Ličio celių pasirinkimas #4
|Ankstesnės dalys:
O štai ir Panasonic NCR18650B rezultatai… Jei tai galima pavadinti rezultatais, kadangi jaučiu kad kažkas nutiko stipriai blogai ir reikės testus kartoti. Gal brokuota papuolė? Turiu dar antrą celę, reiks užsiimt.
Sudėjau palyginimui LG ir Panasonic į vieną grafiką. Su Panasonic cele padariau vos 50 ciklų, kadangi nemačiau prasmės tęsti – talpa krito žiauriai staigiai. Įtampas parinkau pagal gamintojo datašytą: NCR18650B.pdf. Su srovėm, manau, irgi nebuvo persistengta: kroviau ir iškroviau 1C srove, kai gamintojas sako kad galima iškrauti iki 2C, o “normal” krovimas yra 0.5C (apie “fast” nieko nesako). Temperatūrų aukštų taip pat nebuvo, kaito tiek pat kaip LG. Tokios greitos degradacijos visiškai nesitikėjau… Belieka kaltinti pačią celę arba tiekėją, tačiau, tiek LG, tiek ir Panasonic, pirktos iš to paties tiekėjo, taigi keista. Įtampų grafikai:
Čia tik formai atvaizduoti, kompensuota pagal talpą. Nelabai keitėsi… Tik prisidėjo apie 36 mΩ varžos (20m Ω tarp 25 ir 50 ciklų).
Panasonic NCR18650B yra “3200 mAh” celė. Tame pačiame datašyte matom kad prie 1C gali atiduoti net 3.3 Ah. Mano teste pirmieji iškrovimai siekė 3.2 Ah, kas yra gan neblogai. Bent atitinka minimalią deklaruojamą talpą.
Čia yra iškrovimo įtampos kreivė palyginimui. Panasonic kreivė yra tiesesnė, kas yra privalumas jei naudojamas kiniškas BMS – pagal įtampą lengviau nustatyti SOC. Na o su normaliu BMS tokio privalumo nėra, gal labiau trūkumas dėl žemesnės įtampos ir gaunamo mažesnio energijos kiekio. Kreivė gan tiksliai atitinka šiame dokumente atliktus testus, taigi anomalijų nesimato. Dar palyginimui įkrovimo “imlumas”:
Kol abi celės yra naujos, Panasonic turi šiek tiek mažesnę varžą, taigi galutinė CV (Constant Voltage) fazė yra greitesnė, bet vos pastebimai. Beje, LG celės varža po 350 ciklų – 66 mΩ; Panasonic po 50 ciklų – 69 mΩ.
Na iš ties įdomus testu rezultatai.
Norėjau paklausti su kuo tu testuoji akumuliatorius? Ar naudoji icharger firmos kroviklius, ar vis dėl to savo gamybos kažkokius.
iCharger 208B naudoju. Šitas nepailstantis darbinis arklys aria praktiškai be perstojo jau kokius 4 metus…
Buvau pradėjęs savo darytis, bet pamačiau kad pigiau bus tiesiog nusipirkti. Nors ir yra ką norėčiau tame ichargeryje keisti…
Beje, prie testo rezultatų dar galima būtų paminėti kad LG celės yra bent 30% pigesnės…
Tiesa, rimtesnėms celėms tai yra savadarbis, galintis iškrauti iki 350A srove:
http://e-motion.lt/wp-content/uploads/2013/08/4ddad79a37972.jpg
Bendras kūrinys su kolega, naudojam darbe. Sukasi jame OS, valdomas per komandinę eilutę, pilnas duomenų atidavimas į PC.
Išties idomus rezultatai. Įdomų kaip atlaiko šiek tiek didesnės negu 1C iškrovimo srovės. Tarkim 2C.
O šiaip, labai lengva baterija išeitų. 48V 10Ah svoris būtų apie 2kg.
Tiesa, o kaina komercinis paslaptis? :) Ebay parduoda po maždaug 10$/vnt.
Reikia man įdėmiau perskaityt tavo straipsnius. :)
Dabar žiūriu lentelės, tai ištikrųjų vidinė varžą nemaža. Turėtų kaisti prie didesnių srovių.
Tesla kartais ne šituos akumus naudoja? Girdėjau kad ten stovi 7000 vnt. panasonic 18650 celių :)
Tesla naudoja Panasonic, bet kažkokias “custom” chemijos. Manau bus panašios į Panasonic NCR18650PD.
Kainos yra ankstesnėse straipsnio dalyse :) Realiai Panasonic gaunasi ~$7.0, LG apie $4. Plius transportavimas, mokesčiai.
Kol kas kartoju Panasonic testą su 0.5C įkrovimu ir 1C iškrovimu. Po savaitės turėtų būti baigti pirmi 50 ciklų ir pasimatys skirtumas.
Vėliau galima bus padaryti 1.5C testus. Su 2C tai nežinau ar verta, nelabai reali tokia srovė transporto priemonėje. Ta prasme reali, bet ne visą iškrovimą nuo 100% iki 0%. Prie 2C tiesiog užkais gan stipriai ir tai sumažins ilgaamžiškumą.
@Šarūnas
O is kur pirkai, jei nepaslaptis? Kaip suprantu parduoda ir nedideliais kiekiais?
Pirkau tik kelis semplus per ebay, iš pirmo papuolusio UK pardavėjo… O šiaip tai taip, galima ir iš kitaicų kelis pavyzdžius susiorganizuot.
siaip kaip atrodo testuose koks vienas kinietiskas stebuklas butu idomu pamatyti.
Geras straipsnis. Laukiam nesulaukiam tesinio :).