Home › Forums › Akumuliatoriai / valdymo sistemos / įkrovikliai › 36v 800w vaikiskas keturratis
- This topic has 31 replies, 7 voices, and was last updated 5 years, 3 months ago by PauliusF.
-
AuthorPosts
-
2017/10/27 at 13:19 #16686vvytautassParticipant
Sveiki, esu naujokas čia. Gal padėsit išspresti pora klausimų.
36v 800w keturatis. Ar išeiną kažka sugalvoti, kad būtų galima riboti greitį t.y. variklio apsisukimus kad taip greit nevaziuotu, nekeičiant kontrolerio su daugiau funkciju. Ir reiktu padaryti kad butu atbulinis begis. Ačiū.
Prisegu 3 nuorodas su kontrolerio, keturacio ir akumuliatoriuas nuotraukomis.
https://ibb.co/mFoiqm
https://ibb.co/hBy536
https://ibb.co/c4ZHGR2017/10/27 at 13:20 #16687vvytautassParticipantKokį pakrovėja rekomenduotumet 3x12v akumuliatoriu įkrovimui?
2017/10/27 at 13:26 #16688sopkisParticipantVariklio greitį galima riboti surinkus reguliuojamą stabilitroną ir pajungus jį su papildoma varža prie gazo rankenos išėjimo. Arba tai padaryti paprastų diodų pagalba, tada ribojimas bus šuoliais.
Atbulinį bėgį padarysi prijungęs 2P2T tumblerį prie variklio.
Kroviklis reikalingas su 43.2-45V įtampa, 2.4A srove ir CC/CV režimu.2017/10/27 at 13:30 #16689ŠarūnasKeymasterGazo rankenėlės išėjime galima apriboti įtampą, tai apsiribos ir greitis. Reikės rezistoriaus ir stabilitrono (2.7, 3.3, 3.6V, priklausomai kiek stipriai riboti nori). Maksiamalų greitį atitinka 4.0V, minimalų 1.0V. 2.7V bus maždaug pusė greičio, 3.3V apie 75%. Gal papieš schemą kas, aš dabar neturiu galimybės.
2017/10/27 at 13:30 #16690vvytautassParticipantGal biški plačiau galima? Dabar į gazo rankena ateina 3 laidai. Kiek suki rankena tiek važiuoja. Reiktų kad iš vietos gerai trauktų, o pasiekus greitį pvz 5km/h ar 10km/h greičiau nebevažiuotu.
2017/10/27 at 13:50 #16693vvytautassParticipantPrisegu schema gal pades. Į rankena ateina 3 laidai ir 1 laidas akumu indokatoriaus.
2017/10/27 at 13:50 #16694sopkisParticipantSchema tokia:
Apačioje juodas laidas minusas, į varžą R ateina žalias laidas iš gazo rankenos, o į kontrolerį žalias laidas jau eina nuo zenerio viršaus. (Kadangi kinai kartais laidų spalvas daro kaip jiems patinka, tai dėl žalio ir juodo laido reiktų patikrinti testeriu – žaliame turi būti įtampa 1-4V priklausomai nuo to kiek pasuktas gazas, o juodas turi skambintis 0 omų kartu su akumuliatoriaus minuso laidu).
Bet man nepatiko toks veikimas, nes zenerio VAch tokia, jog tarp 0.1mA ir 5mA srovės gali būti ir 0.7V skirtumas ant zenerio, tai prasidėjus ribojimui sumažėja gazo rankenos jautrumas, bet atsukus iki pilno greitis dar šiek tiek padidėja.
Man labiausiai patiko ribotuvas su operacinuku kaip įtampos stabilizatorius, bet schema gaunasi kur kas sudėtingesnė nei zenerio atveju, dar variantas yra TL431, bet ribojimas bus tik nuo 2.5V, o tiek gali būti per daug jei norima duoti pavažinėti mažam vaikui.- This reply was modified 7 years ago by sopkis.
2017/10/27 at 14:24 #16696sopkisParticipantKokį pakrovėja rekomenduotumet 3x12v akumuliatoriu įkrovimui?
Dar vytautass rašė asmeninę žinutę:
Ka reiskia sitas CC/CV režimas?
Ar neišsibalansuos akumuliatoriai taip kraunant? T.y vienas daugiau pasikraus, o kitas mažiauAtsakymas. CC/CV režimas reiškia constant curent / constant voltage. Paprasčiau tai pradžioje ribojama srovė, poto įtampa. Tai reikalinga tam kad pirmoje krovimo fazėje negadinti akumuliatoriaus per didele srove, ir antroje fazėje neperkrauti akumuliatoriaus.
Dėl išsibalansavimo pasakysiu tik tiek, kad traktoriuose ar vilkikuose būna 24V sistema su dviem sujungtais akumuliatoriais, ir taip jie važinėja kelis metus ir niekas neišsibalansuoja.
Jei jau labai norisi ar neturi tinkamo pakrovėjo 36V sistemai, galima panaudoti galingesnes 6 kontaktų jungtis ir padaryti sistemą, kad pajungus akumuliatorių bloką į keturatį jie susijungs nuosekliai, o pajungus pakrovėjo jungtį jie per išlyginamąsias varžas susijungs lygiagrečiai ir galėsi krauti autompbiliniu akumuliatorių pakrovėju (rekomeduotina kokybišku kompiuteriniu). Aš kol negavau normalių akumuliatorių tai pats važinėjau su švino akumuliatoriais ir kroviausi 12V pakrovėju.2017/10/27 at 14:36 #16697vvytautassParticipantGal yra žmonių Kaune, kurie galėtų įgyvendinti šita ribotuvo projekteli?
2017/10/29 at 21:09 #16698NemirtingasisParticipantGreičio ribojimas rankenėlėje nėra labai geras sprendimas, man teko bandyti su paprasta varža pajungta nuosekliai signaliniam laidui, sušvelnėja greičio reguliavimas rankena ir sumažėja greitis/galia, bet visais atvejais vien tik mažinant atiduodamą iš renkenėlės įtampą ar srovė, prie skirtingų variklio apkrovimų skirsis greitis, važiuojant į kalną gali trūkti galios, važiuojant nuokalne greitis didės, bendrai tai greitis sumažės, bet taip pat nebus galima panaudoti max galios įkalnėse, tokio darbo kaina iki 15 eurų, realiai tai reikėtų statyti tarpinį valdikliuką kuris matuos tikrą greitį ir reguliuos galią, bet kadangi variklis ne BLDC tai nėra iš kur paimti greičio signalo, papildomai reikia statyti daviklį ant ašies ar žvaigždės, tam tinka PAS pedalų sensorius, tai gan nesudėtingas sprendimas, detalių kaina apie 15eurų, darbai 20-40 eurų, galiu apsiimti, bet kadangi turiu darbų tai nepadarysiu greitai – jei domina 860411500.
2017/10/30 at 01:00 #16700sopkisParticipantKadangi tu nežinai kokia yra akseleratoriaus iėjimo varža ar voltamperinė charakteristika, tai aišku kad su nuoseklia varža signaliniam laidui reguliavimas gali būti neprognozuojamas. Užtat kaip buvo minėta reikia riboti įtampą signalinio laido išėjime stabilitronu ar panašiu būdu. Bandžiau tiek su šepetėliniu varikliu, tiek su BLDC – visai normaliai ribojamas tas greitis. Aišku kad ribojant tik signalinio laido įtampą tu riboji tik kontrolerio duty cycle, kas tolygu išėjimo įtampos ribojimui, ir greitis šiek tiek kinta keičiantis apkrovai. Bet lygiam kelyje ir važiuojant į kalną ar nuo kalno tas skirtumas prie kokių 25km/h bus +-3km/h – nemanau kad tai labai baisu. Ir jei tu labai stipriai neapribosi duty cycle, tai galios įkalnėje tikrai nepritrūks. Pas mane su tokiu ribotuvu padarytas 25km/h (iki ~78% duty cycle), ir iki 20km/h variklis visada gauna maksimalią galią iš kontrolerio. Greitis be ribotuvo buvo 36km/h.
2017/10/30 at 08:43 #16701vvytautassParticipantManau, su pas sensorium butu realiausias variantas, kad neprarasti galios važiuojant iš vietos. Įdomu ar pasiekus max greiti, nebus trukčiojimo kada atjungines varikli? Kur turi jungtis tas pas sensorius?
2017/10/30 at 09:13 #16702ŠarūnasKeymasterNormaliausias būdas tai įtampą pamažint… Autorius sako, kad 3x12V akumuliatorius yra. Na tai galima palikt 2x ar iš vis 1x. Tik reiks valdiklį perdaryti arba keisti. Gal paprasčiausia keisti, nebrangūs jie.
2017/10/30 at 09:43 #16703NemirtingasisParticipantsopkis, dėl nuoseklaus jungimo tai nežinai tik kokios varžos reikia nes neaiškios charakteristikos, bet reguliuoja gerai ir tolygiai, ir sušvelnėja greičio rankenos valdymas, tampa ne toks jautrus, nežinau su kuo ir kaip bandei, bet greičio skirtumas įkalnėje ir nuokalnėje gaunasi net dvigubas, nes nuokalnėje užtenka ir 30% duty c. o įkalnėje ir tuo labiau prastame kelyje kad palaikyti tą patį greitį reikia ir daugiau nei 100%, net ir su skaitmeniniu valdymu jei programos kodas prastas tai tilpti į +-3km ribas nesigaus, tu sakai kad tavo atveju be nieko telpa į +-3km., bet skirtumas daug didesnės.
vvytautas, su pas sensoriumi visos savybės ir problemos (trūkčiojimas, pagreitis, lėtėjimas, rėžimai, ar net energijos taupymas) gali būti programuojami ir keičiami ar pašalinami, ribojimas-atjungimas gali suveikti ne staiga, o palengva priartėjus prie max nustatyto greičio, pass sensorius statosi ant/prie ašies, laidas jungtųsi į tarpinį valdikliuką pajungtą ant greičio rankenos laido, be to papildomai galima įdėti avarinį atjungimą nuotoliniu būdu.
Šarūnas, galima mažinti įtampa, keisti/perdaryti valdiklį, bet sumažės nuvažiuojamas atstumas, ir be to, vėliau kai vaikas paaugs ir reikės daugiau galios tai vėl reikės rinkti atgal, ir jei įdėsi naują akumuliatorių su senais tai seniem bus “šakės” :)2017/10/30 at 11:13 #16705ŠarūnasKeymasterAtstumas nesumažės, jei bendrą Wh skaičių išlaikysi. Pvz. 2 nuoseklius 12V akumuliatorius sujungus lygiagrečiai, atstumas realiai nepasikeis, gal net padidės dėl mažesnio greičio.
Greičio rankenėlės signalo rigojimas yra “poor man’s solution”, kadangi tikrai nėra idealus ir dar labai priklauso nuo to, ar valdiklis visai bukas PWM reguliatorius, ar kiek mandresnis, bandantis imituoti torque control. Tokiems signalo ribojimas realiai sumažina tik sukimo momentą, bet ne greitį.
2017/10/30 at 11:29 #16706NemirtingasisParticipantČia problema ir yra ta, kad akumuliatoriai yra 3 (ne porinis skaičius) ir gali tik mažinti jų skaičių, ir talpa mažės, o kas liečia signalo ribojimą su varžom ar dar kažkaip, tai ir taip aišku kad čia toli gražu ne idealus sprendimas, bet jis pigiausias ir lengviausiai įgyvendinamas, galima pradėti kalbėti apie programuojamus ir išmanius valdiklius, bet galutinė kaina bus tikrai ne maža kaip tokiam keturačiui, net nepigiems dviračiams ne kiekvienas dedą rimtus valdiklius…
2017/10/30 at 11:57 #16707sopkisParticipantNemirtingasis – dėl šitų teiginių: “skirtumas įkalnėje ir nuokalnėje gaunasi net dvigubas, nes nuokalnėje užtenka ir 30% duty c. o įkalnėje ir tuo labiau prastame kelyje kad palaikyti tą patį greitį reikia ir daugiau nei 100%” tai aš kalbėjau apie nedideles nuokalnes, įkalnes. Sutinku kad nuo didelio kalno dviratis pasieks didelį greitį, nes jis pats greitės dėl nuolydžio dydžio, kaip ir esant per silpnam varikliui važiuojant į didelį kalną greitis nukris stipriai, nes trūks galingumo. Panašu kad tu dar galutinai nesupranti kaip veikia variklis, nes prie 30% duty cycle jis ir pasieks tik ~30% greičio lyginant su 100% no load RPM. Čia jau ne ribotuvo kaltė, kad dviratis nuo didelio kalno gali bėgėtis ir pats.
Dar toks dalykas, kad PMDC varikliui nereikia jokio papildomo sensoriaus apsukų matavimui. Variklio generuojama EVJ tiesiogiai priklauso nuo RPM, tai užtenka esant atviram tranzistoriui matuoti variklio sugeneruotą įtampą, ir pagal tą įtampą žinosi kokios yra apsukos. Standartinio dviratinio kontrolerio atveju tai aišku nėra labai patogu, nes variklio ir akumuliatoriaus pliusas bendras, o komutuojam minusą. Bet pamatavus akumuliatoriaus įtampą ir apatinio motoro išvado įtampą galime paskaičiuoti variklio EVJ. Kažkada tokiu principu veikiančias schemas surinkinėjau drėmeliuko ir mažų medžio tekinimo staklyčių variklių apsukų reguliavimui.2017/10/30 at 17:29 #16709NemirtingasisParticipantSopkis, ar mes kalbame apie no load apsisukimus ir greitį !? šioje temoje mes diskutuojame ne apie laisvus sūkius, todėl viską suprantu ir ne blogiau nei manai, o apsisukimams matuoti EVJ šiuo atveju netinka, nes kai bus 100% duty cycle tai nepamatuosi nieko, o valdikliui neįsakysi “atjunk mikrosekundei tranzistorių nes matuoju”, o jei darant papildomą schemą kad atjunginėtų ir dar matuotu visas (pakankamai aukštas ir dar su indukcijom) įtampas, tai paprasčiau yra pastatyti pass sensorių ir arduino micro ar nano, kuris matuos rankenėlės įtampą, apskaičiuos ir į signalinį laidą atiduos atitinkamą signalą, atidavimas gali būti per pwm išlyginus, arba su rezistoriais nutempinėjant signalinio laido įtampą žemyn, kitaip sakant padarius DAC, tavo pasiūlytas variantas tinka jei nebus naudojama daugiau kaip 99% duty cycle.
2017/10/30 at 19:42 #16710sopkisParticipantO tai kas rašė: “nes nuokalnėje užtenka ir 30% duty”? Nebent nuokalnė pas tave tokia kad pastebimai greitėji nuo jos važiuodamas, bet kokia tada prasmė kalbėti apie greičio ribotuvą ir paklaidas, jei reidi savo eiga nuo kalno ir dar greitėji.
O kodėl EVJ matavimas netinka šiuo atveju? Jei darai apsukų ribojimą, tai jau kaip ir aišku, kad 100% duty cycle nebus reikalingas, tai ir matuoji tada kai tranzistorius atjungtas.
Ir kaip elektronikas neturėtum vartoti tokių frazių “rezistoriais nutempinėjant signalinio laido įtampą žemyn”.2017/10/30 at 20:00 #16711NemirtingasisParticipantŽiūrint kokia tai nuokalnė, jei didelė tai greitėsi ir be variklio, jei nedidelė tai reikės šiek tiek galio ir t.t. ir beje – čia reikia apsukų, bet ne galios ribojimo, o pilna galia gausi tik su max duty cycle, t.y. 100%, o “nutempinėjant” parašiau kad būtų aišku visiems, nes ne visi supranta tuos terminus, ir aplamai, nejau čia dabar pradėsime dėl terminų ir nuokalnės statumo ginčytis ? temos esmė greičio ribojimas, mano pasiūlytas variantas tiksliausias su nedidelėmis išlaidomis ir nekeičiant esamos sistemos, o variantas su varžomis zeneriais ir diodais pigus, bet rezultatas nebus tikrai geras ir užtikrinantis stabilų (bent 30% ribose) greitį visais atvejais.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.