Home › Forums › Akumuliatoriai / valdymo sistemos / įkrovikliai › Baterija is blogu laptop akumuliatoriu 14s28p 40Ah
- This topic has 29 replies, 11 voices, and was last updated 7 years, 10 months ago by sopkis.
-
AuthorPosts
-
2015/11/10 at 19:02 #11960SpruklysParticipant
Atsakydamas i nesenai buvusia diskusija papostinu savo baterija kuria pasidariau is senu blogu laptop akumuliatoriu.
Blogus akumuliatorius supirkau is notebook detaliu prekiautoju
(100 akumu apie 80Eur)
Galima aisku juos ir dykai gauti tik laiko dugiau uztruktu kaulyti is kiekvieno.Celiu krovimui pasidariau “krovimo stoti” is pigiu 18650 automatiniu krovikliuku (0,7$ /vnt) http://www.ebay.com/itm/131559338360
Micro USB 1A 5V 18650 Lithium Battery ChargerCeliu iskrovimui naudojau keleta Watt Metru (8$ /vnt)
http://www.ebay.com/itm/221879700605
100A 60V Watt MeterVidinei varzai matuoti (38$)
http://www.aliexpress.com/item/SM8124-Internal-Battery-Resistance-Impedance-Meter-Tester-M-8124/32243751145.html?spm=2114.01020208.3.84.A3IltG
SM8124 Internal Battery Resistance Impedance MeterBMS 14s 30A (25$)
14S lithium battery protection board 48v(58.8V) lithium battery pack BMS 30A continuous 60A peak DischargeIs visu akumuliatoriu celiu ~600vnt blogu buvo ~200vnt
Baterijai atrinkau 392celes 14s28p kombinacijai
Kadangi taskines svarkes neturiu, naudojau galinga lituokli trumpais prisilietimais. Celes sujungiau “Teslos” baterijos principu plona vielute. Aisku ta vielute ne speciali saugikline o varine, bet atlikus keleta bandymu nusprendziau, kad toks storis tiks. Viskas apsaugota nedegancia teflonine juosta.
Baterija pagaminau neskubedamas per ziema ~3men
Viso kaina gavosi max 200Eur + sugaistas laikas2015/11/10 at 19:17 #11962sopkisParticipantGražus darbas, tik celių litavimas nepatikimai atrodo dėl jos kaitinimo ilgo laiko perspektyvoje.
Ps. o pas tave tikrai Magic Pie, o ne Smart Pie? Nes pagal mąstelį su ratu kaip ir Smart Pie atrodo.2015/11/10 at 19:38 #11963DonataslParticipantIšmatavus, kokiose ribose buvo celių IR ir talpa? Paskui ir kiekvieno atskiro pako talpa ir varža taikyta, kad būtų vienoda? Kokia srove celę reiktų iškraudinėti, kad tiksliausiai talpa išmatuoti? Iškraunant su lempute srovė krenta, jau nuo pat pradžių, o ne tik pasiekus galutinę įtampą. Tai ir talpą tada didesnę parodo, negu iškraudinėjant per trumpesnį laiką.
2015/11/10 at 19:50 #11964sopkisParticipant@Donatasl – kuo mažesnė iškrovimo srovė, tuo daugiau talpos gausi. Internete pilna grafikų. Bet tarp 0.5C ir 2C iškrovimo bus ~5-10% talpos skirtumas, tai svarbu kad matavo visas celes vienodai – tada ir rezultatas bus tinkamas.
2015/11/11 at 08:07 #11968SpruklysParticipantJo mano variklis smart pie pataisiau. Matuojant vidine varza beveik visu celiu buvo normos ribose pagal gamintoju specifikacijas tik tu kurios jau istekejusios arba visai mirusios varza buvo didele. Nelabai as ten kreipiau demesi i galutine varza tik sudeliojau kad vienodos talpos gautusi. Atvazinejau visa sezona, jokiu problemu neiskilo.
2015/11/11 at 12:17 #11970sopkisParticipantKokią maksimalią srovę-galingumą duodi varikliui? Koks gaunasi važiavimo vidutinis galingumas ir wh/km? Nes pagal skaičius panašu kad iš akumulitoriaus max 0.3C imi.
2015/11/11 at 20:49 #11971agniusmParticipantO maj gad :O Čia jau žmogui reikia duoti medalį už tiek darbo.
Šiaip nebloga mintis kaliūzėj besėdintiems duoti darbo 18650 dešimttūkstantiniais vienetais tikrinti ir rūšiuoti pagal gamintoją ir talpą :)2015/11/11 at 22:00 #11972MartynasParticipantbet nepanašu kad baterija būtų surinkta iš tos pačios rūšies celių (skiriasi spalva, margas vaizdas:D) nes juk vistiek skirtingos rūšies celės pasižymi vis šiek tiek skirtingomis charakteristikomis, šiek tiek skirtingas chemijos receptas/gamybos technologija (vienas galima iškrauti didesne srove, kitos turi labiau pastovia vidinę varžą per tarnavimo laikotarpį, kitas galima iškraut prie žemesnės temperatūros ir t.t.)
tai įdomus klausimas, dabar kad ir atrinkus vienodos talpos/vidinės varžos celes, bet ar jos nebus linkusios per laiką išsibartyti, sunku patikėt, kad per laiką pako celių varža keisis vienodai
2015/11/11 at 22:25 #11973sopkisParticipantMano nuomone visokie išsibarstymai būtų aktualūs, jei apkrova būtų didelė, pvz 2-5C celei, o dabar Smart Pie, tai spaudžiant iš jo 400W bus ~8.5A srovė, gausis 0.3A arba 0.15C celei. Man atrodo prie tokių apkrovų net ir prasti akumuliatoriai dirbs ilgai ir laimingai.
2015/11/11 at 22:57 #11974DonataslParticipantTeko jungti nemažai naudotas 6 lipol celes lygiagriaciai. Kad ir visos tos pačios serijos, o iškraudinejama tik 0,8C. Talpa mažėja negreitai, bet daugiau jaučiasi kažkoks savaiminis išsikrovimas, kad pakrovus ir nenaudojant įtampa greitai krenta iki 3.7V. Šiaip turėtų laikytis kiek pakrauni. Gal dėl ardymo yra nesandarių celių, nes spaudant atrodo jausdavosi kaip spirito kvapas:)
2015/11/11 at 23:26 #11975sopkisParticipantKažką tu nutyli arba klaidingai parašei @Donatasl . Nori pasakyti kad po vieną celėse įtampa laikosi aukšta ir savaiminės iškrovos nėra, o sujungus lygiagrečiai jau krenta įtampa ir atsiranda savaiminė iškrova? Negali taip būti. O panašus į spiritą yra ličio kvapas, tai greičiausiai viena celė pažeista, joje krenta įtampa tai ji ir kitas celes iškraudinėja.
2015/11/12 at 19:24 #11979DonataslParticipantNa gal tik ne visas detales parašiau. Pražioje buvo naudojamos nuosekliai sujuntos, kol pradejo vis labiau skirtis įtampos, kai duodama apkrova. Aišku greičiau ir skirtingai krentant įtampai ir talpa savaime mažesne gaunasi. Jos vienodos tik iš išvaizdos ir tuo, kad iš topačio nuoseklaus pako:) Bet panaudojus lygiagrečiai jungtas, pasimate, kad vis greičiau, net savaime įtampa krenta, ir tapa tuopačiu mažėja.
2015/11/12 at 20:19 #11980sopkisParticipant@Donatasl – tai viena celė turi didelę savaiminę iškrovą, užtat ir sėda lygiagrečiai jungtų celių pakas.
2015/11/12 at 22:19 #11981medlaizisParticipantDėl celės kaitinimo lituojant tai teko perpjaut keletą 18650 celių: iš tiesų viduje prie + poliaus yra dujų slėgio išleidimo vožtuvėlis. Bet jis sėdi ne tiesiogiai ant viršutinės kontakto skardelės, o šiek tiek žemiau. Jei ilgai makaluosi su lituokliu – gali tikrai celę užkaitint, tačiau panaudojus gerą litavimo fliusą lydmetalis labai lengvai limpa prie celės ir kaitinimo trukmė lieka minimali. O prie “-” galo nieko nėra. Ten gali kaitint ir šiek tiek ilgiau. Matau kolega teisingai ir padarė: minusus sujungė su šina, o pliusus su plonu laideliu (pastarasis ir prilimpa daug greičiau, ir kaitint mažiau reikia). Šiaip graži baterija. Atrinkdamas celes, kokią vidutinę talpą mAh dažniausiai išmatuodavai? Jei rašai kad baterija 40Ah, tai prie 28p konfiguracijos išeina kad maždaug po 1400mAh?
2015/11/13 at 09:32 #11982ŠarūnasKeymasterManau dar reikia atkreipti dėmesį, kaip celė yra pagaminta. Teigiamo galo dangtelis gula į plastmasinę tarpinę, o tada celės galas yra užvalcuojamas. Nežinau kas ten per plastikas, bet jis turėtų lydytis… Tai atsargiai, nes gali dingti hermetiškumas.
Kitas dalykas, po teigiamo poliaus dangteliu dažnai yra termokontaktas, kurį perkaitinus maždaug 50-100% padidėja suminė celės vidinė varža. Problema, kad visa ta papildoma varža būna mažame kontakte, taigi prie didesnių srovių jis labiau šyla ir gali atsijungti, arba perkaitinti celės vidurius tame gale.
Todėl manau, kad lituotų celių negalima vaikyti didesnėmis srovėmis.Su neigiamo poliaus litavimu problema kita: aktyvi celės dalis yra niekaip neatskirta nuo neigiamo poliaus (teigiamame yra nemažas tarpas dėl ventilio ir valcavimo vietos), todėl lituojant šį galą, stipriai įkaista ir aktyvi dalis. Sunku vertinti kokią žalą tai turi, bet neabejoju, kad turi.
2015/11/14 at 21:06 #11993medlaizisParticipantVisiškai sutinku su Šarūnu, tačiau tuo pačiu ir labai įdomu pasidarė. Nežinojau dėl termokontakto po + dangteliu. nepasitaikė o gal ir nepastebėjau. ar turi omenyje tai, kas šioje foto parodyta kaip “current interrupt device”? </img>
Gal kas padarys tyrimą dėl vidinės varžos liekamo pokyčio perkaitinus celę? :)- This reply was modified 9 years, 1 month ago by medlaizis.
2015/11/15 at 11:30 #11995ŠarūnasKeymasterBūna šiek tiek skiriasi struktūra, priklausomai nuo gamintojo ir modelio. 18650 perkaitinti nebandžiau, bet laptopinėse 103450 lituokliu pakaitinus buvo tylus ‘cakt’ ir atsijungdavo. Ten kažkoks bimetalis termosaugiklis. Atvėsus susijungdavo, bet jo varža jau buvo ~2x.
O šitam paveikslėlyje tai panašu kad yra puslaidininkinis PTC, kuris dideliems pakams netinkamas ir gali pridaryt bėdos. O tas current interrupt device matyt tiesiog virinimo taškas, kurį nutraukia išsipūtusi membrana, kai sukyla slėgis. Neaišku, ar jis nenutrūksta vien nuo temperatūros, kadangi suvirinus turėtų gan bjauriai ir nepatikimai plyšti, todėl gali būti, kad yra sulituota, o ne virinta.2015/11/18 at 18:50 #12037DonataslParticipant@Spruklys, pagal nuotrauką atrodo, kad rėme telpa tik 7 blokai, vietoje 14 ?
100 akumu apie 80Eur, o jei iškart nuvažiavus į kokią supirktuvę, kaip EMP ar pan. Gal būtų greičiau, paprasčiau ir pigiau prisirinkti tą kibirą akumuliatorių:)2015/12/13 at 17:40 #12231karpisParticipantgal nekursiu naujos temos. laisvalaikiu žaidžiu su laptopu celėm (dauguma 1003450 formato) gautom free ir noriu jas kažkiek pakrauti, galbūt ateityje
padarysiu kaip viena mega-cele (+3,7v daug Ah) prie jau esamu 4S NissanLeaf
celiu. trumpalaikiam ‘forsažui’/pabandymui dar padidinti voltus/’kaip trauks’
Galvoju ir apie papildoma motoro aušinimą.
—
žodžiu klausimas. sujungus daug celių paraleliai, jei tarkim keletas būtų blogų ar užsitrumpinus, kas įvyktų? skaitau apie saugiklį aukščiau, bet nesu tikras ar jis yra mano celėse, ir reiktų platesnio paaiškinimo.
konkrečiai tai turiu 24vnt. Molicel 1600mah, suparalelinus gaunasi kokie 38,4Ah. dauguma celių buvo 2,4v-2,6v ribose ir lengvai pasikrovė, bet keletas buvo arti 0,0v, jas irgi pakroviau tik ne pakrovėju pradžiai,pabandžiau pajungti paraleliai prie jau pakrautų,pasikrovė biški,toliau jau ikroviau pakrovėju. tik nežinau ar gerai jas palikti lygiagrečiai kitoms.
apie BMS ir pan.šiuo atveju negalvoju, tą vieną celę irgi matysiu su mini-voltmetriuku, kaip ir 4 Leaf’o (kas matė mano aparatą).
—
ps.aparatas tebevažiuoja, ir bėdų kad be BMS neapturėjau, dėl labai paprastos konfiguracijos ir patikimų Leaf celių. tam pabandymui aišku irgi geriausia Leaf papildoma celė, bet negausiu vienos (nebent kas turit, arba kokias 2vnt.x15Ah LiXX) . todė noriu pažaisti su laptopinėm,nes nėra joms
kol kas kito panaudojimo.2015/12/13 at 18:28 #12232ŠarūnasKeymasterProblemų dar neturėjai, nes celės gana kokybiškos ir čiuožia viena nuo kitos lėtai. Kažkada vis vien išlįs.
Jau daug kartų kartojau, bet dar pakartosiu: žemiau 2V esančių celių nekrauk ir geriau iškart mesk perdirbimui, nes turėsi problemų, galimai rimtų.
~2.5V esančios turėtų būt dar geros. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.