Cyclone 500W: remontas
|Atleiskit, ilgokai nerašiau – esu užsivertęs darbais. Tik deja ne savo… O kam dabar lengva? Taigi, apie vieną iš tų darbų.
Mano pirmasis e-dviratis jau daugiau kaip metus laiko yra be variklio (dabar jis varomas 1hp (human-power) jėga), tačiau vis dar tenka su juo susidurti. Variklio+akumuliatoriaus komplektą pardaviau prieš kelis mėnesius ir sumontavau į pirkėjų dviratį. Na ir neperseniausiai sulaukiau skambučio su klausimu ar apsiimčiau sutvarkyti. Daiktą pardaviau kaip tvarkingą, o praėjus visai nedaug laiko jis sugedo, taigi prabilus sąžinės jausmui ėmiausi remonto.
Kaip kas veikia
Kiek man teko susidurti, visos akumuliatoriaus įkrovos indikaciją turinčios rankenėlės gauna 0V, 5V ir akumuliatoriaus įtampą (šiuo atveju 24V). Šioje laidų krūvoje visada būna “Vspd” signalas – tai išėjimas iš holo jutiklio, kurio įtampa būna 1-4V, priklausomai nuo akceleratoriaus pasukimo kampo. Crystalyte akceleratoriaus rankenoje yra tik holo jutiklis ir 2-3 komparatoriai su spalvotais LED (akumuliatoriaus įtampai atvaizduoti), na o cyclone rankenėlė padaryta šiek tiek gudriau; čia yra dar keli signalai: “ROT” ir “BRK”(jei gerai pamenu). Pirmasis signalas yra siunčiamas iš variklio į rankenėlę. Šis signalas yra impulsai, perteikiantys variklio fazių persijunginėjimą, t.y. rankenėlei tokiu būdu sakoma kad variklis sukasi. Kam to reikia? Tarkime, jei įremiame dviratį į sieną ir atsukame gazo – variklis tokiu režimu ilgai dirbti negali. Taigi, rankenėlė po sekundės stovėjimo išjungia variklį, na o tai ji padaro “BRK” (brake) signalu, kuris tiesiog išjungia variklį. Šis signalas taip pat naudojamas ir kai rankenėlė nustato akumuliatoriaus išsikrovimą. Čia visa suktybė yra ta, kad rankenėlėje įmontuotas PIC**** mikrovaldiklis, kuriam sugedus pakeitimas yra neįmanomas, nes naujam pakaitalui reikės programos, kuri tūno sugadintame…
Gedimas(-ai)
Man buvo paaiškinta, kad variklis tiesiog nustojo suktis, na o tada pirkėjai bandė remontuoti patys – lindo į akceleratoriaus rankenėlę. Nors ir pats variklis turėjo būti “water-proof”, rankenėlė buvo gavusi pakankamai vandens, kad tarp kontaktų vykstanti elektrolizė pridarytų daug bėdos. Žodžiu, didžioji plokštės dalis buvo pasidengusi visokiausių spalvų nuosėdomis (balta, žalia, ruda – grynai elektrolizei specifinės spalvos). Blogiausia yra tai, kad belandžiojant buvo tarpusavyje užtrumpinti 5V ir 24V kontaktai, taigi mikrovaldiklis, dirbantis nuo 5V, gavo 24V ir “užsilenkė”. Bet tai dar ne pabaiga.
Remonto eigoje mikrovaldiklį “apėjau”: holo jutiklio signalą atjungiau nuo mikrovaldiklio ir sujungiau tiesiai su išėjimu (“Vspd”). Aišku akumuliatoriaus įtampos indikacijos ir variklio išjungimo funkcijos nebeliko. Kad bent matytųsi kad variklis įjungtas, vieną iš šviesos diodų prijungiau prie 5v. Po to viskas turėjo pradėt veikti, bet deja deja, neveikė. Tiesa, sukinėjant akceleratorių variklis pradėjo skleisti visokiausius garsus, lyg bandė ašis judėti, bet nesisuko. Žodžiu, problema buvo dar ir variklyje. Išskerdus variklį vaizdas buvo maždaug toks:
(Atleiskit už foto kokybę, visos foto darytos telefonu, mat foto aparatas kaip tik išsikrovė ir labai tingėjau laukti kol įsikraus)
Kaip matot, “Cyclone 500W” žarnos visu gražumu. Čia jau plokštės nuplautos (paskubėjau), tad deja, bet elektrolizės padarinių šį kartą nepamatysit. Taipogi turėtumėt pastebėti kad radau šiek tiek kiaurų tranzistorių. Dar manau turėtų natūraliai kilti klausimas kas tie du geltoni laidai. Deja nežinau, nepavyko man ištraukti to, kas prie jų prikabinta, bet multimetras ant jų cypia, o juos atjungus motoras “miršta”, taigi spėju kad tai bus termo saugiklis.
Kodėl užsilenkė variklis? Vanduo. Nors ir variklis visur buvo surinktas su kažkokiais klijais, o laidai prakišti per gumines tarpines, vandens vis tiek pateko. Per laidus, spėju. O vandens būta pakankamai: ne tik nusprogę tranzistoriai, bet ir visiškai “nupuvę” kai kurie takeliai. Teko ilgai pavargti kol vėl priverčiau dirbti.
Kelios remonto eigos nuotraukos:
Na dabar jau tikrai turėtų nebepraleisti vandens. O jei ir praleistų, tikiuosi naujai nulakuotos plokštės šiek tiek geriau atlaikys.
Turiu medžiagos dar porai straipsnelių, bandysiu greitu laiku parašyti.
tas raudonas hermetikas acto pagrindu yra agresyvus, tikėsimės nesugrauš lakuotos plokštės.
Tik tokio turėjau po ranka. O su plokšte tai jis nekontaktuoja, panaudotas tik sandarinimui..
Geras tu žmogus, kad ėmei remontuoti skenduolį. Gal reikėtų perspėti pirkėją, kad daugiau nenardytų su dviračiu, nes neteks garantijos?
@Šarūnas
bet bus rugštinis mikroklimatas sandariame variklyje.
Jis nėra visiškai sandarus, variklio apačioje yra poros mm diametro skylutė, kad patekęs vanduo turėtų kur ištekėti. Tik dabar įtekėti nebus pro kur. Bet sistema vis vien kvėpuojanti.
labas! kada tas elektromobiliu paradas Vilniuje? :)
Spalio 23d. katedros aikštėje. Dar pats nieko konkrečiau nežinau, parašysiu vėliau.
Šiuo metu turiu svarbesnį renginį (Lietuvos motorolerių čempionatas, šį sekmadienį (spalio 3d) Vilniaus plytinės kartodrome).
Sveiki Šarūnai,
turiu Baltik Vairas dvirati su ED3 Valdikliu ir ED3-LCD ekranėliu. Variklis 37V 350W įmontuotas galiniame rate. Daugiau apie dvirati: http://www.bike-plantage.de/e-bikes/panterra-ed3.html
Du klausimai i kuriuos niekaip negaliu atrasti atsakymo:
– Kaip nuimti greičio ribojimą, kuris yra 25km/h.
– Kaip paimti visa variklio potencialą, nes dabar pagal EU reglamentą 350W yra sumažinti iki 250W.
Žinoma skolingas nelikčiau.
Greičio padidinti greičiausiai nepavyks, tačiau sukimo momentą gal nebūtų labai sudėtinga.
Tik deja aš tuo apsiimti negaliu. Siūlau parašyti analogišką skelbimą forume:
http://e-motion.lt/forums/forum/perkuparduodu/
Gal yra rato dydzio nustatymai kuriuos galima keisti ant ekrano? Gal but galima pabandyti apgauti ivedant mazesnio rato apskritimo ilgi?