Pagaliau standartizuotas elektromobilių įkrovimas
|Anksčiau rašiau apie ES rekomendacijas elektromobilių įkrovimui. Neužtruko nė dešimt metų ir jau turime oficialų standartą. Jei trumpai, jis atrodo taip:
1 ir 2 AC lygmens įkrovimui yra reikalingi onboard įkrovikliai, kurie paprastai būna sumontuoti į pačią transporto priemonę. Akivaizdu kad galingą įkroviklį su savimi vežiotis yra labai nepraktiška (nes jis labai didelis, sunkus ir brangus), todėl įkrovimo galia (ir greitis) nėra didelė.
Mane labiau domina DC krovimas. Tai reiškia, kad įkroviklis yra pačioje stotelėje, taigi stotelė kabeliu jungiasi tiesiai prie transporto priemonės akumuliatoriaus, be jokių papildomų keitiklių. Žinoma, visos transporto priemonės yra skirtingos, skiriasi ir jų akumuliatorių įtampos bei talpos. Todėl transporto priemonė turi bendrauti su stotele: pasakyti jai kokia įtampa ir srove krauti, informuoti apie kitus parametrus. Tai, pagal aprašytą komunikacijos protokolą, turi atlikti transporto priemonės BMS. Darosi įdomu.
Vienintelė problema – jungtis yra reto bjaurumo. Labai tikiuosi kad būsimos stotelės turės ne tik tokią žiauriai didelę jungtį, bet ir atskirą, skirtą tik DC krovimui (tą apatinę dalį su dviem stambiais kontaktais), nes priešingu atveju į mažas transporto priemones reikės montuoti milžiniškas rozetes…
Beje, dar pastebėjimas: DC įkrovimas galimas tik 200-500V ribose. Ar tai reiškia, kad visos transporto priemonės su žemesnės įtampos akumuliatoriumi yra pasmerktos vežiotis įkroviklį?
Dar įžvelgiu potencialią bėdą su jungties užrakinimu – tokios funkcijos čia nėra? Tuomet tai visiškai netinka viešam naudojimui, nes nuolat atsiras budulių, vaikų ir kitokių pokštininkų, atjungiančių krovimą…
http://www.youtube.com/watch?v=sYzY5_RkT7w&feature=plcp Kažkaip kiti gamintojai miega. Tesla pasidarė savo kištuką, kuris tinka viskam tame tarpe ir DC superchargeriui. Jų sprendimas buvo, kad visi kiti gamina visiškai negrabnius daiktus. Čia video jau vartotojo tik kaip atrodo pati jungtis.
Teisingai padarė, nes tie standartai tikrai nisgrabni yra. Kaip rašiau anksčiau – akivaizdžiai didieji gamintojai su savo interesais sustumdė vokelius ir laimėjo tas, kieno storiausias vokas buvo.