991MartynasParticipantNa kas dėl išsibalansavimo priežiūros, galima įsimesti kur į saloną ar į daiktadėžę ar dar kažkur, tokį ar panašų daiktą linkas galima rankomis užstatyt koks didžiausias leistinas celių įtampos skirtumas ir jei tokį aptiks pradės cypti, taip pat jei išsikraus žemiau nustatytos ribos cyps ir dar visokių funkcijų yra, dar įdomus dalykas turi alarm išvada,tad ant jo galima pajungt kokią lemputę į prietaisų skydelį ir t.t. Siurbia tik 8mA, bet yra galimybė ir ekraną išjungt. Be to šito tas pats brandas kaip Icharger. O minusas, kad brangokas išeina.
2012/10/31 at 15:40 #4992agniusmParticipantDel balansavimo jungties zinau, paprastai as juos naudoju savo rinkinukuose todel nenorejau kitokio det nes visi laidai pagaminti balance chargeriui. Pas mane uzdetas dabar kistukas be pinu dabar, kad neuztrumpint netycia. Sarunai, o kas gali buti kai celiu itampa priartes prie 3.65? Pas mane generatorius laisvom apsukom duoda 14.03V o tai 3.50V per cele, ner kur perkraut. Kita vertus kai tokios kuro kainos laisvom apsukom krauti akuma man per brangu. As manau, kad nereikia tokiu situaciju, paprasciausiai reikia naudotis ir pradzioje stebeti. Kol kas akumuliatoriaus celiu itampos identiskos, siandien 3.46V kadangi per pastarasias dienas teko daug stojinet besisukiojant mieste, tikriausiai nespejo pakraut. Vienintelis mane neraminantis dalykas yra minusas ir akumo krovimas prie minuso. Cia jam nelabai patiks manau.
Martynai, kiek zinau tas cell log’as valgo ir jei per ilgai palikus gali per daug suvalgyti, be to kainuoja o as nenoriu islipti is 450lt sumos akumuliatoriui. As nusipirkau toki patikrinimui kad voltmetro nesitampyt ir pasijungia tiesiai prie JST: Battery monitor
2012/10/31 at 16:20 #4993ŠarūnasKeymasterNa aš jau minėjau kaip įtampa priklauso nuo SOC. Būtent šių celių SOC yra arti 100% kai jų įtampa yra pie 3.45V. Tai reiškia, kad kraunant visų celių įtampos bus labai panašios iki pat ~3.45V. Virš šios ribos įtampos pradės skirtis. Vos 1% SOC disbalansas gali reikšti skirtumą tarp 3.65 ir 3.45V. Taigi, jei vienos celės SOC yra 1% didesnis, likusios trys liks prie 3.45V, o ta viena susirinks viską kas liko, kas netgi tavo nedakrovimo atveju jau bus >3.65V.
2012/10/31 at 16:25 #4994MartynasParticipantNa kas dėl valgymo tai 20Ah baterija apkrauta 8mA (jei deklaruoja teisingus duomenis) teoriškai išsikraudinėtų (20000mAh/8mA=2500h) tai maždaug 104 dienos kas manau yra nereikšminga. O dėl kainos tai brankokas.
2012/10/31 at 17:46 #4995agniusmParticipantNa vienas procentas nuo 3.65 disbalanso yra 0.036V. Nuo 3.45V trim pakilus 1% ketvirtoji tesiektu 3.56V, o generatoriui kraunant 14.03V padalinta itampa celei butu lygi 3.50V, taigi tas vienas procentas praktiskoje situacijoje jau nebe 0.036V, o 0.035V. Galima teigti, kad nepasisekusiai celei prie 1% disbalanso nepasiseke ir gavo 0.1V visraus. Nebent as skaiciuot nebemoku?!
Del celllog kazkur skaiciau, kad jis siurbia maitinimui ne nuo visu celiu kas jas isbalansuoja. Oer daug jau man butu darbo su pravodke ir panasiai. Nusprogs tai nusprogs, nesuku per daug sau galvos. Parasysiu po menesio, kaip tik ir saltukai jau paspaudzia.
2012/11/01 at 08:25 #4996ŠarūnasKeymasterAgniau, kartoju: SOC nusako ampervalandes, o ne įtampą, todėl toks tavo skaičiavimas yra visiškai neteisingas.
2012/11/01 at 08:59 #4997agniusmParticipantOK, aisku. Klausimas, o itampa proporcingai nesusijusi su talpa?
2012/11/01 at 09:20 #4998ŠarūnasKeymasterTikrai ne. Pažiūrėk grafikus.
2012/12/04 at 16:32 #4999agniusmParticipantNa kaip ir praejo menesiukas besinaudojant LiFePO4 akumuliatorium. Kol kas problemu jokiu. Is esmes sukinejantis po Zarasus akumo itampa apie 3.36-3.40V. Nuvaziavus i Vilniu ir atgal patampa 3.47V, daugiau nemaciau. Vakar tikrinau, is balanso nepabegusios sprendziant pagal itampa ir visos kaip viena 3.38V (pries sumontuojant buvo pakrautos pilnai, itampa 3.65V). Kol kas atrodo graziai, lauksim salciu
2012/12/19 at 12:52 #5000ArturasLParticipantSveiki,
Norejau agniaus paklausti. Kur pirkai tokio didelio plocio termo juosto? Noreciau savo paka perdaryti naudojant ta juosta.
Isanksto dekui uz atsakyma. :)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.