Pakabos projektavimas: perdavimas
|Jei jau nusprendžiau eiti šiuo keliu, tai nebegaliu pasinaudoti originalioje pavaroje prie rato esančio 7,3:1 reduktoriaus. Dėl to, prieš projektuojant pakabą visų pirma reikėtų nuspręsti ką gi daryti su redukcija. Tokio dydžio el. varikliui optimalios apsukos yra maždaug 10-15k aps/min. Tarkime norėčiau, kad esant 10k aps/min. variklio apsukoms ratas suktųsi 100 km/h greičiu. Mopedo ratlankio aukštis yra 13″, o padangos dydis “140/60-13”, taigi bendras rato aukštis yra: D = 13*2,54+140*0,6*2 = 50 cm = 0,5 m. Iš čia gauname, kad rato ilgis p = π*D = 1,565 m, greitis m/s v = 100*1000/(60*60) = 27,8 m/s, o rato sukimosi dažnis f = 17,75 aps/s = 1065 aps/min. Taigi gauname, kad perdavimo koeficientas yra 10000:1065 arba, suapvalinus, 9,4:1.
Idėja
Namų sąlygomis gaminant reduktorių, ypač dirbant su tokiomis galiomis, dantračių naudojimas yra praktiškai neįmanomas, todėl vienintelis kelias – diržinė pavara. Deja, bet redukcija 9,4:1 yra labai didelė, taigi su vienu diržu čia neprasisuksiu: jei varančiojo skriemulio diametras bus 5 cm, tai varomojo bus net 47 cm, kai rato aukštis tėra vos 50 cm. Toks skriemulys ne tik kad vilktųsi palei pat žemę, bet jo ir nusipirkti nepavyks. Dėl to teks daryti dviejų pakopų reduktorių… Tarkime iš variklio pusės daryti 3,76:1 redukciją, o iš rato – 2,5:1. Iš variklio pusės (pirmos pakopos reduktoriaus) galima daryti didesnę redukciją ir sudėti mažesnius skriemulius, nes čia sukimo momentas bus 2,5 karto mažesnis nei rato. Dėl tos pačios priežasties galima dėti ir siauresnį bei plonesnį diržą. Pirmosios reduktoriaus pakopos apsukos taip pat yra 2,5 karto didesnės nei antrosios, taigi čia būtų pravartu dėti mažesnio žingsnio diržą. Žinoma antrosios pakopos reduktoriaus skriemuliai būtų gerokai didesni, diržas stambesnis. Manau reduktorius galėtų atrodyti maždaug taip:
Aišku dar reikia sudėti įtempėjus, bet kol kas viskas atrodo gražiai. Šiek tiek vėliau peržiūrėsiu kokius tiksliai skriemulius ir diržus siūlo SKF ir išrinksiu tinkamus (jei tokių bus).
Skaičiavimai
Dabar būtų visai įdomu sužinoti kokios jėgos veiks diržus. Tarkime, kad pikinė variklio galia yra 20 kW, o ji išvystoma esant maždaug pusei maksimalių apsukų (taip jau yra elektros varikliuose), taigi gauname, kad rato sukimo momentas yra: M = P/2πf = 20000/(2π*17,75/2) = 360 Nm. Tai jėga niutonais, kuria būtų veikiamas diržas, jei skriemulio spindulys būtų 1 metras. Tarkime, kad ratą sukančio skriemulio spindulys yra 10 cm, taigi, diržo įtempimo jėga F = M/r = 360/0,1 = 3600 N. Kad būtų lengviau įsivaizduoti kokia tai jėga, įsivaizduokite ant diržo pakabintą 370 kg svorį. Kad atlaikytų tokią jėgą, diržas turėtų būti gana masyvus. Tarkime, kad pasirinkome diržą, kurio dantų žingsnis yra 16 mm. Tokiu atveju varantysis antrosios pakopos skriemulys turės tik 16 dantų, o tai reiškia, kad kad diržas bus sukibęs su 8-9 dantimis (kai bus uždėtas įtempėjas). Vienam diržo dančiui tenkanti jėga: 3600/9 = 400 N (~41 kg). Na jo, bet koks eilinis diržas čia tikrai netiks. Tiesa, kadangi antrosios pakopos reduktoriaus perdavimas yra 2,5:1, taigi varančiojo skriemulio apsukos ties pikine galia bus f = 17,75/2*2,5 = 22,2 Hz, o sukimo momentas M = 360/2,5 = 144 Nm.
Tokiu pačiu dažniu suksis ir pirmosios pakopos vedamasis (didysis) skriemulys. Tarkime, kad jo spindulys yra 75 mm, taigi įtempimo jėga F = 144/0,075 = 1920 N. Varančiojo skriemulio sukimosi dažnis čia jau gaunasi gana didelis (5000 aps/min), o prie maksimalaus greičio siekia net 10k aps/min, taipogi varančiojo skriemulio diametras gana mažas, taigi čia gerai būtų diržas su smulkesniais dantimis, tarkime, žingsnis 8 mm. Iš to gauname, kad šis skriemulys turės 16 dantų, o įdėjus įtempėją diržas kabinsis tik 8 dantimis, taigi vienam dančiui kliūva F = 1920/8 = 240 N jėga. Iš tikrųjų planuoju dėti du variklius, taigi vieno skriemulio galia sumažėja dvigubai ir vienam dančiui tenka 120 N jėga (~12kg) – ne taip jau ir daug.
Dalių parinkimas
Dabar peržiūrinėju SKF ir kitų gamintojų katalogus, pažiūrėsim kas gausis…
Apie SKF galiu pasakyti štai ką: žiauriai sunkūs, iš anglinio plieno pagaminti, skriemuliai. Vien rato skriemulio svoris gaunasi apie 9 kg O_o Dar dairausi į Gates gamybos pavaras, nes jie siūlo aliuminius skriemulius. Aišku pasirinkimas labai skurdus… Neatmetu tikimybėskad iš vis nerasiu tinkamų skriemulių ir juos man teks pasigaminti pačiam. Žinoma tai nėra didelė problema, nes “drošiu” tai ne pats, o man tereikia tik padaryti brėžinį. O kad jį padaryčiau, reikia žinoti tikslius diržo danties matmenis, kuriuos pateikti, žinoma, gamintojai vengia. Matyt teks susirašinėti.
Su diržų atlaikomom apkrovom taip pat problemos, labai jau mažai duomenų pateikta. Kol kas pradiniai skaičiavimai parodė, kad antrą reduktoriaus pakopą gali tekti daryti su grandine, kaip ir daugumoje motociklų.
Kol kas tiek, straipsnelį atnaujinsiu kai turėsiu naujienų.
Na gražiai čia viskas labai paskaičiuota, bet kad 2 RC modelių varikliukai turės 360Nm O_O sukimo momentą, tai labai labai sunku patikėti :)
Nors jei taip, tai čia būtų visų pirdininkų svajonė, kurie išleidžia tukstančius visokioms malossi sport grupėms ir net pusės tiek turbūt negauna :D
360 Nm momentas yra ant rato :) Ant paties variklio tėra tik 38.4 Nm (redukcija keičia ne tik apsukas). Beje, varikliai tai bus du, taigi vieno variklio sukimo momentas tėra tik 19.2 Nm. Bet ant rato tai taip, 360 Nm :)
Aa na teisingai, ir tekste juk nurodęs, kad ant rato :) kažkaip neužmačiau.
sveikas, norejau paklaust kokius naudosi akumus? ir kiek ju?
Labas. Naudosiu 20 Ah A123 celes (LiFePO4, 3,3V, 0,48kg). Jos yra žiauriai brangios ir praeis dar daug laiko kol įpirksiu reikiamą kiekį (reikia beveik 10k Lt), bet šiuo momentu galvoju apie 60 vienetų (20s3p konfigūracija). Tokiu atveju gausis 66V 60Ah (4 kWh) akumuliatorius. nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu, miesto sąlygomis, būtų maždaug 160 km. Akumuliatoriaus svoris apie 29 kg. Teoriškai galima įkrauti per 10 minučių, bet tai pareikalautų 24 kW elektros įvado, o standartinis gyventojų įvadas yra maždaug 3,6 kW, taigi realiai įkrauti pavyks per maždaug pusantros valandos. Toks akumuliatorius teoriškai gali atiduoti ilgalaikę 1800 A srovę (įvertinus įtampos kritimą, gaunasi 54 kW).
Šiuo metu keliauja 20 vnt. tokių akumuliatorių, dėsiu į dviratį. Nuvažiuojamas atstumas bus apie 80 km.
Na jo kaina nemaža, beje kiek viena celė kainuotų? ir realiai pigesnio varijanto nėra? pvz: dėti tokias celes kokias naudoji antrajam e dviratyja? ar tik būtų brangiau?
Kaina maždaug 80 USD/vnt. Čia be siuntimo, muito ir PVM.
Galima naudoti ir tas apvalias, bet jos labai apsunkina konstrukciją, reikia daryti sudėtingus laikiklius. Taip pat svoris gaunasi pusantro karto didesnis, o matmenys iš vis beveik dvigubai. Bet vis tiek tų apvalių celių reikėtų prisipirkti labai daug, tai bendra kaina išeitų panaši. Na, pigiau gautųsi kažkiek, bet pagalvojus kiek būtų vargo jas sumontuoti, atšoka visas noras taupyti šitoje vietoje.
na aišku.na gal ir ne vietoi rašau bet čia ne forumas tai ir nežinau kur rašyt. man kilo idėja y mano poket bike ydėti tokį motora : http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4914&Product_Name=TURNIGY_50-65A_400kv_Outrunner_(Eq:_4030_AXi) nupirkti kokius nors akumus. na bet nežinau ar verta ta daryti. ba motociklas man butinybė :) o motoroleris dauk bendzino ryja, visgi krizė.
Nors ir pats einu šiuo keliu, vis tik negaliu to rekomenduoti kitiems – labai daug problemų, ne tik su elektronika (reikia gana daug žinių) ir pinigais (akumuliatorių kaina), bet ir įstatymais (Lietuvos sąlygomis legaliai su juo važinėti negalėsi ir pastoviai reikės bijoti pareigūnų).
Jei vis tik galvoji eiti šiuo keliu, tai kodėl gi ne. Tuoj paskaičiuosiu kas gaunasi…
Jei nenori vargti su pavaromis, tai optimalios apsukos būtų maždaug 8k RPM, tai gauname, kad jam reikės 20V maitinimo (gali drąsiai dėti 24V akumą). Maksimali ilgalaikė galia gaunasi apie 1 kW. Na nežinau, man dviratyje 4 kW buvo jau daug maž normaliai, tai mažame motocikle 1kW yra labai mažai. Į kalnus lips, bet torko turės tikrai labai mažai. Biudžetiniu variantu gali sudėti du automobilinius švininius akumus, bet esant 50 A srovei jų talpa kris maždaug dvigubai, taigi 1 kW galia galėsi džiaugtis tik pusvalandį. Maksimalus važiavimo greitis lygumoje manau būtų apie 55-60 km/h, taigi vienu įkrovimu nuvažiuotum grubiai 25 km.
Tik turėk mintyje kad du tokie akumuliatoriai svers apie 35 kg, juos krauti reikės per naktį (12 valandų). Akumuliatorių resursas bus apie 200 ciklų, po to laiko teks keisti. Aišku įkrovikliu taip pat reikės pasirūpinti.
Na vienas dalykas yra kad as gyvenu kaime. tad pareigunu nebijau. na akumuliatorius galvoju deti ličio. ne švina.o ir y maža motocikla manau užteks 1kw visgi ir dviračiu dauk yra kurie turi tik 250w. manau 1kw pradziai užteks. apie akumuliatorius išmanau gana nemazai na betn aš taip manau. kita vertus turiu pačio daryta mini krosinuka su 500w varikliuku. važiuja apie 40 tiesiu keliu švino akukuliatoriai 2 po 12v ir 18ah, nuvažiujamas atsumas apie 30km. bet sugalvojau kad kaimynu neriaikia šiurpinti ir konvertuosiu savo poket bike. bėda nežinau kokius naudoti akumus (ličio) bet kokios talpos kad nuvažiuot bent 30km.
Na jei važiuosi tuo pačiu greičiu, tai tiems 30 km įveikti pakaks 24V 20 Ah. Tik turėk mintyje, kad turėdamas daugiau galios atitinkamai ir važinėsi…
O 250W dviratyje tai yra pasityčiojimas. Važinėjau su 500W – na tikrai mažoka, jau šioks toks diskomfortas gaunasi. Nors, jei tik šaligatviais tarp žmonių važinėsi, tai pakanka.
na taip 250w dviratyja yra pasityčiojimas, mačiau tavo video su 500w išties gan mažai.na o y mini bike manau pakaks 1kw.
sveikas,norėjau paklausti tavo nuomonės apie tokį derinį y poket bike:
variklis : http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7710&Product_Name=TGY_AerodriveXp_160_SK_Series_63-64_230Kv_/_3150W
nežinau kokį greičio reguliatorių naudot.
dėl ydomumo galvoju ydėt tokį daikta: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10080
ir galvoju apie 36v 30-40ah lifepo4 baterija. kiek galėčiau nuvažiuoti kilometrų su 36v 40ah akumu?
Akumuliatoriaus įtampos pasirinkimas teisingas. Tik jei nori spausti pilną galią, reikės akumuliatoriaus sugebančio atiduoti ilgalaikę 3-4C srovę (trumpalaikė bus gal apie 6C). Su 36V 40Ah akumuliatoriumis, važiuodamas maždaug 40 km/h galėsi nuvažiuoti maždaug 40 km. Važiuojant agresyviai, atstumas krenta 2x.
Na o kokį reguliatorių naudoti tai nežinau.. reikia kad laikytų 10S LiPO ir 100A…
Beje tą watmetrą turiu, tik originalą (Watts Up). Rimtas dalykas, matuoja labai tiksliai.
Na aš manau kad gretį galima būtų kelti bent iki 60km/h visgi 3kw variklis. Bėda kad toks varijantas būtų gan brangus manau y 1,5k lt netilpsiu.beje noriu paklausti kodėl šių akumų mažos kainos : http://www.alibaba.com/product-free/108474681/36v_40ah_LiFePO4_SCOOTER_BIKE_BATTERY.html
tik 226$ ir delko atiduodama srov4 tokia maža?
Uždavei du klausimus ir pats į juos abu atsakei:
“kodėl šių akumų mažos kainos” < => “delko atiduodama srov4 tokia maža”
Vienas klausimus atsako į kitą klausimą…
Dar atkreipk dėmesį kad krovimo laikas yra minimum 8 valandos.
Normalaus (A123) tokios talpos akumuliatoriaus (tiksliau tik celių jam) kaina su siuntimu ir mokesčiais gaunasi apie 6000 Lt + dar reikės BMS (na sakykim dar kokie 500 Lt) + greitas (galingas) įkroviklis ~500-2000 Lt + korpusas.
taip tu teisus. bet niekaip negaliu apsisprest ka dėti y tą mini bike. gal gali patart? kelemi reikalavimai būtų greitis lygioj vietoi 60-65 “mažai pavalgius” nuvažiojamas atsumas 30-40km.
Nelabai žinau ką tau pasiūlyti. Reikia maždaug 2-3 kWh akumuliatoriaus. Jei prie 36V, tai bus 55-85 Ah. O koks tas akumuliatorius, tai jau piniginė nustato. Jei dėsi šviną, reiškia kiekį dar daugink iš 2, nes prie tokių apkrovų atiduos tik pusę talpos..
Na nustebinai kad 40 km įveikti prireiks 55-85 Ah akumuliatoriaus kuris butu 2-3kWh nes juk tavo e-mopede bus kiek žinau 4kWh akumas,ir nuvažiuojamas atsumas apie 180km. tai y mini bike manau netilptu 3-4kWh akumas.
Ištiesų man neaiškus yra šis dalykas kad tu su 4kWh e-mopede nuvažiuosi 180km o aš su 2-3 kWh akumu mini bike su dauk kartų silpnesniu varikliu nuvažiuosiu 30-40 km.
Kur radai šį “180km” skaičių?
Suklydau 160km miesto salygomis. na bet visteik man neaišku.
Labas, kilo tokia idėja dėti į mini britva šita variklį : http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142&Product_Name=Turnigy_80-100-B_130Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-55)
šį galvoju dėti dėl vienos prižasties, mėgstu agresyvų trumpa važiavima. kiek ampervalandžių akumo reiktų kad nuvažiuočiau 30km 40km/h greičiu ir kad variklis spaustų apie 6kw?
Labas.
Tau reikės maždaug 750 Wh akumuliatoriaus. Jei tiksliau, tai 48 V, 15 Ah. Akumuliatorius turi laikyti bent 10C ilgalaikę iškrovos srovę, taigi čia vienintelis pasirinkimas yra A123 celės. Apie jas jau rašiau bloge.
Beje, tai tas pats variklis, kaip ir maniškiai. Tik turėk mintyje, kad jų kokybė yra tragiška, reikės perdarinėti (keisti guolius tai tikrai).
Viskas aišku, o čia kalbi apie tokias celes : http://www.propeleris.lt/lt/Akumuliatoriai/Li-Fe-A123/A123-akumuliatorius-2300-mAh.html
ar apie šitas : http://cgi.ebay.com/3-PCS-New-A123-2300mah-26650-Lifepo4-Battery-Cell_W0QQitemZ190343634018QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item2c515d5c62
ar išviso yra geresnis varijantas?
Ir vienos ir kitos yra lygiai tas pats. Tik tos iš ebay greičiausiai yra nepraėjusios kokybės kontrolės, dėl to šiek tiek pigiau. Pilnas ebay jų.
Geresnio varianto už A123 kol kas nėra.
Na šios celės spėju labai brangios : http://www.alibaba.com/product-free/103234400/High_Discharge_20C_Quality_LiFePO4_10Ah.html
Galvoju apie šia celes: http://www.alibaba.com/product-gs/255768576/38120_Lifepo4_Battery_Cell.html
(14s2p konfiguracija) kiek žinau kainuotų apie 600usd.
Ir vienas ir kitas turiu. Tos pilkos, yra tas pats kaip žalia, na o mėlymos kaip mėlynos. Rezultatai čia:
http://e-motion.lt/2010/01/19/akumuliatoriu-iskrovimo-kreives/
Pardavėjų skaičiai yra labai stipriai perdėti. Meluoja į akis.
O tų pilkų kaina tokia pati kaip žalių?
Labai nesidomėjau. bet man atrodo ten tas pats gamintojas, tik kažkoks pirikūpas užklijuoja savo lipduką.
O kaip šitos celės http://www.batteryspace.com/limnnirechargeable26650cell37v4000mah10arated148wh.aspx ? rašo kad iki 1000ciklų. Jai pirkti tokias tai dėčiau (13s4p komfiguracija ) būtų 48v 40ah (1920Wh). Kaina apie 1300lt. svoris apie 5kg atiduodama ilgalaikė srovė 40a tai 48*40=1920w.
Deja su šitom neteko susidurti, taigi pakomentuoti negaliu…
Na, tokioj 13s4p konfiguaracijoj būtų tik 48V 16Ah, viso labo 750wh. Bet net ir tokiu atveju svoris palyginus neblogas.
Sorry,sumaišiau su 10ah celem.
Na neseniai radau tokias man prieinamas celes http://www.batteryspace.com/lifepo4prismaticmodule32v40ah3crate128whceunapproved.aspx
ka manot apie jas? jai imčiau šias celes tai 8s1p (25v40ah 1kWh) ilgalaikė atiduodama srovė 80a svoris apie 13g kaina apie 1500lt būtų.
Na ir dėčiau toį varikį http://cgi.ebay.com/48v-1000w-Rear-Electric-Scooter-conversion-Kits-E-bike_W0QQitemZ220561855285QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item335a82d335#ht_3955wt_861 .
Na ir ydomu būtų kiek galėčiau nuvažiuoti km tokiu akumu? ir kokiu greičiu važiuoti? Na panašu kad su mano svoriu galėčiau nesunkiai pavažiuoti ant vieno rato ar apsiversti. Nes 25*80=2kw.
Su 25V tas variklis suksis max 30 km/h. Prie tokios įtampos tiek srovės neatiduosi niekaip, nes variklio ir laidų varžo bus sąlyginai per didelės.
Geriau jau imk 20Ah 48V. Bet ir srovės galėsi paimti max 40A.
Mano kuklia nuomone šie akumai yra šūdas, tinkami tik “moteriškam” (mažos galios) elektromobiliui ir tik tuo atveju, kai jų labai daug prikrauni, kad nuvažiuotum bent 200 km atstumą.
Puikus straipsnis, tik kilo klausimas, kam daryti tokį sudėtingą reduktorių, gal geriau daryti paprastesnį, mažiau problemų ir nereiks maximalios variklio galios norit pasiekti 100km/h? Gal dėl to, kad būtų daugiau galios ir ratą prasuktų ant asfalto?
@Paulius
Ką turi omenyje sakydamas “paprastesnį”? Vienos pakopos? Tokiu atveju varantysis skriemulys bus labai mažas, garsiai žviegs ir greitai dėvėsis, taip pat didysis skriemulys bus labai didelis ir sunkus, taip stipriai pasunkinantis ratą ir pabloginantis sukibimą su kelio danga.
Ar turi mintyje mažesnę redukciją? Tokiu atveju bus mažesnis sukimo momentas, kurio kartais labai reikia (atliekant lenkimo manevrą, pajudant, …).
Kad pasiekti 100 km/h, variklio galios reikia lygiai tiek pat, nepriklausomai nuo perdavimo. Aišku šiek tiek skiriasi nuostoliai, bet nežymiai.
O dėl prasukimo.. juk kalbame ne apie 100kW, o apie vos 10-20.
Turėjau galvoje mažesnės redukcijos :)
http://www.youtube.com/watch?v=H4pQyf6NdjM
Tai nieko gero iš tos mažesnės redukcijos. Dabar su tokiu perdavimu maksimalus greitis gaunasi 100 km/h, na o su mažesne redukcija, tarkime gausis 200 km/h. Bet kas iš tų 200 km/h, jei juos pasiekti nepakaks variklio galios, o prie mažų greičių bus dvigubai mažesnis sukimo momentas. Aš skaitau, kad 100 km/h greičio limito mieste pakanka. O su elektriniu mopedu į užmiestį vis vien niekas nevažiuos, nes nuvažiuojamas atstumas vis vien gaunasi mažesnis nei pilnu baku, o ir išsikrovus liks tik kukuoti.
Beje, tame video kažkoks absurdas su skriemulių liejimu: kam tiek vargti ir padaryti tokios prastos kokybės skriemulius, jei jie abu nekainuoja net 100 Lt?
Na taip, tu teisus abiem atvejais. Skriemulį pasidaryti išeitis tik jei nėra niekur pirkti.
Visų komentarų neperskaičiau, nusibodo :) Nežinau ar naujiena, bet aš tau siūlau tuos variklius pervynioti ir nedaryti tokių redukcijų. Juk tai elektrinis variklis, jo apsukas pakeist – vieni juokai. Ir dar vienas dalykas – variklių apsukos skaičiuojamos ( ne matuojamos) labai grubiai.
Apie pervyniojimą buvo kalbėta – pervyniosiu. Ne tik tam kad pritaikyti turimai įtampai, bet ir dėl ypatingai prastos kokybės.
O kalbėdamas apie elektros variklius užmiršti vieną dalyką – kuo didesnės apsukos, tuo didesnė galia (proporcingai). Mažint apsukas ir didint srovę neverta, nes tai nulemia labai didelius šiluminius nuostolius.
Tarkime Marius (www.jonelis.lt) naudoja paprastą trifazį asinchroninį variklį, tik su stipriai pakeltomis apsukomis. Sukimo momento iš jo gauna tiek pat, bet žymiai didesnes apsukas, kas lemia ir didesnę galią.
Hmm, lyg ir tiesą sakai :)
Gal dar kurį laiką susilaikysiu nuo patarimų, mat visai mažai patirties turiu :)
Beje, gal dar turi kelias A123 2300mAh celes?
@Martynas
Berods yra kelios. Kiek reikia?
sveikas, norėčiau paklausti dėl elektrinio dviračio gaminimo. galvoju įsidęti tokį varikliuką : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7069&Product_Name=TGY_AerodriveXp_42_SK_Series_42-50_650Kv_/_1150w
ar tinkamas pasirinkimas el dviračiui ? kokias patartum dėti a123celes ? galvoju dėti 7 po 20 ah. kiek su tokiu akumuliatoriumi nuvažiotų ? kokią redukciją patartum daryti ? ačiū. Sėkmės projektų vykdyme.
Na tai 7*3,3*20=462Wh kas yra ~30 km atstumas važiuojant ~30km/h greičiu.
Variklis netinkamas, iškart sakau. Pažiūrėk, jo KV parametras yra 650. Su 7 celėm (23,1V) jo apsukos bus 23,1*650=15’015 rpm. Jei nori važiuoti iki 50km/h, tau reikės redukcijos ~40x (iš akies). Tai jau gaunasi gana rimtas 3 pakopų reduktorius. Rinkis variklį su kuo žemesniu KV.
o kaip toks varikliukas >? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5144&Product_Name=TGY_63-54-A_250Kv_Brushless_Outrunner_(Eq._52-20)
arba toks: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4188
Geriau, bet vis tiek reikia redukcijos labai didelės. Pateikiau savo skaičiavimus, tai tiesiog susistatyk naujus skaičius ir žiūrėk kas gaunasi… Po spręsk ar galėsi padaryti tokią redukciją.
na iš pradžių galvoju dėti reduktorių. tarkim kampinio šlifuoklio jis skirtas didelėms apsukoms, ir galios turėtų pakakti. kažkur garaže pas mane jis mėtėsi tik reiks pasžiurėti kiek kartų jis lėtina . o po reduktoriaus į ratą eis diržinė pavara. 1 pakopos nes dviračio ratai aukšti todėl galima įsidėti didelius skriemulius. galima dėti ir tokį variklį, bet tada jau reikės akumuliatoriaus rimtesnio. :)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7870
o su mažesniu KV nelabai ką ir berasi.
Su dideliais skriemuliai yra bėda kad jie labai brangūs ir dar labiau sunkūs. ~20-25cm skersmens SKF gamybos dantuotas skriemulys sveria apie 10kg… Tas svoris yra didelė problema ne dėl to kad prideda bendro svorio, bet dėl to, kad stipriai pasunkėja ratas – labai pablogėja sukibimas su kelio danga.
kažkas sakė kad tiktų skalbimo mašinos skemuliai (elektronika.lt) o pas mane tokia kaip tik atliekama yra. tie skriemuliai neturėtų sverti tonos :DD
Pritaikyti tai įmanoma, bet tai toli gražu ne pats geriausias variantas… Kaip, beje, ir pats autorius sakė.
pasvarsčiau ir apie hub’inį varijantą. bet ar ilgai toks variklis tarnaus ?
vienintelis dalykas kas ten gali sugesti – guoliai. Skalbimo mašinį gamintojai tokio tipo varikliams (direct drive) duoda 10 metų garantiją…
na o kiniškamas kontroleris kaip ?
Jei naudojamas kaip priklauso – laiko be problemų. Maniškis atlaikė metus laiko, paupgreidintas iš 48V 35A į 100V 100A (10kW). Po to buvau priverstas parduoti.
Matau kad braizai su solidworks.Norejau paklaust truputi ne i tema.Surinkinejant dalis yra toks dalykas kaip Smart Fasteners kuris automatiskai sudeda varztus i skyles.Beda tame kad jis man deda visus varztus is vienos puses ir nezinau kaip padaryt ,kad detu is kitos puses.Gal kartais zinai ir galetum man padet.
@saras
Deja šios funkcijos dar neteko naudoti… Paieškok video tutorialo, gal rasi.