E-dviračio ekranas
|Ilgą laiką dviračiui ieškojau normalaus ekrano, kuriame būtų atvaizduojamas greitis, atstumas ir akumuliatoriaus įkrova. Iš esmės tas pats, ką rodo įprastas dviračio “kompiuteris”, tik su baterijos įkrovos atvaizdavimu ir šviesų bei posūkių indikacija. Ir didesniu ekranu, pageidautina. Ebay radau, regis, tinkamą daiktą:
Kaina $15. Kaip už tokį daiktą, tikrai didelė: be korpuso, be dokumentacijos. Bet surizikavau. Parkeliavo vos per 10 dienų (?!):
Vien iš šios nuotraukos matosi, kad kažkas ne taip, kadangi PCB yra kitokia. Dar aišku plokštėje viskas sudokumentuota kiniškai… Vėlesni testai parodė, kad potenciometras skirtas greičiui kalibruoti (signalas imamas nuo motoro holo sensoriaus). Padavus maitinimą pasimato, kad ir ekranas kitoks:
Pirmas į akis krentantis dalykas: vietoje dviračio nupieštas automobilis… O vos pakreipus pasimato ir kiniški simboliai:
Klaidų indikatoriai labai maži, o šalia jų puikuojasi kiniški paaiškinimai, matomai pridedantys daug aiškumo. Tie geltoni skaičiukai [1] [2] [3] – neaišku kas. Emuliuojant holo jutiklio signalą, šitie skaičiukai persijunginėja priklausomai nuo greičio. Tai gal čia kokia nors rekomenduojama pavara? Žodžiu beprasmybė.
LCD apžvalgos kampo zona šiuo atveju turbūt turėtų būti nulis laipsnių, kadangi nėra tokio kampo, kur šviečiantys simboliai dar nebūtų pradėję temti, o tamsūs – šviesėti. Optimalus kampas būtų apie plius 5°, t.y. vaizdas yra geriausias žiūrint šiek tiek iš viršaus. Na tai dviračiui gal ir nėra baisi tragedija.
Įtampą matuoja lyg ir gerai, jungiau prie ~30.5V šaltinio. Iš pirmos nuotraukos matosi, kad ekrano apšvietimas yra prijungtas tiesiai prie baterijos įtampos per saują 30k rezistorių (taip paskirstant šilumos sklaidymo plotą). Kitaip tariant, nėra jokio DC/DC keitiklio, taipogi ekrano šviesumas tiesiogiai priklauso nuo baterijos įtampos. Aišku su 48 ar 60V turėtų šviesti beveik dvigubai ryškiau, tačiau atrodo kad ryškumo bus mažai net ir pakėlus įtampą. Dienos šviesoje dar neteko išsibandyti, įdomu kaip reaguos į saulę. Su blykste atrodo visai pusė velnio (tik šviečia kas neturi šviesti, nes kampas ne visai tinkamas).
Tiesa, įtampos rodymas tai man visai nepatinka. Perkant buvo idėja tą skaičių panaudoti baterijos įkrovos lygiui procentams rodyt, todėl pirma reikia išsiaiškint ar jis gali rodyti bent 99 “V”. Greitai plokštėje randu prie maitinimo prijungtą varžinį daliklį. Beje, tas juodas bumbulas yra temperatūros jutiklis. Bet su tokio ilgio laidu tinkamas tik oro temperatūrai matuoti.
Daliklis susideda iš R35 ir R36. C7 yra RC filtras (ir panašu kad yra padarytas dar antras RC filtras iš R37 ir C8). Teoriškai, sumažinus R35 vertę rodomas skaičius turėtų padidėti… Aišku labai priklauso kokią maksimalią reikšmę gali atiduoti ADC. Tai labai lengvai galima patikrinti prie R35 prispaudus paseilėtą pirštą:
Pirmoje nuotraukoje nieko neliečiu – įtampa 31V, baterijos indikatoriuje nėra šviečiančių padalų ir šalia dega baterijos simbolis su kinišku užrašu, kuris greičiausiai reiškia “battery low” ar kažką panašaus. Palaipsniui prie rezistoriaus spaudžiant pirštą įtampa kyla, o pasiekus 42V įsižiebia pirma baterijos indikatoriaus padala ir užgęsta “low battery”. Labai tiksliai atitaikius piršto drėgnumą ir prispaudimo jėgą pavyko pamatyti 98 ir 99 “V”. Valio! Deja, viršijus 100V ribą, ekrane įvyksta įdomus overflow ir pradeda rodyti nesąmones. Įdomus todėl, kad dingsta ne pirmas skaitmuo (šimtai), o paskutinis sveikas skaitmuo (vienetai), tai 114.5V rodo kaip 11.5V. Matomai maksimali ADC reikšmė – 150V.
Beje, mikroschema U2 yra STM8S003F3P6 – 16MHz ST mikrovaldiklis su 8kB FLASH, 10 bitų ADC ir įvairiais interfeisais. Patogiai išvestas SWIM. Tai, jei būtų noro, galima būtų gan nesudėtingai prisiprogramuoti savo funkcijų, kad ir nusistatyti minėtą įtampos ribą. Aišku to, kas rodoma ekrane – nepakeisi. Nao U1 yra HT1621B – LCD kontroleris su modifikuotu SPI interfeisu. Šiek tiek neįprasta pirmame paieškos rezultate surasti kiniškame gaminyje panaudotos mikroschemos datašytą… Kitas klausimas kodėl nepanaudojo tiesiog vieno šiek tiek brangesnio ST mikrovaldiklio, turinčio LCD kontrolerį.
Tai išvada būtų tokia: jei BMS moka SOC išduoti įtampos pavidalu, šį ekraną galima pilnai naudoti įkrovos lygio procentams atvaizduoti. Tik reikia sudėti atitinkamas apsaugas, kad matuojama “įtampa” neviršytų “100V”. Arba persiprogramuoti ekrano valdiklį – tada iš vis galima būtų viską siųsti skaitmeniškai ir atvaizduoti be paklaidų. Bet tuomet kyla klausimas kam iš vis tuo užsiimti, jei galima pasidaryti plokštę su ST mikrovaldikliu ir įsigyti kokybiškesnį pliką LCD, pvz: alibaba1, alibaba2. Beje, ant ekrano yra priklijuota apsauginė plėvelė, tai pats stiklas nėra suraižytas. Ir dar, kiti alibabos kitajozai turi tokį patį, tik neinvertuotą ir neapdažytą ekraną (bet su šlykščios spalvos apšvietimu).
Tai ką, pasidedu į spintą ir laukiu dienos, kai rasiu laiko viską susijungti ir pasidaryti korpusą… O šiaip tai kitaicas išdūrė, skelbime ekranas buvo be kiniškų rašmenų. Bandysiu tartis…
Va del tokiu kinieciu produktu ir tenka naudoti savos gamybos bms’a su bluetooth ir kaip ekrana naudoti paprasciausia android’ini telefona, kuriam pasirasyti vizualine aplikacija nera taip jau sunku.
Androidas yra gerai, tikėtina kad ir aš tuo keliu eisiu, bent jau laikinai. Bet kaskart uždėti ir nuiminėti, atrakinėti ir maigyti telefoną yra šiek tiek nepatogu. Rezultate bus kad tiesiog tingėsi nusiiminėt pirštines ir traukt iš kišenės, maigyt kažką. Norisi kažkokio atskiro, nenuimamo ir IP67 daikto. Aišku galima tiesiog planšetę kokią pritaisyt, bet ten vėl burtai, ir kaina didelė…
Hmm, is tavo paskutinio posto kilo keletas minciu programos tobulinimui :)
Beja, gal domintu variantas isigyti mano bms’a ir prisideti prie tobulinimo/debuginimo ideju ? Tavo patirtis su akumuliatoriais tikrai praverstu tobulinime, aisku jei tokie dalykai nesikerta su tavo komerciniais projektais.
Manau galim šitą klausimą rytoj panagrinėt privačiai. :)
Kadangi pas ta dz-stuido didelis shopas matyt sandėlininkas įmetė tai kas tiko pagal foma, labai laukiame originalios prekės gavimo ir jos aprašymo
Ačiū
Pardavėjo atsiliepimuose vis tik yra analogiškų nusiskundimų. Panašu kad jau kurį laiką prekiauja aprašymo neatitinkančiomis prekėmis.
Panašu kad gavai tokį http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=171317629315 , tik invertuotą ir su spalvota plėvele.
Bet kad irgi skiriasi… PCB kiek kitokia, dviratis vietoje automobilio :) Daug modifikacijų.
Dar kartą užmetus akį ebay, šitas atrodo normaliausias:
http://www.ebay.com/itm/181479677729
Tik apšvietimą reikėtų pasikeisti…
Tai atidaryk “case” ir grazins pinigus. Kam cia su jais zaisti..
:) tai taip ir bus. Nenorėjau čia viešai mokyt. :)
Kodėl taip nepatinka mėlyna spalva? Tie ekranai kaip tik labai gražūs.
Mėlyna spalva tapo populiari kai tik atsidaro mėlynas LED. Nuo tada mėlyni LED buvo kišami absoliučiai visur, net ten, kur visiškai netinka. Pvz. golfų/bnv žibintuose ir purkštukuose. Deja, vis dar kišami kai kurių gamintojų ir žmonių.
Plius, mėlyna spalva yra šviesos spektro krašte, todėl yra nemaloni ir sunkiai pernešama žmogaus akiai. Iš spalvų, žalia šiuo klausimu yra optimalus pasirinkimas. O geriausias variantas – balta, kadangi apima platų spektro ruožą ir yra gerai matoma. Na ir siūlo patį geriausią kontrastą – balta/juoda.
Šiandien naršydamas netyčia atradau http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=272018674496 . Kaina 16$, komplekte jau yra hall current sensorius (50A, bet mačiau yra ir kitokių srovių), aprašymas skurdus, kaip konfigūruojasi net nesupratau, bet matau Ah rodo, SOC rodo – gaunasi pilnavertis fuel gauge elektriniam transportui.
Atrodo įdomiai, tik gaila, kad nerodo greičio ir kitų signalų…
Visai įdomus, anksčiau dar nematytas, variantas:
http://www.ebay.co.uk/itm/272115497735
Ir kiti prie asociatyvių… Kaina aišku perlaužta gerokai. Ir be SOC…
Aš turiu Sopkio paminėtąjį pas save susimontavęs. Tikrai neblogas – matuoja sroves gana tiksliai, įtampa, SOC. Gali mygtuko paspaudimu padaryta 0% arba 100%. Iš minusų paminėsiu du – pirmiausia tai prailginus šunto laidus iki daviklio pradėjo rodyti nuolat krovimą apie 0,5A – mėginau keisti į geresnius audio laidus ir pan, tai sumažino “krovimą” net su įjungtu kontroleriu, bet jis vistiek išliko. Pajungus su trumpais laidais (15cm) rodo tiek kiek naudoja kontroleris ir viskas būna ok. Ir antras minusas – refresh rate yra gana lėtas. Gal kokie 1-2hz. Važiuojant pastoviu greičiu arba tolygiai greitinant-lėtinant jis rodys tikslų SOC, bet jeigu lakstai (greit įsibėgėji, darai trumpus burst), tai SOC ima atsilikti nuo tikrojo. Ne labai klysta, bet CA tai daro tiksliau :) Jeigu kas dar domina klauskite.
Tiesa, maniškis ne su HALL current sensoriumi, o su šuntu buvo. Matuoja iki 100A ir 80V. Pasikeičiau šuntą į didesnio jautrumo, galima per nustatymus pakeisti mA rezoliucija.
Jei su šuntu, tai problema dėl netikslaus srovės rodymo yra ta, kad per minusinį laidą tekanti įrenginio maitinimui imama srovė duoda kažkokį įtampos kritimą tam laide, užtat ir rodo netiksliai. Du minusus reiktų vesti, kad vienu maitinimas pasiduotų, kitu šunto -(minus) signalas.
O dėl SOC atsilikimo tai čia sakyčiau ne refresh rate kaltas, o greičiausiai tai kad prietaisas nepritaikytas pastoviai kintančiai srovei, nes fimware kurdami pražioplino tikslaus matavimo algoritmą arba srovės apvalinimą skaičiuodami persistengė.
Ar dar niekas nebandėt tokių e-ink ekranų?
http://www.smart-prototyping.com/E-ink-E-paper-Display
Pvz. modelis GDE043A2 800×600, 126x75x1 mm, $45. Aišku be pašvietimo.