Home › Forums › Elektronika / programavimas › variklio valdiklis – teoriniai pasvarstymai
- This topic has 28 replies, 6 voices, and was last updated 13 years, 2 months ago by Šarūnas.
-
AuthorPosts
-
2010/03/31 at 20:19 #1724zamolskisMember
o neplanuoji daryt koki universalesni valdikli pardavimui? man atrodo jei sukurtum vykusia universalesne shema, sioki toki aprasyma apie jos galimybes ir kaip teisingai pajungt tinkama varikli ir dar butu aprasymas kaip persidaryt kokius nors is masinu isluptus variklius prie tos shemos, tai galimetu pasiulyt pirkejams valdiklio ruosini. ta prasme tik plata su detalem, na dar valdymo elementus – o korpusa, laikymo elementus ir laidus pasidaryt – prasivedziot paliekant pirkejams. nes as kaip suprantu jei tas ruosnys itilptu i kokius 200-300lt turetu atsirast norinciu isbandyt. :) paprastai varikli, akuma ir dvirati sugebama susiorganizuoti – o paskui viskas metama del valdymo problemu.
2010/03/31 at 21:01 #2369ŠarūnasKeymasterTaip, tokius planus turiu. Jei padaryčiau tai, ką planuoju, galėčiau pasiūlyti prekę praktiškai visai be konkurencijos. Tik didelė problema, kad tam reikia labai daug laiko, kurio dabar visiškai neturiu :( Na bet kaip nors, pradžiai reikia užbaigtu dviratį.
2010/06/26 at 22:53 #2370sarunasMemberturiu toki valdikli http://en.wikipedia.org/wiki/Arduino .Tereikia pasidaryti gala.Gal kartais kas turit kokia nesudetinga shema?
2010/06/28 at 12:47 #2371ŠarūnasKeymasterNuliūdinsiu: Arduino tam visiškai netinkamas. Nebent padaryti ką nors visiškai primityvaus (bet “veikiančio”). Deja galo schemos neturiu.
2011/07/19 at 11:12 #2372NerijusParticipantsveiki! norejau suzinoti,ar galima patobulinti GM valdikli, modelis: KT36WSM-XFK05. Nes jungiant 48V maks. greitis 30km/h.
2011/07/31 at 20:47 #2373ŠarūnasKeymasterDeja modelis man nieko nesako, tačiau yra kelios galimybės:
a) valdiklis turi greičio limitą. Dažniausiai tai tėra tiesiog du sujungti laidai, išeinantys iš valdiklio – pakanka atjungti. Kitu atveju jau reikia lįsti į vidų ir ieškoti.
b) 30km/h yra paties motoro maksimalios apsukos prie tokios įtampos. Išeitys būtų tokios: keisti motorą arba kelti įtampą (reikės modifikuoti valdiklį, akumuliatorių, BMS ir įkroviklį).
2011/08/14 at 09:39 #2374NerijusParticipantNelabai suprantu kaip čia įkelti nuotraukas. Laidų keliančių įtarimą, lyg ir nėra. Ant pačio variklio, lipdukas su užrašu: 48V.
Valdiklio tech. duomenys:
Model: KT36WSM-XFK05
Input Voltage: Dc36V
Min. Voltage: DC31+-0,5V
Max. Current: 22+-1A
Speet set: 1-4,2V
Brake Input: Low-Leve
Variklis 48V, valdiklis 36V ??? Akumus pajungus 48V, greitis iki 30km/h, o pajungus 36V, vos velkasi.
PS. Paaiškinkit kaip prikabinti nuotraukas.
2011/08/14 at 12:18 #2375NerijusParticipantBeje, koks variklis pranašesnis 36V ar 48V ?
2011/08/14 at 13:40 #2376PauliusParticipantVoltai – greitis, amperai – galia. Suprask taip. Jeigu, sakykim, tavo variklis 48V ir 3000RPM, tai jam duodant 36V tavo variklis atiduos 2250RPM. Pranašumų kažkokių tikrai nematau, apart greičio. Min. Voltage, kuris užrašytas ant tavo valdiklio, reiškia, kad valdiklis atsijungs nuo 31+-0.5V, kad apsaugotų akūmus nuo sugadinimo. Teoriškai, tavo valdiklis neturėtų priimti 48V, bet jei praktiškai priima, tada mano supratimu, kažkas negerai. Kokio tipo tavo motoras?
2011/08/14 at 13:42 #2377PauliusParticipantBeje, dėl nuotraukų įkėlimo: patalpink savo nuotrauką kokioj nors paveikslėlių ar bylų talpinimo svetainėj, gausi konkrečią nuorodą į jį. Tada, spaudi IMG kuris yra čia aukščiau (virš teksto rašymo srities), nukopijuoji ta nuorodą į jį ir spaudi OK. Kaip ir viskas :)
2011/08/14 at 19:17 #2378NerijusParticipant2011/08/14 at 19:19 #2379NerijusParticipantLyg ir gavosi su nuotraukom. Variklis “golden motor”, tai jai gerai supratau, norint didesnio greičio, vietoj 48V reik jungti 96V, ir keisti nauju arba modifikuoti esamą valdiklį? Jai taip, tai šitoj vietoj matau 36V variklio pranašumą prieš 48V variklį, vien tik todėl kad prie to pačio greičio 36V akumuliatorius bus mažesnis. Ar aš čia į pievas numyniau?
2011/08/14 at 21:24 #2380PauliusParticipantNa, mano akimis, šiek tiek numynei. Tebūnie prakonsultuoja tave tie, kurie labiau su brushless’ais susidūrę. Mano žinios šepetėliniuose motoriukuose :)
2011/08/14 at 21:29 #2381ŠarūnasKeymasterPauliau, visiems motorams taikoma ta pati teorija. Gal tik nuosekliai jungti DC ir indukciniai yra kiek sunkiau paaiškinami.
Nerijau, tas įtampos rašymas ant motoro visiškai nieko nereiškia. Motoras suksis ir prie 1V ir prie 100V, skirsis tik apsukos, kurios bus proporcingos įtampai. Kad prie 48V su 26″ ratu sukasi tik iki 30 km/h tai kažin ar normalu šitam motorui – greičiausiai bus kažkoks elektroninis ribojimas padarytas. Nežinau kur jo ieškot. Kreipkis į pardavėją, tegul paaiškina.
2011/08/15 at 14:04 #2382NerijusParticipantDar kelios nuotraukos, iš vidaus.
http://ikelk.lt/storage/images/000/063/843/63843/original_img.jpg
http://ikelk.lt/storage/images/000/063/844/63844/original_img.jpg
http://ikelk.lt/storage/images/000/063/845/63845/original_img.jpg
http://ikelk.lt/storage/images/000/063/846/63846/original_img.jpg
http://ikelk.lt/storage/images/000/063/847/63847/original_img.jpg
Įdomu kodėl tranzistoriai skirtingi? trys P75NF75& ir šeši kažkokie K4145, kurie iš jų geresni? Plius vienas atskiras LM3…..
PS. gal iš nuotraukų, kas pasakys kur čia šuo pakastas?
2011/08/15 at 20:23 #2383PauliusParticipantŽinau, kad negerai rašyti, kai nemoki, bet: čia aš dar per “žalias”. Šarūnas, Linas, Tadas. Jie manau, tikrai turėtų kažką daugiau pasakyti, bet reiktų dar vienos foto “iš viršaus” (topo).
2011/08/15 at 21:39 #2384NerijusParticipantVa ir iš viršaus, tik kokybė nekokia nes telefono blykstė neveikia.
http://ikelk.lt/storage/images/000/063/915/63915/original_img.jpg
Jai dar kokios nuotraukos ar informacijos reik, sakykit.
2011/08/15 at 23:07 #2385ŠarūnasKeymasterTipinis valdiklis, nelabai ką yra pakomentuoti. LM317 yra įtampos stabilizatorius, matyt daro 12..15V.
Realiai tai, kad nustatyti ar tai valdiklis riboja greitį, reikėtų pamatuoti vieną fazę su oscilografu prie maksimalių apsukų… Kito kelio nelabai žinau.
Gal dar tiktų kompiuterio garso plokštė (su bent 96kHz semplingu), tačiau reikia labai atsarbiai padaryti įtampos daliklį – kitaip bus dūmų. Pakaktų fazę per daliklį prijungti prie kompiuterio line-in, atsukti gazo rankenėlę iki maksimumo ir, kai pilnai įsibėgėja, kompiuteryje įrašyti kokią sekundę signalo. Po to išsiskleisti ir pažiūrėti kas gaunasi. Jeigu yra matomas ~16kHz dažnis – valdiklis riboja. Jeigu dažnis gerokai mažesnis (iki 5kHz) – valdiklis neriboja greičio ir tai yra maksimalios motoro apsukos. Jei pasirinksi šį metodą, tiesiog įmesk screenšotą su laiko skale.
2011/08/16 at 18:36 #2386NerijusParticipantOscilografas mūsų krašte, tikra egzotika. Daliklio su savo žiniom, nesumeistrausiu, rūkytas kompas, nemano skoniui. Pats nieko nesumąstau, tai tik išmatavau kiekvienos fazės įtampą, kai ratas sukosi pakeltas ore maksimaliom apsukom, rodė po 25,5V. Įtariu kad mažoka, visgi akumas 48V ?!
2011/08/16 at 18:51 #2387NerijusParticipantAaa! ir dar, tas įtampos stabilizatorius LM317, įjungus valdiklį, nežmoniškai kaista, pirštais neišlaikysi. Pagalvojau, gal dėl to kad valdiklis 36V, o akumas 48V, pajungiau 36V… vistiek kaista, tik vos vos mažiau. Na, matyt taip turi būti…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.