Home › Forums › Mūsų projektai / susitikimai › Hubinio motoro projektas
- This topic has 35 replies, 8 voices, and was last updated 9 years, 3 months ago by Canis.
-
AuthorPosts
-
2014/10/21 at 20:36 #8619ŠarūnasKeymaster
O gal tai buvo tiesiog būtent to reduktoriaus specifika? Pasviriems dantims yra reikalingi atraminiai guoliai ar bent šaibutės tepale. Natūralu kad pasikeitus sukimo momento krypčiai pasikeičia ir ašinės jėgos kryptis, todėl reikia tai turėti mintyje.
2014/10/24 at 11:09 #8670TadasParticipantNetycia radau toki daikta
Kas idomiausiai kad pasviri dantys tik vienoj pusej o ziedas staciais dantim kazodel..
2014/10/24 at 15:15 #8671ŠarūnasKeymasterAntrai pakopai dažnai daro tiesius dantis. Ten apsukos mažesnės ir triukšmo mažiau. O jei triukšmas ne problema, tada geriau tiesūs, nes mažiau problemų su guoliais ir pagaminti pigiau.
2014/10/24 at 17:13 #8674karpisParticipantgali dar pasvarstyti (nors tai truputi nukrypsta nuo pradines idejos) apie motoro komponavima ‘hub’e bet ne jo centre, paliekant originalia dviracio ir motoro asis. tai leistu naudoti ir kitoki perdavima nei dantraciais (dirzelis, grandine) ir galbut padaryti didesne redukcija nei 1:10 (manau reikes dar didesnes). aisku gali susidaryti kitu problemu kaip kad didesnis hub’o korpusas (nezinau ar problema) gali dar kas netiltpi ar pan. :)
Bet kad tokie variantai yra buve, faktas. pvz. ziur. SACHS ELO BIKE (ten atrodo pavara dirzeliais viduje hub’o), o dar idomesnis dalykas pokario laikais buvo toks Cyclemaster – rate sukomponuotas visas benzininis motoriukas su kuro baku ir redukcija dvieju lygiu grandinemis. Google ‘cyclemaster’ arba ziur.cia 3psl.: http://www.raketsport.com/cyclemaster.htm2014/11/03 at 12:36 #8800ustmachining.euParticipantHelical iš principo kaina turėtų būti tokia pat, kaip ir tiesiakrumplių. Vienas bet – Lietuvoj abejoju ar kas helical žiedą su vidiniais krumpliais padarys.
2014/11/03 at 12:47 #8803ŠarūnasKeymasterTa prasme, ukmergės staklės nedaro?
O jei rasčiau kokius kitaicus, o likusias dalis daryti lietuvoje? Ar protingiau yra visą komplektą ten pat, kad būtų identiški profiliai ir kampai?
Gal galėtum garsiai paspėlioti kiek toks komplektas gali kainuoti?2014/11/03 at 13:35 #8809ustmachining.euParticipantStaklės kol kas nesaro. Metų bėgyje gal. Dėl kitų ir abejoju, nes reikia arba CNC shaper’io/shaver’io (neteko girdėt, kad kas turėtų) arba bent spec. laikiklio paprastom krumplių drožimo staklėm (labai jau riboto panaudojimo daiktas).
Pritaikyt krumplius prie china made žiedo gal ir ne problema, jei yra brėžiniai ir kinai jų laikėsi. Priešingu atveju bus problemų su helix angle nustatymu. Na ir šiaip, klientui geriau, kai už mazgą atsakingas vienas gamintojas.
Jei tiesiakrumpliuose gąsdina triukšmas, siūlyčiau apsvarstyt variantą, kad ir namų salygom paleist prisidirbt su tepalo ir deimantinio abrazyvo mišiniu.
2015/10/10 at 15:51 #11705karpisParticipantĮdomu ar pajudėjo šis projektas iš ‘mirties taško’? Štai atradau ir pasidalinu
vieno ‘kosminio’ reduktoriaus info (mažuose matmenyse sutalpinama 30:1 ir didesnė redukcija, netgi kintama ir high torque):
https://en.wikipedia.org/wiki/Harmonic_drive
2015/10/10 at 21:24 #11709ŠarūnasKeymasterDeja projektas strigo, panašu ilgam.
Harmoniniai reduktoriai turi panašių savybių kaip sliekiniai: perdavimo koeficientas labai didelis ir priešingos krypties darbas praktiškai neįmanomas. T.y. isjungus motorą ratas užsiblokuoja…2015/10/10 at 23:15 #11711karpisParticipantNa taip, jei būtinai rate, tai šis variantas atpuola, nors dar teoriškai galima
ir sankaba tame pačiam rate (hube). O esi tikras kad be sankabos ir planetarinis reduktorius atlaikytų? prie mažų greičių galbūt, bet įsivaizduokim
lekiant kokius 60km/h numetamas gazas-staigiai pasikeičia apkrovos kryptis
reduktoriui. nežinau, jis labai galingas turi būti, kad atlaikytų tokius pokyčius.
Geriau siūlau suręsti ką nors išoriškai (ne rate) su tuo turimu motoriuku, tada
tiktų ir harmoninis ir sliekinis (kaip kad mano projekte) +sankaba ar freewheel’as :)2015/10/11 at 09:37 #11713ŠarūnasKeymasterNorisi neturėti visokių sankabų ir freewheelų.
Jei planetinis ar kitoks reduktorius yra palyginti nedidelio perdavimo, sakykim iki 10:1, ir jo trintis nėra didelė, jėgos reversavimas nėra problema… Pvz. automobilių pavarų dėžė puikiai su tuo susitvarko. O krovininėje technikoje pasitaiko planetinių reduktorių pačiame rate. Pvz. troleibusuose.2015/10/11 at 10:09 #11715sopkisParticipantNe tik troleibusai. Rusiški krovininiai irgi buvo su planetariniu reduktorium. Krovininiuose MAZ, autobusuose Ikarus, Liaz, troleibusuose, sunkiose ratinėse karinės paskirties ir sunkiosios ratinės technikos transporto priemonėse.
- This reply was modified 9 years, 3 months ago by sopkis.
2015/10/11 at 13:55 #11719karpisParticipantAišku, gera proga pastudijuoti ir apie troleibusą ;) gal turit gerų nuorodų
į jo elektrinius-mechaninius sprendimus? (rimtai, smalsu).
O dėl tokio hub’o idėjos tai jai iš esmės pritariu, ir manau kad pats
kažką tokio norėčiau išbandyti, bet visgi truputį kyla abejonių, manau reduktorius turėtų būti bent dvigubai stipriau padarytas nei įprasta panašiuose hub su sankaba. (ją kaip taisyklė daro reduktoriniuose motoruose, ne šiaip sau matyt). Trintis/stabdymas riedant ir garsas tikrai bus, nes jei daryti tai manau tik iš plieno tokį reduktorių.2015/10/11 at 14:03 #11720karpisParticipantšiaip tai visa išvardinta sunkioji technika-lėtaeigė, ten gal ir viskas OK su galingais reduktoriais ir mažai RPM. bet gali būti skirtumas kai čia gi norima
greitaeigio daigto, nesgi motoriukas keliu KW, ir daug RPM.. tik abejonės. reikia tikrinti, bet tam idėti nemažai darbo..
—
bet juk iš esmės taigi norima padaryti tai kas jau yra (ten MAC BMC ir pan. motorai, užblokavus sankabą tuo ir pavirstų, kažin ar jų reduktoriai po to
atlaikytų dviejų krypčių išbandymus, jei dar greitas turbintas variantas).
Na, RC motoriukas galbūt efektyvesnis, bet ar daug?2015/10/11 at 14:34 #11722sopkisParticipantKrovininio transporto planetarinis atrodo taip
Jo prasmė yra tokia, kad kad kai reduktorius rate, tai pusašiai ir kardanas būna mažesni, nes kiek padideja apsukos tiek kartų sumažėja sukimo momentas tai pačiai galiai. Su dviratiniais reikalais čia mažai susiję, mūsų noras didinti apsukas, kad gauti didesnį efektyvumą kW/kg ar kW/dm3.2015/10/11 at 22:38 #11741CanisParticipantSorry, bet ta nuotrauka kiek suprantu po rimto kontakto :) kaip aiškinamoji medžiaga nelabai tinka…. dalių trūksta.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.