Home › Forums › Mūsų projektai / susitikimai › e-mopedas
- This topic has 164 replies, 11 voices, and was last updated 11 years, 8 months ago by agniusm.
-
AuthorPosts
-
2010/09/01 at 21:42 #2194ŠarūnasKeymaster
Būsimas motoro ventiliatorius…
Liko nušveist kur reikia, suvirint ir nudažyt..
2010/09/03 at 00:42 #2195ŠarūnasKeymasterVa, apšveista, suvirinta… Reiks dažyt.
–
Virinau savadarbiu kontaktiniu suvirinimo aparatu. Susivirina gerai, atplėšt pavyksta tik taip:
2010/09/11 at 15:42 #2196ŠarūnasKeymasterPadirbėjau ties akumuliatoriaus dėže.
Užsipirkau aliuminio, sukapojau ir supjausčiau į reikiamus gabalus..
Reikia virint. Vienoj vietoj pareiškė kad tai yra visa diena darbo ir kad kainuos minimum 300 Lt. :(
2010/09/11 at 18:58 #2197ŠarūnasKeymasterVa ir šinas celių kontaktų suspaudimui padariau.
2010/09/12 at 18:57 #2198ŠarūnasKeymasterVa taip atrodo A123 20Ah celių pakas:
–
Dabar braižau BMS plokštę, į kurią įsimaus visų celių kontaktai.
2010/09/15 at 14:21 #2199ŠarūnasKeymasterAtidaviau virint dėžę.. Proceso eigoje atrodo taip:
2010/09/16 at 14:11 #2200ŠarūnasKeymasterVa ir suvirinta dėžė. Dabar beliko baigti BMS projektavimą, jį pagaminti, suprogramuoti ir viską sumontuot…
2010/09/16 at 14:25 #2201TomasParticipantOho tokia nemenka sakyčiau. Kiek kainavo suvirinimo darbai, jei nepaslaptis?
2010/09/16 at 14:31 #2202ŠarūnasKeymasterVirinimas kainavo 140 Lt. Bendras virinimo siūlės ilgis beveik du metrai. O man čia kai kurie aiškino, kad standartinė aliuminio virinimo kaina yra 3Lt/cm. Sakyčiau labai pigiai prasisukau… Tiesa, pats metalas (su tom žalvario šynom) kainavo dar 120 Lt… Brangu. Kitą kartą darysiu iš plieno.
2010/09/26 at 09:38 #2214ŠarūnasKeymasterVis dar stipriai dirbu prie BMS. Viso nespėsiu, teko “karpyti kampus”: atsisakyti srovės matavimo (neužteko vietos plokštėje, taip pat procesoriaus kojų), taip pat atsisakyti 12V 6A keitiklio (taip pat netilpo plokštėje, plius daug darbo su juo)… Dėl srovės matavimo didelės bėdos nėra, bet su 12V nebuvimu tai jau problema – nebus jokių šviesų (žibinto, stabdžių, posūkių…), taigi reikės kažką burti. Kad saugiai davažiuočiau iki varžybų vietos, manau teks tiesiog įsimesti papildomą 12V akumuliatorių šviesoms.
Turiu dar mažiuką savadarbį keitikliuką, kurį naudojau keliaudamas dviračiu – pažiūrėsiu, gal jo užteks posūkiams ir stabdžio signalui (žibintą teks atjungt, vis tiek diena…).
–
Beje, “kavos pertraukėlės” metu pajungiau savadarbį valdiklį, grynai tik tam kad pažiūrėti garso skirtumą. Na ir galiu pasakyti, kad dirba nepalyginamai tyliau. Tik į fazę nelabai pataiko (reikia keisti algoritmą, kam laiko neturiu), tai didinant greitį stipriai kyla srovė. Bet faktas kad dirba gerokai tyliau.
2010/09/27 at 07:56 #2215Gl_asMemberDel 12V i viduri tarp celiu kodel isiskelti nenori? Del BMS bijai, kad apsaugos nebus? Saugikli galima pastatyt nedideli.
2010/09/27 at 08:25 #2216ŠarūnasKeymasterTai toks planas ir buvo ten viską sukelt. Bet kad netelpa.
Plius, to keitiklio dizainas labai komplikuotas, reikia daug laiko tam paskirti. O jo nėra…
2010/09/27 at 08:52 #2217Gl_asMember“Isiskelt” – turejau omeny prisijungt tarkim uz kokiu 4 celiu :). Jeigu vienas galas yra sujungtas su mase, tai uz 4 celiu turetum turet kokius 13-14 V. Ar netinka taip?
2010/09/27 at 09:17 #2218ŠarūnasKeymasterNesąmonė. Akumuliatorius išsibalansuos ir turėsi krūvą sugadintų celių.
2010/09/27 at 09:25 #2219Gl_asMemberKas ten issibalansuos per viena diena? Gi nevazinesi taip metus laiko. Cia as kaip supratau tau reikia parodai paruost
2010/09/27 at 12:08 #2220ŠarūnasKeymasterNa tai paskaičiuokim. Važiuojant šviečia viena 35W lempa + 2 gabaritai po 5W. Tai jau 55W. Sustojus sankryžoje dar prisideda 21W stabdžio lempas + dvi posūkių lemputės po 10W. Tai važiuojant 55W, o stovint sankryžoje 96W, kas atitinka 4.6A ir 8A atitinkamai. Priminsiu, kad akumuliatoriaus talpa yra 20 Ah. Vien kol davažiuosiu iki vietos, celių talpa jau skirsis kokiu ketvirtadaliu-trečdaliu. Tokio talpos skirtumo balansavimas užtruktų parą laiko.
Pabrėžiu: niekada, NIEKADA nedarykite tokių dalykų. Brangiai kainuos.
2010/09/27 at 15:40 #2221Gl_asMemberSitie skaiciai kiek pariebinti, bet tiekto, neesme. Man idomu ka daro sioje vietoje BMS? Ar jis nedalyvauja krovime? Tiesiog paimi ir krauni visas celes sujungtas nuosekliai? Jeigu taip, tada suprantu kad issibalansuoja ir celes bus gadinamos nes nevienodai pasikraus.
2010/09/27 at 21:25 #2222ŠarūnasKeymasterVa, pagaliau baigiau BMS plokštės brėžinį. Žiauriai atsibodo, akyse takeliai raibsta…
–
Gl_as, BMS funkcija yra apsaugoti celes nuo ribinių įtampų, taip pat jas balansuoti krovimo metu.
Ribinės įtampos yra dvi: apatinė ir viršutinė. Apatinė riba yra 2V ir BMS aptikęs tokią įtampą ant bent vienos celės, iškart siunčia “KILL” signalą varikliui. Viršutinė riba yra 3.65V ir ji pasiekiama tik krovimo metu. Jei kraunant bent viena celė pasiekia 3.65V, BMS išjungia įkroviklį ir balansuoja akumuliatorių tol, kol aukščiausią įtampą turinčių celių įtampa nukris arčiau kitų celių. Nukritus celės įtampai vėl įjungiamas įkroviklis iki kol vėl bus pasiekta 3.65V. Krovimas išjungiamas kai visų celių įtampa yra artima 3.65V.
Na o pats balansavimas vyksta labai paprastai – aukščiausią įtampą turinčiai celei lygiagrečiai prijungiama apkrova, kuri iškrauna celę arba dalį įkroviklio srovės nukreipia per šuntą. Bet lyginant su krovimo srove (25-100A), balansavimo srovė yra labai maža (0.5-1A, kas, beje, skaitosi gana daug) ir balansavimas užtrunka labai ilgai (mano minėta para).
Jeigu sistemoje visos celės dirba vienodomis sąlygomis, t.y. nėra priburta kokių nors lempų nuo kelių celių, tuomet skirtumas tarp celių talpų gaunamas kelių % ribose ir balansavimas būna labai greitas, su protingu BMS (kaip maniškis) balansavimas būna atliktas jau prieš celėms pasiekiant 3.65V.
2010/09/28 at 05:01 #2223Gl_asMemberAi, tai BMS matuoja kiekvienos celes itampa, bet srove paduoda visom celem nuosekliai? Kaip supratau, nera atskiru celiu krovimo? Grazi plokste, su Orcadu braizei?
2010/09/28 at 07:30 #2224ŠarūnasKeymasterTaip, iškrovimas ir įkrovimas vyksta nuosekliai. Kiekvieną atskirai junginėti būtų labai sudėtinga ir nuostolinga.
Braižyta su EAGLE. Dabar galvoju kaip čia pagaminus skubiai. Mano spausdintuvas neneša tokios rezoliucijos, vietomis takeliai susilieja…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.