Antrojo e-dviračio donoras

Pirmojo e-dviračio pagrindinė problema – ant bagažinės padėtas akumuliatorius skaičiavo kiekvieną kelio nelygumą. Problemos sprendimas – galinis amortizatorius. Deja amortizatorių tiesiog įdėti praktiškai neįmanoma (be labai didelių rėmo perdarymų), taigi nusprendžiau, kad reikia kito dviračio. Kad išsispręstų amortizatoriaus problema, reikėjo išsirinkti “fullą”, t.y. dviratį su abiem amortizatoriais (priekiniu ir galiniu). Deja, bet tokie kokybiški dviračiai yra labai brangūs: pavyzdžiui, vien gerai veikiantis ir patvarus galinis amortizatorius kainuoja 500-1500 Lt; priekinis – nuo 1500 Lt. Žodžiu, sumelės gana rimtos. Dviratį pirkau naudotą, žiemą. Kadangi tai buvo ne sezonas, kaina šiek tiek žemesnė – prašė 3000…

Kai parsivežiau į Vilnių, dviratis atrodė taip:

Trumpas sąrašėlis to, kas buvo vienaip ar kitaip sugedę ir reikėjo tvarkyti (skliausteliuose pateiktas “alternatyvus” detalės pavadinimas, o už brūkšnelio nurodyta remonto (dalių) kaina):

  1. buvę stabdžiai (“hayes nine”) buvo taip sudrožti, kad iš rotorių beliko 0.5 mm storio skardelės (paprastai būna 2 mm), trinkelės iki metalo (priekis ir galas) – 1000 Lt (pakeista į “Avid Code” 2009 m. 185 mm (priekyje) ir “Hayes El Camino” 160 mm gale);
  2. šakė (“FOX Vanilla RLC” 2007) pylėsi tepalais, klibėjo – 200 Lt (pakeistos įvorės, riebokšliai, tarpinės, tepalai);
  3. per trumpas (160 mm vietoj 200 mm) galinis amortizatorius, taigi visas dviratis buvo nusėdęs – 800 Lt (keistas į “FOX DHX 4.0”);
  4. subyrėjęs headsetas (vairo kolonėlė) – 60 Lt (keista į “Monsta”);
  5. subyrėjęs švaistiklių velenas (bottom bracket) – 130 Lt (kažkoks Shimano, pigesnio tinkamo neradau);
  6. patogiam važiavimui per trumpas seatpostas (sėdynės vamzdis) – 30 Lt (gavau naudotą);
  7. patogiam važiavimui netinkamas balnelis (sėdynė) – 60 Lt (gavau naudotą su geliu);
  8. sulaužyta pavarų rankenėlių (shifter) indikacija (deore) – 80 Lt (“SRAM Attack” 3×8);
  9. suvarytas galinio permetėjo troso šarvas – 3 Lt;
  10. sulenktas priekinis permetėjas (“Deore LX”);
  11. kreivai užmautas pedalų švaistiklis, taigi ir žvaigždės ėjo klišai;
  12. susidėvėjusios galinės žvaigždės ir grandinė – 100 Lt;
  13. kreivi ratai ir atsileidę stipinai;
  14. subyrėję visi rėmo guoliai – 30 Lt;
  15. plika galinė padanga – 30 Lt;
  16. uždėti visiškai netinkami (clipsiniai) pedalai  – 30 Lt (pakeičiau į naudotus Odyssey);
  17. … neabejoju kad dar kažką praleidau …

Kaip matote detalių kainos yra gana solidžios (tiems, kas supranta), o paprastam vartotojui šios kainos yra “kosminės”. Nenoriu leistis į ginčus kas ir kodėl tiek kainuoja, bet čia patikėkite mano žodžiais: per gyvenimą teko turėti daug dviračių, taip pat dirbti dviračių servise. Pasirodo, yra žymiai pigiau vieną kartą sumokėti kelis tūkstančius ir vėliau nebesukti galvos, nei nuolat remontuoti ir kišti pinigus. Plius, pigios, iš atliekų pagamintos kiniškos dalys kelia rimtą pavojų gyvybei: nelaiko stabdžiai, lūžta šakės, vairai, rėmai… Teko man gyvenime gatvėje “nuskinti” moteriškę dėl nesuveikusių stabdžių, taip pat ir gan rimtai susižaloti dėl tiesiog tiesiu keliu važiuojant nulūžusios šakės. Jau nekalbu apie tai, kad pigūs kiniški “stebuklai” jau po mėnesio pasidengia rūdimis, dalys linksta(pavyzdžiui, vaikystėje nuo mano 50 kg svorio sulinko sėdynės vamzdis), amortizatoriai ne tik kad visiškai neveikia ir linguoja kaip jiems patinka, bet dar ir baisiausiai kliba, stringa. Žodžiu, dėl kainos būkit ramūs. Ir prašau susilaikykit nuo komentarų “tu turčius”: aš joks ne turčius, tiesiog kitaip paskirstau savo prioritetus ir pinigus.

Žodžiu, po remonto dviratis atrodė taip:

One Comment

Leave a Reply to Šarūnas Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.