Antrasis e-dviratis
|Tai jau antrasis mano turėtas e-dviratis, kuriame stengiausi išspręsti pirmojo e-dviračio problemas. Pagrindinė jo problema buvo galinio amortizatoriaus nebuvimas: virš galinio rato buvo bagažinė su 6.5 kg sveriančiu akumuliatoriumi, kuris “skaičiavo” kiekvieną kelio nelygumą, t.y. šokinėjo ir daužėsi į bagažinę. Žinoma neleidau aš jam taip elgtis, kišau po apačia 5 cm storio porolono gabalą. Tai apsaugojo patį akumuliatorių, bet vis vien tekdavo važiuoti labai atidžiai, sekti kiekvieną kelio nelygumą. Kol važiuoji 20 km/h tos problemos nėra, bet perlipus 40 km/h jau tampa gana neramu dėl akumuliatoriaus ir rato (sulenkimo). Antroji mažytė problema man buvo galios stoka – mano apetitas augo kaip ant mielių ir 500 W greitai pasidarė per mažai.
Pradžiai paskaitykite apie antrojo e-dviračio donorą, na o grįžtant prie temos, suremontavus šį dviratį man iškilo kita problema – variklis. Deja, bet nuo pirmojo dviračio variklis nebetiko, nes šio dviračio galinės pakabos guoliai yra būtent toje vietoje, kur turėtų tvirtintis variklis (tarp galinio rato ir pedalų). Dėl to turėjau rinktis kitą kelią: arba variklį perkelti kažkur į priekį arba rinktis “hubinį” variklį. “Hub” yra rato stebulė, taigi šiuo atveju reikštų, kad variklis yra pačiame rate. Toks sprendimas pašalina mechaninio patvarumo problemas: variklio perdavimas yra tiesioginis ir nėra tampoma grandinė bei nenaudojamos pavaros. Kai variklio galia perduodama per grandinę, ji žymiai greičiau dėvisi, reikia dažniau tepti. Paprastam dviračiui, kai juo važinėja eilinis dviratininkas, grandinę rekomenduojama keisti kas maždaug 2000 km, nes laikui bėgant ji išsitampo ir narelių žingsnis nebeatitinka žvaigždučių žingsnio. Tai ne tik apsunkina pavarų perjungimą, bet ir “pjauna” žvaigždutes, kurių keitimas būna kelis kartus brangesnis. Mechaninis atsparumas padidėja ne tik dėl grandinės nenaudojimo, bet ir dėl to, kad stebuliniame variklyje visiškai nėra judančių ar dylančių detalių (išskyrus guolius) – šio variklio statorius yra sujungtas su rato ašimi ir stovi vietoje, o vienintelė judanti dalis yra rotorius, t.y. magnetai su būgnu, prie kurio jau kabinasi stipinai. Užbėgdamas už akių rodau (dešinėje) variklio vidurius.
Po intensyvaus domėjimosi išsirinkau Crystalyte gaminį: stebulinį variklį x5303. Šis, 5 serijos variklis yra maždaug du kartus sunkesnis (~10,5 kg) už ankstesnius 4 serijos variklius, bet ir yra didesnio diametro bet turi didesnius magnetus – tai stipriai padidina jo sukimo momentą. Įdomumo dėlei galite pasižiūrėti simuliatoriaus rezultatus (pasirinkite 48V akumuliatorių su vidine 0,1 Ω varža, 0,01 Ω valdiklio varžą, 100 A limitą ir 5303 variklį), kur pamatysite, kad šis variklis išvysto maždaug 140 Nm sukimo momentą.
Žodžiu, siunta parkeliavo. Joje stebulinis variklis, jo valdiklis, pora greičio reguliatorių (sukama rankena + rankenėlė nykščiui – norėjau pasibandyti kuris bus patogesnis) ir šiek tiek atributikos. Žinoma atradau prie ko prikibti, tačiau tai buvo smulkmenos, kurias greitai susitvarkiau. Svarbiausia buvo tik pasikeisti guolius į normalius hermetiškus.
Aišku labai skubėjau kuo greičiau “pralėkti” gatve. Pirmoji iškilusi problema: variklis buvo plikas, t.y. be rato. Dėl to turėjau skubiai susiorganizuoti padangą, kamerą, ratlankį ir krūvą stipinų. Kadangi viskas vyko jau sezonui pasibaigus, šių dalių įsigyti buvo gana problematiška – dauguma parduotuvių nebedirbo arba tiesiog neturėjo ko man reikia. Bet nepaisant to per kelias dienas susiorganizavau visas reikiamas dalis ir susirinkau ratą. Aišku surinkimas irgi nevyko sklandžiai. Variklis yra labai sunkus, taigi pataikius į kiek didesnę duobę kelyje standartiniai 1,8 mm dviratiniai neatlaikytų. Deja storesnių stiprinų parduotuvėse neradau (net ir užsienyje), taigi ėjau kita linkme: standartinis dviračio ratas turi 32 arba 36 stipinus (maniškis turėjo 36), taigi aš nusprendžiau šį skaičių padvigubinti. Sugręžiojau papildomas skyles ratlankyje ir variklyje ir bendras stipinų skaičius gavosi 70. Dviejų trūksta, nes vieną vietą ratlankyje užima kameros ventilis, o kitą aliuminio profilio sudūrimas. Manau, kad toks ratas jau yra pakankamai tvirtas Vilniaus gatvėms :-)
Šiam e-dviračiui naudojau akumuliatorių iš seno komplekto. Priminsiu, kad originaliai jis buvo 8s2p konfigūracija surinkas iš 16 vnt. LiFePO4 10 Ah celių, taigi galutinis variantas buvo 24 V 20 Ah. Iš pradžių užsidėjus šį akumuliatorių ant naujojo e-dviračio pastebėjau problemą: su 24 V įtampos akumuliatoriumi dviratis lygumoje važiavo vos 40 35-40 km/h. Taip važinėjau kelias dienas, bet gana rimtą pakabą turintis dviratis kelyje laikėsi žymiai stabiliau ir ėmė stipriai trūkti adrenalino :-) Tuomet vieną vėlyvą vakarą šį akumuliatorių perjungiau iš 8s2p į 16s1p konfigūraciją. Tai jau lėmė dvigubai didesnę akumuliatoriaus įtampą (48 V) ir dvigubai mažesnę talpą (10 Ah). Dvigubai sumažėjusi talpa jokiu būdu nereiškia kad turėtų dvigubai sumažėti nuvažiuojamas atstumas: juk bendra akumuliatoriaus energijos talpa (V*Ah=Wh) liko ta pati. Kam man 48 V? Variklių teorija sako, kad variklio sukimosi dažnis yra tiesiogiai proporcingas maitinimo įtampai. Žodžiu, jei su 24 V maitinimo įtampa važiavau 35-40 km/h, tai su 48 V teoriškai turėtų gautis apie 70-80 km/h. Tikrasis rezultatas yra nuotraukoje dešinėje – tiesiojoje išsukau 66 km/h. Kodėl pasiektas greitis nebuvo minėtame 70-80 km/h intervale atsakymas gana paprastas: greičiui dvigubėjant, oro pasipriešinimo trintis didėja kvadratu, t.y. važiuojant dvigubai greičiau reikia maždaug keturis kartus daugiau galios. Greičiui palaikyti reikalingas sukimo momentas išauga dvigubai, o kadangi jis yra tiesiogiai proporcingas srovei, tai ir ši išauga dvigubai. Padvigubėjusi srovė stipriai padidina nuostolius – dalis energijos paverčiama šiluma akumuliatoriuje, laiduose ir variklio apvijose. Bet kokiu atveju rezultatas gana neblogas. Šį bandymą atlikau naktį, maždaug antrą valandą nakties, taigi greičio pojūtis buvo nenusakomas, namo grįžau iš džiaugsmo drebančiomis rankomis. Tiesa, beveik padidėjęs greitis ir energijos sąnaudos lėmė beveik dvigubai mažesnį nuvažiuojamą atstumą – važiuojant “dugnais” akumuliatoriaus pakako vos trylikai kilometrų įveikti.
Taip važinėjau dar kurį laiką, bet laikui bėgant norėjau vis geresnio pagreičio, t.y. sukimo momento. Kaip jau minėjau, sukimo momentas tiesiogiai priklauso nuo srovės, tai gaunasi, kad ją reikėtų didinti. Šis Crystalyte variklio valdiklis turi gamyklinį 35 A limito šuntą: valdiklis matuoja įtampos kritimą šunto varžoje ir pagal tai nustato kokia teka srovė. Nuotraukoje kairėje pateikti valdiklio viduriai, o minėtas šuntas matosi kairiame kampe (dvi nichromo vielos). Peržvelgiau kokie tranzistoriai sumontuoti valdiklyje – tai po du lygiagrečiai jungtus IRFB4310, kurių kiekvienas atlaiko 75 A srovę. Trifazio variklio valdiklis turi tris pustilčius, t.y. iš viso varikliui valdyti pakanka 6 tranzistorių. Kadangi šiame valdiklyje yra po du lygiagrečius tranzistorius, bendras tranzistorių skaičius yra 12 vienetų, o viso galinio laipsnio atlaikoma srovė yra 150 A. Žinoma, tai jau yra riba, kurios viršyti nederėtų. Prieš didinant srovę reikia atsižvelgti ir į akumuliatoriaus charakteristikas. Šiame akumuliatoriuje panaudotos PSI celės, pasak gamintojo, trumpalaikiais pikais atlaiko iki 13 C, o ilgalaikiais – iki 10 C iškrovą. Kadangi akumuliatorius yra 48 V 10 Ah, tai 10 C iškrovimas reikštų 100 Amperų limitą.
Man 100 A limitas pasirodė priimtinas, taigi ėmiausi darbo – tiesiog lygiagrečiai esamam šuntui prilitavau kitą (nuotrauka dešinėje). Naujas šuntas pagamintas iš 1,7 mm lakuotos varinės vielos, o jo ilgis buvo tiksliai apskaičiuotas, kad bendra šunto varža atitiktų 100 A limitą. Taip, vario varža labai priklauso nuo temperatūros, bet čia tokio tikslumo nelabai reikia.
Padidinus srovę nerimą ėmė kelti palyginti silpnas aliuminis dviračio rėmas. Variklis sukdamas ratą “atsiremia” tik į ašį, kuri yra prisukta prie rėmo. Ašie galai yra šiek tiek suploti, kad neprasisuktų. Deja, bet 140 Nm sukimo momentas gali gana nesunkiai nulaužti rėmo auseles (dropout), taigi reikėjo imtis apsauginių priemonių:
Šioje nuotraukoje matote specialias auseles, angliškai vadinamas “torque arms“. Deja lietuviškai nelabai žinau kaip pavadinti. Žodžiu esmė tokia, kad šios auselės maunasi ant variklio ašies ir dedasi tarp variklio ir rėmo. Variklio ašis “remiasi” į auselę, kuri neleidžia jai prasisukti. Šias auseles nubraižiau tiksliai pagal rėmą, o įmonėje jas man lazeriu išpjovė iš 4 mm storio nerūdijančio plieno lakšto. Teko truputėlį išlenkti kad gerai priglustų. Viršutinė auselė turi papildomą išlenkimą, nes toje vietoje prie dviračio rėmo prisisuka kojelė.
Po šio pato patobulinimo jau buvo drąsu išbandyti pagreitį su 100 A limitu. Rezultatas tai kiek netikėtas: labai lengva apsiversti. Kažkada, kai dar važinėjau su 24 V įtampa ir 35 A limitu ir pasirodžiau kaimynui, jis pavažinėjęs pasakė, kad galios dar mažoka ir paprašė kad praneščiau kai padidinsiu. Na tai pranešiau. Kai bandydamas apsivertė per galinį ratą, pareiškė, kad galios jau pakanka :-) Kaip tai atrodo realybėje pamatysite šiame filmuke:
Šis projektas vis dar yra tęsiamas ir e-dviratis tobulinamas, bet didžiausią savo laiko dalį skiriu kitam projektui – e-mopedui.
Dabar šis e-dviratis atrodo taip:
Tiesa, dėl visos elektrinės dalies kainos. Variklis su valdikliu, akceleratoriumi ir siuntimu iš Kinijos (su importo mokesčiais) kainuoja apie 1600 Lt. Akumuliatorių kol kas panaudojau nuo pirmojo e-dviračio, taigi šį kartą jis man nekainavo. Šiuo metu kaupiu pinigą gerokai talpesniam akumuliatoriui.
Dviračių forume gavau klausimą koks vis tik teorinis elektrinės dalies tarnavimo laikas. Akumuliatorius yra atskira tema, bet štai variklio tarnavimo laikas, sakyčiau, yra neribotas. Viduje nėra visiškai jokių judančių detalių ir viskas, kas gali sugesti, tėra du ašies guoliai. Du nauji hermetiški SKF guoliai kainuoja apie 15 Lt, tai manau, kad tai tikrai nėra problema. Be guolių, ten daugiau nėra kam gesti. Na nebent gali oksiduotis variklio skardos ir nusilupti dažai arba patekus drėgmei surūdyti variklio statorius. Bet net ir tai niekaip nepakeistų variklio veikimo. Na o valdiklis yra elektronika, kuri iš vis savaime negenda. Žodžiu, daiktas amžinas. Na o apie akumuliatorius gal kada kitą kartą…
Įdomūs detalių pavadinimai:) galima pasijaust kad nebe apie dviratį kalbama :) anyhow pirda bus įdomiau :))
Būtų įdomu pamatyt sankryžoje seno triperio ir dviračio dragą :)
Vaizdas būna žiaurus :) Kai nėra agresyvių vairuotojų tai žiauriai apdedu, bet kartą teko dragint su “chuliganke” (bnv) – kol greitis nepasiekė artimo mano greičio limitui, dariau kaip vaiką :) Tik nebuvo laiko žvalgytis į piloto emocijas.
Juokingiausia buvo kai važiavau į Vilniaus Tauro kalną ir mane lenkė “silkė” (aubi): pats važiavau ~55 km/h, silkė lenkė maždaug 60 km/h greičiu. Pilotas ir trys jo keleiviai buvo sugriuvę į vieną automobilio pusę ir spoksojo per langus.. Bet kaip juokingai atrodė ant vieno šono pasviręs automobilis :))
ar sitam dviraciui negaletu nutikt panasus ivykis ivykus elektronikos gedimui? nemanau ,jog jis ten specialiai gaza iki dugno nuspaude ir prikibo. http://www.youtube.com/watch?v=L_M2NNW0mnc
Toks dalykas gali nutikti su bet kuria galinga transporto priemone. Su KillaCycle istorija yra tokia, kad juo naudojasi du asmenys: draguose dalyvauja patyręs lenktynininkas, tačiau pats aparatas priklauso šiam žmogeliui, kurį matome video. Savininkas akivaizdžiai neturi daug patirties ir nežino, kad ant betono burnoutą daryti nevalia, nes padanga įkaitusi neslysta taip kaip ant asfalto – galo sukibimas gavosi geresnis nei priekio su užspaustais stabdžiais. Mano dviratyje ta problema taip pat yra, todėl, kad priekinis ratas neslystų, darant burmoutus reikia permesti svorio centrą į priekį.
Išsamus manualas-Perfect.Žiūrėjau ebay tuos varikliu komplektus.Tik dar neapsisprendžiau kokios galios pirkti,vis svarstau 500w-1kW.Kadangi gyvenu kalnuotoje vietovėj tai spėju reik imt galingesnį.Kadangi nežinau kaip trauktų i kalną 500W tai gal nerizikuosiu per daug ir nusipirksiu 700W-1000W. Tik dar nesupratau kaip ten dėl gazo.Kažkur buvau rades aprašyma kad pasiekus tam tikra greitį variklis pats isijungia.Tik vat abejoju dar kaip ten del kokybes bus su tais kinijoje gaminamais raitais kuris jau gatavas su varikliu stebuleje.Jau mėnesį laiko niekaip dviračio neišsirenku,bet paskaičius straipsnį gavau naudingos info,tad teks ieskot tvirto su gerais amortikais :) .Dar vis galvoju kas geriau galinis ar priekinis varomasis ratas.Šiaip galvoju daryt kad priekinis varomasis būtų,kad užstrigus ratui geriau sustabdyt eitu :) stabdyt priekinio rato nesinori kad nepersiverst i priekį o ir stabdyt varomajį ratą nežinau kaip būtų.O galinį rata norėčiau su vidinėm pavarom.Tai tuo pačiu norėčiau paklaust gerai nusimanančio koks mechanizmas patvaresnis ir ilgiau tarnauja ,ar tas su vidinėm pavarom ar su daug žvaigzdučiu nekalbant apie firmas o apie pati mechanizma.Na jei pasirodytu ,kad geriau ratas su daug zvaigzduciu tada galima daryt ir galini varomaji ratą.
P.S. kai pritrūks galios daryk abu ratus varomus :)))
Visi tie komplektai ebėjuje yra vienodos galios, tik pavadinti kitaip (gal būt pridėtas kitokios įtampos akumuliatorius, nieko daugiau). Jei imsi tik ratą be akumuliatoriaus, greičiausiai “mažesnės galios” bus šiek tiek pigesnis – gali drąsiai imti, galia bus ta pati ir nuo paties variklio ji nepriklauso. Mano manymu 500W mažoka. Ai bet ką jau ten, man ir 5000 mažoka.
Į tuos greičio limitus nekreipk dėmesio, praktikoje taip nėra. Tai tik ES direktyva, sakanti, kad e-dviračio galia neturi viršyti 250W ir 25km/h, t.y. pasiekus didesnį greitį variklis išsijungia). Savadarbių dviračių realybėje taip nėra, tai tik didelė problema pardavėjams, nes niekas tokio šūdo nenori, o didesnės galios dviračius pardavinėti negalima.
Na o kokybė kokia… Gali būti subyrėję guoliai (net “nauji”), stipriai surūdijęs statorius, atsiklijavę magnetai, labai ploni laidai, blogi kontaktai, netinkamo ilgio ašis (gali tekti pridėti krūvą poveržlių) ir taip toliau… Na iš esmės viskas sutvarkoma, jei turi rankas.
Dėl dviračio galiu pasakyti gan kategoriškai: jei dviratis, su abiem amortizatoriais parduodamas (naujas) pigiau nei 4000 Lt, tai bus visiškas šūdas ir daugiau laiko leisi jį remontuodamas nei važiuodamas. Jokiais būdais neišsidurk su visokiais kainuojančiais po 500 Lt… Deja, bet tokia realybė.
Priekinis varomas ratas dviratyje yra nesąmonė. Visų pirma dėl to, kad šakei tenka gerokai didesnė lenkimo apkrova, taip pat prasisukusi ašis gali labai lengvai nulaužti šakės dropoutus. Pilnas internetas aprašytų tokių problemų. Antras dalykas dėl ko labai nerekomenduoju – didelis svoris. Užsidėk 10kg tašę ant vairo ir pabandyk jį greitai pasukinėti – suprasi kame problema. Taipogi, sunkų priekinį ratą bus žiauriai sunku kilstelti prieš duobutę ar bortą.
Jei nori vidinių pavarų, tada teks rinktis tokią sistemą kaip mano pirmajame dviratyje (beje, sistema parduodama). Jei dėsi stebulinį variklį, lieka tik paprastos tradicinės dviračio pavaros.
Apie pavarų ilgaamžiškumą. Jeigu svoris nerūpi, turi atliekamų pinigų ir galiniame rate neturi variklio, tada siūlau imti tik vidines pavaras, nes tai praktiškai amžinas, jokios priežiūros nereikalaujantis dalykas. Net grandinės taip prižiūrėti nereikės ir puikiai tiks pati pigiausia.
Dėl stabdymo. Baimė stabdyti priekiniu ratu yra absoliuti nesąmonė. Nežinau iš kur žmonės prisigalvoja tokių baimių. Visų pirma, stipriai abejoju ar leisi sau priekinio rato stabdžiams išleisti virš 500 Lt. Jei neleisi, reiškia, kad ir kiek stengtumeisi, galinio rato nuo žemės niekaip neatplėši. Dar pastebėjimas: stabdymas priekiniu ratu yra maždaug 4-5 kartus naudingesnis, t.y. gaunasi tiek kartų trumpesnis stabdymo kelias. Turėtum gerai žinoti – stipriai stabdant galiniu ratu padanga tiesiog ima čiuošžti… O priekinio rato sukibimas yra žymiai geresnis (nes stabdant svorio centras gaunasi virš priekinio rato). Jei ir turėsi priekyje gerus stabdžius, labai lengva išmokti stabdyti taip, kad neapsiverstum. Pavyzdžiui, pažiūrėk kaip aš sustoju savo filmuko pabaigoje – kelis metrus važiuoju su galiniu ratu pakilusiu virš žemės vos kelis centimetrus. Beje, tame filmuke mano dviratis iš vis buvo be galinių stabdžių – juos teko laikinai nuimti, kol tiesinau avarijos metu žiauriai sulenktą stabdžių diską. Taip važinėjau porą savaičių ir jokių problemų nemačiau. Tik tekdavo smėlėtuose posūkiuose “guldyti” atsargiau. Ai, ir dar. Filmuko pabaigoje mano greitis prieš stabdant buvo maždaug 65 km/h, o stabdymo kelias yra maždaug tarp tų dviejų medžių (vos keli metrai).
Hm, kažkaip keistai komentarai ilgėja :))
Beda ta,kad nesu gyvenime pirkes dviracio sau tai net nezinau,koks jis turetu buti.Bet kadangi brangsta kuras tai bus proga susipazinti su dviraciais :))) .Speju turetu but koks nors kalnu dviratis ir tiek.Net nezinau kokios firmos pirkti,na tuos mechanizmus ir rankeneles dar siek tiek zinau o remai ir amortizatoriai tai jau tamsus miskas. Is paziuros visi nauji atrodo normaliai. Tai tavo remas aliuminis? Jei pardavinetu naujus dviracius be galinio rato tai biski pigiau iseitu o moket 4000 tai biski kosmine kaina.Nors vistiek reik zinot nors firmas normalias,o tai gali ir padelka nusipirkt uz 4000 :)
“Naujų” dviračių yra kiekvieno pirkėjo poreikiams patenkinti: nuo 159.90 iki … begalybės LTL. Kitaip pariant, parduotuvėje gali nusipirkti ir pačią didžiausią bėdą.
Patikimos firmos: TREK, GIANT, brangesni Merida, Dahon, … Daugiau tiesiog neprisimenu. Tik iškart įspėju, kad su abiems amortizatoriais tikrai kainuos “kosmosą”, na, minimum 3000. Visi pigesni yra neverti dėmesio, nes byrės gabalais. Dėl visa ko siūlau kada pasižvalgyti gerasdviratis.lt arba užeiti į jų parduotuvę. Ten dirba rimti žmonės ir niekada nebando įkišti šūdą. Jei prekė prasta, tai taip ir pasako pirkėjui tiesiai į akis.
Jei norisi pigiau, tada galima bandyti dairytis skelbimuose. Tik reikia rinktis labai atsargiai ir neužsirauti ant vogto – būtina reikalauti dokumentų su pirkimo čekiu ir rėmo numeriu.
O jei norisi pigiau ir naujo (iki 1500 Lt), tada tik be galinio amortizatoriaus. Už tokią kainą priekinis bus labai “skystas”. Jei norisi dar pigiau, tada iš vis be amortizatorių.
Noriu atkreipti dėmesį, kad kiekvieno vartotojo poreikiai skiriasi. Tarkime aš važinėju labai agresyviai, visada lekiu “dugnais”, todėl man kokybiška pakaba yra labai svarbi. Jei jūs važinėsite ~35-40 km/h greičiu ir rasite būdą kaip minkštai primontuoti akumuliatorius – viskas bus gerai.
dar prie to pacio del išsidurimo.Na tarkim radau kazkoki dvirati everest ir kaina maza .Kaip specialistas gali pasakyt kas jame negerai? http://cgi.ebay.co.uk/EVEREST-Dual-Suspension-DualDisc-Folding-Mountain-Bike_W0QQitemZ250304759762QQcmdZViewItemQQptZUK_Bikes_GL?hash=item3a475387d2
Visiška problema, jokiais būdais tokio nepirk. Galėčiau išvardinti ilgą sąrašą kas gali arba tikrai greitai suges, bet tai daryti neverta, nes ten visos dalys tokios. Sakau, prieš kainą neprigudrausi, nebent kokį naudotą pasiseks pigiau nusipirkti.
Kadangi forumo cia nera tai ir rasyt daugiau nera kur.Siandien pirma kart ciupinejau Trek kurio kaina apie 4000 ispudis geras.Nors ir devetas buvo atrode visas toks tvirtas ir neklibejo nieks.Visa beda del to galinio amortizatoriaus kaina iskart kosmine.Na o kiek taviske baterija sveria ta surinkta is mazesniu elementu? turbut kokis ~3 kg? Idomu ar smarkiai tas ratas dauzytusi per duobes be armortizatoriaus.Ir tie ratai dar pastebejau skirtingu itampu tai gal geriau imti su zemesne itampa.O koks mazdaug galingumas taviskio rato po patobulinimu? Ar tame filmuke jis patobulintas?
Dėl klibėjimo tai yra taip, kad ne tik kad naujas nekliba (jei surinkusio meistro rankos tiesios – surenka patys pardavėjai), bet ir laikui bėgant nepradeda viskas klibėt.
šis akumuliatorius sveria 6.5 kg (bet kaina virš 2000). Tokios pačios talpos švininis atitikmuo svertų apie 20 kg. Na su tokiu svoriu tai tikrai bijočiau važiuoti.
Dėl variklių įtampų.. Elektros varikliui iš tikro visiškai nėra skirtumo kokią įtampą jis gaus – tiesiog suksis atitinkamu greičiu (proporcingai). Varikliai turi tokį parametrą “KV” – tai yra rpm/V. Tarkime, jei KV yra 100, tai, esant 50V maitinimo įtampai variklis suksis 5k aps/min. Deja kitaicai šio parametro paviešinti nepasivargina (greičiausiai net nežino). Jei renkiesi iš ebay, ten tų variklių KV (jei atrodo vienodai) bus irgi vienodi. Siūlyčiau bandyti tą KV parametrą nustatyti pagal pateiktą maitinimo įtampą ir greitį.
gerai apsvarstes pamaniau kad prastais keliais mazai vazinesiu,tai issirinkau be galinio amortizatoriausis meridos modeliu.Pradzioj pasidziaugsiu nauju o veliau bandysiu motora deti.Tik ramybes neduoda kaip ten tu kitaicu ratai.dabar yra pilna varikliu iskart su ratlankiu.Kazko nelabai as tai ratlaikiais ju pasitikiu ypac kai komplektas kainuoja apie 750LT.Dar norejau paklaust del tu stipinu kuriuos dejai cia jau pasitaike kad radai reikiamo ilgumo ar ten jau pats karpyti turejai ir sriegius uzsriegti? is kur toki maza sriegpjuvi gauti :))) .
Kadangi tu labiau patyres su tai dviraciais norejau paklaust del tu mano parinktu dviraciu(vazinesiu nelabai agresyviai,del akumo purtymo kanors sugalvosiu).Na o pasirinkimai sitie: 1. http://www.bikeitcycles.com/productdetails.asp?ProdText=Merida+Matts+TFS+Trail+100D+2010&ProdID=1960
2. http://www.bikeitcycles.com/productdetails.asp?ProdText=Matts+TFS+Trail+700+D&ProdID=1665
siaip noreciau antrojo jis siaip kainuoja apie 1000£ o cia parduoda uz 650£ kazko itartina ar nera ten kas nors pakeista.
Komplektacija rimta, atitinka kainą. Man truputėlį ramybės neduoda kad tai XC stiliaus dviračiai, t.y. padaryti kuo lengvesni. Bet iš tikro nelabai ir yra iš ko rinktis. Manau jie abu verti dėmesio, bet ir to pigesnio turėtų pakakti. Geriausia būtų jei tiesiog prieš pirkdamas pasižiūrėtum kuris patogesnis.
Tiesa, jei jau su varikliu važinėsi, gali tekti keisti sėdynę, nes ši skirta agresyviems mynikams. Gali ir paties dviračio geometrija būti gana nepatogi sėdėjimui.
Tikra tiesa- XC geometrija skirta intensyviam mynimui, o kadangi e-dviračio tikslas nuvažiuoti daug km neminant pedalų, tai gal rekreacinės geometrijos būtų daug patogiau (bet čia tik mano nuomonė).
Šarūnai, šiuos abu projektukus seku nuo tada, kai patalpinai juos Gero dviračio forume, bet dabar labai jau norėtųsi, kad aprašytum ir trečiajį- elektrinį mopedą. Ar smarkiai pasistūmėjai į priekį? Gal jau išriedėsi į gatves prasidėjus sezonui?
Taip, rekreacinis būtų tobulas patogumo prasme, bet su jų detalėmis būna problemų – nepritaikytos agresijai. Bet čia jau man nelabai žinoma sritis, manau visko galima rasti.
Deja su e-mopedu kol kas pasistūmėjimo visiškai jokio nėra.. Artimiausiu metu aprašysiu patį mopedą, t.y. kodėl būtent toks ir ne kitoks. Tačiau apie elektroninę pusę kol kas nieko negaliu parašyti. Laukia labai daug darbo su juo ir turbūt iki sezono pradžios nespėsiu. Vasarai – gal…
Kaip tik vakar užsisakiau naujų akumuliatorių antrajam e-dviračiui, su kuriais ramiai važiuodamas galėsiu nuvažiuoti maždaug 70km. Tai bus gera platforma šių akumuliatorių bandymams, nes būtent tokius pačius planuoju dėti ir į mopedą, tik 2-3 kartus daugiau. Didžioji problema – tam reikia maždaug 9000 Lt… Žodžiu esu priverstas dirbti kitus darbus kad tik pasidaryčiau pinigo akumuliatoriams.
tame ir esme kad gyvenu tokioj nelygioj vietovej,kad reikia daug minti i kalna,o kadangi akumai kolkas kosmosminem kainom eina tai teks minkyt kojom nemazai,kol isigysiu.tai gal toks variantas man ir tiks.ar sunku butu ta varikli padaryt kaip generatoriu? Man praverstu kai leidiesi i nuokalne apie 1km.Nors nieko cia neikrausi per tokius atstumus
Tai, ko klausi, vadinasi regeneraciniu stabdymu. Jį turi tik tie varikliai, kurie yra tiesiogiai sujungti su ratu, t.y. be “freewheel”. Standartiškai tai yra stebuliniai varikliai. Na o visa kita priklauso nuo valdiklio: jis regeneracinį stabdymą arba palaiko arba ne :) Tai turi būti nurodyta valdiklio aprašyme.
sveikas, na kažkur mačiau parašyta kad y dviratį pirski kitas celes. o ka darysi su šitom?
O šitų jau nebeturiu, liko 2 vnt.
Sveikas,
O iš kurio e-shopo pirkai Crystalyte komplekta ?
Radau kad jie turi distributoriu Lenkijoi, bet bent jau ju puslapi nera x5303/x530ė varyklio galui.
ir kiek tas komplektas kainavo su persiuntimu ?
Ačiu.
Pirkau tiesiogiai iš kinijos. Kainos nepamenu, bet su visais siuntimais ir importo mokesčiais buvo apie 1800 Lt.
Šiaip turiu vieną x5303 ratą pardavimui. Jei domina parašyk man į skype: circuit.lt
sveikas. uzsimaniau vasarai nusipirkti toki komplektuka
baterija http://cgi.ebay.com/48V-40AH-LiFePO4-Battery-Electric-Scooter-E-Bike-Safe_W0QQitemZ220548190932QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3359b252d4#ht_3885wt_861
variklis http://cgi.ebay.com/1000W-48V-ELECTRIC-BICYCLE-E-BIKE-RETROFIT-KITS_W0QQitemZ230425451607QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item35a66d5c57#ht_10848wt_1091
sumoi apie 2000 pinigu. na klausimas kiek galeciau nuvaziuoti su tokiu akumu kiometru? spėju apie 100. ir ar apsimoka pirkti?
Sveikas. Ar tikrai tą akumuliatorių rodai (48V 40Ah)? Bet kokiu atveju, jis yra labai įtartinai sunkus. Mano 1200 Wh (60V 20Ah) akumuliatorius sveria 9,6 kg, o čia 1920 Wh kaumuliatoriaus svoris gaunasi net 25 kg! Jei lyginti pagal talpą Wh, maniškis gaunasi 61% lengvesnis. Kažkas čia labai įtartina.
Plius, pateikiami duomenys yra tragiškai prasti. Palyginimui: Jeigu mano akumuliatorius būtų 40Ah, jo maksimali leidžiama iškrovimo srovė būtų 1’200A (pikinė 2’000A). Taviškio tėra tik 40A (pikinė 80A). Maniškio įkrovimo srovė gali būti iki 160A (pilnas įkrovimas per 12min), o taviškio tėra tik 5A (pilnas įkrovimas per 8 valandas – lygiai tokia pati tragiška situacija kaip ir švino!). Tai ypač aktualu stabdant varikliu.
Jie siūlo kažkokią ten garantiją, bet siūlau nekreipti į tai dėmesio, vis tiek nepasinaudosi jei reikės.
Su 48V 40Ah akumuliatoriumi, lyguma važiuodamas maždaug 35 km/h, nuvažiuotum maždaug apie 100-120 km. Dėl apsimokėjimo tai nežinau ką pasakyti. Aš sau asmeniškai nepirkčiau tokio daikto. Vien tas akumuliatorius yra visiškas šlamštas. Bet čia priklauso nuo poreikių – jei tau nereikės didelio sukimo momento ir pakaks ~60A limito (na su 100A jau kelia priekį), tada gali pirkti. Bet iškart įspėju, kad tas akumuliatorius yra tikrai labai prastos kokybės: gali atlaikyti mažai ciklų, greitai išsibalansuoti ar net mirti celės. Kaina nebloga (maždaug dvigubai pigiau nei A123), bet pažiūrėk į skaičius… Bet, kaip jau sakiau, priklauso nuo poreikių.
O tas variklis tai… Na nežinau. Žiauriai pigiai jie surinkti. Bet atitinka kainą.
Tiesa, dar turėk minty, kad viskam tam bus ~3% muitas (įskaitant siuntimo kainą) ir 21% PVM. Taip pat pardavėjas geičiausiai siųs per kurjerius (kitaicai TNT mėgsta), tai dar išmuitinimo procedūra kainuos apie 150 Lt.
taip rodau 48v 40ah akumuiatorių. tu teisus svoris dideis atiduodama srovė maža. gal čia koks pigiausias “šlamštas”? vos ne tas pats kas švinas. na man pakaks kad važiuotų gana normaliai.didelio sukimo momento nereikia. dėl variklio tai garantuoju kad tik gavus reiktu keisti guoius,laidus ar dar kažką. manau kad jis neturi vidinio reduktoriaus. ar turi? tai gal ir pakatų vasarai tokio varijanto. visgi motoroleris nervina. kuro nespėji pilt tai dar sugenda ir t.t. spėju kad parduodsiu ji. dar dėl akumu švino nesiruošiu dėti. Tai ga kokį litį? aišku irgi nepigu būtų.o a123 bųtū žiauriai brangu.
Na sunku man pasakyti kas čia yra. Bet būk labai atsargus.
Ne, šie varikliai viduje jokios mechanikos neturi. Juose vienintelė mechanika (ir ta nekokybiška) – guoliai. Važiuoti juo tikrai galima bus. Draugas važinėja su tokiu kinišku “1000W” varikliu ir nesiskundžia labai stipriai. Aišku, teko jam pasikeisti laidus, guolius, pastatyti ašį per centrą, pridėti šaibų kad šakės atstumas atitiktų… Ir su juo etėjusios žvaigždutės guoliai tragiški, važiuojant labai kaukia. Lyg ir dar kažkas buvo tokio, na bet nieko labai rimto, ar bent jau nesiskundė.
Paprasto ličio tai neimk, nes jo ciklų skaičius bus tik apie 300. Galima imti kokybišką, bet kainuos tiek pat… Plius galės užsidegti labai lengvai.
Na radau tokį patį akuma tik dar dauk pigiau http://www.alibaba.com/product-free/108474541/48V_40AH_LiFePO4_Electric_Scooter_Battery.html
ir dar kitokį http://www.alibaba.com/product-free/108474634/48v_40ah_LiFePo4_Battery_Scooter_Cycling.html
kodė tokia labai maza kaina? o atiduodamos srovės man uztetu visgi 40a. 48*40=1920w. ir ka ten sukiša jie kad už centus akumus pardavinėja?
Visų pirma, atkreipk dėmesį koks minimalus parduodamas kiekis: 10/20 vienetų. Taip pat turėk mintyje, kad tas pardavėja alibaboje užsiregistravęs gana neseniai ir sunku juo pasitikėti. Apmokėjimo PayPal’u matyt nepriims, taigi lieka tik bankinis arba western union pavedimas – labai didelė tikimybė likti išdurtam.
O ką sukiša tai nepasakysiu, nesi didis chemikas. Bet akivaizdu, kad atliekas..
Nerealiai viskas aprašyta :) tik dar norėjau paklausti, tai kuri vis dėl to greičio reguliavimo rankenelė patogesnė? Sukama ar valdoma nykščiu?
Sakyčiau, kad ir viena ir kita vienodai nepatogios. :) Gal pasirodysiu koks nors išlepęs, bet labai pavargsta riešas/pirštas, nesvarbu kokia rankenėlė. O tos valdomos nykščiu dar ir baisiai neergonomiškos – reikia spausti į kampą… Manau rankenėlę reikėtų rinktis atsižvelgiant į dviračio pavarų rankenėles: sukamos ar “jungiklinės”, ar kaip ten jos vadinasi.
Tęsdamas šio dviračio projektą būtinai įmontuosiu “cruise control” – tai papildomasdaikčiukas ant vairo, turintis kelis mygtukus. Nusistatai juo norimą greitį ir važiuoji nelaikydamas gazo. Tik prie jo jau į komplektą rekomenduojami “e-brake” stabdžiai, kur nuspaudus rankenėlę yra išjungiamas variklis.
Noreciau paklausti: kad reikalingas Pedelec sensorius (Ten kur pedaluose), jei galima apseiti tik su twist throttle control?
@Svecias
Jis reikalingas tik pagal europos sąjungos įstatymus, nes pagal juos, variklis gali dirbti tik kai sukami pedalai. Absurdas, bet taip jau yra. Normaliems žmonėms jis nereikalingas, išskyrus tą atvejį kai variklio kontroleris yra padarytas nenormaliems ir pats nestartuoja (reikia paminti).
Gal kas galetu patart kur galima isigyti normalia LiFePo4 48v 20ah baterija(kurio gamintojo EV,HD)kiek preleminariai kainuotu?ar patikimas pardavejas http://www.goldenmotor.com/?
@svecias
Deja su akumuliatoriais yra problema.. Aš visą surinktą akumuliatorių buvau pirkęs tik iš http://www.cyclone-tw.com/. Kokybė gana gera, tačiau kaina aukšta. Visus kitus kartus pirkau pavienes celes iš ebay ir panašiais kanalais – visi jie labai laikini, jau nebeparduoda.
Sveikas.As ir noreciau tokio dvirkos tik vienas klausimas iskilo del stabdziu.Pas mane hidrauliniai stabdziai ,o tuos komplektus kiek ziurejau jie ten savo kazkokias rankeneles su laidukais duoda stabdziam,kurios prie mano stabdziu nelabai tiks manau.Tai jei gerai suprantu tie laidukai reikalingi tik tam,kad varikli isjungti? Kaip pats sumastei ta reikala?
Na as valdancia elektronika nepasitikeciau taip be islygu, ant vairo deciau grandines nutraukikli/saugikli ishmusama lengvu nykscio paspaudimu…. gal net nuosekliai jungtus deciau 2 – kaireje ir desineje, prie pat nyksciu, menkas juokas butu parejus valdikliui… maza kas… :)
@bike
Aš tiesiog nenaudojau tos “stabdžių funkcijos”. Viskas puikiai veikia ir be rankenėlių.
@Still
Na taip, galvoju apie kažką tokio. “Panic button” vis tik reikalingas.
arba kaip su vandens motociklu prisirist šniureli su rakteliu kad nušokus nuo dviračio ir išstraukus rakteliui išjungtu elektrą :))))
nors ir tos kinietiskos gazo rankenos neatrodo labai kokybiškos,visko gali but jei paspaudus koki siki gaza neužstrigtu koki karta.
… tam standartiniuose komplektuose ir naudojamos stabziu rankeneles su jungikliais, kai spustelejus stabdi (desini/kairi) ateina signalas i kotroleri ir isjungiamas variklis. Labai gera funcija – daznai ja naudoju. Tada nereikia sukt galvos, kad pradzioje atleisti gaza, o tada spaust stabdi. Ypac tai pasiteisina pirma karta vaziuojantiems. O jungiklius (mazasrovius) ir prie hidrauliniu galima priderinti – ne kosmosas ten juk.
Sarunai, dar del sunto valdiklyje: kokia tau gavosi paskaiciuota varza (is 1,7mm vario vielos), kuria prikabinai lygiagreciai esamam 35A suntui, kad gautum 100A limita? Koks ten yra (ant sunto) itampos kritimas?
@Arvydas
Oj, tokių skaičių jau tikrai neprisiminsiu… Vielos ilgis gavosi apie 7 cm – gali pasiskaičiuoti varžą…
Dekui uz skaiciu.
… O po valdiklio modernizavimu ar matavai didziausia srove? Ar ji bent priartejo prie 60-80A, ir kaip su laidais i varikli – ten storu per asi tai nesukisi?
Srovės neturėjau kaip pamatuoti, bet iš jausmo gavosi kaip ir planuota (~100A). Daugiau jau nekėliau, nes tranzistoriai laiko max 150A (teoriškai).
Fazinius laidus šiaip ne taip sukišau 8mm², tik teko lupti seną skūrą ir mauti plonus termo vamzdelius. Bet vis tiek davus daugiau srovės šie laidai gan normaliai pašyla.
… cia rimta!
kaip su e-mopedu sekasi?
gal parduotum dvirati?:D
kaina i [email protected] parašyk.
Deja neturiu ką parduoti. Mopedui akumuliatoriaus neužteks, taigi dviratis vis dar bus lipdomas, o mopedui teks palaukti.
Sveikas. Ką galėtum patarti ieškan pakrovėjo Ličio baterijai įkrauti. Nupirkau dviratį be pakrovėjo Gazelle Easyglider. Pasidomėjau lenkijos atstovybėje – pakrovėjo kaina apie 650 litų. Baterija yra 24V, 10Ah. Dar iš vieno speco sužinojau kad ji yra 12 celių. Ar reali tokia pakrovėjo kaina ar ten nieko gudraus ir galima ką nors pritaikyti. Šiaip dviratis neminant pats nevažiuoja o virš 25 km/val. variklis atsijungia. Dviratis labai kokybiškas bet tos kainos nerealios. Nauja baterija kainuoja apie 1400 lt.
Labas.
Su įkrovikliais yra bėda, bet koks maitinimo šaltinis ten netinka, reikia šaltinio su srovės ribojimu. Parašyk man į skype (circuit.lt) – gal ką nors sugalvosiu.
Sveikas, norejau paklausti o is kokio tinklapio visa sita elektrine daly pirkai?
Manau aiškiai yra parašyta trečia pastraipa : “Po intensyvaus domėjimosi išsirinkau Crystalyte gaminį ” (http://www.crystalyte.com/)
kazkodel nematau kainu as tame tinklapi ir duoti komplekai visi su akumuliatoriais o sis rinkinukas be jo…
@Zee
Tame puslapyje duoti kontaktai – reikia susirašyti ir paaiškinti ko nori.
dekui
Koks pojutis kai gale kabo vos ne 10kg labai itakoja manevringuma?
Įtakoja gana stipriai. Gale akumuliatoriaus nebekabinsiu niekada.
Sveiki Sarunai, domina Jusu nuomone apie http://www.synergiebikes.net/page7.htm dvirati. Kainuoja jis pakankamai nedaug, atsiliepimai irgi neblogi.
Ka Jus apie ji galvojat?
Aciu
Mano nuomone aisku ne Saruno bet su 200 vatu varikliuku tai tik lygumom vazinet o kalnu jis visai neprima teks minti paciam.Airijoj pvz jis visai netinkamas na nebent tik kad zymiai lengviau minti.Visa kita tame dviratyje neskaitant elektrines dalies kaip ir gerai.
Atrodo gerai, bet tie 200W – juokingi. Variantas toks: perki ta dvirati ir pasikeiti galini rata su kontroleriu (kad ir e-bike kit’a 36V 500W-700W uz 700Lt. Lietuvoj). Viso gausis £700 + 700Lt.
@Šarūnas
Stabdyti atsargiai/švelniai priekiniu ratu reikia esant mažam greičiui, leidžiantis nuo kalno ir svarbiausia posūkyje. Nes tokiais atvejais skridimas per vairą garantuotas. Tais atvejais reikia daugiau galinį stabdį naudoti.