Susisiekimo ministerija atkreipė dėmesį į el.dviračius
|Šiandien visose didžiosiose žiniasklaidos priemonėse pasirodė susisiekimo ministerijos pranešimas, kuriame bandoma išaiškinti, kas yra elektrinis dviratis ir paspirtukas, o kas – nebe. Jei trumpai:
Realiai niekas nesikeičia, išlieka 25km/h ir 1kW ribos, kaip ir anksčiau. Šurmulys kilo dėl neatsakingų verslininkų Palangoje, kur leistiną greitį viršijantys “paspirtukai” yra nuomos punkte dalinami visiems norintiems. Panašu kad įmonei teks skubiai ieškoti, kas gali apriboti leistiną greitį (kas verslesni, suskubkit į pagalbą).
Na ir gana aiškiai parodyta, kas gaunasi, jei greitis ar galia viršijami: paspirtukas tampa motoroleriu. Na o tai reiškia… Ekspertizė, šviesos, sertifikatai, registracija, numeriai, techninė apžiūra, draudimas, AM ar bent jau B kategorija. Aš palaikau susisiekimo ministerijos edukacinį ėjimą, tačiau tai labai vaizdžiai parodo, kiek mūsų teisinę bazė atsilieka nuo technologijų: 30km/h nuokalnėje įsvystančiam paspirtukui – techninė apžiūra? LOL. Tuvlitoje personalas mirtų iš juoko. Na o mums tai – juokas pro ašaras…
P.S. dar įdomu, kad paprastam dviračiui greitis neribojamas, o įdėjus motorą jau kažkodėl atsiranda 25 km/h riba. Patys supranta, kad su esamais teisės aktais nesusitvarkys…
Paprastai virš 25 km/h variklis atsijungia, ir jeigu įmini greičiau tai nesiskaito nusižengimu (kaip paprastam dviračiui). Svarbiausia asistentas nebeveiktų kai jau pasieki 25 km/h.
Netikiu šiais aprobojimais, manau niekas po jų nepasikeis. Jeigu keisis – beliks užregistruoti, bet esu susidaręs vaizda, kad Lietuvoje yra labai didelė spraga registruojant savos gamybos transporto priemones. Jeigu tai bus neįveikiama taptume nelegalais, naudotume slapukus, ribotuvus viešiems keliams ir kt…
Gal būtų įdomu nuvažiuoti į Regitrą ir mėginti pravaryti draugiškai dviratį? :D Man netoli darbo jie, kai važiuoju su dviračiu visai įdomu būtų ar labai juoktųsi :D
Nemanau kad butu is ko juoktis jiems iskyrus is saves paciu arba tiksliau is tu kas sukurtus reikalavimus duoda.Teko kalbet su zmogum kuris vare kelis kart savo kiniska motoroleri.Sako tikrina sviesas stabdzius posukius signala.Bet visas tikrinimas ne ant stendu tiesiog geru oru lauke pamaige paziurejo ir gerai.O kad remas kreivom rankom darytas siules kaip aklo virintos kam idomu gi po plastikais tai akiu nebado?Gi popieriukas svarbu yra.O pabandyk savo tvarkinga nuvaryt i ekspertize tai prasides cia remas va paties virintas cia skaiciavimu gniuzdymam tempimam lenkimam nera cia reik tokios pazymeles… Reik ano..
Tadai, kad ir kiniskas tas motoroleris, bet jis atitinka nustatytus standartus, gamintojas privalo gauti reikiamus dokumentus ir jie atlieka tikrai nemazai testu kad tai pasiektu (zinoma Europoje tokie testai griezciau priziurimi), o atlikdamas savadarbei tp ekspertize tu realiai visu bandymu negali pateikti, juk tp vienintele kuria padares juk jos nelauzysi, kad suzinotum ar atlaiko reikiamus stiprumus, del to ir yra skaiciavimai kad bent teoriskai butu aisku ar atitinka reikalavimus.
Linai tu parasei beveik viska teisingai tiesiog nenoriu kartotis ir galiu tik pritart tau del testu kad stabdziai motorolerio dazniausiai bus apskaiciuoti tai apkrovai o visa kita tikrai neblizga.Beje jei nebutu to kabinejimosi ir daug reikalu manau savo dviratuko pirkejams suteiktumet bent mopedo sertifikata tam 45km/h kad zmones drasiai po miesta vazinet galetu bent puse greicio pasiekdami legaliai ;)
su savos gamybos remu ttai skaičiavimai suprantama . na o tuo atveju kai suklipdyta ant standartinio dviračio rėmo įdomu kaip tada ar rektu kokiu skaičiavimųar dar ko nors
Tadai galima išsamiau ko reikalauja.
Buvo ir per TV, interviu su policininku buvo totalus kosmosas. Sakė, jog tikrins ar turi teisę vairuoti tokio tipo transporto priemonę, bet kad neregistruotas, viskas OK :D
Sitas klausimas ir mane labai kamuoja :) pas mane grinas( samapalas ) savadarbis .motocikliniai ratai ,vazioja 90km/h ,atrodo kaip is zvaigzdziu karu :) kaip man buti ?
Tai kad kol kas jei nelėksi gatve ir labai dideliu greičiu tai stabdyti neturėtų. Aš čia kalbu apie dviračio išvaizdos aparatus. Man baisiau atrodo jei patvirtins L1AE kategoriją su 40kg svorio apribojimu, nes tada daugelio perdirbti dviračiai automatiškai pataps mopedais su ekspertizėm, registracijom ir draudimu.
Tada kaip daugelis Ruseliu daro, akumuliatorius I kuprine, ir laidas iki dviracio
Pas ruselius irgi prasidejo tokie prikolai ,gal ne tiek griezta kaip pas mus .Dar idomiai kaip viks ta ekspertize savadarbiu :) as negalvoju kad tikrins ant kiek sripriai remas suvirintas ir grazios siules :) .Tikiuisi tesiog standartiniai patikrins sviesas, veidrodeliai ,posukiai
Panašu kad po tokių straipsnių su vienu specialistu vakar ir buvau susidūręs. Pasivijo ir pradėjo aiškinti kad aš negaliu važiuoti dviračių taku, nes pas motorinė transporto priemonė ir man draudžiama važiuoti dviračių takais. Bandžiau jam sakyti kad pas mane motorinis dviratis, kuriam galioja paprastam dviračiui taikomi KET reikalavimai, bet jis kaip subraižyta plokštelė kliedėjo apie motorinę transporto priemonę, kuri privalo važiuoti keliu. Kai diskusijos eigoje aš jį pataisiau, kad elektrinio dviračio sąvokos KET ar SEAKĮ nėra jau metus, tai buvau išvadintas daugiaaukščiais įžeidimais, o kai pacitavau ką reiškia motorinis dviratis ir pabrėžiau kad dviračių taku gali važiuoti net benzininiu varikliu varomas dviratis su ne didesniu nei 1kW galingumu ir ne didesniu nei 25kmh konstrukciniu greičiu tai visą to žmogaus įžeidimų turinį gavau savo adresu.
Matyt kokį sportininką aplenkei, supyko žmogus …. gal važiavai kokį 50 km per val. greičiu?
Pasakysiu kad visa tai yra nesąmonė, pradžiai apie Europą, ar Europoje žvairiai ir žiopliai gyvena lyginant su Amerika ! ten greitis galimas iki 40kmh ir nereikia registracijų ar teisių, toliau – paimkim normalesnes Europos šalis, anglija – perdaryk ar pagamink kokį nors transportą ir problemų su registracija neturėsi, panašiai yra lyg tai Švedijoje ir Norvegijoje, Vokietijoje motoroleriams iš vis nereikia technikinės ! mane siutas ima kai tokioje varganoje Lietuvėlėje taiko reikalavimus griežtesnius nei visoje Europoje, palyginus pagal kitas EU šalis tai Lietuva ūbagynas ir dar durnynas su įstatymais ir valdžios bukumu, o jei kalbant apie el.dviračius ir paspirtukus, eilinis motoroleris neturi mygtuko kuris vienu paspaudimu padaro tave legaliu dviračių takuose, be to yra sunkus, burzgia ir dūmina, taikomi įstatymai yra atgyvena, jei sakykim aš užregistruosiu savo paspirtuką tai galėsiu lėkti gatvėmis, bet išvažiuoju į dviračio taką – paspaudžiu mygtuką ir aš pagal visas taisykles nenusižengiu dviračių taisyklėms – ar ne taip ? tokios išimties taisyklėse nėra, bet realybė tokia, kad aš turiu tokią galimybę !!! o dėl greičio, tegul deda baudas kas lekia per greitai, čia lygiai tas pats kaip su motoroleriais ar automobiliais – per greit leki ar neturi teisių bauda, eilinis dviratininkas dviračių taku gali lėkti ir 40kmh ir ką nors partrenkti, aš su elektriniu jei lėksiu tai lygiai taip pat, bet turime važiuoti teisingai ir saugiai sau ir kitiems, o dėl viso kito – esmė tai valdžios ir įstatymų bukumas.
Išskaičiau Lietuvos Ryte: “Taip pat, vairuojantiems dviračio reikalavimus atitinkančią transporto priemonę patariame turėti dokumentus, įrodančius, kad elektrinis dviratis ar paspirtukas negali viršyti 25 km/val. greičio ir turi mažesnės nei 1 kW galios variklį, kad per patikrinimą galėtumėte įrodyti, jog taisyklių nepažeidžiate.” Kaip gi čia nenusikeikius?
Hebra, kur ir kaip atliekami tokie patikrinimai kurių rezultate galėčiau gaut tą nelemtą popiergalį kuriame būtų nurodyta, kad mano paspirtukas (savos gamybos čioperiukas) ar dviratis yra dviračiai, o ne motoroleriai?
Beje. Jeigu tarkim aš turiu 3000w mxus, tačiau sistema 48v ir turi greičio ribotuvą ties 24 km/h, o srovė ribojama ties 20a, ar aš vis dar galiu pretenduoti į dviratininko statusą?
Mūsų krašte viskas daroma, kad tik užmuštu sveiką iniciatyvą…. liūdna.
Manau galima drąsiai teigti, kad Lietuvoje nėra kompetetingo specialisto, galinčio nustatyti, ar transporto priemonė atitinka tokius reikalavimus. Nebent eilinį kartą praeitų lietuviškas bajeris su tyrėju, paprasčiausiai atsisėdusiu, pavažiavusiu ir surašiusiu išvadas… Aišku nekontroliuojamoje aplinkoje ir nustatant nekalibruota įranga…
25 km/h irgi jau pasenusi atgyvena… Tai reikėtų peržiūrėti… Manau, kad adekvatus maksimumas yra 30km/h, žinoma kada šalia nėra jokių pėsčiųjų. Kai važinėjau su e-paspirtuku ant 30km/h, kuriam tai buvo maksimalus greitis, mane lenkė paprasčiausi dviračiai. Dviratininkai su dviračiais dabar gali daryti ką nori ir jiems nėra jokių apribojimų ir nieko!!!!!!!!!!!!!!! O visus kitus apriboti. O dviračiai gali ir po 80km/h lakstyti… Kaip tai suprasti iš viso?
Na šioje vietoje gal reikėtų paprasčiausiai išskirti eismo juostas ne pagal transporto priemonės rūšį, o greitį… 5km/h eismas vyksta šaligatviu, 25 – dviračių taku, 45 – pirma gatvės juosta. Nebereiktų jokių aiškinimų kas yra dviratis, su pedalais ar be… kontrolė galėtų vykti pagal faktą – važiavai ta juosta per greitai ar ne. 25km/h važiuotų mėgėjai dviratininkai ir visokie profesionalūs riedutininkai, o prefesionalūs dviratininkai jau judėtų 45 juosta.
Dabar tikrai būna nemažai problemų su “lakstančiais” dviratininkais, kurių realiai nėra kaip bausti už greitį, nes tai niekaip nereglamentuota. Aš ir pats sugebėdavau neilgą laiką minti 40 km/h, o nuo kalniuko ir 70+ eidavau. Ir “vsio zakonno”.
Bet tai nemažas teisinės bazės pakeitimas ir kažin, ar kas pakankamai atsiraitos rankoves, kad apsiimt.
Bet faktas, kad esamas reglamentavimas yra tiesiog tragiškas, net žiniasklaida neskiria paspirtuko nuo motorolerio. Aš ir pats iki galo nesuprantu ko iš mūsų tikimasi, nors ir bendri principai aiškūs.