Home › Forums › Mūsų projektai / susitikimai › El.motociklas
- This topic has 127 replies, 12 voices, and was last updated 11 years, 10 months ago by Linas.
-
AuthorPosts
-
2011/03/25 at 18:37 #1765Valdas666Member
Nemazai metu turiu elektrini motoroleri mazuciais ratukais,Kaip tiem ratam jis gerokai perpiktas,del tos priezasties nusprendziau sukurti jam normalia vaziuokle.Pirmas pirkinys buvo pas Ignalinos baikklubo prezidenta litrines britvos ratai.Variklis 750W 36V akumuliatoriai 36V 12AH zeliniai svininiai.Pripaisyti prasmatniu dizainu as tikrai sugebu,didziausia beda,kai bandai suderinti turimas medziagas,agregatus ir meistro sugebejimus.Va,siek tiek labiau vykes eskizas.Simbioze lowrider,ducati,caffe racer,oldskulo ir dar velnias zino ko…Taip sakant astuonkojis besiporuojantis su kabykla arba kaip mano amzina atilsis tevas sakydavo smes buldoga s nosorogom.Kitaip tariant be galo zemas stambus,gyslotas ir trumpas kazkas.Jei viskas gerai gausis(kuo beveik neabejoju)planuoju statyti rimta RC varikli ir LIPO arba LIFE
Organu donoras:
Kaip matosi is eskizo planuoju motorolerio apatini lovi arba rema su variklio tvirtinimu panaudoti kaip pagrinda motociklo remui.
Geras draugas padovanojo plieninio vamzdzio 38mm.diametro 1mm.sieneliu storiu remo gamybai.Norisi,kad svoris padidetu minimaliai.Pakaba grynai mano konstrukcijos,teoriskai turetu veikti su vieninteliu amortizatoriumi.Nupirkau,kazkoki taivaniska uz 20lt.Kaip jau ir rasiau jei projektas bus sekmingas statysim vietoje jo rimta agregata.
Taigi berniukai priimkite i savo smelyne ;)
Buciau be galo dekingas jei forumo senbuviai patartu ar pabartu(jei reikia).
2011/03/26 at 08:47 #2717Valdas666MemberAs skraidau su Vienu didziausiu pasaulyje (is serijiniu)RC heliu ,kuriame naudojamos baterijos 6S1P 5000 LIPO.Nominaliai ji atiduoda 100A srove,trumpalaikiai 30C.Primeciau,kad uzlygiagretinus dvi baterijas gaunasi 200A atidavimas.Manau,galima si dziaugsma panaudoti motocikliuke nera didele problema uzpirkti dar dvi tokias baterijas,tai butu 12S2P 10AH 44V nom 200A isikrovimu.
Cia nuotrauka analizatoriaus,ramiai kabant,skraidant ir pora kilpu pavartant.Visa iranga salta,akumas ciut siltas.
2011/03/26 at 10:10 #2718ŠarūnasKeymasterLabai graži iniciatyva, tik manau pražiūrėjai kelias smulkmenas. Bet prieš tai noriu paklausti: kokio maksimalaus greičio lygumoje ir į kalną tikiesi?
2011/03/26 at 10:54 #2719Valdas666MemberLabas,tikiuosi max 30km.nieko nekeisdamas.Reikes ant rato baisines zvaigzdes,arba dvieju pakopu grandininio reduktoriaus.Vakar vazinejausi tiek su svininiais tiek su LIPO akumais,keista rego charakteristika,gazuoji ar ne galinguma atiduoda is leto,speju prasiuta tai pacioje jo programoje.Performanso nesitikiu jokio is jo,jeigu gausis letai apvaziuoti kelissyk miesto centra busiu patenkintas.Jei patiks,kreipsiuos i tave patarimu kaip tobulet nepersokant i keturiu nuliu zona.
P.S.a kas per smulkmenos?
2011/03/26 at 11:00 #2720Valdas666MemberAi pamirsau pamineti,kad bandziau vakar elektrabritvai isudyt 22 ir 44 V LIPO,abejeis atvejais buvau pasiustas …….Vaziavo tik su 9S1P
2011/03/26 at 11:20 #2721ŠarūnasKeymasterNa, jei tokio greičio tereikia… Lygumoje su tokia galia gal ir pasieks 30 km/h. Bet į kalną jau nepajudės. Stojasi klausimas kam toks daiktas bus naudojamas, nes su tokiais ratais galima būtų ką nors normalesnio padaryti, bet jau reikėtų ir investuoti.
Dar klausimas kiek ilgaamžio šito daikto nori. Nes švinas labai greitai nusibaigs, vos kelis kartus spėsi įkraut.
Dar statistika tokia: motoroleriui, 1km įveikti ~50 km/h greičiu, reikia ~65Wh energijos. Kiek kilometrų nori nuvažiuoti vienu įkrovimu?
2011/03/26 at 11:59 #2722Valdas666MemberBe abejo Sarunai su tavimi visiskai sutinku,pritariu ir Linui(rase man i @)tiesiog dabar uzsibrezta programa minimum,toliau judesim pirmyn jeigu patiks.Hobiu turiu nemazai,dauguma ju brangus del to pradzioje visada darau zvalgyba o tada strimagalviais i musi.Dviese su dukra ant sio paspirtuko mazais greiciais pravazinejome mieste apie 40 min.ikalniu bei nuokalniu beveik nera.Svoris padides tikrai maziau jo negu svere tada mano mazoji.Pats is saves jis ziauriai masyvus,keliant atrodo kokius 50kg. sveria.Man visai patiko ir originalus zaislas,tiesiog ratai ir “pakaba”neatlaiko jokios kritikos.Dar man sis projektelis rupi del reklaminiu sumetimu.Stoves greta Suzukio pas mane parduotuveje,GARSIAI BLIZGES ir vilios lankytojus.
2011/03/27 at 07:58 #2723Valdas666MemberPasedejau nemazai skaitinedamas Saruno ir Lino istorijas,supratau,kaip juokingai atrodo salia ju kuriniu maniskis projektas.Praardziau savo motorynka,savo liudesiui radau tik 0,5KW prie 2500aps/min.varikli.Turint omeni dauguma kitaisku gaminiu tai geriausiu atveju pikinis galingumas blogiausiu kaip muzikoje PMPO.Susiraseme su Linu,el.Sendos tetuku jis turi varikli is tanko.Nom galingumas 500W prie 24V.Pastacius ji i mano el.motocikliuka manau jau truputuka ir performansas pageretu vis 36V.
Zinant buvusios CCCP poziuri i karine technika manau butu vertas demesio pasirinkimas.Tada primeciau,kad kitaiskas kontroleris ir akumai greiciausiai patvirtintu teorija,kad elektronika pagaminta is dumu,o jiems isejus sugenda ;)
Na ir vel nutruko vadzios ir vel nuo pradzios.O ir kontroleris man pasirode megstantis sukciauti.Dabar rutulioju tokia ideja,kurios apvirskinimui kvieciu Saruna,Lina ir kitus sios srities zinovus.Tarkime imu is sio zveriuko akumuliatorius juos lygiagretiname ir turime baterija,na tarkime 6S3P 15AH LiPo 22V su nominalia iskrova 300A o,kad akumai net nesusiltu 100A.
Priezastis mano noro ristis prie 22v zinant,kad stipriai augs srove yra tai,kad pastoviai naudoju tokias baterijas,pakrovejas pas mane irgi max 6S.Vat ir galvoju,kaip cia kelis zuikius nupylus.Gerbiami kolegos,jei turite minciu patarkite.
2011/03/27 at 10:36 #2724TadasParticipantValdai toj foto tavo kinietisko daikto variklis tas juodas?Siaip pats dabar isbandziau po ilgo laiko savo kinietiska 250W varikliuka sumontuota i Lietuviska- kinietiska dvirati.Jei tavo varikliukas kinietiskas 500W tai jis drasiai trumpais pikais atiduos 1000W aisku efektyvumas ju ir taip tik 75% tai turesi gal 30% piko metu.Tie kinietiski kontroleriukai DC varikliams ir taip atiduoda daugiau amperu nei variklio max nurodyta srove.Pvz ant mano vaikisko MY1016 parasyta 13,7 A o valdikliukas riboja srove tik nuo 22 A.Siaip pats naudoju kaip Sarunas pasakytu visiska slamsta pacius pigiausius akumus is Ebay 5,7 kinietisku Ah kolkas tik keletas ikrovimu-iskrovimu ir pagal kaina tai jie geriau nei svinas.Tavieji Li-po nera blogi tik geriau junk nuosekliai kelk itampa nes taip dazniausiai yra geriau.Kadangi vazinesi lygumoje didesne itampa leis greiciau sukti varikliuka.Ratai tiek sunkoki tai jei ir sulipdysi kazka jausi kad daiktas turi inertiskuma butent del ju su tokia galia ka tu turi dabar.Ai beje jei tavo kontroleriukas 36 V atsiardyk viduje paziurek kondensatoriaus itampa nes kinieciai megsta taupyti ir be reikalo nededa “atsargos”.As naudoju 24 voltu kontroleriuka kuris suvalgo 36 voltus drasiai tai manau tu galetum panaudot tuos 44 V is 2 akumu jei tik rasi ant kondensatoriaus 63V.
2011/03/27 at 10:51 #2725ŠarūnasKeymasterValdai,
Variklis iš tanko, žinoma, turės daug atsargos. Bet jo matmenys bei svoris bus kur kas didesni nei galėtų būti.
Naudoti RC LiPO pakus – viena geriausių išeičių hobio lygmenyje. Ir daug kas juos naudoja.
Žinoma, geriau būtų kelti įtampą, tačiau tada kils problemos su įkrovimu ir BMS. Dabar, jei jau turi 6S balansuojantį įkroviklį, manau, prie jo ir riškis. Taip bent jau nereikės šalia akumuliatoriaus montuoti dar ir sudėtingo/brangaus BMS, nes šią funkciją turi tavo įkroviklis. Bet… Reikės eksploatuoti labai atsargiai, o jei tiksliau, sustoti kai tik pajausi traukos numažėjimą. Onboard BMS turi ir monitoringo funkciją – seka atskirų celių įtampas ir bent vienai nukritus iki kritinės ribos (LiPO – 3V, LiFePO4 – 2V), atjungia visą maitinimą. Šiuo atveju tokios funkcijos nebus ir nematysi atskirų celių įtampų, taigi yra didelė tikimybė sugadinti akumuliatorių.
Bet vis tik siūlyčiau neperlipti 100A srovės limito ribos, nes ten jau prasideda sudėtingi dalykai: svylančios jungtys, santechnika vietoj elektronikos ir panašiai.
Dar labai svarbu yra geras variklio valdiklis (ESC) – RC valdiklis čia netiks, nes jie neturi srovės ribojimo. Vienas dalykas yra sukti propelerį ore, o jau visai kitas išjudinti stovintį svorį. Be srovės ribojimo, ta srovė per kažkur išlįs dūmų pavidalu.
2011/03/27 at 11:20 #2726Valdas666MemberDekui uz mintis,Rytoj darbe pafotografuosiu vidurius motorynkos,tada lengviau manau bus spresti apie ju galimybes.Buvau pajunges motorynkai ir 6S1P ir 12S1P baterija nei vienu nei kitu atveju sistema gyvybes zimiu nerodo.Del matavimo itampos vaziuojant,tai yra pakankamai modelines elektronikos siam tikslui,del to tikrai nebijau.Beje ir stokinis kitaiskas variklis tikrai sunkus.Bet kokiu atveju bus lengviau spresti,kai atkapstysiu tiklius duomenis elektros yrangos.
2011/03/27 at 16:53 #2727Valdas666MemberElmotorinka kuria planavau paskersti teko lygiu keliu vaziuojant susilygint su greta vaziavusia bulka(AUDI 80)vairuotojas sake spidometre 40km.Is to iseidamas planuoju nieko nedapirkinedamas pasiekti bent 30km.per valanda.Reduktoriu planuoju naudoti vienos arba dvieju pakopu grandinini-zvaigzdini.Del padidinto perdavimo skaiciaus tikiuosi,kad motocikliukas turetu be didelio vargo pavezti save bei mane na ir vienu pakrovimu nuvaziuoti bent 15km.(pase buvo zadama 30).Del paletintos pavaros manau turetu ir variklis ir regas ir akumai lengviau dirbti o ir akumai turetu ilgiau laikyti.Planuose duoti pasivazineti zmonikei bei dukrytei,kurios nera baikeres.Ir velgi del tos priezasties noriu ji padaryti nedideli,lengva ir manevringa.Jei butu pakliuve,buciau nupirkes smulkesnius ratus.Tiesa jie nera labai sunkus,galinis nors atrodo ziauriai masyvus tesveria visai nedaug.Priekinis isvis kaip mopedo.Medziagos pagrinde bus lengvos pagal galimybes.Paskaites ka cia kuria kolegos vos nenuplikau,dabar ir visai jauciuosi pasimetes.Labiausiai noretusi koleikas pasigaminti pramogini motocikliuka be dideliu papildomu islaidu.Praktines reiksmes siam projektui neteikiu jokios,tiesiog pasivazineti keliolika minuciu ir tiek.Jei rimtai imciausi sio projekto panaudociau bekolektorini varikli ir be jokiu abejoniu A123.Su siomis baterijomis esu pazystamas ne is nuogirdu.Deja visa tai kelia sio projekto biudzeta i mano nepageidautinus aukscius.
2011/03/27 at 19:28 #2728Valdas666Member2011/03/27 at 20:04 #2729LinasParticipantTikrai valdiklis pasirinktas vienas is geresniu, tiksliau turbut vienintelis tinkamas, silpnesnius valdiklius galima nauditi, tik tada teks daryti sankaba, kad pajudetu motociklas jau gerokai isisukus varikliui, kitaip valdikliukas sudeks, manau is ES forumo istraukiai schemute, tai ten apie sudegintus pigesnius regus daug yra prirasyta :)
2011/03/28 at 08:34 #2730Valdas666MemberKazkodel prie Cafe racer stiliaus vaziuokles usinorejau kruizerinio tipo vairo,patobulinta eskiza atiduodu jusu teismui:
Siandien is ryto pasivazinejau vel motorynka,akumuliatoriai niekam tike jau,aisku pragulejo nuo paskutinio krovimo vos ne du metus beveik nenaudojami.Reiks sukti galva ka toliau daryti.Akumus teks pirkti bet kokiu atveju
2011/03/28 at 10:04 #2731Valdas666Member2011/03/28 at 15:53 #2732TadasParticipantDel greicio tai net su tokiais ratais 35 km/h as tau galiu garantuot jei detum dviracio tai sakyciau net ir 45 km/h realu su LI-po akumais. Galiu pasakyti pagrindine beda bus perdavimo paskaiciavimas ir turimu akumuliatoriu pritaikymas valdikliukui.Pirma beda manau nera tokia jau beda nes as pats savo kailiu isbandes tai galiu patart.Juokingai skambes gal bet kadangi sakei kad buvo greitis apie 40km/h tai vadinasi visa perdavima ir turi paskaiciuoti panasiam greiciui pasiekti.Vadinasi viskas ko reik tai isimatuoti britvos rato nuvaziuojama atstuma vienu apsisukimu.Tam naudok apskritimo ilgio formule.Taigi tau liks malonioji dalis pasidaryti rimta perdavimo pavaros bloka.Sitoje vietoje siulau netaupyti medziagom ar tekintojui nes veliau gausi viska perdaryti kai sulus ar numetines dirza ar jis praslidines ir panasiai.Antra beda kad tavo lipo pasikrauna iki mazdaug 4,17 V celei vadinasi gausi itampa sudejus nuosekliai 12 celiu truputi virs 50 V kas nera labai gerai.Jei suzaidus kad cele turetu tik 4,1 tada galetum bandyti jungti prie savo kinietisko valdikliuko kuris manau gali dirbti su 48V itampa.Tikrai nepatariu mazinti itampos sujungiant akumus lygiagreciai nes sitie varikliukai megsta netgi didesne itampa.Jei atsitiktu taip kad sudeginsi valdikliuka(nors as nesudeginau 24V pajunkdamas 32V) tai tada jau ieskok 48V valdikliuko ir net nepavykus projektui galetum viska surinkti i sena daikta ir tureti didesni greiti jei naudotum turimus LI-PO.
2011/03/28 at 17:03 #2733Valdas666MemberTaigi,taigi,bet kontroleris pripazysta tik 36V.Bandziau jungti ir 6S ir 9S LIPO motoras aneikrust…Apie si varikli radau lentele su duomenimis,kur parodyta,kad 48V jam tinka tik su mazesne srove.Bandziau vaziuoti su 9S LiPo,viskas gerai.Manau tobuliausia siam atvejui sios baterijos:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11037
Deja ir vel problema,reikia kitu pakroveju nei naudoju as (Megapower Poseidon).
Taigi pavaiksciojes ratais turiu arba keisti kontroleri ir pereidineti ant 12S2P 10Ah LiPo su visomis pasekmemis(batarkes,krovikliai)arba likti prie stock komplektacijos(pakolkas).
Man tobuliausia butu kontroleris tinkantis 6S2P LiPo,galima kritusias apsukas kompensuoti padidejusia srove ir aukstesne pavara.Versciausi 2xTrex600 akumuliatoriais,tiktu mano modelistinis kroviklis,akumai po pusmeti neguletu nenaudojami(kas LiPo nejest gut,o mano giliu isitikinimu juos ir numarina).
Va tokie pamislyjimai gerbiami kolegos.
Trecias variantas klepoti viska High End lygyje,ko siuo metu nenoreciau.
2011/03/28 at 21:28 #2734LinasParticipantKaip ir kalbant telefonu minejau, tau patarciau pasiskaiciuoti perdavima sumazinus greiti prie tu paciu apsuku kaip tavo paspirtukas vaziuoja iki kokiu 30km/h ir palikus 36v bandyti su lipo akumais, tiesiog prie savo 6s pako pridek 3s arba 4s tos pacios talpos, manyciau tavo gamyklinis valdikliukas turetu dar veikti su 10s, tik pakrovus leisk siek tiek pastoveti akumam, kad pakristu itampa. o tada krauti jau galesi su savo pakroveju kad ir per du kartus. tai manyciau butu pats ekonomiskiausias isbandymas visko, jei patiks toliau galesi tobulinti keldamas itampa iki 12s modifikuodamas savo ar dedamas galingesni kontroleri.
2011/03/29 at 11:52 #2735Valdas666MemberVienu zodziu padarysime taip,klepojam kaip yra,o tada tobulinam.Faina butu,kad dizaine raukiantys pataisytumet mane del pacios motocikliuko isvaizdos.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.