Home › Forums › Mūsų projektai / susitikimai › e-mopedas
- This topic has 164 replies, 11 voices, and was last updated 11 years, 8 months ago by agniusm.
-
AuthorPosts
-
2010/10/13 at 06:12 #2245VilmantasMember
Skaičiau elektronika.lt kad sankaba buksuoja.Pirma tai siulau pakeisti spyruokles y mikštesnes. Tada labiau prispaus trinkeles, arba spyruokles išvis pašalinti.
2010/10/13 at 06:13 #2246Gl_asMemberO variklio galia mazeja, pasiekus tam tikras apsukas, del pacio variklio prigimties, ar del kontrolerio? Variatorius irgi turi savo ribas, neuzkelsi greicio iki begalybes. O gal galima perdaryt kontroleri, kad jis ir maksimalias apsukas padidintu ir sukimo momento kreive pakeltu i virsu, kylant apsukom?
2010/10/13 at 10:37 #2247ŠarūnasKeymasterSpyruoklės pašalintos. Tiesiog sankabos trinkelės prastos, reikia “sportinių”. O tai įvertinama 200 Lt…
Variklio galia artėjant prie maksimalaus greičio mažėja dėl to, kad artėjama prie maksimalių variklio apsukų. Na čia jau reikia šiek tiek variklių teoriją žinot. Valdiklis su tuo nieko bendro neturi. O greitis mažas dėl to, kad variatorius neužkelia diržo iki tokio lygio, kokio galėtų. Tai sprendžiama sunkesniais svareliais, kuo dabar ir užsiimu.
2010/11/07 at 14:47 #2248ŠarūnasKeymasterPamažu ruošiu motorolerį registravimui… Tarp techninių sąlygų reikalavimų gausybės rago yra du tokie:
- Variklis turi išsijungti nuspaudus stabdžius (taip pat, beje, kaip ir elektriniams dviračiams)
- Pasukus raktelį įsijungia tik šviesos ir skydelis, bet variklis neveikia; variklis “įsijungia” tik laikant nuspaustą stabdžio rankeną paspaudus užvedimo mygtuką
Aišku projektuodamas BMS to nebuvau numatęs. Na tai teko surinkti štai tokią schemutę:
Liko tik išvedžiot kelis papildomus laidus…
Na o sėkmingai registracijai dar reikės sumažinti akumuliatoriaus įtampą iki 48V (laikinai, kad praeičiau reikalavimus :) ) ir įtaisyti originalų prietaisų skydelį. Va su pastaruoju tai bus ką veikti.
2010/11/07 at 19:35 #2249TadasParticipantJei nori lengviau ir tau tinka parade matyto motorolerio “brolio” prietaisu skydelis tai galiu kazkiek padeti.Nes ten vargo yra nemazai padaryti ta maza dezute :)
2010/11/08 at 09:14 #2250ŠarūnasKeymasterNa iš tikro ten bėdos bus tik dvi (mano spidometras analoginis): akumuliatoriaus įkrovimo lygio rodymas ir temperatūros rodymas. Temperatūros rodymui bet kokiu atveju reikia mikrovaldiklio (variklyje yra integruotas skaitmeninis jutiklis), bet to kol kas nedarysiu, mat techninėse sąlygose tokio reikalavimo nėra. Na o su akumuliatoriaus įkrovos lygiu yra kiek sudėtingiau, nes reikia matuoti srovę (iki 150A) ir skaičiuoti Ah. Vėlgi, techninėse sąlygose nėra reikalaujama tą talpą atvaizduoti tiksliai; reikalaujama kad būtų indikatoriai “pilnai įkrauta” ir “išsikrovė”, o pastarajam įsižiebus dar turi neišsijungti šviesos ir pakakti energijos pasitraukt iš kelio.
2010/11/08 at 10:10 #2251TadasParticipantAs tik norejau pasakyti kad galiu duoti kontaktus zmogaus kuris gamino toki daikta i toki viena motoroleri kuri tu puikiai zinai ir ten praktiskai prietaisu skydelis paliktas gamyklinis.
2010/11/08 at 17:46 #2252ŠarūnasKeymasterNa dėl visa ko gali mestelt kontaktą į emeilą: sarunas eta circuit taškas lt. Bet kol kas manau kad neprireiks, pasidarysiu pats. Beto, tame kitame motoroleryje kitos skydelis – skaitmeninis.
2010/11/17 at 18:21 #2253ŠarūnasKeymasterSavadarbis ventiliatorius “sugedo”. O priežastis labai paprasta… Jis prisisuka 4vnt M4 varžtais, tuo pačiu priverždamas motoro būgną prie rotoriaus. Skubėdamas tuos varžtus prisukau be klijų (mėlynas LockTight). Na o rezultatas – nuo vibracijų jie visi išsiskraidė ir ventiliatorius tapo palaidas. Aišku pajutęs gan nemalonias vibracijas ir žviegimą sustojau pažiūrėti kas gi nutiko. O nutiko štai kas:
Šiek tiek apsidrožė pats motoras, bet tai niekis. Ventiliatoriaus prisukimo auselės atsilenkusios, vienos iš vis nėra. O ir pačios sparnuotės keli virinimo taškai nutrūkę. Laikinai suvirinau, sutvarkiau… Bet vis vien liko deformuotas, gan stipriai muša.
–
Tai laikinai bandysiu montuoti dulkių siurblio ventiliatorių:
Bet jis jau stipriai per siauras, kažin ar pakaks aušinimo. Na bet vis šis tas. Ieškosiu kito sprendimo.
2010/11/17 at 19:09 #2254TadasParticipantO gal geriau butu pastatyti mazo galingumo didesniu KV varikliuka kuris suktu maza turbinele ir nutraukinetu ta ora nuo varikliuko?Vistiek tas ventiliatorius suvalgo kazkiek energijos.O dar jei labai norint galima ta siluma nuvest kur po sedyne kad rudeni silciau butu vaziuot :)
2010/11/17 at 19:38 #2255ŠarūnasKeymasterTai tas papildomas irgi suvalgys papildomą energiją. Ir net daugiau. Plius papildomas triukšmas, kaina, daug mechanikos… Reikia kuo mažiau mechanikos ir šiaip mazgų.
2010/11/18 at 22:32 #2256ŠarūnasKeymasterKol kas vienintelį sprendimą rimtesniam aušinimui matau tokį:
–
Ir turėtų būti efektyvesnis už tą turbininį – vis tik apsukos tik ~9’000-10’000 RPM, nepakankamai kad tas turbininis (išcentrinis) pakankamai gerai dirbtų.
2010/11/19 at 18:26 #2257TadasParticipantPapaisyta tikrai labai graziai tik va pagamint bus sudetingiau arba jei kazkas pagamins tai kainuos.Kita vertus kas siais laikasi pigu? :)
2010/11/19 at 18:45 #2258ŠarūnasKeymastertaip, pabendravau su gamintojais ir tokio pagaminti mūsiškiai negali – reikalingos 5 ašių CNC staklės, kurios gali kraipyti detalę visaip. Tai sprendimo variantai du:
- Išretint sparnuotę kad freza galėtų prieiti nekraipant detalės;
- Pagaminti paprastą laikiklį gamyklinei plastmasinio ventiliatoriaus sparnuotei (nuo kokio CPU ventiliatoriaus ar panašiai);
Žiūrėsiu dar kas geriau.
–
Na o šiandien pavažinėjau per miestą us dulkių siurblio ventiliatorium – aušina tikrai pakankamai gerai, bet jau triukšmas… tragedija, vos ne kaip benzininio. Būtinai reikia balansuoti.
2010/11/19 at 19:10 #2259TadasParticipantTai jau manau tikrai bus geriau det geresnes firmos ir pagal diametra tinkanti ventiliatoriu i remeli.Visu pirma nezinai tiksliai ar pakaks numatyto diametro gal reiks didinti.Kai jau isbandysi ir matysi kad tinka tai nors ir is aukso galesi uzsakyt kad padarytu :) Dabar vesu gi tai ir tas ausinimas pakankamas gaunasi o jei vasara turesim 27-33 silumos tai bus ir ausinimas kitoks.
2010/11/19 at 20:44 #2260ŠarūnasKeymasterNa su temperatūros skirtumais tai labai paprasta yra. Jei dabar +5 lauke ir motoras užkaista iki +60, tai kai lauke bus +35, motoras užkais iki +90. :) Taip gamta veikia. Aišku dar reikia įvertinti kad užkaitusių apvijų varža kažkiek padidėja ir automatiškai pradeda dar labiau kaisti, bet ta įtaka labai maža.
2011/06/11 at 15:06 #2261ŠarūnasKeymasterVa taip atrodo atšokę magnetai… Incidentas įvyko ALT2011 parodos metu, kai šiek tiek pasidraskiau.
2011/06/11 at 15:12 #2262PauliusParticipantOhoo…. Kaip čia taip dabar gavosi? :) Ar tikrai tik “šiek tiek” pasidraskei? :)
2011/06/11 at 15:35 #2263ŠarūnasKeymasterProblema kad šita dalis yra vienintelė motore likusi kiniška detalė, kuri yra labai išsibalansavusi ir stipriai vibruoja. Tai prie aukštų apsukų jau savaime cilindras ima piešti daugiakampes žvaigždes, kas atpalaiduoja magnetų klijus. Na o davus gazo dar ir statorius magnetus normaliai timpteli į save…
2011/06/11 at 16:06 #2264PauliusParticipantAš esu mąstęs apie savos gamybos statorių. Sau žinoma, bet pasidalinsiu mintimis. Gal patiks, gal ne: Statorių gaminti iš kokybiško lengvo lydinio, sienelės storį laikant esamas+magneto storis, tada išfrezuoti griovelius magnetams. Statorius išeina lengvas, tvirtas ir dar magnetai gerai laikosi. Bet, čia buvo tik pradinis mąstymas mano toks. Toliau mintį vysčiau taip: statorių gaminti iš žiedų, kad ir dviejų (lengviau apdoroti, nors ir reikia nežmoniško tikslumo), toliau, magnetų griovelių sieneles paversti taip, kad jos būtų ne stačios, o kairės ir dešinė sienelės, prie magneto nugarėlės, prasiplėstų, išeitų trapecija, su trumpesne kraštine arčiau rotoriaus. Magnetai žinoma šiam mąstymui taip pat ne bet kokie, o jau užsakyti turėtų būti pusgaminiai, kuriuos vėliau tiksliai apdirbtume. Štai tokios mintys. Žinoma, darbo daug, pinigų taip pat kokybiškam gaminiui gautūsi, o tau tikriausiai norisi kuo greičiau susitvarkyti ir pamiršti. Beje, brėžinius šito dalyko, apie kurį čia kalbėjau, dar kažkur užmetęs turiu, tai jei nori, duok žinot, paieškosiu ir atsiūsiu, bus tau aiškiau gal apie ką kalbu. :) Taip ‘skant, Peace ;)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.