Kiniško dviračio odisėja tęsiasi #2

Po 3 mėnesių tylos – antras įrašas per vieną dieną. :) Prieš kurį laiką atlikau tiuningą – padvigubinau važiavimo greitį:

Sudedamo dviračio tiuningas: 22 km/h į 40 km/h

perkaitęs valdiklisTada rašiau, kad motoro valdiklis veikia ant “garbės žodžio” ir neaišku kiek laikys. Tai va, dabar jau aišku, kiek. Susitvarkiau dviračio mechaniką ir išlėkiau normaliai pasivažinėt. Po kurio laiko pajudant caktelėjo ir išsijungė. :) Iškart prasiardžiau – karštas tiek, kad pirštai limpa. Čia jau tenka prisiimt kaltę man – žinojau, kad uždaroje erdvėje guli be aušinimo. Tai perkaito… Na o kinai irgi nėra šventuoliai – perkaitimo apsaugos nerasta.

Viduje buvo taip karšta, kad matėsi nuvarvėjęs lydmetalis. Aišku ir kondensatoriai išsipūtę. Na ir galų gale užsitrumpino vienas apatinis tranzistorius, kadangi jiems, tokiuose kiniškuose valdikliuose, pajudėjimo metu tenka didelės perkrovos. Tokio paties tranzistoriaus Lietuvoje ar pas įprastus tiekėjus (farnell, digikey) nėra, tai tiesiog parinkau panašų evitos kataloge, pagal statinius ir dinaminius parametrus. Naujų dalių kaina – 6 Lt. Tik akmuo į Evitos daržą – užsakius iš anksto, sugebėjo įdėti du visiškai kitokius kondensatorius. Kas dabar kompensuos 5 Lt kuro išlaidas ir sugaištą laiką, važiuojant antrą kartą?

dviračio korpusas elektronikaiįterptas valdiklisPrijungiau – veikia. Dabar jau pasirūpinau valdiklio aušinimu – ištepiau silikonine pasta ir prispaudžiau prie aliuminio korpuso. Taip pat pakeičiau ir jungtis, nes senos “kulkos” nebelaikė padidėjusios srovės ir svilo. Tikiuosi, to pakaks…

 

Dirbant aukštoje temperatūroje vyksta greita difuzija puslaidininkių kristaluose, tai neaišku kiek yra pažeisti likę tranzistoriai ir kaip ilgai tarnaus. Kaip ir anksčiau – laikas parodys… Deja tenka pridurti “laukite tęsinio”. :)

5 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *