Ličio celių pasirinkimas #2
|Toliau tęsiu celių paieškas ir santykius su kinais.
Netikėtas atradimas – LG. Pastarasis gamina celę ICR18650 D1, 3Ah talpos (lentelėje pažymėtas stulpelis). Ši celė, iš pirmo žvilgsnio, turi mažiau talpos nei, pvz, brangioji Panasonic NCR18650B. Bet pažiūrėkim į šituos grafikus (paspaudus padidėja):
Matom kad LG celės talpa mažesnė. Bet įtampa krenta ne taip nuožulniai, taipogi ji yra didesnė. Galima pastebėti dar du dalykus: LG celės vidinė varža yra šiek tiek mažesnė, taipogi kur kas mažiau pasireiškia Peukerto dėsnis (talpa mažiau priklauso nuo srovės). Kadangi Energijos kiekis Wh yra talpos ir įtampos sandauga, galima būtų daryti prielaidą, kad LG celė ne tiek jau daug ir nusileidžia Panasonikui. Šitie grafikai tą patvirtina (paspaudus padidėja):
Čia testas atliktas su 5A srove. Matom kad Panasonic celė vis tik kažkiek lenkia LG, bet tai tėra vos keli %. O kaina skiriasi jau visai ne keliais %:
LG celių 1kWh (prie 1C apkrovos) kainuoja $362, o Panasonic – $497. Skirtumas 37%. Va jums ir ekonomija.
Beje, LG celės “horizontalesnė” išsikrovimo kreivė yra gerai, nes važiuojant greičiu, artimu maksimaliam, sėdant akumuliatoriui mažiau jaučiasi traukos sumažėjimas. Pavyzdžiui, Panasonic celės atveju, akumuliatoriaus įkrovai esant tarp 100% ir 10%, maksimalus greitis skiriasi 28%, o LG – 17%.
Vienintelis LG trūkumas – aukštesnė įkrovimo įtampa, 4.35V vietoje 4.2V. Tai gana nestandartinė įtampa, taigi daug visokios kiniškos įrangos (įkrovikliai, BMS) atkrenta. Bet apie tai vėliau.
Pasilieku prie LG.
Na va pagaliau apsisprendimas is Šarūno pusės :)Keista bet pardavime radau tik pas liudnai pagarsejusius Victpower: http://www.aliexpress.com/store/product/3-7v-18650-lithium-ion-battery-LG-ICR18650-D1-3000mah/705561_754839011.html
Kas del tu 4,35V tai jei ikrausi iki 4,25V manau nieko blogo neatsitiks kaip teko skaityti straipsni kad Tesla ir Nissan teigia jog tai prailgina akumo tarnavimo laika ir greiciau jis pakraunamas na aisku prarandi kelis procentus atstumo.
Na procentų tai ne kelis prarandi.
4.35V: http://lygte-info.dk/pic/Batteries2012/LG%2018650%20D1%203000mAh%20%28Pink%29%204.35V/LG%2018650%20D1%203000mAh%20%28Pink%29%204.35V-Energy.png
4.3V: http://lygte-info.dk/pic/Batteries2012/LG%2018650%20D1%203000mAh%20%28Pink%29%204.3V/LG%2018650%20D1%203000mAh%20%28Pink%29%204.3V-Energy.png
4.2V: http://lygte-info.dk/pic/Batteries2012/LG%2018650%20D1%203000mAh%20%28Pink%29/LG%2018650%20D1%203000mAh%20%28Pink%29-Energy.png
Atitinkamai 10Wh, 9.4Wh ir 8.6Wh. Tai gaunasi -14%, jei kraut iki 4.2V. Na, iki 4.3V kraut gal ir gerai būtų.
Tai gaunasi kad jei kraut iki 4,3V reik savo BMS gamintis ar yra rinkoj kazkas panasaus?
Yra. Su savais niuansais.
Bus kitam post’e. :)
Sarunai buvai teisus del Teslos celiu.Visgi Panasonic jie naudoja, o Lg naudoja Opel Ampera arba Volt amerikietiska versija savo akumam.
http://www.youtube.com/watch?v=oRjuRDtOdpk Buvęs Tesla inžinierius, paaiškina kodėl naudoja 18650 nuo 2 min., Volt’as naudoja ne 18650.