Home › Forums › Akumuliatoriai / valdymo sistemos / įkrovikliai › Akumuliatoriu ciklu skaicius ir nuvaziuotas atstumas.
- This topic has 69 replies, 14 voices, and was last updated 7 years, 4 months ago by Nemirtingasis.
-
AuthorPosts
-
2015/09/03 at 20:47 #11228sopkisParticipant
Žinau kad saugios reišmės nurodomos. Kaip tik prieš porą dienų skaičiau rusų forume apie bandymus su ličio iškraudinėjimu didelės srovės impulsais. Talpa pradeda kristi po kiek laiko. Kaip aiškina, pradeda degraduoti ličio polimero sluoksnis tarp anodo ir katodo dėl tų impulsų.
2015/09/04 at 18:14 #11239LaurynasParticipantJei kam bus idomu. pasidariau preliminaru tesa koks skirtumas iskraudinejant baterija kambario temperaturoje ir pasildzius. Naudojau sena 1Ah padususia lipo 3S kur celiu vazra tarp 028-036. pirmu testu kambario temperaturos baterija, testo apkrova mazdauk iki 23-24A pirmu testu nepasildyta lipo po 20sek. srove nukrito iki 17,4 A pakrovus baterija ir pasildzius ja iki 50 C laipsniu. Tomis paciomis salygomis darant testa po 20 sek. srove nukrito iki 21,2 A baterijos temperatura papildomai po testo nepakylo ,o siek tiek nukryto. Pamatavau po testo dar siltos baterijos celiu varza, parode tarp 010-012 austant baterijai vaza pradejo augti, po kokiu 3h rode 024-032.
Tada pasiemiau kita lipo kur varza celiu tarp 010-011 pasildziau iki mazdauk 45 C pamatavus varza rode 005.
2015/09/04 at 18:58 #11240KarolisParticipantNormalu, cheminės reakcijos greitis visada didesnis esant aukštesnei temperatūrai. Čia kaip cukraus ar druskos tirpimas vandenyje. Pamenu kažkokia formulė buvo dar chemijoj, kad temperatūra pakėlus 10C reakcijos greitis padidėja lyg 2 kartus ar pan. čia tik iš atminties sakau, galiu klysti.
2015/09/04 at 19:49 #11242ŠarūnasKeymasterKažkur lyg buvau įdėjęs varžos matavimus ruože nuo -20 iki +60ºC. Labai grubiai, grafikas eksponentinis, o prie didesnio minuso gali išaugti šimtus kartų.
2015/09/04 at 22:38 #11246LaurynasParticipantTaip kilant temperaturai arba slegiui chemines reakcijos greiteja.
Tik cia panasu, kad daugiau reiksmes turi elektrolito varzos kitimas kintant temperaturai. Kilant temperaturai puslaidininku varva mazeja ,o laidininku dideja. Gal kas numanote kokia galetu buti lipo baterijose naudojamo elektrolito virimo temperatura. Nurodoma maksimaliai leistina +60ºC tai taip reikstu suprasti, kad kazkur jau ir bus arti virimo temperaturos. pravartu butu zinoti kokia yra tiksli ta virimo temperatura.2015/09/04 at 23:29 #11247KarolisParticipantKiek teko girdėt tai oksidacijos ir redukcijos reakcija vyksta įkraunant ir iškraunant. varža čia jau pasekmė.
2017/08/18 at 08:50 #16541sopkisParticipantŠiek tiek susiję su ciklų skaičiumi, tai iškilo toks klausimas. Akumuliatorius su daug ciklų teturi pvz 50% talpos, bet net ir dėl padidėjusios vidinės varžos eksplotavimui netrukdo, nes naudojamas nedidelėm srovėm. Bet kaip vadovautis tuo C iš datašyto kraunant ir iškraunant? Akumuliatorių kraunant ir iškraunant neviršijant leistino C nuo naujo akumuliatoriaus talpos jos nekaista. Kaip elgtis? Krauti ir toliau neviršijant leistino C nuo naujo akumuliatoriaus talpos jei celės nekaista, ar visgi perskaičiuoti max reikšmes pagal dabartinę talpą? Ar užteks vadovautis tuo kad celės nekaista, tai ir kraunam kiek gamintojas C leido nuo naujo akumuliatoriaus talpos.
Panašus klausimas dėl talpos kritimo ir dėl ciklų skaičiavimo. Jei panaudosim 1000 ciklų iš 10Ah, gautusi kad reikia pernešti 10000Ah, bet jei talpa krenta tai juk tos 10000Ah bus daugiau nei 1000 ciklų.2017/08/18 at 14:52 #16542NemirtingasisParticipantDėl pakrovimo – ar naudoji tokį galingą pakrovėją kad net viršyji leistiną C ?
jei kalbame apie dviratį tai pakrovimas per 2 valandas jau skaitosi greitas, o tai tik 0.5C, nebent krauni per valandą ar greičiau tai tada tai tampa aktualu,
bet šiaip didesnė problema dėl iškrovimo, nes dauguma su galingais varikliais akumuliatorius naudoja ties max leistina riba, bet jei BMS/PCM turi temperatūros daviklį tai baterijos neperkais, esant padidėjusiai vidiniai varžai ir pakilus temperatūrai – bms atjungs maitinimą, ir gerai butų kad tai nenutiktų regeneracijos metu ;)
dėl ciklų skaičiaus, jei skaičiuoji Ah tai automatiškai pagal Ah tikras ciklų skaičius nesutaps, ciklų skaičiui aš pasirinkau voltų skaičiavimo algoritmą, Ah skaičiuoja tik bendrai talpai ir sunaudotai energijai žinoti/matyti.2017/08/19 at 23:47 #16547sopkisParticipantPas mane Headway 38120 celes, tai gamintojas nurodo iki 5C krovimą, dabar naudoju 12A pakrovėją, planuose 26A krovimas, nes gavau galingą serverinį maitblokį. Iš tiesų bandžiau krautis 30A srove, celės sušilo iki 40 laipsnių (prie 25 laipsnių aplinkos temperatūros), tai kaip ir turėtų laikyti.
Gal galima plačiau apie voltų skaičiavimo algoritmą ciklų skaičiui?2017/08/20 at 23:28 #16553NemirtingasisParticipantTemperatūra ne tokia ir aukšta, tai manau nebus problemų, algoritmas iš esmės paprastas, savo variklio valdiklyje suprogramavau kad išjungiant maitinimą jis įsimintų kokia yra įtampa, jei pakrauni tai įtampa pakyla ir tada kai įjungi skaičiuoja kiek buvo sunaudota “ciklo”, sakykim: pagal datashyta li-ion baterijos talpa 3Ah įtampoms nuo 2.7v iki 4.2v, jei iškrovei bateriją iki 2.7V ir pakrovei iki 4.2V, tai reiškiasi panaudojai vieną ciklą, arba 4.2-2.7 = 1.5v, reiškiasi vienas ciklas yra 1.5v, jei pakrovei bateriją sakykim nuo 3.45v iki 4.2v tai išnaudojai 0.5 ciklo, ir t.t., realiai dar galima pridėti korekciją ir tada gausi numatomą baterijos tarnavimo laiką(ciklų skaičių) ir išvesti grafikus, nes kuo mažesnis SOC, tai tuo ilgiau tarnaus baterija, jei sakykim po 500 ciklų ir SOC 100% tai baterijoje lieka 70%, jei SOC 50% tai 70% talpos jau bus maždaug po 1100-1400 ciklų (priklauso nuo baterijos), remiantis šias duomenimis ir keliomis formulėmis galima išvesti gan tikslius baterijos tarnavimo grafikus.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.