E-mopedo variklis jau sukasi
|Štai, viskas surinkta.
Dar neturiu normalaus valdiklio, tai laikinai bandau su “Golden Motor” valdikliu, kuris tiesiog buvo po ranka. Šis valdiklis, kaip ir visi kiti kiniški e-bike valdikliai dirba tiesiog tragiškai, stačiakampėmis fazėmis. Tai paaiškina tokį šlykštų variklio garsą… Vėliau gausiu rimtesnį arba darysiuosi pats. Tiesa, šis valdiklis skirtas stebuliniam (integruotam į ratą) dviračio varikliui, taigi aptikęs “netikėtai dideles” apsukas tiesiog išsijungia. Ta riba yra ~50% greičio… Dėl to negaliu parodyt pilno greičio.
Tiesa, dar ir ventiliatorių jam pagaminau, bet dar neuždėjau – reikia dažyti. Rasit forume.
15 Comments
Sveikinu!!:) aha garsas baisus:) bet ar garsiai dirba tas variklis? Per ausines klausant pasirod4 kad ziauriai garsiai.
Palyginus su 50cc dvitakčiu, tai čia paukščiukai čiulba. :))
Dėl garso kaltas ne variklis, o šūdinas kontroleris… Netinka tokie kontroleriai kur galios didelės.
motoras tai greit sukasi o ratas kazko letai
Variatorius prie tokių apsukų diržo dar nekelia, tai bendra redukcija gaunasi ~1:55. Motoras dabar sukasi iki 4500 RPM, na tai ir turim ~82 RPM ant rato. Viskas čia normalu.. Pakėlus apsukas iki 8500 RPM, ratas išsisuks iki 100 km/h.
Puikumėlis. Tik aš žiūriu-žiūriu tą filmuką- na niekaip nesuprantu kaip judesys perduodamas… Variklio ašis įtvirtinta?
Na tai kaip matai variklio apvijos stovi vietoje, o sukasi išorinis būgnas, kuris yra sujungtas su ašimi.
Jei ten staciakampiai impulsai, ar nepakenks jie ilgalaikiam variklio darbui? Tas garsas kaip suprantu irgi ne is niekur atsiranda, greiciausiai is variklio apviju vibraciju, tai vat idomu kaip tai paveiktu varikli po pvz puses metu ar daugiau; O kaip su nuostoliais?
Na dėl apvijų tai nesijaudinu, nes visas statorius yra išmirkytas lake. Tas garsas yra grynai dėl variklio žingsniavimo, tiksliau impulsinio sukimo momento.
Kol galios mažos, tai praktiškai jokios įtakos neturi, tik skleidžia šlykštų garsą (pvz: kompiuterių flopikai, kaikurie spausdintuvai). Bet kai galios auga, tas nepastovus sukimo momentas atneša kelis procentus nuostolių. Kai galia llipa per 10 ar 20kW, tie keli % skleidžia pakankamai šilumos kad reikėtų nemenkai susirūpinti aušinimu.
Sunku pasakyti kaip tokiam varikliui seksis tarnauti pusmetį. Būna ir magnetai išlaksto (atsiklijuoja). Aš labiau bijau dėl guolių… Yra ten vienas 68mm diametro su 45mm vidine skyle (labai maži šratukai, apsukos didelės).
Kol kas mane domina tik mazos galios (iki 500W), va radau cia skelbimuka, Vilniui pardavineja komplektus: http://www.skelbiu.lt/skelbimai/e-bike-36v-500w-rinkinys-9002387.html
tai nelabai apsimoka ir is ebay siustis. Ka manai apie jo patikimuma, turint omeny kad greiciausai kinietiskam kontroleryje nebus SVPWM, o tik astrus staciakampiai imlulsai?
Ne greičiausiai, o tikrai ten nebus SVPWM. Na bet prie tokios galios tai praktiškai jokio skirtumo. Manau apsimoka, kaina gera.
GL_as,
jei 500w tenkina, tikrai geras sandėris. Pridėsiu dar, kad pats pirkau iš šio žmogaus. Rekomenduoju.
Idomu kas bus jei bevaziuojant uzsimanai pamint ir “nuimi gaza’ iki 0 ir mini savo jega? Ar bus koks pasipriesinimas veikiamas variklio ar ne?
Man dar iki galo nelabai aiskus sitie varikliai, dirbantys regeneraciniu principu. Visi kaip susitare kalba, kad ju charakteristikos yra prastesnes. Man visgi idomu ar sis “paprastas” variklis negaletu dirbti tuo paciu regeneraciniu rezimu, jei specialiai paruostum tam kontroleri?
Tie kas taip sako, arba nesupranta ką kalba, arba klaidingai juos supranti.
Absoliučiai visi varikliai gali dirbti regeneraciniu principu, tai tik elektronikos reikalas šią funkciją naudoti ar ne. Charakteristikos nuo to visiškai nepriklauso. Tik, žinoma, aktyvavus regeneracinį stabdymą, variklis vis tik stabdo. :)
Na o riedant laisvai pasipriešinimas bus. Nedidelis, bet vis tiek bus. Ir nėra skirtumo ar tiesiog nuėmei ‘gazą’ ar iš vis atjungei akumuliatorių. Su crystalyte 5303 tas pasipriešinimas buvo gana didelis. Šitų mažiukų variklių gerokai mažesnis, bet vis vien jaučiamas. Nors vis tik labiau pajausi didelį svorį, o ne variklio pasipriešinimą.
Gl_as,
paminti galima ir nuspaudus greičio rankenėlę, ir atleidus ją. Minti kiek sunkiau, nei paprastą dviratį- šis beveik dvigubai sunkesnis + variklio magnetai truputį stabdo.
Kiek žinau, regeneracija- kontrolerio reikalas, o ne variklio. Šiuo metu kiniečių siūlomi kontroleriai su regeneracija nėra labai vykę, o pažadai apie energijos kiekį, gražinamą į bateriją- gerokai perdėti.
P.S. Dar apie PAS (pedal assist system) daviklį parašysiu. Patarčiau apsieiti be jo. PAS daviklį prijungti nėra labai lengva. Reikia turėti specialius įrankius švaistikliui atsukti. Savo dviratyje jį prijungiau iš smalsumo, tačiau po savaitės važinėjimosi nusprendžiau atjungti. PAS labiau trukdo, nei padeda.
Šarūnas aplenkė mane :)