Home Forums Motorai / perdavimas E-motorų pervyniojimas

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #1996
    Ričardas
    Participant

    Siūlau padiskutuoti apie įvairių tipų variklių pervyniojimo niuansus.

    Pradėsiu nuo šepetėlinio DC su pastoviais magnetais.

    Teko ardyti seną stalinio ventiliatoriaus (vėjelio) variklį, kuris jau greičiausiai buvo pervyniotas, pagal ženklus – lituotos apvijos prie inkaro, popierius paprastas, nevaškuotas. O gal tiesiog taip seniau vyniodavo… Esmė jo apvijų išdėstymas kaip paveiksle A. Apvija gaubia inkaro ašį. O šiaip kiek teko ardyti kitų variklių, jų apvijos vyniojamos šalia ašies, kaip paveiksle B.

    DDlIy.jpg

    Kaip suprantu:

    • apvijų daugiau – didesnis sukimo momentas, mažesnės apsukos
    • apvijų mažiau – mažesnis momentas, didesnės apsukos.

    O kaip įtakoja variklio charakteristikas apvijų išdėstymas, kaip A arba B atveju?

    #5289
    Paulius
    Participant

    Įdomiai čia. Dėl greičio ir sukimo momento, tai žinios tokios:

    Šie dydžiai priklauso nuo vielos storio ir ilgio. Su sąlyga, kad vyniosim kiek telpa:

    @ Plonesnė viela = jos daugiau = daugiau greičio = mažiau sukimo momento.

    @ Storesnė viela = jos mažiau = lėtesnis = daug sukimo momento.

    Taip pat įtaką šiem greičiam duoda ir naudojama viela. Kolkas teko užmatyti tik R/C projektus (radijos bangom valdomi automodeliai), kuriem reikėjo greičio didelio. Tam jie naudojo sidabro vielą. Jos mažesnė varža, todėl geriau išnaudoja energiją ir duoda daugiau galios.

    (Kaip visada, jeigu klystu, mane pataisys :) )

     

    EDIT:

    Labai geras šaltinis, kuris paaiškina nemažai dalykų apie BPMDC pervyniojimą:

    NUORODA

    #5290
    Martynas
    Participant

    paprastai galima pasakyti taip: 

    • kuo daugiau vijų tuo didesnis mažesnis sukimosi greitis
    • kuo storesnė viela, tuo gali tekėti didesnė srovė, todėl bus didesnis sukimo momentas
    •  

     

    bet skerspjūvio plotas kurį galima užpildyti teoriškai variu tai tas pats, tad variklio galia vistiek lieka tokia pat, nes galia tiesiogiai priklauso nuo sukimo momento ir sukimosi dažnio  

    dar niuansas yra, kad naudojant storesnę vielą gali likti truputėli didesni tarpeliai tad užpildymas gali tapti nevienalytis, tad truputi mažėja plotas vario.  

    tad jei bus naudojama stora viela, variklis turės didelį sukimo momentą lengvai pajudės iš vietos, bet greičio palaikymui naudos daug srovės, o kadangi visi turi varžą tai kais, o tai priklauso nuo srovės kvadrato, tad išsiskirs daug šilumos.  

    jei bus daug apvijų, dėl mažo sukimo momento nepajudėsi iš vietos, jei nebus apsaugos sudegs variklis, bet toks bus su didesniu naudingumo koeficientu palaikant greitį.  

    tad tokios teorinės žinios, reikia ieškoti sau reikalingo aukso vidurio.

    #5291
    Šarūnas
    Keymaster

    Norėčiau kiek pataisyti: kuo daugiau vijų, tuo lėčiau suksis.

    #5292
    Ričardas
    Participant

    Pauliui:

    Quote:
    six more coils …. because I want to create more torque …. it should have reduced the speed

    Iš tavo paties nuorodos, kažkada ir aš ją buvau užtikęs. Deja apie vijų padėtį nekalbama.

    Martynai, tavo samprotavimai likę geri, bet pradžioje maišai:

    http://www.youtube.com/watch?v=nbhw78P05TU

    Nuo 15min. 

    Mano galva (jei ne, pataisys žinantys) variklis sukasi tokiomis apsukomis, kad jo vidinė elektrovara, nukreipta priešinga maitinimo srovei kryptimi atstotų maitinimo įtampą (el. nuostolių nepaisau). Kuo daugiau vijų, tuo prie mažesnių apsukų vidinė elektrovara pasieks maitinimo įtampą. Pagalvok apie generatorių, kuo daugiau vijų, tuo didesnė elektrovara, @ same rpm, tas pats varikliui. O kaip pats sakei, jei inkaras užpildytas vienodai, galia nekinta: P=f*M (f – apsukos, M – sukimo momentas). Vadinasi jei daugiau vijų – mažesnės apsukos, mažesnės apsukos – didesnis momentas.

    O tai kaip visgi su apvijų padėtimi?

    #5293
    Šarūnas
    Keymaster

    Apvijų kontūras turi būti statmenas magnetų kuriamam laukui. Siūlau pasiskaityti S.Masioko knygą Elektrotechnika: https://www.google.lt/search?q=Elektrotechnika+masiokas

    Tai yra bene vienintelė man patikusi knyga iš studijų laikų. Tiesa, ne pirmo jaunumo, todėl BLDC motorų joje nerasit, tačiau realiai tie motorai niekuo nesiskiria – svarbiausia pagrindai.

    #5294
    Tadas
    Participant

    Taigi sakykit gal kas bandet paprasta asinchronini varikli paleist panaudojus tarkim RC valdikliuka?Kiek suprantu tai tokie kaip Jonelis ir jei neklystu Elintos kolektyvas naudoja tokius variklius pervyniotus tam tikrom itampom naudoti tik aisku valdikliai yra brangus.Tarkim kas gautusi per variantas jei panaudot toki varikli pervyniota sakykim 60V itampai ir idet holo daviklius kad naudot iseitu bldc valdikli?Ar zenkliai sumazedu naudingumo koeficiantas tokios traukos sistemos?

    #5295
    Šarūnas
    Keymaster

    Šių motorų valdymas šiek tiek skiriasi, nes asinchroninis turi slydimą (rotorius sukasi kiek lėčiau nei magnetinis laukas). BLDC valdiklis tiesiog nesugebės jo išsukti, ir, netgi išsukus ranka, valdiklis, teoriškai, suks motorą, bet sukimo momentas bus lygus nuliui (nes sutaps rotoriaus ir lauko dažnis), taigi motoras tiesiog pasisuks iš inercijos ir sustos…

    Čia tik mano teoriniai pasvarstymai, realiai nesu bandęs. 

    P.S. įmonės CNC staklelėms ieškojau naujo AC špindelio su dažnio keitikliu ir pastebėjau, kad galima sąlyginai pigiai įsigyti “servo” motorų. Pavyzdys:

    http://www.youtube.com/watch?v=LfOOItgBpMw

     

    2.2kW 24kRPM komplektas (motoras + keitiklis) kainuoja 250 £ su siuntimu:

    http://www.ebay.co.uk/itm/2-2KW-WATER-COOLED-SPINDLE-MOTOR-2-2KW-INVERTER-DRIVE-VFD-GRINDING-ENGRAVING-k3-/170746857850?pt=UK_BOI_Industrial_Automation_Control_ET&hash=item27c14e497a 

    Tai yra staklėms skirtas špindelis, turintis ER20 įrankio patroną. Be jo, manau, turėtų būti gerokai pigiau.

    Šis motoras yra kaip ir paprastas trifazis indukcinis, skirtumas tik tas, kad jis suvyniotas kur kas aukštesnėms apsukoms, taip pat skirtas didesniam faziniam dažniui (teko matyti iki 1kHz, kai, tuo tarpu, paprasti indukciniai motorai dirba 50Hz dažniu).

    Dar pliusas – aušinimas skysčiu. Diametras vos 80mm. Būtų labai įdomu pasižaisti… Imsim staklėms kažką panašaus (dar pasidomėsiu ar nėra tylesnių variantų), tai bus galimybė pačiupinėt.

    #11799
    sopkis
    Participant

    Ne teorija, bet video iš gamyklos.

    #12294
    Tadas
    Participant

    Taigi pries keleta metu sumaniau is eilinio auto generatoriaus pabandyti pasigaminti bldc motoriuka.Pradzia padariau ir del laiko stokos padejau i lentyna.Veliau susirinkau rotoriu is 24 neodymio magnetuku.Susiradau rc forumuose vyniojimo kalkuliatoriu kuris rodo keleta variantu.1 variantas kai praleidziamas 1 dantis kiekvienai fazei kitaip sakant apvija i kas antra danti kitas variantas kai kiekvienas dantis turi vis sekancia faze.Vyniojimo seka ABC:
    http://www.blmot.de/power/bewicklungsrechner.html?Schema=ABC/ABC/ABC&Pole=12&Schaltung=Y

    taigi kaip keisis charakteristikos busimo motoro tokiu skirtingu variantu?Gal Sarunas kazka pakomentuotu ar kiti praktikoje susidure forumieciai?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.