Home › Forums › Mūsų projektai / susitikimai › E-dviračio matuoklis ir BMS
- This topic has 137 replies, 19 voices, and was last updated 8 years ago by sopkis.
-
AuthorPosts
-
2012/05/19 at 19:41 #4630NikorParticipant
Nieko sau ekranelis už 900lt. Globaliai mastai… :)
Važiuojant normaliai nepataikysi į virtualų mygtuką. Tarkim ankščiau mašinuose čiupinėjant galima buvo nustatyti pečio temperatūrą arba pakeisti radioimtuvo bangą. Bet su tais liečiamais ekranais, tai padaryt galima tik sustojant. Manau tokie ekranai ant transporto prietaisų skydelio yra blogis. :)
2012/05/19 at 19:47 #4631NikorParticipantSu gerai matomais lieciamais LCD yra problema. Patys pigiausi ir prieinamiausi tiesiogineje saules sviesoje pasirodo tikrai nekaip. Stai keletas foto su mano grafiniu lcd:
http://i281.photobucket.com/albums/kk238/dexter_lt/e-bike/DSC_0330.jpg
http://i281.photobucket.com/albums/kk238/dexter_lt/e-bike/DSC_0329.jpg
http://i281.photobucket.com/albums/kk238/dexter_lt/e-bike/DSC_0325.jpg
http://i281.photobucket.com/albums/kk238/dexter_lt/e-bike/DSC_0322.jpg
Manau šiuo atveju kažkas tokio turi būti:
http://www.alibaba.com/product-gs/559900494/graphic_lcd_module_320x240_with_touch.html
Turiu omeny monochrominį displėjų…2012/05/19 at 20:20 #4632RytisParticipantMano naudojamo LCD kaina ~70lt. Monochrominis LCD labai gerai atrodo saules sviesoje, bet reiketu mazinti pikseliu skaiciu, 320×240 fiziniai matmenys labai jau gremezdiski.
2012/05/19 at 21:01 #4633E-MAXParticipantNikor , turiu lieciama gps masinoj , tikrai jokiu problemu nekyla spaudinejant .
ir mazesni gabartitai del klaviaturos nebuvimo .
bet jei kalbant apie telefonus tai uz mygtukus (tiesiog iprotis)
2012/05/20 at 05:45 #4634jonasParticipantpabandysiu padaryti vaizdą ant 160×128 su puse mm pikseliu, pagal gabaritus labai padoriai atrodo ,kaip Linas sakė 7x5cm. pažiūrėsiu kas iš to gausis. Alibaba yra displėjų pozityvinių su baltu pašvietimu ir su atspindžiu kas mano manymu geriausia saulės šviesoje. Jei pavyks viską relizuoti ant tos pačios pcb tai bus grafinis variantas. Liečiamo ekrano kažkaip nesinori nes išsirinkti ekraną ne taip ir paprasta.
2012/05/25 at 10:07 #4635jonasParticipantŠio matuoklio varianto su grafiniu displėjumi nebus. Tam reikalingi papildomi mikrokontrolerio resursai, kurių jau nebeliko. Galimas variantas su 20×4 displėjumi. Taip galima gauti daugiau iformacijos viename ekrane.
Matuoklis eksplotuotas 5 dienas. Atrodo visos funkcijos veikia beveik kaip numatyta. Pasirodė vienas bug’as, nenusimetė trip laikas :) ir dar kelios smulkmenos. Šiuo metu vietoj baterijos likučio procentais panaudotas grafinis simbolis vaizduojantis senkančią celę 6 lygių indikacija. Likus baterijoje mažiau kaip 16 % energijos vietoj celės pasirodo rozetės šakutė.
Va tiek naujienų.
2012/05/25 at 12:19 #4636TyroParticipantGeros naujienos :) Kada galima imtis testavimo platesniu mastu? :) Demo variantai ir kt :)
O del likucio procentais ar grafine indikacija – as rades galimybe telefone vietoj grafinio naudoti procentine likucio israiska ja labai dziaugiuosi, manau butu procentais daug tiksliau. Kad atsiranda sakute issikraunat – labai gerai, galetu buti net animacija – atsiranda rozetes sakute, tada ji persimaino i procentus, tada atgal i sakute ir t.t. Toks variantas asmeniskai atrodo patraukliausias :)
Procentines israiskos norisi atsikratyti gal del to, jog nera visiskai vienodai naudojama baterija ir ji truputi plaukioja? Tam grafinis vaizdas patraukliau, bet procentai yra procentai. Bent krapstukams jie patiks labiau, paprastam vartotojui – indikacija :)
2012/05/26 at 06:32 #4637jonasParticipantGrafinė indikacija panaudota tik dėl ekrane vietos stokos.Vietoj 4 simbolių pakanka vieno. Testuodamas pasigedau pamačiau,kad gerai matyti viename ekrane greitį,trip atstumą,srovę,baterijos likutį, na ir įtampa dar yra. Viską sudėti pavyko tik tokiu būdu.
Pasitikslinimui yra konkretus baterijos likutis Ah ir išnaudotas likutis Ah. Čia žinoma skonio reikalas. Tiesiog bandau įvairius variantus. Dėl demo variantų nieko atsakyti negaliu. Šiuo metu galiu pasiūlyti tik visą techninę informaciją,(išskyrus išeities kodą) ir jei kas nori ir gali, gali pasidaryti pats šį prietaisą,arba pas pažįstamus specialistus.
2012/06/27 at 10:36 #4638jonasParticipantSveiki. Teoriškai gimė dar vienas variantas. Dabar su grafiniu LCD 128×64. Pačio ekrano dydis apie+- 60x30mm. Pagrindinis ekranas atrodo taip: . Juoda juosta rodo energijos sąnaudas 1km ir reaguoja į srovės ir greičio santykį.
Paveikslėjyje grafika atrodo baisokai,o kaip raliai atrodys tai ir pats nemačiau:).
Yra pagamintos kelios pcb varianto su ALCD 16×2(pirmas variantas). Plokštės gamintos namų sąlygomis, be metalizacijos. Jei kas norite išmėginti save elektronikos srityje lituojant ir susilituoti čia aprašomą matuoklį galiu padovanoti pcb, o po to užporgramuoti chipą. Kam įdomu rašykite PM.
2012/06/27 at 13:31 #4639MartynasParticipantlabai šauniai atrodo, puikus darbas!
galbūt labai naudinga funkcija temperatūros rodymas variklyje, valdiklyje.
be to mano kuklia nuomone apatinė eilutė su paaiškinimais tik bereikalingai vietą užima:)
P.S. gal būt kada ištobulinsi ir jei komercinės naudos nesieksi, ketini tai padaryti atviro kodo projektu?
2012/06/27 at 15:12 #4640agniusmParticipantSveiki Jonai, matau nesedit. Nuomones nepersu savo, bet mano galva informacijos per daug. Juk norisi megautis vaziavimu, o ne studijuoti parametrus. mano galva esminiai turi buti greitis, itampa, naudojama srove, momentine vartojama galia ir likusio atstumo indikacija bei odo. saunus cia daigtas bus. Paaiskinimu mano galva irgi nereikia.
2012/06/27 at 15:31 #4641Gl_asMemberKaip apskaiciuojamas likes atstumas? Atsizvelgiama i vaziavimo stiliu ar paprasciausiai naudojama kazkokia vidutine km/kWh reiksme, kuri nekinta?
2012/06/27 at 18:03 #4642jonasParticipantSveiki visi parašiusieji komentarą. Labai gerai,kad kritikos negailite. Dėl apatinės eilutės, tai buvo vietos ir įdėjau. Dėl parametrų gausos buvo irgi tokia mintis,kad per daug visko, beje tai dar ne visi parametrai jų yra ir daugiau kitame ekrane sąrašo tipo. Ką išvardijo Agnius tai čia gal tik pora parametrų daugiau. Važinėjant pastoviai su tokiu prietaisu jis jau nebetraukia dėmesio,bet tik užsidėjus jį įdomu parametrus pažiūrėti. Ir srovė čia nebepirmoje vietoje. Įtampa iš viso neša mažai informacijos. Galų gale tai tik teorinis variantas ir tuos parametrus įvairiai galima sudėlioti ir pasirinkti pagal skonį…
Likęs atstumas yra skaičiuojamas pagal vidutinį energijos sunaudojimą santikyje su trip atstumu. Jis reguoja į važiavimo stilių ir kiekvienu važiavimu naujai įkrauta baterija skaičiuojamas iš naujo ir važiavimo metu gali keistis pagal važiavimo stilių.
2012/06/28 at 17:13 #4643Gl_asMemberO kaip su akumo talpos matavimu? Man idomu ar apskritai yra imanomas absoliutinis momentinis talpos matavimas? Sakykim neturejau laiko pakraut akumo, uzsidejau nepilnai pakrauta…
2012/06/29 at 03:58 #4644jonasParticipantGl_as, su šiuo prietaisu toks matavimas neįmanomas,o apskritai įmanomas. Reikia matuoklį montuoti prie akumuliatoriaus kuris sektų srovę į abi puses,t.y. iškrovimo ir pakrovimo. Tokiu būdu visada žinosi kiek energijos yra baterijoje.
2012/06/29 at 09:27 #4645ŠarūnasKeymasterJonai, manau srovės sensorių įdėti yra tikrai nesunku. Kad ir kokį iš Allegro (~17 lt).
Su sąlyga kad bus srovės sensorius, mano mintys dėl ekrano turinio yra tokios. Įsivaizduokite, kad esate paprastas vartotojas, nežinantis kas yra tas Voltas ar Amperas. Galų gale, galit įsivaizduoti kad žinot kas tai yra, bet apsižergiat draugo e-bike… Kuriame, pvz, skiriasi akumuliatoriaus įtampa. Ir viskas, ekrane matomos įtampos ir srovės jums nebeneša visiškai jokios informacijos. Lygiai tas pats yra su temperatūra. Developmento stadijoje, žinoma, ją matyti reikia, bet vėliau eksploatuojant – visiškai ne. Jei sistema tvarkingai suderinta, ji pasirūpins kad temperatūra, įtampa, srovė ir kiti parametrai būtų savo vietose. Nematau jokio reikalo nuolat tikrinti ar sistema veikia tvarkingai.
Po tokių išsakytų minčių, aš ekraną daryčiau tokį, kaip kad yra automobilio ar motociklo prietaisų skydelyje. Ten mes sutinkame:
- greitį
- RPM
- laiką
- kuro likutį
- temperatūrą
- odometrą
Elektrinei transporto priemonei galima būtų taikyti tokius pakeitimus:
- RPM. Jei transporto priemonė pavarų neturi arba jos automatinės (variatorius pvz) – RPM neneša visiškai jokios informacijos.
- Kuro likutis. Kadangi elektros apskaitą atlikti yra gana paprasta, “kuro” (energijos) likutį galima rodyti ne tik % skale, bet ir likusiais kilometrais.
- Temperatūra. Vidaus degimo varikliui ji gan aktuali, tačiau elektriniam – dažniausiai visiškai ne.
Dėl to siūlau daryti taip: Pagrindiniame ekrane yra dvi didelės skalės (kad ir analoginės rodyklės tipo), greičio km/h ir akumuliatoriaus likučio %. Greičio skalė būtų didesnė už akumuliatoriaus. Po greičio skale būtų odometro skaičiukas (kaip ir automobiliuose, tas nuresetinamas mygtuku), o po akumuliatoriaus – likęs nuvažiuojamas atstumas.
Ir viskas, daugiau jokios informacijos šitam ekrane man matyti nereikėtų. Ekrane informaciją reikia atvaizduoti kaip įmanoma kontrastingiau ir aiškiau, kad važiuojant viskam kratantis ir šviečiant saulei galima būtų greitai ir saugiai viską pamatyti vos užmetus akį.
Antriniams parametrams siūlau daryti antrą langą. Na, kad tiesiog paspaudus mygtuką ar prilietus ekraną persijungtų į jį (dar kartą paspaudus grįžtų į pagrindinį). Ten jau galėtų būti rodomi visokie mažiau svarbūs, bet dar paprastam žmogui suprantami ir patogiai išdėstyti parametrai. Tokie kaip: momentinė galia, energijos sąnaudos atstumo vienetui, temperatūra, akumuliatoriaus SOH (state of health), kokia paskaičiuota maksimali rida vienu įkrovimu (kad būtų paprasta atsakyti į klausimą “kiek nuvažiuoja?”), taipogi visas nuvažiuotas atstumas (neresetinamas).
Na o visi kiti techniniai/statistiniai parametrai turėtų atsidurti sisteminiame meniu, paprasčiausia logiškai sugrūpuota lentelė.
Tai tokie pamąstymai. Realiai, pats tokią sistemą pirkčiau, nes matau kad maniškės reikės dar ilgai laukti…
2012/06/29 at 10:31 #4646jonasParticipantŠarūnai, negaliu nesutikti su tokiu pasiūlymu. Manau išties pakaktų tiek parametrų. Dėl srovės sensoriaus , tai tuos Allegro ne taip parasta nupirkti ypač tokio kokio norėčiau. Aš apie juos galvojau iš pat pradžių. Ir dar visai gi užmiršau,kad tik pas mane baterija kraunama atskirai nuo dviračio, tai ir konstravimas tuo pagrindu. Jei matuoklis ir baterija neišskiriami tada viskas paprasčiau.
Ačiū už komentarą. Dirbsiu tokia kryptimi.
2012/06/29 at 13:49 #4647MartynasParticipantŠarūno pasiūlymai orientuoti į paprastą žmogų, kuris nusipirkęs tą daiktą mažiausiai nori gilintis į jį “na bele važiuoja ir nuveža ten kur reikia” na masinis komercinis produktas, o “moksliukui” (jai taip galima išsireikšti), kuris ruošiasi savo aparatą tobulinti visą gyvenimą, jam manau tikrai naudinga ir įdomu matyti daugiau visokių parametrų ir turėti galimybę juos įvairiai keisti.
Manau jam tikrai įdomu matyti:
Momentinė/kelionės vidutinė sunaudojama energija Ah/km ;
Kokia momentinė galia W;
kokia variklio/valdiklio temperatūra;
kiek liko akumuliatoriaus Ah ;
kiek amperų siurbia variklis A ;
Dabartinė akumuliatoriaus įtampa V ;
Be to šauniai atrodo ir Jono sugalvota juoda juosta ;
taip pat aišku ir kiti dviračio spidometro rodmenys kaip greitis, vidutinis greitis, trip, važiavimo laikas ir t.t.
Na aišku tai labai subjektyvi nuomonė:)
2012/06/29 at 13:53 #4648ŠarūnasKeymasterKad mano akimis tai gan paprasta įsigyti:
http://www.allegromicro.com/en/Products/Current-Sensor-ICs.aspx
daugumą sensorių galima rasti http://lt.farnell.com/
O iš ten jau pagal užsakymą veža Lemona ir kitos parduotuvės. :)
Tiesa, nežinau kaip tiksliai veikia tavo BMS, bet mano supratimu jis turėtų būti integruotas į akumuliatorių ir visa balansavimo bei energijos apskaitos logika turėtų būt daroma būtent ten. O ekranas jau pasiima paruoštus duomenis ir juos atvaizduoja.
Na o jei jau apskaita vyksta kitur ir kraunant nėra įmanoma, galimas kitas variantas: po kiekvieno šviežio įkrovimo laikyti kad akumuliatorius yra 100% įkrautas. Žinoma dažnai tai nebus tiesa, bet vis geriau nei nieko.
2012/06/29 at 13:57 #4649LinasParticipantpridesiu ir savo komentaru, mano pusbrolis po truputi kuria mano dviratukams rysku prietaisu skydeli, jis bus paprastas sudarytas is baltu ledu juodame fone, tad turetu ypac gerai matytis ir ryskiai svieciant saulei, ir jame butu tik pagrindine info, panasiai kaip Sarunas minejo (tik dar prisides sviesu, posukiu indikatoriai), ir tarkim jei montuoti moduli prie akumo ar kontrolerio, butu verta istatyti bluetooth ir tarkim jei zmogui idomu galetu savo tel matyti visa smulkia informacija (kaip Sarunas minejo – antro ekrano funkcija)
kas del sensoriu, Jonai, parasyk modeli, pabandyciau uzklausti, gal pavyks gauti pigiai :)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.