Modematic PCB kokIbė

Šįkart rašau su tikslu papeikti UAB Modematic ir šiaip išsilieti. Vis tik nužudė daugybę nervų, o svarbiausia – sujaukė planus.

Aptarnavimo kokybė, kultūra

Viskas prasidėjo kai balandžio 5 d. (prieš 10 dienų) į UAB Modematic buvo išsiųstas užsakymas (elektroniniu paštu, su prisegtais GERBER failais) PCB gamybai. Į laišką atsakė ponia Larisa (apie tai vėliau) – “Užsakymas priimtas”. Be jokių komentarų ar klausimų. Buvo keista, kad užsakant pirmą kartą viską paruošėme pagal jų taisykles. Po kelių valandų jiems buvo išsiųstas antras užsakymas, į kurį jokio atsakymo nesulaukėme kelias dienas. Ponia Larisa į antrą užsakymą atsiliepė tik kai paskambinome, dievagojosi jog “nepastebėjo” kad tai antras užsakymas, nors laiško turinys, prisegti failai ir netgi laiško antraštė buvo visiškai skirtingi. Tai, žinoma, užtempė gamybos terminus. Dar verta paminėti, kad UAB Modematic puslapyje yra kainos skaičiuoklė, kurioje galima pasirinkti “skubią” gamybą, kuri trunka 2 darbo dienas. Mūsų patirtis rodo, kad “neskubi” gamyba paprastai trunka 2-2.5x ilgiau. Siunčiant abu užsakymus buvo pridėtas komentaras, kad tikimės gauti pagamintas plokštes per 5 darbo dienas – rodos, protingas terminas, o ir jokio atsakymo į tai nebuvo, tik kad “Užsakymas priimtas”. Larisai buvo skambinta ir įspėta dėl terminų; atsakymas – “viskas bus gerai, padarysim laiku”. Plokščių gamyba truko 10 dienų (8 darbo dienas) ir jas gavome tik šiandien.

Taipogi Larisa skambino šiandien ryte, tačiau negalėjome atsiliepti. Sulaukėme elektroninio laiško su tekstu “prašau paskambinti”. Paskambinus Larisa laužytu rusišku akcentu ėmė šaukti kodėl mes neatsiliepiame ir jai nepaskambiname. Pasiteiravus dėl gamybos terminų, buvo pareikšta kad mūsų frezuotos išpjovos yra “labai sudėtingos” (foto žemiau – nieko ypatingo) ir pradėjo šaukti kad mes jai neaiškintume kaip reikia dirbti ir kad “viskas ten bus gerai”. Dar užsiminė kad pridarė broko – ant plokštės uždažė komponentų žymenis (silkscreen/overlay) ne iš tos pusės. Ir dėl to mes kažkaip esame kalti (buvo pateikti standartiniai GERBER failai (kuriuos patikrinome su įvairiomis programomis – klaidų nėra), su kuriais jie turėtų dirbti kiekvieną dieną). Dar šiandien ryte Larisa pareiškė kad jie per klaidą pagamino vieną atliekamą panelę (tos rūšies panelių buvo užsakyta 2 vnt.). Kadangi jie su terminais jau vėlavo beveik dvigubai, paprašėme kad tą atliekamą panelę tiesiog pridėtų prie kitų, “dovanų”. Vis vien kur jie ją dės, išmes? Tai į siuntą vis tik neįdėjo, parodė savo principus ir, matyt, tiesiog išmetė.

Dar įdomu buvo su sąskaitos išrašymu. Protinga būtų tikėtis sužinoti gamybos kainą kai tik patvirtina užsakymą. Dar praeitą ketvirtadienį (2 dienos po užsakymo patvirtinimo) skambinome pasiteirauti kiek šis darbas kainuos, nes mus spaudžia terminai ir reikia žinoti iš anksto. Buvo atsakyta “ramiai, rytoj atsiųsiu”. Deja tos kainos mes laukėme iki pat šiandien ryto, t.y. iki kol plokštės jau buvo pagamintos ir reikėjo išsiųsti. O kainelė mus stipriai nustebino – 2’400 Litų už 6 vnt. ~180*250 mm PCB panelių (2 rūšys). Tikėjomės minimum 3 kartus mažesnės kainos. O ją sužinojom jau kai pagaminta… Ir kur dėtis? Kadangi mus terminai baisiai spaudžia ir jau nebėra kada blaškytis tarp gamintojų, nusispjovėme ir susimokėjome.

Gaminių kokybė

Čia įdomiausia dalis. Atvirai kalbant, tokios klaikios PCB kokybės ne tik niekada nematėme, bet ir neįsivaizdavome kad tai įmanoma. Koks turėtų būti požiūris į klientą kad sau leistų šitaip bendrauti ir pateikti tokios kokybės produktą? Ką užsakinėjome matote dešinėje, o apie gaminių kokybę – žemiau.

Čia ^ pirmose dviejose nuotraukose matote visiškai išplaukusius užrašus. Trečioje – dažų “snarglius”. Užtėkšta ant litavimo aikštelių, taigi ten komponentus be papildomo vargo prilituoti jau nepavyks. O žodis Cęll tai turbūt tarmiškai, kaip Kąuns.

“Sudėtingos išpjovos”? Tų išpjovų paskirtis yra kaip įmanoma padidinti varžą tarp komponentų, šiuo atveju – izoliuotų optiškai. Bet, kaip matome, jie sugebėjo išpjovos perimetrą padengti takeliu, kurio atplaiša, kaip matome, sėkmingai keliauja iš vienos pusės į kitą.

Na o nuotraukoje kairėje matote išpjovą, kuri padaryta gerokai per plati, todėl pagamintus modulius užprogramuoti yra gerokai sudėtingiau – jungtis nepataiko į kontaktus, tabaluoja. Taipogi labai keistas brokas – vienoje panelės eilutėje esančiuose moduliukuose dingęs tekstas, visose panelėse. Kaip jie ten dirba? Rankomis tekstus dėlioja? Absurdas kažkoks.

Nuotraukoje dešinėje matote žiauriai pro šalį padarytą V-įpjovą. Ši įpjova yra dvipusė ir skirta panelės sulaužymui į atskiras plokšteles – visą panelę surinkinėti vienu kartu yra paprasčiau ir greičiau nei atskiras plokšteles. Pravaryta taip žiauriai, kad visos eilės modulių tekstas yra nebeįskaitomas, taipogi iki pat skylės perpjautos litavimo aikštelės, kur lituojasi didelis rezistorius ir laidas – tokių modulių naudoti negalima. Ne tik dėl sudėtingo surinkimo ir blogo mechaninio atsparumo, bet ir bendro vaizdo, nes, vis tik, moduliai klientui bus pateikti be korpuso, o tas tekstas yra informacija klientui, kaip modulį sujungti.

Kairėje Pateiktas dar vienas broko pavyzdys – “dingęs” litavimo aikštelės gabalas. Matyt po gamybos prie plokštės buvo prikibęs koks nors snarglys, tai UAB Modematic specialistai jį tiesiog nuplėšė su gabalu aikštelės. Tokio modulio mes naudoti taip pat negalime, nes prilituota jungtis ne tik atrodys negražiai, bet ir pati lydvietė bus neatspari vibracijai, kurios transporto priemonėse netrūksta.

Na o visą pasipiktinimą vainikuoja nuotrauka dešinėje. Visų perėjimų tarp sluoksnių (“Via”) skylučių dydžiai turėjo būti 0.4mm. Bet  UAB Modematic specialistai nusprendė kad mums tinka 0.6mm. Žinoma, atsiklausti nesivargino, “sueis”. Bet didžiausias ir net šiek tiek juokingas brokas – per du milimetrus į šoną pasislinkęs markiravimas. Pasislinkęs tiek, kad tiesiog uždažyta ant litavimo aikštelių. Vėlgi, tokių plokščių kokybiškai sulituoti be didelio papildomo vargo (skusti kiekvieną aikštelę) nepavyks. O ir ką klientui galvot, kai gaus taip atrodančią plokštę?…

Mūsų verdiktas: absoliučiai visi UAB Modematic šūkio teiginiai yra melagingi, taigi dabar Larisa turėtų mums parašyti taisyklingą lietuvišką elektroninį laišką su nuoširdžiu atsiprašymu, taip pat paskambinti ir atsiprašyti. Būtų malonu susilaukti ir UAB Modematic direktoriaus Tauro asmeninio atsiprašymo už sukeltus nepatogumus ir pasiūlymo grąžinti visus sumokėtus (neadekvačiai didelius 2400 Lt) pinigus.

Žodžiu, labai nerekomenduojam. Dar yra tokia UAB Telga, kurios paslaugomis naudojomės anksčiau, tačiau taip pat teko nusivilti kokybe. Bet iki tokio nekokybės lygio jiems labai toli. Nieko nuostabaus kad dauguma įmonių PCB gamybą užsakinėja Kinijoje. Kinai bent jau kalba be rusiško akcento, o ir bendrauja labai mandagiai. Vat jums ir “vartok prekę lietuvišką”.

— Atnaujinimas 2011-04-18

Šiandien pirmadienis, taigi sulaukėme UAB Modematic direktoriaus skambučio. Atsiprašė už padarytą broką ir pažadėjo pagaminti trūkstamą kiekį per savaitę. Nekantriai laukiam :)

— Atnaujinimas 2011-04-22

Šiandien penktadienis. Sulaukėme direktoriaus skambučio – PCB padarytos ir paruoštos išsiųsti. Kadangi mums šis reikalas jau “sudegė” ir nebėra skubus, siuntos lauksime antradienį.

— Atnaujinimas 2011-04-26

Šiandien antradienis, siuntą gavome. Plokštės nėra visiškai tobulos: vietomis nepataikytos V-įpjovos per 1mm, vietomis užrašai nuėję per 0,5mm, išfrezavimo perimetras vis vien pasidengęs metalo atplaišomis, taipogi matosi kad dar neįsigijo naujų grąžtelių – skylės tiesiog išdegintos. Tačiau, šiek tiek papildomai apdirbus, plokštės jau tinkamos naudoti. Smagu kad UAB Modematic šįkart plokštes pristatė sutartu laiku ir pagamino daug maž kokybiškai, tačiau panašu kad ateityje plokščių pas juos negaminsime – kokybė nėra tinkama mūsų produkcijai. Na o kol kas bandome bendrauti su Telga. Tai tiek, istorijos pabaiga.

46 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.