RS stipendijos apdovanojimai
|Sveiki visi. Kurį laiką nieko nerašęs apie daromus darbus noriu visus pakviesti į RS stipendijos apdovanojimus (atleiskit kad pranešu paskutinę minutę, turiu baisiai daug darbo). Ar laimėjau paaiškės tik rytoj, tačiau visus norinčius apžiūrėti motorolerį (ir kitų konkurso dalyvių elektronikos projektus) kviečiu atvykti rytoj (2011.02.10) 15:00 į Energetikos ir Technikos Muziejų Vilniuje (prie Mindaugo tilto). Įėjimas, lyg ir, nemokamas. Iki!
30 Comments
Dėja kaip tik eisiu į pokalbį dėl darbo :(
Oi, suklydau su laiku. Renginys vyks nuo 15 val.
Sveikinu su pergale :)
Ačiū ačiū. :)
Beje, renginyje, nors ir pavėlavęs, sudalyvavau su nauju varikliu, įmontuotu po variatoriaus gaubtu. Tai mano paties suprojektuotas ir pagamintas variklis. Parodų salėje apvažiuoti du rateliai buvo pirmieji šiai konstrukcijai – tiesiog nebuvo laiko išsibandyti anksčiau. Preliminarūs privalumai: sumažėjęs triukšmas, padidėjęs ilgaamžiškumas, supaprastėjusi konstrukcija, sumažėjęs svoris (-3kg).
Vėliau parašysiu plačiau.
Taip ir galvojau, kad variklis buvo kitoj vietoj, nebuvo tiesiog laiko pakalbeti apie techninius dalykus, kai buvai apspiestas reporteriu :)
Sveikinu :)
Sveikinu, tikrai geriausias darbas!
Sveikinu, Sarunai su pirma vieta !!!
Is pradziu galvojau, kad cia antra varikli ikisai. O gal visai nieko ideja butu :)
Nepaminėjau pagrindinio privalumo – žymiai sumažėję energijos nuostoliai. Vis tik variatoriaus diržas surydavo virš 500W vien laisva eiga, o prie apkrovos dar daugiau.
Tuo paciu turbut neapsimoketu palikti motocikle pavaru dezes, perdarant i elektrini? :) greiciausiai ji padarytu dar daugiau nuostoliu nei dirzas :)
Siaip vienas zmogenas paliko deze ir dejo Etek varikli tai tipo eina motociklas apie 140 km/h o kiti kurie naudoja ta pati varikli tik be dezes o su redukcija 1:4-1:7 tepasiekia mazdaug 100km/h. Kam idomu http://www.evalbum.com/2240
@Šarūnas
Tai kiek dabar nuvaziuoji km, sumazines nuostolius?
Dar negaliu pasakyti, nėra kaip normaliai išsibandyti kai tokie orai.
Šarunai gerbiu tavo darba ir tai vertina kiti kaip visi galejom isitikinti, bet.. ar neperspaudi su savo kai kuriais pasisakymais?Kaip tik per telika pamaciau ta tavo “suprojektuota ir pagaminta varikli” Arba tu dirbi Turingy arba ne visas dalis gaminai nes as aiskiai maciau ta pati varikliuka tik asiu kysanciu neliko cia is isores ziurint aisku.Siaip kokia redukcija dabar nuo variklio asies ant rato gaunasi?
:) Aišku čia įžvelgiu savo kaltę – jau kurį laiką nededu šviežių nuotraukų ir nerašau ką darau (atleiskit, šlykšti komercija). Bet esmė, kad kelios to variklio dalys yra panaudotos iš turnigy variklio – būgnas ir galinė aliuminė detalė (ta oranžinė). Jas esu susiprojektavęs atskirai, bet dar nepagamintos – kainuoja daug, o pabandymui kol kas tinka ir nuo turnigy. Nors pastarojo kreivas būgnas ir visiškai netinkami magnetai neleidžia ištirti kaip priklauso.
Kas tame variklyje daryta mano? Perdarytas Turnigy rotoriaus būgnas (nutekintas), statoriaus visa aliuminio konstrukcija su kitais guoliais ir riebokšliais, apvijos, velenas. Reduktoriaus dangtelis buvo modifikuotas kad variklis tiksliai susicentruotų ir labai gerai atiduotų šilumą variklio blokui. Variklį vyniojau iš vis savom rankom, licendratu (lygiagrečiai 350 gijų 0,1mm), po to visas statorius buvo pamerktas į specialų laką ir atkaitintas kameroje. Dabar kv ~160, jungtas žvaigžde.
Lengva komentuoti…
160 kv? cia rimtai? ar kazko nesupratau
Tai ne kiloVoltai. KV yra variklio parametras RPM/V, reiškiantis kiek apsukų per minutę duoda vienas voltas.
Tai koks redukcijos koeficiantas dabar pas tave jei ne paslaptis?
Dabar redukciją atlieka tik gamyklinis motorolerio reduktorius. Maždaug 1:13.
Tai kaip suprantu dabar kai pakeitei variklio vietą tai turėjo ir garsas sumažėti,juk varijatoriaus diržas tai garsiai švilpe :) Na o gal pamatavai kiek dabar srebe variklis laisva eiga maksimaliais sūkiais ? Ankščiau berods ėmė 1 Kw.Ir dar kaip trauka kai nėra varijatoriaus ? Kyla priekis ? :D
Motoras laisvais sūkiais ima kur kas mažiau, bet vis tiek daug. Problema yra kiniškame kontroleryje, kuris nesugeba pataikyti į fazę (stipriai vėluoja, ypač prie didelių apsukų). Dabar projektuoju savo valdiklį.
Trauka be variatoriaus, keista, bet pagerėjo. Žinoma pirmas metras nebėra toks jautrus kaip buvo anksčiau (kildavo priekis), bet tolesnis bėgėjimasis pagerėjo. Su variatoriumi problema ta, kad su elektriniu motoru jis labai blogai dirba – nekelia diržo. Tai tiesiog varo maksimaliom apsukom ir labai lėtai kelia diržą… Tai be variatoriaus pagreitis gavosi geresnis.
Manau kad variatorius visai nereikalingas,nes el.transporte pagrindinis vaidmuo atitenka
labai tiksliai apskaičiuotam impulsiniam valdikliui ,varikliui ir reduktoriui.
Pavyzdžiui: troleibusas ,kuris variklio pagalba per reduktorių gal rekuperaciniu būdu ir stabdyti,o su variatoriumi nelabai išeis ,arba el.dviracio vrariklis kurem videje sumontuotas reduktorius,kai kurie modeliai irgi gali rekuperaciniu būdu veikti kaip stabdžiai.
O šiaip darbas tikrai šaunus Šarūnai.
Dėkoju. :)
Šiaip, jei variatorius veiktų kaip priklauso ir neturėtų baisingų nuostolių, jis būtų tikrai reikalingas: lėtinimo metu ratas gautų kur kas didesnį sukimo momentą (ką ir matėme mano bandymų metu – pajudant kilo priekis). Bet deja variatorius blogai dirba su elektriniu motoru, t.y. esant nuolatiniam įtempimui/sukimo momentui. Su benzininiu varikliu jis dirba gerai, nes diržas yra įtemptas tik vienu momentu, kai stūmoklis leidžiasi, o visą kitą laiką variatorius sukasi iš inercijos ir yra neįtemptas. Būtent tuo metu diržas gali laisvai kilti ar leistis.
O su elektriniu motoru gaunasi kad bėgėjantis motoras sukasi maksimaliom apsukom, o diržas kyla labai lėtai (nors ir sudėti 3x sunkesni svareliai), tai rezultate bėgėjimasis tampa labai vangus.
Na bent jau tokia mano teorija. Kito paaiškinimo neturiu.
Man irgi buvo, su benzininiu motoroleriu kad labai lėtai bėgėdavosi,tai aš svarelių nekeičiau,o
ten kur sankaba yra skriemulys kurio susispaudimą reguliuoja spyruokė,tai aš ją šiek tiek nugalandau ir man problema išsisprendė.Matyt kai variatorius susispaudinėja tai kitoj pusėj ten kur sankaba diržas negali leistis,nes per kietai laiko susispaudę būgnai,bent pasmane taip buvo.
Galimas dar vienas būdas bet tiksliai nežinau,(pasižaist su motoro valdymu) kitaip sakant gal reikia retinti impulsų trukmę sukimosi pradzioje,ar kažkaip imituot benzininio motoro veikima.Nor nežinau ar pavyktu.
Ta galinė spyruoklė dar vadinama ‘torko’ spyruokle. Nuo jos priklauso diržo suspaudimas, taigi su silpnesne spyruokle diržas buksuos. Pas mane buvo įmesta raudona (kiečiausia) spyruoklė, su kuria diržas buksavo.. :) Realiai tai kietesnė spyruoklė yra kompensuojama sunkesniais svareliais. Su kietesne spyruokle galima išlaužti daugiau sukimo momento, bet dėl trinties padidėja nuostoliai.
Žinoma galima imituoti vidaus degimo motoro darbą, bet… Viena problema kad reikia custom valdiklio, kita – labai nemalonus jausmas bėgėjantis, plius, norint palaikyti tą pačią galią, impulsinės sistemos perkrovos. Ir vis vien lieka milžiniški diržo trinties nuostoliai… Nieko gero žodžiu.
Nagi pafantazuokim:
o kas neleidzia vietoj dirzo naudot grandines? Mano manymu, sitam mopedui uztektu 2-ju pavaru, na gal 3-ju. Jei protingai sumontavus dviracio galini zvaigdzduciu bloka prie rato ir simpleksa, butu galima junginet pavaras kaip ir dviratyje. Kadangi atstumas tarp variklio zvaigzdutes ir galinio zvaigzduciu bloko nedidelis, tai reiktu apsieiti su 2 pavarom, ko praktiskai pakaktu. Kadangi pavaras jungineti ranka nelabai patogu ir nera vietos perjungikliui ant vairo pritvirtint, tam galima islupti is tavo roboto-voro viena koja ir ta mechanizma panaudoti troseliui tampyt. Tada valdymas butu myguku. O kad nebutu grandinei per didelis itempimas, keiciant pavaras, uzduoti kontroleriui 0,5s duoti 0,5X galios, lyginant su esamu momentu. Pliusai – mazesni nuostoliai, reikiamas greitis ir pagreitis. Minusai – gali greit sudilt galines zvaigzdutes, sudetinga sumotuoti zvaigzdutes prie rato ir prie variklio. Bet viskas imanoma. Tiek fantaziju :)
skaitant man kilo viena mintis. Kodel nenori visai išimti esamo reduktoriaus, ir dėti planetinį. Kuo jis būtų geresnis? galėtum turėti kelias pavaras, kurios būtų lengvai keičiamos. taip kaip tavo pirmajame dviratyje yra. vienintelis minusas montavimas, tektų stipriai modifikuoti bloką.
Gl_as, deja dviračio pavaros labai neilgaamžės. Minant kojomis grandinę reikai keisti kas 1000km, žvaigždes kas 5000 (jei grandinė buvo keičiama laiku, nes ji išsitampa ir ima “pjauti” žvaigždes). O normali grandinė kainuoja ~70 Lt. Žvaigždės dar tiek pat. Baisiai nepraktiška.
Simai, tame ir esmė kad tų modifikavimų reikia kaip įmanoma mažiau. Ir taip jau kaina gana didelė gaunasi, o custom reduktorius dar gerą tūkstantuką kainuotų. Plius, susilpnėtų blokas, t.y. rato tvirtinimas – kažin ar ekspertizių įmonė mane su tokiu praleistų.
Pons Sarunai, sakai su elektromobiliu Malonu vaziuot. A su mersedesu ir bambaliu nemaluonu?
O “mersedesas” yra ar turėtų būti kažkuo ypatingas? Ženkliukas kažkaip aerodinamiką gerina? Tas pats burzgiantis, smirdantis, gendantis ir brangiai išlaikomas daiktas kaip ir visi kiti.
Sveiki,visi diskutuojate apie vidaus degimo ir E automobilius,bet va vienas dalykas idomu:koks pranasumas,apsiliepimas apie elektrinius ziema?idomu butu suzinoti,vat Mindaugo 3E viena ziema atgyveno tik kazi kaip?galvoju,jei ziema salta,silumos peciukas juk pastoviai ijunktas tad kiek sutrumpeja akumo issikrovimas,kitaip sakant nuvaziavimo kelias?Sarunai,gal tu zinai,nes jus ten kaip suprantu visi trys konstruktoriai ir susimetete?ar nebus tarkime vasara nuvaziavimo kelias 100km,o ziema 50km?