Home › Forums › Akumuliatoriai / valdymo sistemos / įkrovikliai › Ličio Titano oksido baterijos (Li4Ti5O12)
- This topic has 14 replies, 5 voices, and was last updated 7 years, 7 months ago by Linas.
-
AuthorPosts
-
2017/05/30 at 12:41 #16182CanisParticipant
Nežinau ar teisingai išverčiau, gal kas domėjotės šios akumuliatorių chemijos galimybėmis? Gal kur užmatėte, kokie praktinio naudojimo rezultatai?
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium%E2%80%93titanate_battery
https://www.ev-power.eu/LTO-technology/Lithium-Titanate-Oxid-Battery-Cell-LTO-2-4V-30AH.html?cur=12017/05/30 at 12:49 #16183agniusmParticipantPraktinis panaudojimas kaupti atsinaujinančių pagamintą energiją. Energijos tankis blogesnis už lifepo4, žema įtampa bet geras ilgaamžiškumas, 10000 ciklų.
2017/05/30 at 13:00 #16184CanisParticipantDidesnis tankis, didesnis akumuliatoriaus svoris. Atrodo šio parametro ir neradau…
Toshiba ir Honda skelbiama, kad naudoja savo aparatuose. Imponuoja krovimo greitis, kaip baką pripilt ir kavos atsigerti…2017/05/30 at 15:18 #16185sopkisParticipantTas parametras slepiasi po skaičiais 30-110Wh/kg ir up to 177Wh/L. Tereikia toj pačioj vikipedijoje susirasti Li-io ir LiFePo4 šiuos parametrus ir suprasi kame skirtumas.
2017/05/30 at 15:49 #16186CanisParticipantPermečiau iš WIKI, kiekvienas savo šaldytuvą dažo savaip….
LiFePo4
Volumetric energy density = 220 Wh/dm3 (790 kJ/dm3)
Gravimetric energy density > 90 Wh/kg[15] (> 320 J/g)
Li-io
Specific energy density: 100 to 250 W·h/kg (360 to 900 kJ/kg)[97]
Volumetric energy density: 250 to 620 W·h/L (900 to 2230 J/cm³)[2]
Specific power density: 300 to 1500 W/kg (at 20 seconds and 285 W·h/L)[2017/05/30 at 16:46 #16187sopkisParticipantTai tie Wh/kg ir Wh/l būtent ir parodo kiek sveria ir kiek tūrio užima kažkoks energijos kiekis kurį gali sukaupti akumuliatorius. Kuo šie skaičiai didesni, tuo lengvesnis ir mažesnio tūrio bus akumuliatorius. Kad tie skaičiai turi dideles ribas nieko nuostabaus – akumuliatorius maišiuke su lituojamais kontaktų išvadais aišku kad bus lengvesnis už akumuliatorių metaliniu korpusu su srieginiais išvadų pajungimais, tas C rating irgi įtakoja svorį – iš tokios pačios įtampos ir talpos akumuliatorių sunkesnis bus tas, kuris gali atiduoti didesnę srovę (galingumą). Šiaip čia yra fundamentalūs duomenys apie akumuliatorius, kuriuos turėtų žinoti visi patys konstruojantys elektrinį transportą. O kas dėl skirtingų chemijų charakteristikų, tai kieviena rūšis turi savo privalumų ir tūkumų – LiIo bus lengvas bet ne ilgaamžis, jei nebus imtasi priemonių riboti SOC, LiFePo bus sunkesnis bet tarnaus ilgai ir patikimai, na o titano-oksido bus didesnis, sunkus bet užtat beveik amžinas. Nors labai įdomu ar jis paplis plačiau. Čia tas mano apibūdinimas nebūtinai 100% teisybė, tik standartinių konfigūracijų pagrindinės ypatybės.
2017/05/30 at 17:00 #16188ŠarūnasKeymasterLi-Ti baterijos tinkamos tik stacionariam storadžui dėl didelio ilgaamžiškumo, ir gal dar kuriose nors nišinėse srityse, kur svarbūs šitie parametrai (dydžio, svorio ir kainos sąskaita).
2017/05/30 at 21:36 #16189agniusmParticipant…pvz traktorius, greideris, ledlaužis, traukinys :)
2017/05/30 at 23:51 #16190sopkisParticipantNežinau ar verta stipriai gilintis į tuos LTO akumuliatorius, kai daugelis konstruoja motorinius dviračius, mopedus ar motociklus, o jiems reikia kuo lengvesnių akumuliatorių. Šarūnas labai teisingai pasakė – stacionariam energijos kaupimui tinka, nedidelio svorio elektrinėm transporto priemonėm nelabai.
2017/05/31 at 09:41 #16191CanisParticipantNa gilintis visgi reikia, man imponuoja įkrovos greitis, ilgaamžiškumas. Kaip suvirškinti šiuos parametrus, jei teisingai išrinkau, kiek kartų sunkesnis LTO akumuliatorius bus už mums įprastą chemiją naudojančius akumuliatorius?
Dviračiui netiks, o keturračiui, mažam mašiniukui jau būtu verta pasvarstyti.Ličio titano oksido 30-110Wh/kg
Ličio geležies > 90 Wh/kg
LiPo 100 to 250 Wh/kg2017/05/31 at 10:22 #16192ŠarūnasKeymasterSvarstytina gal nebent hibridams (ne plug-in), kurie vien baterija nevažiuoja, bet reikalinga didesnė galia ir ilgaamžiškumas.
Grynam elektromobiliui netinka. Net autobusuose ir traukiniuose vengia naudoti.2017/05/31 at 12:10 #16193sopkisParticipantcanis tai negi sunku paskaičiuoti pačiam? Pvz reikia 48V 30Ah akumuliatoriaus. Imam Leaf celes, jų reikės 13 vnt, jos svers 10.4kg, su dėže, BMS ir sujungimais bus 14kg, užims ~ 7dm^3 (litrų) tūrį. Jei imam tavo pirmoje nuorodoje duotas LTO, jų reikės 21 vnt, celės svers 34 kg, akumo svoris gausis ~ 38 kg, jis užims ~ 22dm^3 tūrį. Gaunasi kad svoriu ir tūriu LTO pralošia 3 kartus Leafo celėms. Kainą galbūt pats sugebėsi palyginti, bet mano nuomone jau vien svoris stipriai per didelis net keturračiui, o jei kalbėti apie įkrovos greitį, tai reikės turėti min 5kW įvadą ir tokio pat galingumo pakrovėją (kainą susirask), kad pasiekti bent pusę leistino krovimo greičio, nors tas leaf 3C krovimą palaiko, tai kur tie LTO pliusai?
Šiaip išvis keistas tas imponavimasis, kai yra Li-Io – lengvi, talpūs, nebrangūs, bet vistiek kažkam kyla noras ieškoti kažkokių gremėzdiškų naujovių, su kuriom pusę transporto svorio sudarys akumuliatorius. Toks jausmas kad yra noras grįžti prie švino akumuliatorių svorio, tik tiek kad ilgiau tarnaujančiųir greičiau pasikraunančių, nors puikiai žinom ,kad ličio akumuliatoriai atpigo ir charakteristikos stipriai pagerėjo. Bet kažkam vistiek atrodo kad mažam mašinukui vietoj 200kg Leaf akumuliatoriaus geriau dėti 600kg svorio LTO. Puiki idėja!2017/05/31 at 13:40 #16198CanisParticipantTris kartus, žiauriai čia… Dėkui, nuleidai užsisvajojusį ne specialistą ant žemės.
Įvadas dar pusė bėdos, o va visi pričindalai, kroviklis, BMS, jungtys, aušinimo problemos, na ir svoris. Įtikinot :)2017/05/31 at 18:13 #16199ŠarūnasKeymasterNa o jeigu lyginsim su 18650 Li-ion, gal ir visi 4 kartai gausis. :)
2017/06/01 at 14:14 #16203LinasParticipantjei kam idomu panasiu galima isigyti ir europoje:
https://www.ev-power.eu/LTO-technology/?force_sid=fglghn5ln26k1scttk1b7g2d17 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.