Cyclone 500W: remontas

Atleiskit, ilgokai nerašiau – esu užsivertęs darbais. Tik deja ne savo… O kam dabar lengva? Taigi, apie vieną iš tų darbų.

Mano pirmasis e-dviratis jau daugiau kaip metus laiko yra be variklio (dabar jis varomas 1hp (human-power) jėga), tačiau vis dar tenka su juo susidurti. Variklio+akumuliatoriaus komplektą pardaviau prieš kelis mėnesius ir sumontavau į pirkėjų dviratį. Na ir neperseniausiai sulaukiau skambučio su klausimu ar apsiimčiau sutvarkyti. Daiktą pardaviau kaip tvarkingą, o praėjus visai nedaug laiko jis sugedo, taigi prabilus sąžinės jausmui ėmiausi remonto.

Kaip kas veikia

Kiek man teko susidurti, visos akumuliatoriaus įkrovos indikaciją turinčios rankenėlės gauna 0V, 5V ir akumuliatoriaus įtampą (šiuo atveju 24V). Šioje laidų krūvoje visada būna “Vspd” signalas – tai išėjimas iš holo jutiklio, kurio įtampa būna 1-4V, priklausomai nuo akceleratoriaus pasukimo kampo. Crystalyte akceleratoriaus rankenoje yra tik holo jutiklis ir 2-3 komparatoriai su spalvotais LED (akumuliatoriaus įtampai atvaizduoti), na o cyclone rankenėlė padaryta šiek tiek gudriau; čia yra dar keli signalai: “ROT” ir “BRK”(jei gerai pamenu). Pirmasis signalas yra siunčiamas iš variklio į rankenėlę. Šis signalas yra impulsai, perteikiantys variklio fazių persijunginėjimą, t.y. rankenėlei tokiu būdu sakoma kad variklis sukasi. Kam to reikia? Tarkime, jei įremiame dviratį į sieną ir atsukame gazo – variklis tokiu režimu ilgai dirbti negali. Taigi, rankenėlė po sekundės stovėjimo išjungia variklį, na o tai ji padaro “BRK” (brake) signalu, kuris tiesiog išjungia variklį. Šis signalas taip pat naudojamas ir kai rankenėlė nustato akumuliatoriaus išsikrovimą. Čia visa suktybė yra ta, kad rankenėlėje įmontuotas PIC**** mikrovaldiklis, kuriam sugedus pakeitimas yra neįmanomas, nes naujam pakaitalui reikės programos, kuri tūno sugadintame…

Gedimas(-ai)

Man buvo paaiškinta, kad variklis tiesiog nustojo suktis, na o tada pirkėjai bandė remontuoti patys – lindo į akceleratoriaus rankenėlę. Nors ir pats variklis turėjo būti “water-proof”, rankenėlė buvo gavusi pakankamai vandens, kad tarp kontaktų vykstanti elektrolizė pridarytų daug bėdos. Žodžiu, didžioji plokštės dalis buvo pasidengusi visokiausių spalvų nuosėdomis (balta, žalia, ruda – grynai elektrolizei specifinės spalvos). Blogiausia yra tai, kad belandžiojant buvo tarpusavyje užtrumpinti 5V ir 24V kontaktai, taigi mikrovaldiklis, dirbantis nuo 5V, gavo 24V ir “užsilenkė”. Bet tai dar ne pabaiga.

Remonto eigoje mikrovaldiklį “apėjau”: holo jutiklio signalą atjungiau nuo mikrovaldiklio ir sujungiau tiesiai su išėjimu (“Vspd”). Aišku akumuliatoriaus įtampos indikacijos ir variklio išjungimo funkcijos nebeliko. Kad bent matytųsi kad variklis įjungtas, vieną iš šviesos diodų prijungiau prie 5v. Po to viskas turėjo pradėt veikti, bet deja deja, neveikė. Tiesa, sukinėjant akceleratorių variklis pradėjo skleisti visokiausius garsus, lyg bandė ašis judėti, bet nesisuko. Žodžiu, problema buvo dar ir variklyje. Išskerdus variklį vaizdas buvo maždaug toks:

Cyclone 500W

(Atleiskit už foto kokybę, visos foto darytos telefonu, mat foto aparatas kaip tik išsikrovė ir labai tingėjau laukti kol įsikraus)

Kaip matot, “Cyclone 500W” žarnos visu gražumu. Čia jau plokštės nuplautos (paskubėjau), tad deja, bet elektrolizės padarinių šį kartą nepamatysit. Taipogi turėtumėt pastebėti kad radau šiek tiek kiaurų tranzistorių. Dar manau turėtų natūraliai kilti klausimas kas tie du geltoni laidai. Deja nežinau, nepavyko man ištraukti to, kas prie jų prikabinta, bet multimetras ant jų cypia, o juos atjungus motoras “miršta”, taigi spėju kad tai bus termo saugiklis.

Kodėl užsilenkė variklis? Vanduo. Nors ir variklis visur buvo surinktas su kažkokiais klijais, o laidai prakišti per gumines tarpines, vandens vis tiek pateko. Per laidus, spėju. O vandens būta pakankamai: ne tik nusprogę tranzistoriai, bet ir visiškai “nupuvę” kai kurie takeliai. Teko ilgai pavargti kol vėl priverčiau dirbti.

Kelios remonto eigos nuotraukos:
Cyclone 500W controller backCyclone 500W controller frontCyclone 500W controller frontCyclone 500W assemblyCyclone 500W assemblyCyclone 500W assembly

Na dabar jau tikrai turėtų nebepraleisti vandens. O jei ir praleistų, tikiuosi naujai nulakuotos plokštės šiek tiek geriau atlaikys.

Turiu medžiagos dar porai straipsnelių, bandysiu greitu laiku parašyti.

10 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *