Variklis variklyje neišdegė
|Anksčiau minėjau, kad elektrinį variklį būtų neblogai įmontuoti į originalaus mopedo variklio vidų. Pamatavau savo turimo el. variklio diametrą – 80 mm. Tai yra “outrunner” BLDC tipo variklis (nuotrauka dešinėje), t.y. jo statorius su apvijomis yra centre, o rotorius su magnetais yra išorinis cilindras, taigi, kad tilptų šis variklis, jam reikia bent jau 83 mm diametro angos. Tiesa, šis variklis yra skirtas dideliems RC modeliams, o deklaruojama jo galia – 7 kW.
Nors ir paties mopedo variklio dar neardžiau, alkūninio veleno ertmės diametrą susiskaičiavau pagal remonto instrukcijoje esančius brėžinius:
Iš pradžių pagal darbinį tūrį (49,9 cm²) ir atstumą pikseliais apskaičiavau stūmoklio diametrą ir eigą, o iš ten radau ir alkūninio veleno diametrą. Deja, bet tas diametras tėra tik 71 mm, taigi šio RC variklio sutalpinti nepavyks ir reikia ieškoti kitos išeities :( O išeitys tai vėl yra dvi:
- ieškoti kito variklio;
- gaminti naują pakabą;
- gaminti kitą variklį.
Pirmasis atvejis gan keblus, nes tų variklių pasirinkimas ir taip labai skurdus, čia buvo vienintelis tikęs ir įperkamas variklis. Na o antrasis variantas turi daug savų trūkumų… Variklio gaminimas taip pat yra gana realus: magnetų galima užsisakyti Kinijoje (pagamina pagal užsakymą), korpusą pasigaminti vietoje, suvynioti rankomis. Problema tik ypatingai plonos statoriaus elektrotechninio plieno plokštelės, kurių prištampuoti reikėtų apie 1000 vnt. Bet neabejoju kad atsirastų ir tuo užsiimanti vietinė įmonė. Šiuo metu, nepaisant visų problemų su popierizmu, man patraukliausiai (ir matyt pigiausiai) atrodo naujos pakabos gamyba, taigi tuo ir bandysiu domėtis.
Hmm dabar kaip tik turiu perskėlęs kapitaliniam remontui Piaggio 125cc bloką. Ten alkūninis didesnis ir vietos daugiau. Jei domina, galėčiau pamatuoti. O tau ir tereikia beveik vien pačio bloko su reduktorium, tai manau rast neturėtų būti sunku ir brangu.
Hm, variantas. Kad jau tokia gera proga – pamatuok vidinio tūrio diametrą. Dar man būtų labai įdomu pamatyti nuotraukų kaip ten viskas viduje atrodo. Taip pat dar pamatuok to tūrio ilgį.
Mano mopedo TA galiojimas baigiasi tik kovo pabaigoje, tai iki to laiko, kol dar gerai važiuoja, nenoriu lįsti. Praeisiu TA, o tada jau laisvu mostu viską padaliam. :))
Gali man rašyti į skype: circuit.lt
Ok, ryt atsiųsiu nuotraukas su išmatavimais :)
toks mazas variklis ir 7kW? Nieko sau.Kazink kiek toks kainuoja.
Pamirsau paklaust ar tie 7kW cia Peak?
Peak’as man rodos jam sieks apie 10kW, jei neklystu :)
Variklis yra šis:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5139
Su ta galia tai ten neaišku yra. Rašo “maximum power”, bet jokių rimtesnių parametrų nepateikia, tai ir lieka neaišku kokia yra ilgalaikė galia. Bet kokiu atveju šių variklių kokybė atitinka kainą, t.y. yra tragiška ir netinkama jokiam naudojimui. Neįsivaizduoju kaip žmonės juos deda į RC modelius ir skraido… Apie tai parašysiu smulkiau kitą kartą, nes istorija tikrai gana ilga. Reikės tuos motorus pilnai perrinkti, netgi pervynioti.
Variklio galingumas tarkime tiekto. O kaip su jo ausinimu? kiek suprantu tai kaisti turetu stipriai. Na kad ir paimti koki starterio varikliuka tai jis turi ispudinga galia o po 5min darbo is jo dumai rukti pradetu tai jei ir ausinima ten istatyti vistiek max apkrautas ilgai netemtu. Imane pavizdziui darbo irankius tai ten priverstinis ausinimas integruotas o kiek teko dirbti tai vistiek kaista. ten daugiau karscio nuo reduktoriasu gauname bet variklis irgi neatsilieka.
Starterio varikliai dažnai net guolių neturi, kabo viskas įvorėse. Taip pat tavo minėtas kelių pakopų reduktorius.. Vien čia prarangama gal kokie 10-15% naudingumo. Taipogi, starteris sukasi nuo 12V, taigi reiškia, kad juo teka milžiniška srovė, o kur srovė, ten ir šiluma. Dar turėk mintyje, kad starteriai dažniausiai neturi pastoviųjų magnetų, t.y. pastovus magnetinis laukas yra kuriamas elektromagnetais, kurie srebia žiauriai daug srovės, o visa tokio magneto sunaudota energija eina tiesiai į šilumą.
Lygini visiškai nesulyginamus dalykus. Mano skaičiavimais (pagal vidinę varžą), šie varikliai tekant 200A srovei (prie 60V, tai gaunasi 12kW vienam varikliui) į šilumą sklaidys vos apie 200W šilumos (apie 1%). Aušinimas bus padarytas su prapučiamu oru – tai atliks ant variklio ašies pritaisyta “turbina”.
200W silumai tai tikrai nedaug. Prie kokiu apsuku tie tariami 7kW atsirastu?
kiek žinau tai 7 kw bus prie 10-15krpm
Maždaug prie 5-8k RPM, priklausys nuo bendros grandinės varžos… Jei įdomu, galite pamaigyti šitą simuliatorių: http://ebikes.ca/simulator/
O variklio bloko išfrezuot neišeina? Koks ten sienelių storis?
Galvojau apie tai. Primečiau brėžinyje, tai gaunasi, kad išfrezavus liks labai plona siena. Mopedo galinio rato šakė yra tik iš vienos pusės, taigi šitaip suploninus sieneles stipriai padidėtų rizika papuolus į duobę perlaužti variklį… Plius dar yra didelė problema su dviejų variklių sumovimu ant vienos ašies (jie skirti sukti korpusu, bet ne ašimi (ji lengvai prasisuks) ir sutalpinimu per ilgį – reikėtų vietoje plastikinio dangtelio, kur dabar yra antifrizo pompa ir generatorius, daryti naują, aukštesnį (kol kas nelabai aišku kiek išsikištų, bet panašu kad gana daug).
“Iš pradžių pagal darbinį tūrį (49,9 cm²) ir atstumą pikseliais apskaičiavau stūmoklio diametrą ir eigą, o iš ten radau ir alkūninio veleno diametrą. Deja, bet tas diametras tėra tik 71 mm, taigi šio RC variklio sutalpinti nepavyks ir reikia ieškoti kitos išeities ”
Su tokiais matavimais neskubek daryti isvadu, kad tavo variklis netilps. Tokio tipo breziniai yra principinio pobudzio, juose proporciniai masteliai daznai buna iskraipyti ir juose atstumu matavimas pikseliais neturi prasmes.
@Gl_as
Na aš jau spėjau tą motorą išrinkti. :) Tai matmenys tiksliai pagal brėžinį…
Manau turėtų tikti tau 125cm3 keturtaktis variklis. O jau y jį manau tilptų tavo e-variklis.
“Na aš jau spėjau tą motorą išrinkti. :) Tai matmenys tiksliai pagal brėžinį…”
Tada reiskias pasiseke :)
labas, O kodėl nenori į mopedą crystalyte ratą su hub motoru įdėti? Aš taip pat svarstau kitais metais pirkti seną mopedą ir jį perdaryti į elektrinį. Norisi paprastų sprendimų. Manau 4 kw galingumo pakaks su kaupu. Tiesa rašei kad dviratyje turėjai 4 kw motorą, jei teisingai supratau tai tas pats crystalyte variklis tik be 35 amperų ribojimo? norint greičio jau yra ratų su hub motoru motociklam.
@filosoffas
Taip, tas pats x5303 variklis, tik valdiklyje srovės limitas pakeltas iki 100A. Smulkmenas rasi paskaitęs antrojo e-dviračio projekto archyvą.
O į mopedą nenoriu jo dėti, nes sunkus ratas (variklis sveria 10.5kg) labai neigiamai atsiliepia sukibimui su kelio danga, ypač didesniuose greičiuose. Važinėjant dviračiu tai labai pasijautė, posūkiuose “guldant” galas pradeda neštis į šoną..
Na bent man jai planuočiau pirki tokius akumus kaip Šarūnas taI 4kW niekaip nepakaktų juk jie atiduoda iki 600A nuolatinės serovės :) Na ką tiesa sąkant ant mopedo tikrai nesijaustų šitas svoris o dar uždėjus padore asfaltine padanga tikrai mopedas neslystų. Kad ir šitas pats paskutinis hub variklis : http://www.goldenmotor.com/ manau ji tikrai priverstum duot bent 15kW.