Forum Replies Created

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 30 total)
  • Author
    Posts
  • #14792
    Justas
    Participant

    O kiek kainuoja jos?

    #8985
    Justas
    Participant

    Taip, savaiminio išsikrovimo spartos dydį geriau stebėti ”apatinėje” dalyje: ir greičiau pasimato, ir Li-ion celės nesigadina (nenaudojama pilna celė – gadinasi).

    #8529
    Justas
    Participant

    Atrodo, dar niekas nerašė: lygiagrečiame celių jungime reikia pasitikrinti, ar kuri nors celė neišsikraudinėja savaime. Ta išsikraudinėjanti celė ”nusitemptų į dugną” visas gerąsias. Patikrinimas vyksta sekančiai: visas jungiame lygiagrečiai, užkrauname iki normos, atjungiame ir išsklaidome. Po paros, po savaitės ar mėnesio matuojame celių įtampas – jos turi būti kuo vienodesnės.
    ___Nuosekliame celių jungime taip pat svarbu išsikraudinėmimas – išsibalansuoja išsikrovimo talpos/įtampos. Įkrovimui – neturi reikšmės: U.max koreguoja krovimo elektronika.

    #8528
    Justas
    Participant

    Kai įvykdytume salygą ”beinertiškas srovės atsiradimas, rankinis atjungimas”, tada pasirinktume priemonę krovimo srovės reguliavimui: varžos, varžos-el.kondensatorius, autotransformatoriukas, generatoriaus apsukų/įtampos keitimas.
    ___Dėmesio! 220V kintamos įtampos šaltinis pumpuos srovę mažėjančiai iki 0A, visų baterijų nuolatinei įtampai kylant iki 311V.

    #8527
    Justas
    Participant

    Kraunant nuosekliai keletą dviračių, svarbiausias reikalas – baterijų beinertiškumas srovės ėmimui, t.y. padavėme itampą – ir iš karto visos baterijos ima srovę. Taip pat svarbu, kad, bekylant itampai mažiausios talpos baterijoje link 4,2V/celei, automatiškai neatsijungtų toje baterijoje krovimas. Tą atjungimą reikia daryti bendrą visai grandinei, rankomis, nuo 220V. Jei ta viena baterija atsijungtų savarankiskai, ant jos elektronikos susigrūstų 220V.

    #8499
    Justas
    Participant

    Aš jungčiau lygiagrečiai keletą silpnų kroviklių, vietoj vieno normalaus :-) O dar geriau – keletą el.dviračių nuosekliai tiesiai į 220V be jokių kroviklių :-)

    #8458
    Justas
    Participant

    Kiek nustatysi kroviklio įtampą, tiek ir pakils pako įtampa, srovė sustos. Kai būsi laisvas – prieik, atjunk ir pasiimk. Bet, kaip minėjau, prabaksnok su voltmetru, kad įsitikinti visų celių vienodu įkrovimo lygiu (4,2V). Jei visos draugiškai pasikrovusios, tada nebebaksnok niekada, nebent po metų, ar dviejų :-).

    #8457
    Justas
    Participant

    Jei be varžos kroviklis pumpuoja tinkamą krovimo srovę, tada imkis kito darbo: pasižiūrėk, ar vienodai kyla celių įtampos lygis (V. Čia jei yra nuosekliai jungtų celių). Jei tingi žiūrėti, tada ”įdarbink” valdiklį. Jei abu tingėsite, tada gali nutikti, kad viena celė bus nepilna, o kitai jau ”per viršų” bėgs elektra :-)

    #8456
    Justas
    Participant

    Artūrai, celės yra bejėgės ką nors ”nuspręsti”: viską lemia maitblokio ”tikslas ir jėga”. Kai nustatai maitblokio įtampą 4,2V (tikslas), turi butinai dar išsiaiškinti su kokia jėga maitblokis griebs tą ”įgyvendinti”. Jei nėra galimybės nurodyti tam maitblokiui jėgos dydį (amperais), tada turi įjungti nuosekliai celei varžą bei ampermetrą ir žiūrėti, kiek A pumpuojama. Jei mažai A, tada po truputi išjungi varžą R.

    #8452
    Justas
    Participant

    Dabar klausymas: kas gi vyksta stabtelėjimo metu (kai varžos nesuderintos)? Kai vyksta krovimas ir nutrūksta srovė, labiau pasikrovusios celės (”kietesnės”) pasidalina įtampa su atsiliekančiomis (su ”minkštesnėmis”). Lyg ir nieko blogo, humaniškai, bet… gaunasi apie 10proc., nedidelės apimties krovimo energijos nuostoliai bei tenka iš naujo ”įsigazuoti”- pailgėja krovimo laikas.
    Kai vyksta išsikrovimas ir nutrūksta imama srovė, ”minkštesnės” celės pasidalina įtampa su ”kietesnėmis”. Nuostoliai – tapatūs.

    #8451
    Justas
    Participant

    Galima ir nederinti celių varžų – tada ”rovimo iš vietos” metu, tektų pasitikėti tik ”kiečiausių” celių duodama/imama srove. Bėgant sekundėms ar minutėms, paeiliui ”prisijungs” ir vis ”minkštesnės” celės su savo srovėmis. Šita pilna srovių gama egzistuoja esant tik pastoviam ”kreiseriniui” greičiui (pakrovimo/iškrovimo): stabtelėję – vėl turime švelniai ”įsigazuoti”.

    #8450
    Justas
    Participant

    Lygtis su celių jungimu lygiagrečiai – turi du kintamuosius: Aleksanderio pavyzdyje – skirtingi iškrovimo greičiai, o Spruklio pavyzdyje – skirtingi talpumai. Jei skirtingi iškrovimo/pakrovimo greičiai – turime derintis prie lėčiausio, t.y. prie 1C. Kai šitą susivokiame, sprendžiame kitą kintamąjį, t.y. prideriname celių varžas, idant ”rovimo iš vietos” metu (kraunant/iškraunant) srovės pasiskirstytų proporcingai celių talpoms.

    #8441
    Justas
    Participant

    Net gi vieno gamintojo, vienos partijos celės – idealiai nebus vienodos savo charakteristikomis. Tad nereikia nusiminti, kad neįmanoma idealiai suderinti ivairių celių (pagal amžių, pagal ”kietumą”). Bėgant laikui ir ciklų skaičiui, charakteristikos dreifuoja link ”minkštumo”, ir, labai tikėtina – netolygiai. Apie lygiagretaus jungimo idealumą galima konstatuoti tik konkrečiam laikui bei krovimo/iškrovimo taškui. Idealumo lygį galima skanuoti idealių ampermetru pagalba (ampermetrų varža turi būti – nereikšminė).

    #8438
    Justas
    Participant

    Norint visiskai įvaldyti forsuotą krovimą/iškrovimą, reikia parinkti celes pagal jų fabrikines charakteristikas, arba priderinti tas charakteristikas varželių pagalba. Paprastai tariant, visos fotelio spyruoklės turi susispausti vienodai, kai atsisėdame. Jei kažkuri spyruoklė kieta – jai tenka visas svorio kruvis, o mums – duria :-)
    ___”Kietos” charakteristikos yra pas tas celes, kurios pagamintos duoti/imti dideles iškrovimo/krovimo sroves. Tokioms celėms parenkame varželes, sakyčiau – maždaug iki 1 Omo (labai idealiai nesigaus, taip kaip celių charakteristikos yra ”banguotos”). Visos celės yra derinamos prie ”minkščiausios” celės.

    #8434
    Justas
    Participant

    O dabar – mano draugiška konsultacija. Už dyką. Kviečiu visus samprotauti ir tapti vis išmintingesniais – tegul dreba iš baimės valdžios padugnės :-).
    ___Taigi, bet kokius Li-on akumuliatorius galima jungti į krūvą (lygiagrečiai). Talpa – bus suminė. Su krovimo/iškrovimo srovėmis – reikia atsargiai, švelniai, vis paliečiant celes: ”Ar nekaista aukščiau padorumo” :-) Norint spausti iš celių ”viską”, t.y. forsuoti krovimą/iškrovimą, reikia apžiūrėti celes, rasti rekomenduojamas sroves ir jų neperžengti. Jei nėra nurodyta srovių ant celių ir negalima sužinoti iš kitų patikimų šaltinių – lieka vadovautis temometru :-). Beje, neužmirškite Šarūno labai gero patarimo: kiekvienai celei parinkite vielytę-saugykliuką. Ir priglauskite prie saugykliukų siulelių po gabaliuką temperatūrinio lakmuso popierielio :-)

    #8432
    Justas
    Participant

    Internetinių puslapių kontingentas, kaip ir visa tauta, yra nuodijama valdžios padugnių: ši suinteresuota, kad mes būtume debilais. O tie, kurie dar kažkiek mąsto – valdžios yra primokinti smaugti žmogų pinigų už patarimus. Patarėjams daug pinigų, ir valdžiai malonu po atkato gavimo.

    #8417
    Justas
    Participant

    Šitas du kartus sunkesnis už ”futbolinį”, nors galingumas abieju vienodas. Gal kad šitas yra keturtaktis?

    #8386
    Justas
    Participant

    O kiek tam generatoriui svorio, koks galingumas? Nelabai matosi mano telefone etiketė su taktiko-techninėmis charakteristikomis :)

    #8374
    Justas
    Participant

    Šitos jau eina į pabaigą, o po to, turbūt, gausite dar? :) Noriu Li-ion didelės išmieros :)

    #8276
    Justas
    Participant

    Jei laikinai, vien tik bandimams – tada pirkčiau nusilpusį auto akumą 2Lt/1kg. Kai atsibostu – priduočiau į laužą už 2Lt/1kg :-) Jei reikia kitokių akumo įtampų – galima atsipjauti reikiamą celių skaičių :-)

    • This reply was modified 9 years, 8 months ago by Justas.
Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 30 total)