- This topic has 32 replies, 11 voices, and was last updated 11 years, 7 months ago by vvaldasv.
-
AuthorPosts
-
2011/01/26 at 06:25 #1755Gl_asMember
Sveiki, gal kas trupmai ir aiskiai gali keliais zodziais apie siu akumuliatoriu stipriasias ir silpnasias puses bei panaudojimo sritis. Dekingas
2011/01/26 at 10:20 #2631ŠarūnasKeymasterLi-ion, LiPO: brangūs, labai nesaugūs, nedirba žemose temperatūrose, reikalingas BMS, atlaiko tik apie 300 ciklų. Gali būti pagaminti greitai įkraunami ir iškraunami, paprastas krovimo algoritmas.
LiFePO4: tas pats kaip LiPO, tik yra saugūs ir dirba žemose temperatūrose.
NiMH: sunkūs, laiko mažai ciklų (koks 100 ar daugiau), maža iškrovimo srovė, išsikrauna savaime, begulėdami. Turi atminties efektą – rekomenduojama pilnai iškrauti bent kas 10 krovimų. Sudėtingas krovimo algoritmas (reikalingas dV detektavimas). Nereikalingas BMS ir balansavimas – susibalansuoja savaime.
NiCd: tas pats kaip NiMH, tik gali duoti kur kas didesnes sroves ir greičiau įkraunami. Gerokai stipresnis atminties efektas. Taipogi greičiau išsikrauna savaime (kai kuriems pakanka vos mėnesio). Kadmis lyg ir nuodingas.
Pb: pigūs, sunkūs, nuodingi, paprastas krovimo algoritmas, nereikalingas BMS. Blogai dirba žemose temperatūrose.
—
Tiek trumpai.
2011/01/26 at 12:24 #2632Gl_asMemberO kaip del celiu jungimo lygiagreciai? Cia as apie visu tipu akumuliatorius. Ar nekenksminga patiems akumuliatoriams jei jie visi nauji ir ar atiduodama srove dideja proporcingai lygiagreciai sujungtu akumuliatoriu skaiciui?
2011/01/27 at 15:08 #2633TadasParticipantSarunai tada paaiskink man durnam kaip mobiliam Li-po jau 6 metai tas pats akumas stovi aparatas naujas laikydavo 5 dienas dabar vos 3 bet dar vis naudojamas.Grubiai gautusi kad per ta laika krautas 600 kartu ir dar puikiai su normaliu naudojimu susitvarko. Jei kalbet apie RC tai jiem reik dideliu sroviu todel jie laiko trumpiau bet manau transporte parinkus kad dirbtu ne pastoviu 20 C rezimu jie gali buti ikraunami bent 500 kartu tai tiksliai be didelio talpos praradimo.
2011/01/27 at 21:44 #2634ŠarūnasKeymasterOK, 6 metai * 365 dienos = 2190 dienos. Jei imam vidurkį Ą 4 dienų, turim 550 ciklų. Talpos telikę tik 60%. O paprastai ciklų skaičius skaičiuojamas iki ~80% likučio. Tai tą ir turim maždaug.
Bet dabar pažiūrėk kokiom srovėm dirma mobilaus telefono akumuliatorius. Jei laiko 5 dienas = 120 valandų. O tai yra 0,008C. Veikimo laikas pokalbio metu būna ~15 valandų, kas yra ~0,07C. Vis tiek žiauriai mažai.
O paprastame elektromobilyje iškrovos būna apie 2C. Ir tą iškrovą galima sumažinti tik dviem būdais: mažinti variklio galią (ko nenorime) arba didinti akumuliatorių kiekį (ko nenorime dėl svorio ir negalime dėl kainos ir tūrio).
–
Mano kuklia nuomone mobiliuose telefonuose ir kompiuteriuose apskritai yra patys blogiausi ličio akumuliatoriai, skirti vartotojiškai bendruomenei pripratusiai kasmet pirkti naują.
–
–
Akumuliatorius jungti lygiagrečiai galima, tik yra niuansų.
Ličio akumuliatoriams visiškai vienodai kiek jį sujungsi.
Nikelio akumuliatorių lygiagretinti vis tik nerekomenduočiau (dėl mažėjančios įtampos krovimo pabaigoje – esant didelei srovei įkroviklis gali nepastebėti vienos persikrovusios celės ir būtų pokšt).
Dėl švino nežinau. jungia žmonės ir problemų nemato, bet esu skaitęs kažkokių vėjų su diodų naudojimu jungiant lygiagrečiai. Bet apie tai nieko nežinau, man švinas yra visiškai neįdomus. Jei tau įdomu pagūglink ir parašyk čia.
–
Sujungus lygiagrečiai galima imti proporcingai didesnę srovę.
2011/02/09 at 23:08 #2635AnonymousInactivetest
2012/05/17 at 18:05 #2636NezinomasMemberAtgaivinu sena tema… klausimas specialistams. Su savo ebike pilnai ikrautu akumuliatoriu LifePo4 10 Ah nuvaziuoju 30km +- 2 km (gazas dugnas). Iskrauti iki galo kiek skaiciau yra negerai. Kiek kilometru nuvaziavus butu protingiausia krauti bateriją taip uzsitikrinant maksimalu jos tarnavimo laika?
2012/05/17 at 18:54 #2637agniusmParticipantPilnai neiskrauk ir pilnai neikrauk ir bus gerai. Kaip ten jie vadina, proginis pakrovimas? Nuvaziavai puse atstumo, turi galimybe ikrauti, pakrauk pusvalandi ar pan.
2012/05/18 at 06:21 #2638ŠarūnasKeymasterNėra jokios konkrečios ribos, nors ir dažnai gamintojų yra kalbama apie 80% DOD. Šiaip, kuo mažiau iškrausi, tuo daugiau metų akumuliatorius laikys. Bet suminis nuvažiuotas atstumas liks daug maž toks pats.
Pilnai pakrauti bent jau kas penktą krovimą – BŪTINA. Kitaip akumuliatorius išsibalansuos ir turėsi bėdos.
2012/05/18 at 12:39 #2639NezinomasMemberSuminis nuvaziuotas atstumas liks daug maz toks pats? Ar teisingai supratau pvz. raso baterija laiko 2000 ikrovimu ciklu (reklama – netikiu :)), reiskias jei pilnai ikrauta baterija nuvaziuoju 30 km pilnai ja iskraudamas, tai per visa jos gyvenima nuvaziuociau 60 000 km. Jei kas penkta karta ikrovinesiu pilnai ir neleisiu pilnai issikraut baterijai… na tarkim nuvaziuosiu po 20 km vietoj 30, tai iseina man ji tarnaus 3000 ikrovimo ciklu? Ar teisingai supratau?
2012/05/21 at 08:55 #2640jonasParticipantPaprastai variklio valdiklis turi apsaugą nuo pilno iškrovimo. Jei baterija 36V 12S tai atjungimo įtampa rekomenduojama 32V . LiFePo4 kritinė riba ne mažiau 2V. Na čia dar reikia pasitikslinti konkrečiai pagal celes. Tai jau tada kai variklis visai netraukia, dėl to,kad vyksta atjungimas srovės dėl žemos įtampos baterija dar nėra pilnai iškrauta. Su 10Ah akumuliatoriumi (Headway celės) daugiausia esu ištuštinęs 8,9 Ah čia iki 30V ir po to jau dviratis važiuoja tik pedalų dėka:).
2012/05/21 at 21:08 #2641agniusmParticipantTikriausiai 12S galima iskrauti iki 24V ne 32V iki 2.0V celei?
2012/05/22 at 04:01 #2642jonasParticipantAgniaum, taip galima, bet geriau kad taip nebūtų. Valdiklis palieka 0.5-0.6V atsargą.
2013/05/05 at 03:49 #2643rtlParticipantRenkuosi pakroveja svino akumui. Bus naudojama 4vnt 12V 12AH ,vaziuojant sujungti nuosekliai -48 v .
Kuo kraut ? Lengviausiais kelias – Lemona-Senukai , ten yra tik 12 ir 24 v ikrovikliai MW ir DECA firmu .Vienu atveju , krovimo metu, relemis reiktu perkomutuot akumus i du po du (24v) ,kitu – visus keturis lygiagriaciai (12v) .
Kitas klausimas – ar SCB akumai, verti dvigubai didesnes kainos lyginant su kitais PB akumais ?
Zodziu, jai kas galite ,patarkite del PB.
2013/05/05 at 15:50 #2644jonasParticipantrtl, siūlau neprasidėti su Pb jei galvoji apie transporto eksploataciją ilgiau nei vieną sezoną.
2013/05/05 at 16:56 #2645ŠarūnasKeymasterDaug kam net vieno sezono neatlaiko. Siūlau panagrinėti šiame straipsnyje esančią lentelę:
http://e-motion.lt/2013/04/07/licio-celiu-pasirinkimas/
1kWh kaina ličio ir Pb yra beveik tokia pati.
Tūris švino 20x didesnis.
Svoris švino 18x didesnis.
Ciklų skaičius ličio bent 20x didesnis.
Tai kodėl reikėtų rinktis šviną?
2013/05/05 at 17:50 #2646rtlParticipantManiau hebryte parasysite i tema ,apie krovima. Apsilazhalinau soryyy :/
Buvo mintis prie posto parasyt “P.S. Svino nekritkuokite ,zinau pats “
Bet pamaniau- profilinis forumas, atrasys konkreciai i klausima.
Svina jau naudojau, ir tai kad jis tik sezonui – makaronai .
Svino naujo , 4x 12AH galiu gaut dovanai , kas konstruojant aluvezi , su salyga kad krautuve uz 2 km – sutikite, rimtas argumentas.
2013/05/05 at 17:54 #2647rtlParticipantVistik . Klausimas konkretus . Kraut svina -geriau sujungta nuosekliai,ar lygiagriaciai?
Jai lygiagriaciai -jamu 12v CTEK’A ir baigtas kriukis .Jai reik nuosekliai ,galvosiu toliau.
2013/05/05 at 18:28 #2648TyroParticipantnuosekliai ar lygiagreciai:
nuosekliai kraunant 2A pakrausi visa paka 2A srove, kas pakrauti visa baterija uzims maziau
lygiagreciai kraunant 2A 4vnt pb akumus tu kiekviena krausi tik 0.5A srove, del ko tau reiks krauti viska 4 kartus ilgiau nei pirmu atveju. Tik siuo atveju gali krauti 8A srove, tuomet visi akumai gaus po 2A ir laikas bus tas pats.
Bet kuriuo atveju as rinkciausi nuosekliai kad nereiketu ten visu junginejimu relemis ir pan – papildomai elementai kurie gali sugesti.
2013/05/05 at 19:35 #2649agniusmParticipantGal kazkas tokio: http://www.ebay.com/itm/48V-12AH-Battery-Charger-Electric-Bikes-Mobility-Scooters-/170964688589?pt=Battery_Chargers&hash=item27ce4a1ecd
Tikriausiai evitoje ar lemonoje pigiau nerasi
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.