Home › Forums › Akumuliatoriai / valdymo sistemos / įkrovikliai › Skirtingos talpos celes lygiagreciai
- This topic has 31 replies, 7 voices, and was last updated 10 years, 1 month ago by Justas.
-
AuthorPosts
-
2014/10/04 at 09:10 #8420SpruklysParticipant
Sveiki, perziurejau keleta internetiniu puslapiu taip ir nesupratau, kas bus jei sujungsiu keleta skirtingos talpos 18650 Li-ion celiu lygiagreciai. Vieni raso kad negalima, kiti raso kad galima. Kas jom atsitiks, ar nesugadins viena kitos? Pvz turim pilnai pakrautas 4vnt
1. 2000mah 4.2v
2. 1100mah 4.2v
3. 900mah 4.2v
4. 500mah 4.2vkokia bus bendra talpa?
kas bus jas pilnai iskraunant ir pakraunant?2014/10/04 at 09:20 #8421ŠarūnasKeymasterSujungti galima, talpa bus suminė. Tačiau, jei skiriasi jų vidinė varža, srovė pasiskirstys netolygiai. Nieko tokio, jei didelėm srovėm nevaikysi.
2014/10/06 at 13:20 #8432JustasParticipantInternetinių puslapių kontingentas, kaip ir visa tauta, yra nuodijama valdžios padugnių: ši suinteresuota, kad mes būtume debilais. O tie, kurie dar kažkiek mąsto – valdžios yra primokinti smaugti žmogų pinigų už patarimus. Patarėjams daug pinigų, ir valdžiai malonu po atkato gavimo.
2014/10/06 at 13:29 #8433bondas83ParticipantMan atrodo Justai – cia ne i ta tema pataikiai.
2014/10/06 at 14:21 #8434JustasParticipantO dabar – mano draugiška konsultacija. Už dyką. Kviečiu visus samprotauti ir tapti vis išmintingesniais – tegul dreba iš baimės valdžios padugnės :-).
___Taigi, bet kokius Li-on akumuliatorius galima jungti į krūvą (lygiagrečiai). Talpa – bus suminė. Su krovimo/iškrovimo srovėmis – reikia atsargiai, švelniai, vis paliečiant celes: ”Ar nekaista aukščiau padorumo” :-) Norint spausti iš celių ”viską”, t.y. forsuoti krovimą/iškrovimą, reikia apžiūrėti celes, rasti rekomenduojamas sroves ir jų neperžengti. Jei nėra nurodyta srovių ant celių ir negalima sužinoti iš kitų patikimų šaltinių – lieka vadovautis temometru :-). Beje, neužmirškite Šarūno labai gero patarimo: kiekvienai celei parinkite vielytę-saugykliuką. Ir priglauskite prie saugykliukų siulelių po gabaliuką temperatūrinio lakmuso popierielio :-)2014/10/06 at 14:53 #8435aleksanderisParticipantManau reiketu srove imti pagal silpniausia cele. Pvz,turi 3 ligigreciai celes, pirma cele yra 1C, antra 2C,trecia 1,5C tarkim is ju paimi BENDRA SROVE nedidesne negu 3C nors sudejus bendrai iseina 4,5C. Isivaizduok kad visos celes yra kaip ta blogiausia tada nebus problemu su celiu perkaitimu.
2014/10/06 at 14:53 #8436ŠarūnasKeymasterInternetinių puslapių kontingentas, kaip ir visa tauta, yra nuodijama valdžios padugnių: ši suinteresuota, kad mes būtume debilais. O tie, kurie dar kažkiek mąsto – valdžios yra primokinti smaugti žmogų pinigų už patarimus. Patarėjams daug pinigų, ir valdžiai malonu po atkato gavimo.
Justai, perskaičiau du kartus, bet taip ir nesupratau, kas buvo bandoma pasakyti. Prašau rašyti arba į temą arba nieko.
Dėl srovės atsakyti nėra lengva. Įsivaizduokim tokį atvejį: turime 10 celių, kurių varža yra 100mΩ ir vieną, kurios varža – 10mΩ. Suminė varža bus 5mΩ. Pusė visos srovės tekės per vieną celę… Tai ir viso pako iškrovimo srovė negali viršyti tos vienos celės dvigubos leistinos.
2014/10/06 at 15:09 #8438JustasParticipantNorint visiskai įvaldyti forsuotą krovimą/iškrovimą, reikia parinkti celes pagal jų fabrikines charakteristikas, arba priderinti tas charakteristikas varželių pagalba. Paprastai tariant, visos fotelio spyruoklės turi susispausti vienodai, kai atsisėdame. Jei kažkuri spyruoklė kieta – jai tenka visas svorio kruvis, o mums – duria :-)
___”Kietos” charakteristikos yra pas tas celes, kurios pagamintos duoti/imti dideles iškrovimo/krovimo sroves. Tokioms celėms parenkame varželes, sakyčiau – maždaug iki 1 Omo (labai idealiai nesigaus, taip kaip celių charakteristikos yra ”banguotos”). Visos celės yra derinamos prie ”minkščiausios” celės.2014/10/06 at 15:14 #8439ŠarūnasKeymasterJustai, 1Ω? Tai yra milžiniška varža, niekaip nesiderinanti su EV.
Siūlau nerašyti, ko nesupranti. Pradėsiu trint.2014/10/06 at 15:41 #8441JustasParticipantNet gi vieno gamintojo, vienos partijos celės – idealiai nebus vienodos savo charakteristikomis. Tad nereikia nusiminti, kad neįmanoma idealiai suderinti ivairių celių (pagal amžių, pagal ”kietumą”). Bėgant laikui ir ciklų skaičiui, charakteristikos dreifuoja link ”minkštumo”, ir, labai tikėtina – netolygiai. Apie lygiagretaus jungimo idealumą galima konstatuoti tik konkrečiam laikui bei krovimo/iškrovimo taškui. Idealumo lygį galima skanuoti idealių ampermetru pagalba (ampermetrų varža turi būti – nereikšminė).
2014/10/06 at 19:01 #8450JustasParticipantLygtis su celių jungimu lygiagrečiai – turi du kintamuosius: Aleksanderio pavyzdyje – skirtingi iškrovimo greičiai, o Spruklio pavyzdyje – skirtingi talpumai. Jei skirtingi iškrovimo/pakrovimo greičiai – turime derintis prie lėčiausio, t.y. prie 1C. Kai šitą susivokiame, sprendžiame kitą kintamąjį, t.y. prideriname celių varžas, idant ”rovimo iš vietos” metu (kraunant/iškraunant) srovės pasiskirstytų proporcingai celių talpoms.
2014/10/06 at 19:23 #8451JustasParticipantGalima ir nederinti celių varžų – tada ”rovimo iš vietos” metu, tektų pasitikėti tik ”kiečiausių” celių duodama/imama srove. Bėgant sekundėms ar minutėms, paeiliui ”prisijungs” ir vis ”minkštesnės” celės su savo srovėmis. Šita pilna srovių gama egzistuoja esant tik pastoviam ”kreiseriniui” greičiui (pakrovimo/iškrovimo): stabtelėję – vėl turime švelniai ”įsigazuoti”.
2014/10/06 at 20:02 #8452JustasParticipantDabar klausymas: kas gi vyksta stabtelėjimo metu (kai varžos nesuderintos)? Kai vyksta krovimas ir nutrūksta srovė, labiau pasikrovusios celės (”kietesnės”) pasidalina įtampa su atsiliekančiomis (su ”minkštesnėmis”). Lyg ir nieko blogo, humaniškai, bet… gaunasi apie 10proc., nedidelės apimties krovimo energijos nuostoliai bei tenka iš naujo ”įsigazuoti”- pailgėja krovimo laikas.
Kai vyksta išsikrovimas ir nutrūksta imama srovė, ”minkštesnės” celės pasidalina įtampa su ”kietesnėmis”. Nuostoliai – tapatūs.2014/10/07 at 10:19 #8454ArturasLParticipantSveiki,
Gal galetumet paaiskinti kap vyksta pako krovimas? Tarkim jeigu nusiperku maitbloki Mean Well. Nustatau reikiama itampa. Prijungiu prie bateriju pako. Kiek suprantu celes pasiims kiek joms reikes, kol itampa pako netaps lygi maitblokio. Po to celes tiesiog nustos siurbti srove ar visgi reikalinga dar kazkokia shema kuri atjungtu maitbloki?
2014/10/07 at 10:39 #8455sopkisParticipantTai ta reikalinga schema BMS vadinama, ji balasuot pradeda celes, jei kuri pirma pasikrauna, ir atjungia krovimą, jei persikrauna kuri celė kol nukris ant jos įtampa iki saugios, taip pat važiuojant apsaugo nuo per gilaus iškrovimo.
2014/10/07 at 12:04 #8456JustasParticipantArtūrai, celės yra bejėgės ką nors ”nuspręsti”: viską lemia maitblokio ”tikslas ir jėga”. Kai nustatai maitblokio įtampą 4,2V (tikslas), turi butinai dar išsiaiškinti su kokia jėga maitblokis griebs tą ”įgyvendinti”. Jei nėra galimybės nurodyti tam maitblokiui jėgos dydį (amperais), tada turi įjungti nuosekliai celei varžą bei ampermetrą ir žiūrėti, kiek A pumpuojama. Jei mažai A, tada po truputi išjungi varžą R.
2014/10/07 at 12:29 #8457JustasParticipantJei be varžos kroviklis pumpuoja tinkamą krovimo srovę, tada imkis kito darbo: pasižiūrėk, ar vienodai kyla celių įtampos lygis (V. Čia jei yra nuosekliai jungtų celių). Jei tingi žiūrėti, tada ”įdarbink” valdiklį. Jei abu tingėsite, tada gali nutikti, kad viena celė bus nepilna, o kitai jau ”per viršų” bėgs elektra :-)
2014/10/07 at 12:46 #8458JustasParticipantKiek nustatysi kroviklio įtampą, tiek ir pakils pako įtampa, srovė sustos. Kai būsi laisvas – prieik, atjunk ir pasiimk. Bet, kaip minėjau, prabaksnok su voltmetru, kad įsitikinti visų celių vienodu įkrovimo lygiu (4,2V). Jei visos draugiškai pasikrovusios, tada nebebaksnok niekada, nebent po metų, ar dviejų :-).
2014/10/07 at 13:09 #8459ŠarūnasKeymasterJustai, kai nori pridėti papildomų minčių prie savo žinutės, spausk ant jos EDIT.
Artūrai, situacija su krovimu yra tokia. Įsivaizduokim, kad turim 11 nuosekliai sujungtų celių, ir viena jų yra šiek tiek labiau įsikrovusi (kas yra visai normalu). Sakykim vienos celės leistina įtampa yra 4.2V, tai suminė įtampa bus 46.2V. Na ir pradedam kraut… Ta viena celė įsikrauna pirma ir pasiekia savo 4.2V, o kitos atsilieka, tarkim rodo dar tik 4.1V. Tai ką gaunam.. celių suminė įtampa bus 45.2V, bet įkroviklis nori kelti toliau. Ir būtinai nutiks taip, kad 10 celių liks 4.1V, o ta viena – 5.2V… O tai jau reiškia gaisrą.
Dėl to yra naudojamas BMS, kuris celes balansuoja ir atjungia įkroviklį, jei bent viena celė yra už savo leistinų įtampos ribų.
2014/10/07 at 13:38 #8460ArturasLParticipantO kaip kinai daro… Jie buna parduoda pakus is 18650 celiu. Pvz.: 12s6p LiFepo4. Ten jokio bms nera, tik pridedas pakroviklis ant kurio parasyta 42.5v.
Ar su tokiom baterijom geriau elgtis taip: sujunti lygegreciai 6 celes ir gauti 12 tokiu bloku. Ir juos tada prijungent prie BMS 12s?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.