Home Forums Motorai / perdavimas Klausimas del variklio

Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 53 total)
  • Author
    Posts
  • #7296
    Tadas
    Participant

    Kad jau atgaivinom sena tema tai truputi klausimu patyrusiems :) Mano turimas statorius turi 36 dantis vyniojimas kuri kazkada dar veikes croco pasiule butu liaudiskai pirmas dantis A antras B trecias C arba gaunam 12 dantu fazei galvoju naudot 0.4mm viela susukt ant danties 5-6 vijas is 0.4×5 vnt tos vielos.Magnetai 24.Ka gausiu is tokio motoro?Ta prasme apsukos itampa max. srove?

    #7297
    Nemirtingasis
    Participant

    Šarūnai, šiek tiek sumaišiau, rotorius turi 6 polius, statorius 12,
    kaip minėjau, būtent dėl induktyvumo standartiniuose variklių valdikliuose kyla problemos, ypatingai kai kalbama apie didesnius galingumus, dėl induktyvumo kaista tranzai ir t.t. coreless tų problemų nesukelia,

    Nežinau kodėl tu galvoji, kad coreless mažas NK, bet specifikacijose aš matau ką kita, kiek kur randu tai visi ne mažiau kaip 80%,
    pagooglink jei manai, kad taip nėra :)
    o generatorių dėl įdomumo paleisiu ir išmatuosiu,
    kai gausiu rezultatus tai parašysiu :)

    #7298
    Šarūnas
    Keymaster

    kaip minėjau, būtent dėl induktyvumo standartiniuose variklių valdikliuose kyla problemos, ypatingai kai kalbama apie didesnius galingumus, dėl induktyvumo kaista tranzai ir t.t. coreless tų problemų nesukelia,

    Kad yra atvirkščiai…
    O 80% NK yra labai mažas.

    #7299
    Nemirtingasis
    Participant

    DC ar BLDC varikliu NK taip pat svyruoja apie 75-95%,
    Dėl indukcijos – visur rašo, kad coreless jos beveik neturi !
    coreless NK dažniausiai yra gan didelis paėmus net tai, kad jie yra šepeteliniai, darant nuo nulio yra gana nesudėtinga padaryti bešepetelini.
    Dėl induktyvumo sudeginau ne viena tranza, nes neatlaikė apsauginis diodas prie variklio (kalbu apie DC variklius, kurios anksčiau naudodavau), diodas indukcija gražina atgal į variklį, buvo jungiamas lygiagrečiai varikliui, aukšto dažnio nėra didelio pasirinkimo, 2KW varikliui užtekdavo vieno 40A ir jis beveik nešilo,
    vėliau buvau idėjas į Omega galinga motora, prie 50V starto momentu “prašė” iki 20KW, neturėjau galingo aukšto dažnio diodo, o pastatyti 2vnt. po 40A neatlaikė būtent dėl indukcijos, pavyko nuvažiuoti 100 metrų,
    kol apsisukinėjant spustelėjus “gazo” nusprogo diodai ir po to iš 6 tranzu nusprogo 2, nusprogus liko įjungti, teko greitai lupti lauk akumo laidą :) tranzai 75V 209A, akumai 2 pakai ni-cd iš toyota prius sujungti ~50V,
    kitus 3 kilometrus pravažiavau be valdiklio, bet buvo smagu :)
    prie 45-50km/h “suvartojimas” buvo beveik 200AH, kaip minėjau akumas 50V :)

    #7300
    Šarūnas
    Keymaster

    Nebesiginčysiu. Manau diskusiją vainikuos tavo nuorodos į realius coreless motorus, naudojamus realiose aplikacijose su realiais valdikliais.

    #7302
    Nemirtingasis
    Participant

    viena iš nuorodų: http://www.micromo.com/Data/Sites/1/Datasheets/DC%20Motors/3890_cr_dff.pdf

    nežinau tik kodėl negamina coreless BLDC tipo,
    bet manau, kad taip pat kaip ir su standartiniais BLDC,
    iš pradžių buvo naudojami tik HDD diskuose,
    BLDC buvo naudojami tik mažuose ir silpnuose įrenginiuose…

    #7303
    Šarūnas
    Keymaster

    nežinau tik kodėl negamina coreless BLDC tipo,
    bet manau, kad taip pat kaip ir su standartiniais BLDC,
    iš pradžių buvo naudojami tik HDD diskuose,
    BLDC buvo naudojami tik mažuose ir silpnuose įrenginiuose…

    Na va, pasakoji kokie coreless yra nuostabūs, bet realybė kiek kitokia. Pagaminti juos paprasta, tai problema matyt yra kitur (aprašiau aukščiau – problema yra mažas induktyvumas (jo reikia kur kas didesnio)).
    BLDC panaudojimą anksčiau stabdė mikrovaldiklių nebuvimas arba jų skaičiavimo galios nepakankamumas. Dabar ši problema išspręsta ir jau galima BLDC naudoti didesnėse galiose.
    Tuo tarpu coreless motorų problema yra visai kitur ir sprendimas nėra toks paprastas.

    #7304
    Tadas
    Participant

    Faktas kad pvz Tesla kaip ir kiti elektromobiliu gamintojai stengiasi mazint svori ir siuo atveju tikrai naudotu bešerdžius variklius bet kazkodel neteko girdet kad kazka panasaus svarstytu.Realiai as tik ta skandinavo motocikla ir maciau vaziuojanti su tokio tipo varikliu.

    Gale video matosi kiek srebia toks stebuklas manau elektromobilis startuotu visai neprastai su tokia srove jei itampa bent virs 100V akumu :)

    #7305
    Nemirtingasis
    Participant

    Šarūnai, kiek suprantu jei variklis valdomas nuo holo davikliu ir PWM signalo ilgis apskaičiuojamas RPM padalinus iš poliu skaičių, tai suintegruoti PWM signala pagal indukcija nėra reikalo ?! tokiu atveju indukcija tik trugdo, ar aš klystu ?
    Surinksiu 2-4kw coreless BLDC varikli ir pažiūrėsim kaip bus,
    rezultatus ir foto būtinai paskelbsiu.

    #7306
    Šarūnas
    Keymaster

    Klysti. :)
    Be to, tarp holo jutiklių ir PWM jokio ryšio nėra.

    #7307
    Nemirtingasis
    Participant

    Aš ten greitai apytiksliai parašiau, žinau, kad PWM ilgis keičiamas pagal reikiama galingumą.
    Dėl valdymo, yra 2 galimi variantai,
    1 – holo daviklis parodo rotoriaus (poliaus) pozicija ir tuo mementu įjungiamas tranzas, tam tikram laikui (PWM impulsas).
    2 – apie kuri manau tu turi galvoje, tai PWM nesusitetas su holo davikliu,
    aš valdiklyje kai pajungiau generatoriu naudojau būtent 1 varianta,
    šiuo variantu PWM sinchronizuojasi su variklio apsisukimais,
    manau pats puikiai žinai kaip pirmu variantu dirba.

    #7310
    Šarūnas
    Keymaster

    1 punktas neteisingas.. :)

    #7311
    Nemirtingasis
    Participant

    Kodėl jis neteisingas ? ar dėl to, kad dauguma naudoja 2 variantą ?
    jis turi nemažai privalumu,
    mažesnis tranzistorių darbo dažnis, priklausomai nuo polių skaičiaus ir apsisukimų dažnis ~max 3Khz,
    mažesni nuostoliai, mažiau kaista tranzai,
    mažesnė rezonanso ir triukšmų tikimybė dėl mažesnio dažnio,
    iš esmės vienintelis trūkumas, kad negali dirbti be holo daviklių ir jie turi būti pastatyti labai tikslioje pozicijoje, nors tai išspręsti taip pat nesudėtinga, sureguliuoti tinkamą kampą nėra sunku varikliui dirbant pagal apsisukimus ir suvartojama energija, panašiai kaip DC variklyje šepetėliu kampas-pozicija, keiti pozicija – keičiasi parametrai,
    abu variantai išbandyti ir panaudoti praktikoje,
    pas DC variklį pakeitus statoriaus vijas į neodymio magnetus šiek tiek pareguliuoji šepetėliu kampa, kad išgauti geresni efektyvumą,
    ar vėl sakysi, kad klystu ? :)

    #7315
    Šarūnas
    Keymaster

    1 variantą geriausiu atveju galima vadinti elektroniniu komutavimu (vietoje šepetėlinio), bet jokiais būdais ne pwm. Su impulso pločio moduliacija tai nieko bendro neturi.
    Plius, tokiam metodui yra privalomas papildomas maitinimo įtampos valdymas, todėl realybėje jis net negali būti praktišku.

    #7316
    Mirtingasis
    Participant

    Šarunai teisingai įvardinai, elektroninis komutavimas, o impulso plotį reguluoji su papildoma schema,
    o papildomas maitinimo valdymas nereikalingas, variklio galiai-apsukoms reguliuoti keiti komutuojamo impulso ilgį,
    tokių būdu buvo reguliuojami sūkiai bei galia tam perdarytam generatoriui,
    paprasta ir manyčiau genialu :)

    #7317
    Nemirtingasis
    Participant

    Šarūnai, gerai jau gerai, ne taip įvardinau :)
    bet papildomo maitinimo įtampos valdymo tikrai nereikia,
    su papildoma nesudėtinga elektronika tik keiti impulso ilgi ir gauni galingumą kurio reikia.

    #7323
    Šarūnas
    Keymaster

    Tai gaunasi lygiai tas pats PWM, tik kur kas mažesnio dažnio. Tokiam režimui jau reikėtų milžiniško induktyvumo motoro, kuris nebegalėtų suktis aukštomis apsukomis. Ar teko matyti tokiu principu veikiantį valdiklį? Nemanau, kad toks egzistuoja.
    Visa tai atrodo tik kaip teoriniai pasvarstymai…

    #7328
    Nemirtingasis
    Participant

    Impulsai stačiakampiai, kiek žinau tai vadinasi PWM, kai pirmai parašei galvojau, kad klystu, bet kalbėjau būtent apie tai,
    nesuprantu tik kodėl tu sakai, kad reikalingas induktyvumas ?
    Dėl valdiklio, paprastas kaip trys kapeikos,
    galima daryti programuojama, bet norint dar paprastesnio galima iš vis supaprastinti,
    mes taip ir buvome padare, generatorius sukosi puikiai,
    prie 24V ant laisvos eigos sukosi apie 7000rpm,
    tai buvo tik bandymas, todėl nederinome kiekvieno holo daviklio atskirai,
    davikliai buvo 3, kiekvienam raktui po viena,
    rakta naudojome pusini, vienas tranzas vienai fazei,
    holo davikliai duoda impulsą (parodo kur yra polius) o su 555 keiti impulso ilgi, išeinanti signalą jungi tiesiai į tranza,
    ir viskas, sukasi ir dirba kuo puikiausiai, laisvos eigos srovė jei gerai pamenu buvo apie 4A, kita savaite turėsiu mažiau darbo tai vėl surinksiu viską, išmatuosiu ir įmesiu info čia ir į youtube :)

    #7331
    Tadas
    Participant

    Butent kad naudoji tik 3 tranzus visom 3 fazem o reik minimum 6 tam kad nesvarbu ar sinusoide ar staciakampiai impulsai jie turi buti jei taip paprastai kalbant virsutiniai ir apatiniai arba teigiamo neigiamo pusperiodzio.Lauktranzius arba kaip dabar populiaru vadinti mosfetus reik uzdarinet netik atidarinet butent tam naudojami draiveriai.Sarunas tau aiskina kad reik didelio induktyvumo tam kad tavo duotuoju atveju siunti tik tarkim teigiamus impulsus.Gaunasi kad holus sustatai taip kad jie sudarbina statoriu tik stumti rotoriaus magneta nuo saves arba atvirksciai tik traukti o normaliai viskas turi veikt taip kad tas pats statoriaus dantis pastumes rotoriaus magneta kita patraukia arba ta pati persijungus fazes mosfetui ir pasikeitus poliariskumui pastumia.

    #7332
    Šarūnas
    Keymaster

    Impulsai stačiakampiai, kiek žinau tai vadinasi PWM, kai pirmai parašei galvojau, kad klystu, bet kalbėjau būtent apie tai,

    Klysti. PWM yra pulse width modulation, visiškai niekuo nesusiję su ‘stačiais impulsais’.

    Siūlau paskaityti šitą apie PWM ir induktyvumą.

Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.