Home › Forums › Motorai / perdavimas › Klausimas dėl variklio fazių
- This topic has 13 replies, 3 voices, and was last updated 8 years, 6 months ago by Šarūnas.
-
AuthorPosts
-
2015/10/19 at 11:47 #11822sopkisParticipant
Toks klausimas. Gal yra koks būdas, kad aptikti holo daviklių fazių teisingumą? Kalbu apie tai, ar jie tikrai savo vietoje, o ne tai koks kampas (60-120°). Gal ten kaip nors į dvi fazes padavus tam tikro poliarumo įtampą pagal holo daviklių išėjimus eina matyti ar geri signalai. Nes problema tokia, kad motoras sukasi, no load srovė normali, bet regenas neveikia, nors su kitu motoru tas pats kontroleris veikė. Tiesa, regen veikia, bet tik tada, kai ratą suku atgal. Tokia nuojauta, kad holo fazė per 30° pastumta. Tiesa, motoras Golden Motor Magic Pie 2, pagal įtampą RPM kaip ir atitinka.
2015/10/19 at 12:00 #11823ŠarūnasKeymasterSu oscilografu paprasta – pasuki ratą ir stebi ar sutampa holo stačiakampiai signalai su BEMF faze.
2015/10/19 at 12:09 #11824sopkisParticipantTai užtenka dvikanalio skopo, pajungi tarp dviejų fazinių laidų vieną kanalą, o kitą kanalą į holo daviklius po vieną, kad rasti tą holo daviklį, kurio high-low lygiai sutampa su b-emf? Domėsiuos toliau kaip ten kas.
2015/10/19 at 12:14 #11825ŠarūnasKeymasterTaip, tik high-low pasikeitimas bus nebūtinai ties zero-cross, tai priklauso ar motoras “60” laipsnių ar “120”. Vienu atveju sensoriaus signalo pasikeitimas bus ties zero-cross, kitu – ties trečdaliu pusperiodžio ilgio.
2015/10/19 at 12:22 #11827sopkisParticipantMan kažkodėl pagal paveiksliukus kur skirtumas tarp 60-120° rodomas, visada atrodė kad užtenka viena holo signalą invertuoti ir jau gausis iš 60 į 120, nes abiejuose variantuose eina kas 60° pasikeitimas. Gal man visgi reikia apversti vieną holą variklyje ir naudoti kaip 120°, jei iš tikro yra 30°skirtumas tarp jų?
- This reply was modified 9 years, 1 month ago by sopkis.
2015/10/19 at 13:34 #11829ŠarūnasKeymasterTaip, šiek tiek ne tą turėjau minty. :) Pirma pasižiūrėk kokį rezultatą gauni, tada bus aiškiau kur turi būti. Dažniausia problema kad bus pasislinkę kažkur visai bilekaip.
2015/11/06 at 12:25 #11937sopkisParticipantTruputį oftopiko, bet tokia sena Šarūno diskusijų tema, paskaitau, pasijuokiu ir vis prisimenu, kaip sunku seno kirpimo elektrikams paaiškinti apie savo variklį.
http://banga.tv3.lt/lt/2forum.showPosts/713249.381.1-=(26434271042015/11/06 at 14:17 #11938ŠarūnasKeymaster:) Tik ledkalnio viršūnė… Labai dažnai tenka susidurti su “elektroninių pavarų” specialistais ir visada kyla problemų.
Kažkodėl žmonėms šitie dalykai vis dar yra labai nesuprantami. Tas pats ir su paties elektrinio dviračio koncepcija: mieste vis dar visi vėpso išsižioję. Galvojau kad čia tik “trečių šalių” bruožas, bet Austrijoje efektas buvo dar stipresnis.Persiskaičiau tą seną temą, buvo smagu ir pikta prisiminti. Teko tiesiog pasiduoti diskusijoje. Seni krienai taip ir liko nieko neišmokę. Juk negali jų “snarglius” mokyti.
2015/11/06 at 14:52 #11939TomasParticipantO ar pavyko pasidaryti tą pavarą? Radai tinkamą rėlę?
2015/11/06 at 15:09 #11940ŠarūnasKeymasterPrieš perkant relę, patį motorą tiesiog sujungiau iš Y į ∆. Pasirodė, kad tam motorui toks jungimas netinka, kadangi BEMF forma yra ne sinusinė ir fazių įtampų suma nėra lygi 0. Tai gaunasi, kad sujungus ∆ jis pats save trumpina, kas stipriai jaučiasi net sukant ranka.
Todėl perjungimo idėjos atsisakiau.
Bet forumiukai dar sėkmingai kelis metus važinėjo su deltom ir rūkstančiais motorais :)2015/11/06 at 16:41 #11941sopkisParticipantĮdomu pasidarė, yra kur nors susiteminta lentelė su variklių modeliais, kad būtų matyti – veikia su delta jungimu ar ne.
2015/11/06 at 17:09 #11942ŠarūnasKeymasterKur nors ES forume gal ir rasi padrikos informacijos… Nemanau, kad kas nors tuo užsiėmė.
2016/05/17 at 11:18 #13973sopkisParticipantSusivėliau galutinai su tom srovėm. Šarūnas kažkada rašė:
Baterijos srovė = fazės srovė * PWM plotis
Viršutinio tranzistoriaus srovė RMS = baterijos srovė
Viršutinio tranzistoriaus pikinė srovė = baterijos srovė / PWM plotis
Apatinio tranzistoriaus srovė RMS = viršutinio tranzistoriaus pikinė srovė * PWM plotis
Regis kažkaip taip, jei kažkur skubėdamas nesuklydau. PWM plotis matuojamas 0-1 ribose.Turim žvaigžde jungtą variklį su 7kV, perjungus į trikampį gaunam 12kV. Akumuliatoriaus įtampa ir srovė nesikeičia, tai reiškia kad akseleruojant į variklį paduodamas galingumas nesikeičia. Sukimo momentas kaip ir turėtų nesikeisti. Nes Kv padidėjo, reiškia prie tokių pačių apsukų trikampiu jungto variklio Bemf mažesnis. O fazinė srovė teka tada, kai fazinė įtampa didesnė už Bemf. Taip teoriškai skaičiuojant kontroleris PWM pagalba trikampiu jungtam varikliui paduoda 1.7X mažesnę įtampą ir 1.7X didesnę srovę nei jungtam žvaigžde. Nes nesuprantu kurioje vietoje tada kažką praleidau, kad pagal kitų aiškinimus sukimo momentas turi kristi 1.7 karto, nors paduodamas galingumas tai lieka vienodas. Čia kalbu apie eksplotavimą iki 50% greičio.
2016/05/17 at 15:38 #13974ŠarūnasKeymasterIš Y į ∆ perjungtomis apvijomis kitaip teka srovė… Tai keičiasi ne tik Kv bet ir Ki, t.y. prie tiek pat srovės bus atitinkamai mažiau sukimo momento (bet atlaikytų daugiau srovės).
Paduodamas galingumas sumažėja, nes prie tokio paties greičio, sukimo momento ir srovės, bus mažesnis PWM (įtampa). Siekiant atgauti “prarastą” galią, reikia padidinti valdiklio fazės srovę. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.