Lietuviški elektromobiliai

Gegužės 11-13 dienomis Lietuvos parodų centre Litexpo vyko paroda “Balttechnika”, kurioje tarp įprastų eksponatų puikavosi ir lietuviški elektromobiliai.

JonElis

Pirmasis sutiktas – kauniečio Mariaus ir jo kolegų kūrinys “Jonelis”:

Visų pirma šis automobilis išsiskiria unikaliu kėbulu – nežinau ko tuo siekta, bet dėmesį tikrai traukia. Šio automobilio akcentas – lietuviška elektroninė pavara, t.y. ta metalinė dėžutė po kapotu. Tai – Mariaus projektuotas trifazio asinchroninio variklio valdiklis. Po šiuo valdikliu puikuojasi ir pats variklis – matmenys gana rimti, manau sveria mažiausiai 50 kg. Mano lankymosi metu paties Mariaus nebuvo, taigi tikslių skaičių nesužinojau, išsiaiškinau tik kad laikinai automobilyje sudėti švino akumuliatoriai. Daugiau informacijos apie automobilį – http://www.jonelis.eu.

Honda HR-V

Tik užėjus į parodų salę, iškart prie įėjimo stovėjo Mindaugo šedevras – elektrifikuotas Honda HR-V. Deja užsiplepėjęs su Mindaugu užmiršau nufotografuoti, taigi įdedu nuotrauką iš jo blogo:

Žinoma, parodos metu šis automobilis atrodė kur kas geriau: buvo jau elektrinis, nublizgintas ir apklijuotas įvairiais lipdukais. Labiausiai įstrigęs į atmintį lipdukas – “Mano degalinė 220V”.

Šio automobilio ratus suka 20 kW nuolatinės srovės variklis, kurio momentinė galia – 100 kW. Akumuliatoriai –  Ličio, “Thundersky”, kurių pakanka vienu įkrovimu nuvažiuoti maždaug 80 km miesto atkarpos (važiuojant pagal ženklus). Dėl standartinio įvado galios ribojimo (3 kW), akumuliatorius pilnai įkraunamas per maždaug 7 valandas, o su galingu įvadu ir atitinkamu įkrovikliu galima įkrauti per 2 valandas. Mane ypatingai nustebino tai, kad Mindaugas, pats gaminęs variklio valdiklį, akumuliatorių priežiūros sistemą (BMS), į vairuotojo skydelį įdiegęs ekraną su lietimui jautriu ekranu (statistikai atvaizduoti, su meniu ir grafikais) ir net per tą laiką gimus sūnui, dirbdamas vienas šį projektą atliko tik per dvejus metus. Daugiau informacijos Mindaugo bloge (spausti ant paveikslėlio).

Mopedas “E-Force”

Nors ir už šio projekto slypi nemenkas finansavimas, Lauryno projektas labai įdomus. Man asmeniškai jis įdomus tuo, kad konvertavimui buvo pasirinktas lygiai toks pats mopedas, kokį išsirinkau ir aš (Peugeot JetForce), nors ir apie tai nieko nežinojau.

Originalus mopedo variklis buvo pašalintas o į jo vietą buvo sumontuotas 32 kW momentinės galios nuolatinės srovės variklis (su pastoviaisiais magnetais) ir visa nauja pakaba. Pakaba buvo pailginta 15 cm, nes mopedas labai lengvai vertėsi atbulas. Perdavimas diržinis, variklio valdiklis – Kelly (mano nuomone prastas pasirinkimas). Akumuliatorių pakanka maždaug 80 km atstumui nuvažiuoti (mieste, važiuojant pagal ženklus).

Parodoje taip pat buvo eksponuojami ir lietuvių firmos (kolegos) siūlomi elektriniai dviračiai su įdėtais Crystalyte komplektais taip pat ir kiniškas (“vokiškas”) elektrinis mopedas:

Kadangi tai yra komercinis kitajozų kūrinys, nenorėčiau labai į tai gilintis. O ir atstovai nieko apie jį negalėjo pasakyti, tik kad variklis 3 kW. Šiek tiek suglumo kai pasakiau kad dviratyje turėjau ~4 kW variklį ir buvo šiek tiek mažoka.

Tai tiek tų įspūdžių. Labai smagu matyti kad lietuviai sugeba ne tik perparduoti, bet ir nesėdi runkelių apsiriję ir taip pat kuria inovatoriškus produktus.

11 Comments
  1. avatar
  2. avatar
  3. avatar
  4. avatar

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *