Home Forums Mechanika / konstrukcijos E-bike pakaba (suspension)

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #1737
    Darius_A
    Member

    isstudijavau 1-o ir 2-o e-dviraciu aprasymus, straipsnius apie juos. Vienas is esminiu skirtumu – dviracio pakaba. Kaip zinia toks dviracio remas nera labai jau populiarus. Gan sudetingas ir brangus, beto, maziau tvirtas. Ar tai tikrai yra butina techniskai, ar daryta tik siekiant didesnio vaziavimo komforto? Praktiskai vienintelis jautrus dalykas tikriausiai yra akumuliatoriai, nes variklis ir taip rate kratosi visalaika. Del ratlankio pazeidimo tai manau jaudintis nereikia, nes yra kas sekmingai vazineja paprastais dviraciais, kur bendra zmogaus/dviracio mase virsyja 100 ar net 120 kg. Tiesa, gal greiciai mazesni…

    Zodziu butu idomu jei atsirastu diskusija sia tema. Nes nusirpirkti uz zmoniska kaina full suspension rema yra truputi sunku :)

    #2477
    sarunas
    Member

    uzteks ir placiu padangu jei letai vazinesi manau

    #8430
    agniusm
    Participant

    Gal kas zino pavyzdziu kaip butu galima pasidaryti pakaba triraciui? Triratis paprastas (ne reverse). Reikia, kad butu galima padaryti su varomu galu (diferencialas, pusasiai). As manau A-Arm, bet nelabai isivaizduoju kaip pusasiai dedasi.

    #8431
    Tyro
    Participant

    Jeigu esi mates reklama apie amortizatorius tai gal prisiminsi, jei ne, tai priminsiu. Kai ivarai i duobe ir ratas isvaziavus is jos sokteli, tuo metu tu neturi sukibimo su keliu. Negali nei vairuoti, nei stabdyti. Taigi, amortizatorius ir padeda nesikratyti, ir tureti geresni sukibima. Del dviraciu nesnekek taip uztikrintai, ziurint kokio ieskai. As saviski nusipirkau uz 400 lietuvisku pinigu. Apziurejau jog butu pakankamai tvirtas, tvirtos virinimo siules. Vaziuoju dviraciu iki 60km/h, as sveriu 85kg, pats dviratis su iranga sveria 45 kg. Zinoma, placios padangos svarbiau ir uz amortizatorius.


    Nuotraukoje ankstesnis dviracio variantas kur dar senesni komponentai, bet taip geriau matosi pats dviracio remas.

    #8437
    Šarūnas
    Keymaster

    Paprasčiausia bus daryti “priklausomą” pakabą. Paprasčiausias ir pigiausias variantas turbūt bus toks:

    Čia kažkoks mandras dviratinis difas… Įtariu gali būti panaši kaina kaip dėti du atskirus motorus ir kontrolerius – nereikės difo ir krūvos mechanikos.
    Tik kontrolerių reiktų su ‘torque mode’.
    Na nebent pedalai reikalingi.

    #8443
    Martynas
    Participant

    Jau buvo forume kalbėta apie dviratinį diferencialą įdomių projektų temoje, buvo net ir biudžetinis variantas iš 2 dviratinių freeveelų.

    Edit: http://e-motion.lt/forums/topic/idomesni-projektai-verti-demesio/page/4/
    netoks ir brangus, galiausiai pats agniusm ir parodė

    • This reply was modified 10 years, 2 months ago by Martynas.
    #8448
    Buckis
    Participant

    O jei visa šita triratis apsukt kita puse ir priekyje būtų du ratai? Visai įdomus reikalas gautųsi, gali būt kad kaikurias dalis pritaikyt nuo kartingo, jei link priklausomos pakabos

    #8449
    agniusm
    Participant

    Priklausoma pakaba tikriausiai nebus iseitis nes naudos miske kur labai nelygu. Pasiknises radau, ta pati ka jau buvau dejes, Contes BMX. Ten vikas paprastai, A-arms platesnes ir amortizatoriaus montavimas offsetintas ir prasilenkia su pusasiais. Youtube yra video kaip dirba, gan neblogai atrodo.
    Priekyje dvieju nereikia kadangi reikalinga daiktadeze/kabina veziotis vaika.
    Del A-arm pakabos tipo sakiu paziurejau, ir galima pasirinkti Herade, Yra ir rato stebules, lieka tik nupjauti jas, isgrezti ir isfrezuoti guoliavietes hubam.
    Del difo jau esu rases ir berods su kainomis, labai padoriai ten kainuoja, bet ne sau ziurineju tai pinigai proto ribose ne problema.
    Dekui uz priminimus :)

    #9292
    Canis
    Participant

    Naujos temos pradėt nenorių, nes pavadinimas tinka ir mano klausimui.
    Hardtailą grei atmečiau dėl kratymo, fullsuspension’us galima suskirstyti į dvi grupes, kai užpakalinio rato laikantysis rėmas fiksuojamas dviem taškais prie rėmo ir amortizatoriaus, šio trikampio geometrija nekinta, kiti būtu su šio trikampio geometrija kinta, nes yra lankstus jungimas netoli rato, kaip Šarūno 2 e baike.
    (Neina nuorodų įdėt) Taigi, kuris variantas tinkamesnis? Logiška manyti kad esant daugiau lanksčių jungčių dėvėjimasis ir trūkimo galimybį didesnė, tačiau pastebiu, kad pagrindinių garsių firmų kalnų dviračiai būtent tokiomis pakabomis, o Lino specializuoti rėmai yra fiksuoto trikampio. Kame reikalas?

    #9296
    Šarūnas
    Keymaster

    Dėl nuorodų: pabandyk tiesiog nupeistint.

    #9297
    aleksanderis
    Participant
    #9298
    Linas
    Participant

    Kadangi paminejote mano dviratuka tai bandysiu isiterpti ir paaiskinti: naudojant paprasta trikampi ar tiesiog viena profili nuo sakes asies iki galinio rato yra paprasciau suprojektuoti, bet gaunasi didesnis svoris, ir jei gamintis vienetini daikta tikrai rekomenduociau si principa daryti, jei norima gauti kuo lengvesne konstrukcija, tada jau reikia naudoti daugiau svirciu, cia yra pagrindiniai skirtumai, zinoma ju yra dar labai daug, bet esme, kad standi sake dazniausiai bus sunkesne nei su svirtimis.

    #9299
    Canis
    Participant

    Idedu porą pvz.
    http://www.jensonusa.com/images/Default-Image/Zoom/681/BI234B03.jpg
    http://priceonomics.com/bikes/giant/
    Dh naujas kainuoja, kaip visas suzuki naujas krosinukas, beje kai kurių jų rėmai tai pat iš aliuminio. Iš esmės tokie rėmai, savo kai kuriais parametrais artimi kroso motociklams. Pavargusi pirkt ar nukosėta, dabar jau artimajame užsienį, nelabai noriu. Užtektu manau ir paprastesnio MTB, nes planuoju 1-1,5 kw su kokiais 20 km parametrais, pradžiai manau užteks, jei užsikabinsiu….. na laikas parodys.
    Minčių susivirint savo rėmą buvo, garaže kempukas stovi ir rankos iš šiknos nedygsta, tačiau daugiau pasvarstęs supratau kad reikalas gana sudėtingas ir galimas rezultatas keliskart sunkesnis rezultatas, nei kokio dviratuko rėmo. Tikslumą, paklaidas galima pasiekt, tačiau svoris garažinuko bus žymiai dydesnis. Prie to bus verta grįžti, jei užsimanysiu daugiau kilovatų.
    Lino variantas su fiksuotu trikampiu manau tinkamesnis variantas, standesnė konstrukcija, mažiau aptarnavimo, remonto taškų, artima konstrukcija motociklui labiau prie dūšios. Be to neteko rast informacijos, kad svirtinė konstrukcija kelį stabilesnė, komfortiškesnė ar panašiai.

    #9300
    Oldschooler
    Participant

    >>Canis
    Kuriam mieste “…garaže kempukas stovi ir rankos…” ?
    Kartais labai prireikia, kokiai smulkmenai.

    #9301
    Tomas
    Participant

    >>Be to neteko rast informacijos, kad svirtinė konstrukcija kelį stabilesnė, komfortiškesnė ar panašiai.

    Na na neskleiskit erezijų, tamsta Canis.
    Nelabai ką apie pakabų tipus, konstrukcijas ir nutuokiate ;)

    #9302
    sopkis
    Participant

    Tomas – erezijų jis neskleidžia, tik tiek kad mažai domėjosi. Vat man vienas automobilių mechanikoje puikiai besigaudantis žmogus pasakė (gali skambėti kaip vbs, bet juo tikiu) – vieno modelio merso galinė pakaba sudaryta iš 17 lanksčių sujungimų (šarnyrų, salenblokų) laikoma viena iš geriausių serijiniuose automobiliuose. O Canis net nesugebėjo pats išsiaiškinti, kodėl dviračio rėmas iš aliuminio geriau.

    #9303
    Canis
    Participant

    Na kempukas 200 A, dėl rankų …., jei pats Žemaitijoj, pagelbėsiu. Nesiginčiju su Tomu, paaiškink tamsuoliui, dėl tų svirčių ;)

    #9304
    Oldschooler
    Participant

    Oho, kempukas 200 A- teisingas! Gaila, kad tolokai, bet ką žinai, žmogus, kur ko prireiks- ačiū, kreipsiuosi, jei ką…
    Dėl svirčių, tai aš nelabai… Ne mano sritis :)
    Mano el.dv. donoras toks:

    O pas bičiulį- toks:

    Dar būna išvis nesuprantamų pakabų (mačiau tik paveiksliuke)

    IR VISI PATENKINTI- NEKRATO! Nes gi ir priekinės, ir galinės pakabos paskirtis ta pati- kad tik žmogui būtų gerai :)
    Kokios bebūtų pakabos- svirtinės, švytuoklinės, ar torsioninės (kaip tanke)- visos savaip geros.

    #9308
    sopkis
    Participant

    Edit – nebeaktualus pranešimas.

    • This reply was modified 10 years ago by sopkis.
    #9310
    Canis
    Participant

    Įspūdingi dviratukai, patiko. Iš kitos pusės jūs čia ir pasiutę, aukščiausios klasės merso pakaba, tanko torsionas…… :) nu čia tik dviračiai. Be to mano supratimu genialumas dažniausiai slypi paprastume. Sopkis teisingai pastebėjo, kad neišrišau reikalo su aliuminiu, gal kiek mano kartai su anglų kalba nelabai….., gal kiek per plačiai domėjaus visgi tai lydinys, kur tik vyrauja aliuminis, na ir ne visi dviračiais visą gyvenimą žavisi..

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.