- This topic has 22 replies, 9 voices, and was last updated 11 years, 5 months ago by Linas.
-
AuthorPosts
-
2012/04/18 at 17:59 #1934mindenasMember
Sveiki,
Noriu paklaust žinančių. Turiu LIFEPO baterija 24V 20AH su BMS tokiu sujungimu S(cel. sk.)-8 ir P(eilės)-2. Nusprogo dvi celės (po 3,3V 10AH). Klausimas – ar galima su tuo pačiu BMS pajungti S(cel. sk.)-8 ir P(eilės)-1 ir gautume 24V 10AH ? Ar BMS bus veiksmingas? ar aplamai taip galima pajungt ir nesugadint celių pakrovimo metu?
Dėkui už teisingus atsakymus.
2012/04/18 at 19:42 #4659TyroParticipantSveikas. Taip jungti galima ir bus viskas gerai. Tik tuomet jeigu nusprogo tos 2 celes tai isimti turesi ir dar 8, kad visos celes butu jungimu s8p1.
2012/04/19 at 04:05 #4660aleksanderisParticipantTai gal vel nusprogs? Be priezasties niekas nesprogsta.Patikrink ar viskas su BMS’u gerai.. Tyro teisus, ismesk likusias ir padaryk 8s1p. Tik parasyk kur ismesi as prigrebsiu :)
2012/04/19 at 09:14 #4661Pink_FloydMemberSveiki,
O aš turiu tam tikra prasme atvirkščią klausimą, manau bus kaip ir į temą. Jau kaip ir suplanuota sistema – 20s1p su A123 20Ah celem, yra BMS ir t.t. bet kadangi atsirado viena priežastis, kodėl man reiktų didesnio atstumo (100km), galvoju susirinkt antrą tokį patį tokių pat celių paką, ir pajungt lygiagreičiai per tą patį BMS, bet kadangi jis bus gale ant bagažinės (pirmasis rėme), ir ne visada reikalingas, galvojau jį padaryt lengvai uždedamą/nuimamą. Klausimas: Ar viskas ok (neskaitant to, kad celes turės nevienodai ciklų, dėl ko gali būt nevisai vienoda talpa), jei pakų išėjimus (bet ne kiekvieną celę) sujungsiu lygiaigreičiai (vienas išėjimas į BMS, kitas tiesiai į variklio kontrolerį, DC-DC konverterį), ir balansavimo laidus lygiagreičiai iš abiejų pakų paduosiu į BMS, kad gaučiau 20s2p? Na celės kaip ir bus lygiagrečiai susijungusios per balansavimo laidus, kas man nelabai patinka, nes jie neskirti tekėt ~100A srovėm, bet gal jos ir netekės, kai bus normalūs laidai pako gale :D spėčiau, kad gali būt netikslumų, jei balansavimo laidais būtų nevienodi nevienodo ilgio, tą suvienodinsiu.. kas dar?
2012/04/19 at 10:09 #4662agniusmParticipantAs manau, kad kam eiti sudetingu keliu jei galima paprasciau. geriau sugalvok kur sumontuoti visas celes i viena kruva ir daryk 2p20s, tokiu atveju bus viena problema kaip viska sudeti.Kitaip sakant jung 2 celes lygiagreciai, sekancias 2 nuosekliai ir t.t. uzteks 1 bms, nereiks nei laidu trumpint, sudesi storesnius ir siurbsi 400a :D. Kitaip manau turesi bedos.
2012/04/19 at 11:55 #4663Pink_FloydMemberNoriu taip, bet nelabai telpa, na tiksliau, telpa, bet tada reikia po kelias celes išmėtyt, per kelias vietas ant rėmo, na ir dėžės svoris nuo dabar suplanuoto ~2,4 kg pakyla iki 4-5 kg (čia iš duraliuminio skaičiuoju). Reiks kažką bandyt dar gudriau sumastyt..
2012/04/19 at 13:24 #4664TyroParticipantManau tavo planas nepavyks su vienu BMS balansuoti 2 pakus. Balansuotis tiksliau krovimo metu balansuosis, ir visai tvarkingai jeigu krausi nedidele srove, bet iskraunant “lygiagreciose” celese susidarys itampos skirtumas (tarkime senesniosios issikrove) tai jos prades imti elektra i save is ten, kur jos daugiau – is antrojo pako. Ir ims ne per kazkur kitur, o per balansavimo laidus, o sie ploni – laidai kais, ir kas labai tiketina prie didesnio itampos skirtumo netgi nudegs. Paprasciausia butu jei nenori keisti bateriju vietos antrajam pakui pajungti nuosava BMS, lygiagreciai sujungti isejimo ir pakrovimo laidus. Tuomet jos ir krausis vienu metu, ir issikraus, o jei jau vienas pakas kaput, tai ir atsijungs :) Tiesa, niekas nesate bande prie pakrovejo pajungti is BMS ne CH- o P- laido? Idomu kaip elgsis BMS, nes siuo atveju gali vistiek buti panasi situacija vienam pakui issikrovus.
2012/04/19 at 18:51 #4665ŠarūnasKeymasterVienas BMS gali pilnai prižiūrėti kelių lygiagrečių celių paką – visos lygiagrečios ličio celės traktuojamos kaip viena. Svarbiausia tik kad lygiagrečios celės būtų arti ir sujungtos geru laidininku. Jei reikia išmėtyt į kelias dalis, montuok atskirai kelis lygiagrečius blokus, pvz.: 3s2p+3s2p+2s2p. Tik tarp pakų laidą daryk sunkiai atjungiamą, arba atjungiamą tik kai BMS yra atjungtas nuo celių. Priešingu atveju, perskyrus paką esant prijungtam BMS gali būti dūmų…
2013/06/19 at 16:01 #4666agniusmParticipantnenorejau kurti dar vienos temos tai lipinu cia. pasibraiziau tokia ale “schema” ir norejau paklausti ar tokis reikalas veiktu pas elektronikus.
Is esmes noreciau apeiti iskrovos mosfetus randamus ant visu pigiu BMS. P- isejimas ant BMS valdytu rele kuri atjunginetu kontrolerio valdymo laida nors vienai celei pasiekus LVC.
Ar as cia daug grybo nupjoviau ir jei ne kokia rele (tipo) reiketu parinkti, kad sakykime veiktu ji 24-100V ribose, bo nenutuokiu absoliuciai apie jas nieko ir wiki per daug nepadejo.
2013/06/22 at 13:51 #4667agniusmParticipantIssilitavau 4 kontaktu 12VDC 230VAC rele is skalbimo masinos valdymo plokstes. Pasijungiau prie ~81V ir girdisi, kad klikina, toliau pajungiau prie 21V, taip pat veikia. Manau iseis kazka visiskai be finansu padaryti, kad BMS neberibotu iskrovos mosfetais. Kokios pasekmes naudojant 12V rele 24S sistemoje? Gal butu kazkas geiriau naudoti?
2013/06/22 at 20:35 #4668ŠarūnasKeymasterJei relė bus sujunginėjama ir atjunginėjama be srovės, tada ok. Priešingu atveju susivirins. Kad to išvengtum, reikia padaryti precharge schemą ir papildomą akseleratoriaus išjungimą.
Arba apskritai motoro valdiklį jungti tiesiai prie baterijos, o per BMS atjunginėti tik kontrolerio logikos maitinimą, kaip jau buvo diskutuota.
2013/06/23 at 13:37 #4669LinasParticipantva pagal Saruno komentarus bandau pas kinus uzsakyti custom bms, tiksliau pcm, kuris atjungtu kontroleri o ne visa akumuliatoriu, jis veiks nuo 4 iki 24s, tik va kinai labai idomus ir neina i kalbas del kazkokio pliusinio laido atjungimo, tai pavyko suderinti tik kad paliktu tuscia vieta kur jau paciam teks susilituoti keleta komponentu, o pinigus uz custom vistiek paeme ir manyciau visai nemazus, beveik 1000lt :(
2013/06/24 at 08:33 #4670agniusmParticipantSarunai, sroves ten nebus daug, as kalbejau apie rites itampa. Ar paciai reles ritei nieko nenutiks kadangi tai butu pavojinga.
Linai, nematau prasmes tokius pinigus leisti kazkam kas nereikalauja bms modifikacijos. Tiesa ar pats bandei ir ar veikia toks variantas?
2013/06/24 at 08:43 #4671LinasParticipantagniau del reles rites, kuop daugiau itampos duosi ji tuo labiau kais, buvau zaides su dideliais kontaktoriais tai prie didesnes itampos nei jai skirta tiesiog stipriau kaito, ir manau jei ilgai bus ijungta tai tiesiog perdeks.
kas del bms, su Saruno pagalba pavyko isbandyti ir atrodo veikia normaliai del to ir buvo derybos su kinais del custom bms. manau variantas kad paciam reiks ilituoti pora komponentu nera labai blogas, svarbiausia bus kur ilituoti :)
2013/06/25 at 12:12 #4672jonasParticipantaš iš viso daryčiau be rėlių. Kaip sakė Šarūnas, junginėti tik logikos maitinimą. Rėlė tokiose ribose nelabai realu. Klikina tai klikins iki kokių 10v, jei ji 12VDC, bet jei palaikysi ilgiau 24VDC išsilydis ritė, aš jau nakalbu apie 24S įtampą.
2013/06/25 at 13:13 #4673TyroParticipantsu logikos maitinimu ismeginta, veikia pagal tai kiek galios atiduoti gali baterijos bei atsizvelgia valdiklyje i sunta (riboja kontroleris), o jeigu reikia jau atjungti, tai bms per “rele” atjungia kontrolerio treciaji laida – V+ kuris maitina logika. Tik pas mane naudojama ne rele.
2013/06/25 at 14:45 #4674agniusmParticipantKiek daug parasyta visu :), tai gal kas gali issamiau pasidalinti kazkuo suprantamu ne elektronikui? Tai tada P mosfeta tam naudoti?
2013/06/25 at 16:26 #4675LinasParticipantidedu schemute Sarunio paisyta:
2013/06/25 at 16:34 #4676agniusmParticipantLabai super. O koki tranzistoriu det? Tas rezistorius priklauso nuo itampos ar ne? Dekoju
2013/06/25 at 19:58 #4677TyroParticipantAteina i “apgavika” (kaip ji vadinu) 2 laidai (B+ ir BMS DSC-) ir iseina 1 laidas – i kontrolerio ignition. Spynele (jungtuka) dejau ant B+ laido pries si irenginuka. Tranza dejau nepamenu tiksliai koki, bet jog atlaikytu apkrova, naudojau kazkur 0.5A.
Rezistoriu gali pasimodeliuoti su crococlip, maniskis tranzas atrodo atsidaro nuo 35 ir dirba iki ~70V. Ziurek aprasymus, pagal ideja turetu tikti ir tas pats rezistorius.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.