Pristatytas pirmasis PLietuviškas elektrinis autobusas Lietuvoje

Šiendien 15:00 prie Vilniaus savivaldybės (“Europos” prekybos centro) pristatytas elektrinis autobusas. Prieš kelias dienas visur žiniasklaidoje buvo cituojamas pranešimas su antrašte “Į sostinę atvyksta pirmasis lietuviškas elektrinis autobusas“, todėl buvo įdomu kas gi ten jame lietuviško, kadangi tai sako, kad lietuvoje yra didelė įmonė, galinti vietoje bent jau iš atskirų lenkiškų mazgų surinkti visą autobusą. Kadangi jau turėjome labai panašų šūkį su “lietuviškais” troleibusais, net neabejojau kad tai bus tiesiog lenkijoje ar kurioje kitoje šalyje užsakytas ir nupirktas daiktas. Taigi, vaizdas toks:

DSC_1958

Antraštėje DSC_1962prie žodžio “Lietuviškas” atsirado papildoma raidė ne be reikalo: grynas lenkų tvarinys, net registracija vis dar lenkiška (gal problemos su sertifikatais?).

Trumpa specifikacija: 230 kWh akumuliatorius (2p 250Ah celės, tai gaunasi 500Ah 460V), 120kW indukcinis motoras (TAM 1052C6B, 430kg !!). Daugiau informacijos – atstovo dokumentacijoje.

Buvo gana įdomu, taigi dar prieš žurnalistų antplūdį spėjau pakalbinti UAB “Lbus” direktorių. Pasak jo, elektronika yra čekų gamybos (nors lipdukas “Cegelec” veda į Prancūziją). Žadamas akumuliatoriaus ciklų skaičius – 3’000, todėl iškarto paklausiau ar tai “fosfatas”, bet gavau atsakymą “ne, litis”. Beje, patikino, kad akumuliatoriaus skyriuje yra įrengta klimato kontrolė, taigi baimintis ankstyvo nusidėvėjimo nereikėtų. Įkrovimo jungtis – trifazė 32A, kas yra 21kW, taigi įkrauti pilną 230kWh akumuliatorių užtruks nei daug nei mažai – 11+1 valandų (nors ir dokumentacijoje sakoma 8val + 1val balansavimui). Paklausus ar galima būtų pamatyti vidinius mazgus, šalindamasis į šoną atsakė “gal kada nors”. :)

Žiniasklaidoje buvo sakoma kad autobusą planuojama paleisti maršrutu Stotis – Oro uostas, kadangi tik tokiu maršrutu važiuojant akumuliatoriaus užteks visai darbo dienai ir nereikės stoviniuoti darbo metu. Reiškia, krauti reikės kas naktį. Čia man jau sunkiai sueina galai, nes krovimas trunka bent 12 valandų… Jungtis jokio elektromobiliams skirto standarto neatitinka, tai tiesiog paprasta buitinė (“raudona apvali”) trifazė jungtis. Dokumentacijoje minima greito įkrovimo (1 val.) galimybė, bet apie tai buvo nutylėta. Spėju kad tokios galimybės vis tik nėra, nes neverta ją diegti, kadangi vis tiek nebus kuo krauti. Rezultate turėtų būti gana problematiška spėti atvažinėti visą dienos pamainą, priduoti ir dar spėti įkrauti per naktį.

Pristatymas įvyko sėkmingai, autobusas važiavo sava eiga (būna gyvenime, visko pasitaiko, kai ir lituoti reikia pristatymo metu…). Davė pralėkt ratelį, bilietėlių netikrino. Tai kaip ir nemokamai važiavau, bėda tik kad paleido ten pat kur paėmė, tai kaip ir nėra už ką mokėti. :) Garsas toks pat kaip naujo troleibuso, tik reduktorius (kol kas) nežviegia. Garsas visiškai identiškas troleibuso garsui, tai spėju kad motoro valdiklis stovi toks pats ar labai panašus. Gerai girdisi specifinis vektorinės moduliacijos gaudimas (čia gerai). Tiesa, progos pasireklamuoti ir papiešti šviesią ateitį nepraleido ir A.Zuokas:

DSC_1966

Centre Zuokas (jei kas neatpažįsta), kairėje UAB “Lbus” direktoriuis, dešinėje – žurnalistai.

Šiaip sveikintinas žingsnis, tačiau supykdė skaitytojų mulkinimas, jog tai “lietuviškas” elektrinis autobusas. Lenkiškas – gal, bet ne lietuviškas. Kiek supratau iš pokalbio ir viešos informacijos internete – lenkai pagamino autobusą pagal lietuvių užsakymą.

8 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *