Home › Forums › Motorai / perdavimas › El variklio pasirinkimas
- This topic has 49 replies, 11 voices, and was last updated 10 years ago by Martynas.
-
AuthorPosts
-
2012/10/22 at 14:47 #1987UgniusMember
Sveiki, visai nesenai susidomėjau elektromobiliais, elektronikos žinių mėgėjišku kaip ir yra, tai norisi kibti į darbą. Skaitinėjau šitą forumą, ieškojau informacijos google. Kilo tokie klausimai:
•Norėtus pradžiai sukonstruoti derbi senda tipo motorolerį-motociklą (apie 200 kg) ir niekaip nesuprantu kaip parinkti variklį. Vienur rašo pakanka 3kw kitur projektuose deda 15kw, vieni ima trifazius iš rc modelių, kiti iš dar kažkur juos išsilupa.
•Kaip yra su stabdžiais? Diskiniai jau nebenaudojami ar kaip? Paspaudi jungiklį ir pats variklis blokuojasi?
Kol kas tiek, ačiū už pagalbą!
2012/10/22 at 17:44 #5225TadasParticipantPriklausomai ko nori is daikto ir kiek gali investuot tokios galios ir dedi motora.RC pamirsk nes kontrolerio nera uz realius pinigus.Pakanka nominalo 3-5kw.Siaip LInas senda buvo perdirbes pasieskok forumo paieskose rasi ir video sioki toki.Dabar as turiu ta motora jei domins sutarsim kazka ;)
2012/10/22 at 18:54 #5226UgniusMemberKaip nera kontolerio? Sarunas kaip pasidare? Koks yra kitas variantas be RC? Kas ten per motoras? Maciau ta Lino senda. Nelabai patiko, tik idomu ka jis dare su Sendos pavaru deze, kur motora state?
2012/10/22 at 19:13 #5227ŠarūnasKeymasterMano motoroleris jau surinktas į benziną ir yra parduodamas… Pagrindinė priežastis yra laiko stoka, bet iš techninių – RC motorui netinkamas valdiklis.
Rinkdamasis motorą būtinai domėkis koks jo induktyvumas: jei mažiau nei 50µH – niekur jo nepanaudosi.
2012/10/22 at 19:45 #5228LinasParticipantUgniau, jei matei senda turejai matyti ir kur variklis stovi :)
siaip jei nesiekiant kazko ypatingo galima pasieiti be pavaru dezes, statai zvaigzdute ant elektrinio variklio ir jungi su galiniu ratu, cia yra pats paprasciausias variantas. Kaip ir Sarunas minejo nepatariu naudoti RC tipo varikliu del valdikliu turkumo. Pagal tai kiek esu isbandes as matau du variantus:
1. imti ieskoti pigiai koki sepetelini varikli bent jau kad kokius 3kw nominalo butu, kontroleriu galesi paieskoti ebay arba paciam konstruotis jei ziniu uztenka.
2. pirkti hubini varikli bent 3kw nominalo, toki as dabar i savo kurybos dviratuka idejas. bet kaina jau bus didesne – variklio ir valdiklio kaina virsija 2k lt, uztat efektyvumas geresnis nei sepeteliniu, plius yra regeneracinis stabdymas ir vietos lieka daugiau akumuliatoriams, minusas tas kad pasunkeja galinis ratas, vien variklio svoris 11kg.
2012/10/23 at 06:35 #5229UgniusMemberGerai viskas kaip ir aisku. Koki sepeteliniu varikliu gamintoja galite perelenduoti? Kaip vis del to su tais stabdziais ten yra?
2012/10/23 at 07:14 #5230TadasParticipantAs pirkciau mini etek’a me 0909 ar kazkas tokio kaina ebay su siuntimu i Lietuva
Apie 520$ o jei bldc tai golden motor hpm 5000.O sepetelinis is Sendos Lino su
Pakeistais SKF guoliais ir su visu perdavimo mechanizmu butu 400 lt jei ka domina.
2012/10/23 at 12:56 #5231UgniusMemberNorėčiau tik gamintoją patikima susižinoti, o vėliau pagal reikiamas charakteristikas susirasiu pats. Vis dar nepaaiškintas klausimas su stabdžiais :D Kamuoja jis mane labai, o kadangi nesu čiupinėjęs tokios daikto, tai ir neturiu žalio supratimo kaip jei veikia :D
2012/10/23 at 13:55 #5232LinasParticipantmechaniniu stabdziu neverta atsisakyti, tiesiog naudojant nebloga varikli ir kontroleri kuris turi regeneracine funkcija galima siek tiek energijos grazinti i akumuliatorius stabdant – pvz paspaudi truputi stabdzio rankenele, kur imontuotas davikliukas ir stabdo pats variklis, o jei reikia kad stipriau stabdytu tada pridedi mechaniniais stabdziais. sis regeneracinis stabdymas priklauso nuo variklio tipo ir kontrolerio:
sepeteliniai varikliai regeneracija turisu tik jei jie su magnetais, jiem tinkamu kontroleriu ratas tada vel sumazeja, variantas variklio butu kaip Tadas minejo: mars o kontroleris jau reikalingas koks nors pm with regen, vienas is ju butu kelly, nors jie nera aukstos kokybes.
rimtesni kontroleriai turi kintama regeneracijos stupruma – pvz kuo labiau spaudi rankenele tuo labiau stabdo variklis.
besepeteliniai varikliai visi gali tureti regeneracijos funkcija, ji labiau priklauso nuo kontroleriu
2012/10/23 at 14:45 #5233VilmantasMemberSveiki, ką manot apie tokį variklį y kokį nors motocikla? Man jis visai neblogai atrodo, manau priverstinai aušinant 2kW jis normaliai suktų. :) : http://www.elektrinis-dviratis.eu/prekiu_katalogas/4-elvarikliai_ir_priedai/10-trifaziai_varikliai_bldc/46-trifazis_besepetelinis_kintamos_sroves_variklis_800w
Ir kaip jum šitie akumuliatoriai? : http://skuteriai.lt/index.php?view=article&catid=36%3Aadmin&id=76%3Aakumuliatorius-lucas-12-volt-33ah-agm-vrla&format=pdf&option=com_content&Itemid=58
2012/10/23 at 14:59 #5234LinasParticipantnebuvau su tuo varikliu susidures, bet jei jis golden motor, esu girdejas kad neturi gero ausinimo.
akumuliatoriai labiau tik pabandymui, arba max vienam sezonui, paskui ismetimui
2012/10/23 at 15:09 #5235VilmantasMemberTaip, golden motor. Kazkoki planai yra iki vasaros kazka padaryt. Pinigu kaip ir yra, nenoriu skubet bei dauk isleist, akumai jai vasara laikytu mane tenkintu, imciau 4-5 akumus, ta 800w motora, kontrolerio neisirinkau dar, ir zinau kas man parupintu toky motocikliuka : http://maltabikes.com/ads/sachs-madass-125/
Manau visai nieko butu. :)
2012/10/23 at 16:02 #5236TadasParticipantVilmantai as kazkiek domejausi tuo motoru.Jis pakankamai atsparus iki 3 kw smaugimui kiek teko skaityti forumuose is uzsienio.Tik va viena beda atkreipk demesi i apsukas.Perdavimas tures but ne didesnis kaip 1:2 nes kitaip turesi kalna sukimo momento o greicio bus tik apie 30km/h . Donoras nera prastas jis tikrai lengvas ir visai patogus konvertavimui.
2012/10/23 at 16:35 #5237LinasParticipantas siek tiek nesutikciau su Tado nuomone kad donoras yra ypac tinkamas Vilmanto pasirinktiem komponentam, kad konvertavimui jis tinkamas tai taip, bet reiktu kitaip su juo elgtis, mat jei idesi svina ir nedideli varikliuka jis bus labai sunkus ir vaizdo visiskai nebus.
as kazkada taip pat si modeli buvau nusiziurejas, ir jei nebuciau uzsiemes dviraciu gamyba tai tikrai ji buciau konvertaves, tik siek tiek kitaip: imciau normalu hubini varikli deciau i galini rata ir vietoje esamo vidaus degimo variklio montuociau lifepo4, tada vizualiai jis labai gerai atrodytu, nes akumai daug vietos neuzimtu, maziau nei vidaus degimo variklis, dali akumu galima butu sutalpinti i baka. siuo budu jis net uz gamyklini galetu buti lengvesnis.
dar del variklio, ar tikrai uzteks galios Tadai, nes svoris moto jau virsys 100kg be vairuotojo, o kiek bandes tai vaziuoti ~60km/h greiciu reikia apie 2kw pastovios galios, o kur dar pagreitejimai ikalnes…
si varikli mano galva butu protinga naudoti jei max greitis butu kokie 40-45km/h. zinoma galiu ir klysti, tiesiog issakau savo nuomone :)
2012/10/23 at 16:47 #5238LinasParticipantva uzmaciau sukonstruota eksponata su siuo varikliu: http://www.evalbum.com/3870
raso kad gerai iki 40km/h greicio, bet jo svoris tik 31kg, o tai daugiau nei 3x maziau nei bus moto.
… siek tiek su komercija isikisiu, valdikliu jam turiu, jei reiks kreipkis :)
2012/10/23 at 17:54 #5239UgniusMemberVo man su tom rankenomom ir yra daug tu klausimu :D yra jau parduodamu stabdziu rankeneliu su imontuotu davikliu ar paciam savidarbiauti reik? O su gazu kaip? Potenciometras kuri matuoja mikrovaldiklis? Seip projekto ateinancio yra ne susipirkti viska, o paciam suprojektuoti ir pasigaminti. Zinau daug darbo ir laiko, bet siuo metu degu tuo :D
2012/10/23 at 19:42 #5240MartynasParticipantgreičio rankenėlėje yra holo daviklis, kuris atitinkamai pagal gazo padėtį siunčia atitinkamai voltų (0-4,8v), kuriuos jau variklio valdiklis nuskaito, tad nereik jokių mikroschemų papildomai. Na gazo rankenėlę tikriausiai jau labiau apsimoka nusipirkt. o dėl stabdžių tai regeneracijai labiau apsimoka paprastą neužsifiksuojantį jungtuką pastatyt, kai spaudi tai ir stabdo varikliu. Bet tada vistiek reik numatyt kažkokį variantą, kada naudoji tik paprastus stabdžius, kad atjungtų variklį, tai paprasčiausias variantas žaisti su magnetu ir herkonu arba su mažu jungtuku neužsifiksuojančiu, statyt prie rankenėlės ar net prie pačio stabdžių suporto. Nes motocikle tai bus tikriausiai hidrauliniai stabdžiai tai tokiems, kaip ir nemačiau, kad būtų jau su integruotu jungtuku.
2012/10/23 at 19:48 #5241UgniusMemberVariklio valdikli bandysiu pats darytis kaip jau ir sakiau :) aciu uz informacija, ryt jau samata reikes susimest :D
2012/10/23 at 20:12 #5242MartynasParticipantNa toks gazo valdymas naudojamas visuose dviratiniuose greičio valdikliuose, o jei darysi savo tai gali atitinkamai savaip sugalvot, bet holo daviklis šioj vietoj geriausias pasirinkimas, nes jį lengva apsaugot nuo vandens, tolygiai kintantis signalas, nėra judančių dalių priešingai negu potenciometre. O šiaip susimeistraut BLDC valdiklį dirbantį SVPWM algoritmu rimtas darbas reikalaujantis daug elektronikos žinių, įrankių, patirties, daug paprastesnė valdiklio konstrukcija būtų DC šepetėliniam varikliui. O jei nesieksi labai didelių galių, tylaus darbo ar labai didelio efektyvumo, ir užtenka maždaug iki 100A, tai daug kart greičiau, lengviau ir daug kart pigiau būtų pas Liną nusipirk kinietišką valdiklį ir truputi modifikuot. Na aišku dėl sportinio intereso visad įdomu savo daryt:)
2012/10/23 at 20:40 #5243VilmantasMemberLinai, esu truputi apmastes, hubo neamau, kad apsimoka det, nes mano keles bus daznai zvirkelis su nemazom duobem, taigi hubas nelabai tam tinka.. Del grozio is pat pradziu nelabai bus man skirtumo. :) Taigi naudosiu svina. Ir pigu bus iskarto ir paprasta, sutalpint sutalpinsiu, jai man viskas labai patiks, dar y kita ateinacia vasara butu ir lifepo4. :) Tad viskas po biski. :)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.