Lietuvos motorolerių čempionatas: įspūdžiai
|Na štai, čempionatas įvyko. Šiuo metu elektrinis motoroleris ir aš ant jo atrodome taip:
Taikiau į mėgėjų klasę, bet pasirodė kad aš vienintelis norintis, taigi teko rinktis: jungtis prie “hobby” klasės (kur mane turbūt aplenktų keliais ratais, taip pat viskas kainuotų 98 Lt (30 Lt startas, 30 Lt laikina sporto licencija, 38 Lt draudimas…) arba nedalyvauti.
Kaip jau minėjau anksčiau, vėl pavedė kitaicai: LYEN 18 tranzistorių valdiklis atsisakė priimti duomenis, taigi teko važinėti su stipriai sumažinta galia (srovės limitas ~35A vietoje reikalingų 130A). Didžioji šios energijos dalis yra prarandama trinties metu ir pačiam varymui praktiškai nieko nebelieka. Taipogi prie problemų prisidėjo ir persunkūs variatoriaus svareliai, dėl kurių diržas pradedamas kelti per anksti ir prarandamas sukimo momentas (manau apie 30% galios). Bandžiau išimti pusę svarelių – deja tuomet svoris jau per mažas ir diržą labai nenoriai ima kelti tik esant visiškai maksimalioms variklio apsukoms. Teko sudėt atgal. Na o viso to rezultatas – greitis lygumoje ~40 km/h…
Renginio metu man leido pasireikšti per pertrauką: pristatė ir įdavė mikrofoną. :) Trumpai papasakojau kas kaip ir pravažiavau vieną ratelį. Aišku greitis buvo 30-40… Žodžiu, šiek tiek apsijuokiau. Po to sustojęs atsakiau į susidomėjusiųjų klausimus ir išdalinau vizitines… Net kažkoks užsienietis prašė leidimo fotografuoti variklį.
Tuomet sekė antras raundas, kurio metu turėjau ką veikt. Kadangi valdiklis nepasidavė programavimui, teko problemą spręsti senu metodu – keičiant šuntą. Čia turiu nuoširdžiai padėkoti draugams, kurie ne tik buvo gera palaikymo komanda, bet ir su savimi turėjo dujinį lituoklį. :) Žodžiu, ant žolytės viską išsiardžiau, paleidau gabalais valdiklį ir lygiagrečiai šuntui prilitavau porą cm ~1,5mm² varinio laido. Rezultatas – gerokai išaugusi srovė. Neaišku kiek, mat dabar CycleAnalyst rodo vėjus. Pasibaigus varžyboms dar kartą pralėkiau. Aišku nelėkė taip kaip norėtųsi, bet jau gan normaliai, važiuoja lygumoj kokius 60 km/h. Šiek tiek nuo kalniuko (miškeliu nuo plytinės kartodromo) jau gal ir ~70 paėmė, trumpokas kelias įsibėgėjimui. Staigiau pajudant stipriai kyla priekis. Ant asfalto padangos neprasuka – buksuoja variatoriaus diržas… Bet grįžus prie garažo ant smėliuko gan normaliai prakasuoja. Na jei realiai tai dabar galia daug maž tokia kokia buvo su benzininiu varikliu.
Laukia dar daug darbo: užbaigti BMS programą, pakeisti variatoriaus svarelius, pakeisti diržą, pakelti valdiklio srovę, sutvarkyti šviesas… Tiesa, kol kas “degimo” jungiklis – ilgos šviesos. :) Vakar surinkinėjau viską skubėdamas, norėjau pajungti nuo spynelės, bet pamačiau kad ten atvirkščiai veikia – įjungus degimą kontaktai atjungiami… Tai teko improvizuoti. Irgi reikės tvarkyt.
Ir noriu dar kartą labai padėkoti draugams, kurie ne tik padėjo morališkai, bet ir turėjo lituoklį, padėjo sukiot varžtus ir pavežiojo mano pyrdą. Didelis ačiū Jums.
“balšoje spasibo”
nu nieko nieko, nereikia norėt iš pirmo karto kad eitų kaip…
dabar bus ilga šalta žiema ir atidarymui ar kitoms rungtims jau bus paruošta viskas daug geriau.
Nenusimink, Šarūnai. Viskas puikiai- tu jau turi savo gerbėjų. Nuotraukose tai irgi matyti. Taip ir toliau varyk!
Turbūt straipsnelis nuskambėjo pesimistiškiau nei yra iš tikrųjų. Iš tikro esu labai patenkintas, per paskutines kelias dienas nuveikiau labai daug “matomo” darbo, pagaliau, po ilgos pertraukos, gavau pasidraskyt ir išsiliet. :) Iki 20 km/h tai lupa tikrai labai gerai.
Per ateinančią savaitę bandysiu sutvarkyti BMS kad pagaliau galima būtų krauti be didelių problemų (dabar reikia kiekvieną celę stebėt rankiniu būdu) ir tuomet susitiksiu su žurnaliste, šiek tiek apsiforminsiu spaudoje, tsakant. :) Jau daug maž sutarta, kaip tik papuolė labai besidominti.
Nu saunu….ka besakysi..Lauksim didesnes info.
Turint galvoje kiek turejai laiko tai cia tikrai padarei mission impossible. Nezinau kaip ten yra istikruju, bet toks jausmas kad iki gero rezultato reikia tiek nedaug. Rodei nuotrauka kodel praslysta dirzas, bet iki galo visvien nesupratu, ar del to kad dirzas prastos kokybes, ar del to kad dantraciai netinkamos formos? Beje, del kontrolerio, neplanuoji sitai pirdai pasidaryt rimta kontroleri su svpwm?
Bet kaip aš užsinorėjau pasidaryti e-mopeda.Man Rodos kalsiu piniga ir pradesiu gaminti:D Galvoju dėti y koki aprilia sr.Beto dėl diržo, Galima padaryt kad ir šis nebuksuotu tik pigiau yra naujas(30-50lt) Galima pakeisti pirma variatoriaus lėkštute.Ir būtų gerai.
Dėkoju už šiltus žodžius, labai skatina tęsti projektą. :) Taip, tikrai trūksta visai nedaug. Tuo ir užsiimsiu toliau.
Diržas praslysta matyt dėl kelių priažasčių: pasidėvėjusios variatoriaus lėkštutės, pasidėvėjęs pats diržas (tapo siauresnis).. Na ir turbūt tokiam sukimo momentui netinkama diržo medžiaga. Dėl to deda kevlarinius diržus..
Kontrolerį tikrai norėčiau pasidarysi savo, nes su šituo tai vargai vargeliai. Bet tam reikia labai daug laiko ir pinigų… Žiūrėsiu kaip ten bus, jei tik rasiu galimybę, būtinai darysiu.
–
Beje, įdėjau daugiau nuotraukų.
Sveikas, o čia tavo paskutinis pasirodymas šiais metais ar dar bus? Pamenu rašei dar paroda kažkokia spalio pabaigoje bus, ar painioju kažką :)?
Nu laiko tai sutinku reikes nemazai ir kantrybes, bet del pinigu, tai nzn, galbut kruvos sudegintu tranzu bandymams, korpusas, procai, programatorius, bet siaip tai neturetu labai daug ten viskas kainuot. Nzn cia gal man tik taip atrodo
@Tomas Ne paskutinis. Bus dar elektromobilių paradas vilniuje, spalio 23d.
@Gl_as Didžiausia investicija – laikas. Vietoje šitam reikalui sugaišto laiko galėčiau dirbti kitus darbus ir taip save pramaitinti (aš labai ėdrus). Taipogi mano valdiklio idėjai reikės šiek tiek gamybinių etapų, kurių pasiruošimas kainuoja per 1000 Lt. Bet vis tik didžiausia problema yra laikas.
As gi sakiau….tau neuzteks vieno gyvenimo visiems tavo sumanymams igivendint….bet stengtis reikia.
Tikrai įdomus projektas :)